Rabu, 26 Jun 2013

ANAK SENGAT

ANAK SENGAT


SENYUM... TAK PERLU KATA APA APA...

Posted: 25 Jun 2013 11:41 PM PDT

Gambar DSAi yang tersebar sedang bergelak ketawa bersama Najib di dalam Dewan yang mana majlisnya nak dipulaukan tapi tak jadi.... dan di luar anak muda di gari dalam keadaan menderita...

Yang ni aku tak pelik... yang aku pelik adanya manusia yang sentiasa kata DSAI betul... Nak pulau angkat sumpah kata betul... tak jadi pulau pun kata betul... kalau nak duduk di pulau pun betul juga...ha..ha.. tak payah aku bagi tau siapa dia... semua tahu.... sendiri mau ingat la...

Aku tak marah kat DSAI... bagi aku dia memang ahli politik... yang telah aku katakan bijak... cuma bagi aku yang peliknya sikap pencacai politik....

aku masih teringat cerita rakyat tentang terinayanya pemimpin apabila adanya pengampu sebegini... Raja yang bogel dikatakan berpakaian cantik... kerana membodek... tak payah aku ceritakan kisahnya..

Yang aku pelik... golongan ni lah yang melaungkan salahkah menegur..??? di mana kebebasan... ?? kemungkaran mesti ditegur... di kutiplah kata kata Saidina Abu Bakar yang di sebut tok Guru... Tapi peliknya untuk DSAI kalimah itu tiada... yang ada ampu dan bela...  semuanya betul dan bijak belaka...

caranya mudah... apabila DSAI mengubah pendirian... maka hujahnya... itulah jalan terbaik....!! jika teruskan tak angkat sumpah...itulah kehendak umNO... ha..ha... ikut suka lah... aku akan ketawa... dan terus ketawa melihat watak itu...ha...ha.. ha..

Kan sudah aku katakan... hanya Ulama sahaja yang salah... sepatutnya ulama di tegur... Yang bukan Ulama tak salah... itu adalah ijtihad politik... piiii rahhhhh....

akhirnya aku ambil kata mudah.... macam komen seorang kakak bloger... Senyum... tak perlu kata apa apa

Tiada ulasan: