Sabtu, 8 Jun 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Ratu dunia pakai sarong pula dah.....

Posted: 07 Jun 2013 11:27 PM PDT

Majlis Ulama Indonesia (MUI) membantah keras acara Ratu Cantik Dunia yang akan diadakan pada September di Bali dan Bogor, Indonesia.

Mereka meminta agar acara itu dibatalkan kerana menggalakan pertumbuhan budaya hedonism, acara Ratu Cantik di Indonesia.

Lantaran itu, dilaporkan para peserta seramai satu ratus tiga-puluh-tujuh itu tidak akan memakai bikini. 

Pihak penganjur menyatakan mereka tidak mahu menyinggung perasaan rakyat tempatan yang majoritinya ummat Islam. 

Acara panas Ratu Dunia tersebut akan memakai pakaian konservatif , seperti sarong, untuk bagian busana pantai, lapor  di sini

Korang cubalah agak dan gambarkan, bagaimanakah agaknya nanti para peserta itu memperagakan pakaian sarong.Korang fikir diaorang tu akan pakai dengan cara yang bersopankah?

Sudah tentu lebih sopan lagi cara pakain sarong Zambry yang diperagakannya dibawah ini … 


Sepatutnya pihak pengajur Ratu Cantik Dunia ni gi menemui Rosmah dan dapatkan pandangannya kerana Rosmah ada pengalaman dalam penganjuran Busana Muslim. 

Tentu korang masih ingat ketika PM Najib mengiringi Rosmah ke Festival Busana Muslim – 'Islamic Fashion Festival (IFF) Gala Dinner and Fashion Show' yang diadakan di Monaco Sporting Club, Monte Carlo pada 10 Ogos 2010 lalu yang turut di hadiri Prince Albert II, penguasa Prinsipaliti Monaco. 

Mahu diadakan di Malaysia tentu tidak ada masaalah. Ramai mufti dan pejuang penegak Melayu Islam di Malaysia ni akan keluarkan fatwa untuk bekap.

Rosmah diserang Monggol ....

Posted: 07 Jun 2013 07:18 PM PDT

Rosmah tersentak lalu terkentut dan tercirit bila delegasi Monolia itu menggesa kerajaan Malaysia memberi jawapan atas kematian misteri wanita warganegara itu, Altantuya Shaariibuu di Malaysia. 

"Kami membuat permintaan khusus kepada Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia untuk bertindak atas ini dan supaya perbicaraan segera diadakan," tegasnya di sini 

Awal-awal lagi Najib dah lari untuk menyelamatkan dirinya. Kah! Kah! Kah! Dia sudah tidak memangku lagi jawatan Menteri di Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia yg disandangnya sejak Kak Izat Lembu tamat tempoh senatorshipnya.


Dia seolah-olah sudah dapat mengagak apa yang akan berlaku di persidangan 3 hari Sidang Kemuncak Global Wanita dimana Malaysia selaku tuan rumah. 

Tapi jangan lupa, Najib adalah Menteri Pertahana ketika itu. Dia perlu jelaskan bagaimana C4 boleh mudah diakses oleh bekas anggota UTK untuk meledakan tubuh badan Altantuya yang sudah mati itu?

Tiada ulasan: