Sabtu, 8 Jun 2013

Komentar Kini

Komentar Kini


Ada yang tidak setuju polimik

Posted: 08 Jun 2013 04:05 PM PDT



Penulis amat setuju polimik yang berlaku antara pemimpin PKR dengan PAS dengan pertindihan di DUN Kota Damansara.

Sememangnya ada yang tidak setuju, terutama bagi mereka yang mengamalkan politik "taksub" buta tuli yang jelas nyatakan boleh merugikan.

Yang sangat tidak bagus ada yang menpertahankan perkara perkara yang jelasnyata salah. Bukan sahaja setakat salah malah haram hukumnya.

Oleh kerana taksub mereka menyokong dan bersetuju ia dilaksanakan hatta maksiat dan kemungkaran sekali pun.

Persoalan pertindihan calon antara calon PKR dan PAS yang berlaku pada PRU 13 ini bukan perkara baru, malah ia berlaku selama sejak bekerjasama dengan Semangat 46.

Pertindihan tersebut pernah di polimikan tetapi tidak menerusi media social sepeertimana yang berlaku pada hari ini.

Polimik tersebut dibiarkan berlalu begitu sahaja, kerana ia dinggap bukan suatu dosa, malahan dosa kecil pernah dibiarkan berlaku oleh ucuk kepimpinan PAS suatu masa dahulu hingga kini.

Hari ini bukan sahaja dosa kecil dibiarkan malah dosa besar juga bukan sahaja dibiarkan, tetapi dilaksanakan dengan alasan mahu tumbangkan kerajaan yang zalim, darurat konon.

Penulis pernah dengan kata kata, "buatlah apa sahaja untuk kita ke Puterajaya". Perkataan itu keluar daripada mulut presiden PAS sendiri.

Mungkin atas inilah Khalid Samad berani mempertikaikan keputusan presiden. Atas ini jugalah Shamsul Iskandar Mat Akin berani mengatakan presiden "benak".

Pada penulis itu adalah merupakan "kafarah" untuk presiden berfikir dahulu sebelum mengeluarkan pandangan ketika berceramah atau ketika menjawab soalan orang orang media massa yang sering buat pekbagai gosip.

Oleh itu, adalah lebih baik diadakan polimik DUN Kota Damansara yang kebanyakan pendapat mengatakan jika tidak berlaku pertindihan kemenangan pasti berpihak kepada PKR (calon PSM).

Ada lojik dan ada asasnya, kerana Dr Mohd Nasir mendapat undi sebanyak 14,860. Manakala Calon PAS Ridhuan Ismail mendapat undi sebanyak 7,312 berbanding calon umno Halimaton Saadiah Borhan mendapat undi sebanyak 16,367.

Jika analisis awal kerusi DUN Kota Damansara akan di menangi calon umno mengapa buat keputusan PAS juga kena bertanding. Mengapa calon PSM atas tiket PKR undur atau mengalah. 

Atau PAS kena mengalah sesuai dengan kata kata presiden buat apa sahaja untuk ke Puterajaya.

Kita sama sama fikir makna kata kata tersebut. 


Tiada ulasan: