Rabu, 5 Jun 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Kisah Ayam mengendap Musang

Posted: 05 Jun 2013 09:00 AM PDT

Oleh kerana mereka tidak mahu kerja jahat mereka di ketahui oleh pimpinan Pas negeri maka calon Pas telah mengantar borang percalonan di saat saat akhir waktu penamaan calon hendak di tutup.

Bila aku baca klausa tersebut diatas tu, aku terbayangkan, seekor ayam sedang terhendap-hendapkan musang dalam masa yang begitu panjang.... bukan sebab dia nak makan musang tu , tapi kerana takut diterkam musang tersebut....korang tentu tau siapa gerangan ayam itu....

Kisah Di Sebalik Isu Sungai Acheh dan Kota Damansara bahagian 2 

Di Dun Kota Damansara pula sebenar dari awal lagi tidak menjadi pertindihan calon antara Pas dan PKR. Pas Pusat dan Pas Selangor bersama pimpinan Pakatan Rakyat telah bersetuju kerusi Kota Damansara akan terus di pertahankan oleh PKR. 

Kisahnya terjadi apabila ura ura Dr Nasir akan mengunakan Logo PSM dalam PRU kali ini memandangkan beliau adalah dari PSM. 

Dalam PRU ke12 Dr Nasir mengunakan logo PKR kerana pada ketika itu PSM yang di daftarkan pada tahun 1998 masih belum mendapat kelulusan untuk bergerak secara sah dalam politik pilihanraya di Malaysia makan PKR telah bersetuju untuk PSM mengunakan logo mereka. 

Setelah PSM di luluskan pendaftannya pada tahun 2008 maka sudah pastilah sebagai parti politik yang sah akan bertanding mengunkan logonya sendiri dalam pilihanraya.Namun situasi politik Malaysia masih belum dapat menerima parti ketiga selain dari barisan Nasional dan pakatan Rakyat. 

Maka setelah perbincangan dengan pimpinan tertinggi pakatan Rakyat termasuk dari Pas PSM telah bersetuju untuk terus mengunakan logo PKR sebagai calon dari pakatan Rakyat. Ini adalah kerana mempertahankan kemenangan Pakatan Rakyat di Selangor adalah lebih penting dari kepentingan peribadi. 

Kumpulan ini apabila mengetahui DR Nasir akan mengunakan logo PSM mereka terus saja menghubungi seorang AJK Pas Pusat memohon pertolongan ajk pas pusat ini agar berkompromi dengan PKR agar calon Pas dapat bertanding di situ atas tiket PKR. 

Kegilaan untuk menjadi YB ternampak jelas di wajah mereka apabila sanggup untuk meletakan calon Pas bertanding atas PKR tapi dalam masa yang sama merekalah yang mengutuk sana sini Anwar dan PKR. 

Mereka tahu mustahil Pas akan dapat bertanding di situ kerana Pas Selangor bersama Pakatan rakyat Selangor telah sebulat suara menyatakan Kota Damansara ialah kerusi PKR. Oleh itu untuk meneruskan cita cita menjadi YB maka mahu tak mahu kenalah juga bertanding atas tikit PKR yang mereka benci selama ini. 

Namun hasrat mereka terbatut apabila Dr Nasir bersetuju mengunakan logo PKR sekali lagi dalam PRU ini. Maka tidak ada lagi isu pertandingan 3 penjuru sesama pakatan Rakyat di sini. 

Di saat inilah bermulanya fitnah yang amat jahat terhadap Dr Nasir oleh mereka sehinggakan menuduh Dr Nasir sebagai kafir dan lain lain kecaman. 

Tindakan mereka ini sebenarnya tidak pernah mendapat restu dari Pas Selangor kerana Pas Selangor terus memegang janji persepakatan bersama dalam Pakatan Rakyat. Pihak Pas Pusat juga berpendirian bahawa Kota damansara adalah hak mutlak PKR tanda ada kompromi lagi. 

Segala usaha pihak berkenaan untuk mendapatkan kerusi Kota Damansara melalui Pas Pusat gagal sama sekali. 

Akhirya mereka mengambil jalan mudah iaitu dengan pergi sendiri ke Terangganu malam hari penamaan calon untuk berjumpa Presiden pas agar mengeluarkan watikah untuk mereka bertanding juga di Kota damansara atas tiket Pas. 

Tidaklah di ketahui apakah butiran yang di bincangkan sehingga Presiden Pas terpedaya dengan tipu helah mereka sehingga terpaksa mengeluarkan watikah untuk Pas bertanding di Kota Damansara. 

Sehingga pada hari penamaan calon cerita mereka yang mahu bertanding masih tidak di ketahui umum hatta Pas Selangor sendiri tidak tahu bahawa Pas akan mengantar calon untuk bertanding berlawan sesame sendiri di Kota damansara. 

Para penyokong Pakatan Rakyat termasuk dari Pas terkejut tiba tiba Pas juga turut bertanding di Kota Damansara. 

Calon Pas tahu perbuatan mereka akan sudah pasti kan mendapat halangan dari Pas sendiri sekiranya Pas tahu yang mereka akan turut serta bertanding di Kota Damansara. 

Oleh kerana mereka tidak mahu kerja jahat mereka di ketahui oleh pimpinan Pas negeri maka calon Pas telah mengantar borang percalonan di saat saat akhir waktu penamaan calon hendak di tutup. 

Ini adalah kerana sekiranya mereka mengantar borang percalonan di awal masa maka sudah pastilah wakil atau calon Pas yang juga setiasuaha perhubungan Pas negeri yang menjadi calon di salah satu dun di Subang akan mengarahkan mereka menarik diri jika melihat mereka turut serta untuk bertanding….. 

Dari saat itu mulalah pertandingan sesame sendiri di Kota damansara. 

Calon Pas mula pasang angan angan untuk bergelar YB dengan berkeyakinan dapat menewaskan calon rasmi pakatan Rakyat dari PKR. Sehinggakan terlupa siapa musuh sebenar dan mengalih muncung senapang kea rah rakan sendiri. 

Ada yang membuat solat hajat sambil berdoa semoga Allah hancurkan Dr Nasir. Di fitnahnya Dr Nasir dengan berbagai tohmahan. Namun Dr nasir dan pertugas terus cool dan tenang. 

Tanpa melayan kerenah mereka yang sangat tertekan kerana takut di malukan dengan kekalahan sehingga sanggup menguna kekerasan untuk meneyerang bilik gerakan pilihanraya Dr Nasir. 

Malang seribu kali malang angan angan untuk bergelar YB tidak di restui rakyat. Wang dan tenaga habis untuk menikam kawan sendiri akhirnya di balas dengan kekalahan yang amat memalukan. 

 Ada sambungan lagi…… Abu Nawas.

'Black505' 15 Jun - PAS akan bersama di Merbok !

Posted: 05 Jun 2013 05:50 AM PDT

Tahniah diucapkan kepada PAS pusat kerana akan mengarahkan kepimpinan, ahli dan penyokong PAS untuk bersama-sama perhimpunan 'Black505' yang akan diadakan di Padang Merbok 15 Jun nanti.
PAS menegaskan parti itu menyokong penuh perhimpunan 'Black505' bagi membantah keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13)

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Burok, Dr Syed Azman Syed Nawawi berkata, kepimpinan PAS sebulat suara menyokong keputusan yang dibuat Majlis Presiden Pakatan Rakyat baru-baru ini terhadap penganjuran perhimpunan tersebut.

Sebelum ini Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Harun Taib dilaporkan berkata bahawa parti itu tidak akan menyertai perhimpunan yang dikenali 'Black505' bagi membantah dakwaan berlakunya penipuan dalam pilihan raya.

 Sebaliknya Harun menegaskan bahawa PAS akan memberi tumpuan memperkasakan parti bagi menghadapi pilihan raya akan datang. Baca lagi di sini

Wanita mengandung ditembak mati ...

Posted: 04 Jun 2013 09:13 PM PDT

Perdana Menteri Najib Tun Razak semalam menyerahkan watikah pelantikan kepada Pelakon filem antarabangsa Tan Sri Michelle Yeoh di Pejabat Perdana Menteri di Kompleks Perdana Putra di Putrajaya. Michelle Yeoh telah dilantik sebagai mentor pertama 1Malaysia For Youth (iM4U).

Yeoh dilaporkan sebagai berkata, "Saya menjadi amat tidak keruan apabila mendengar tentang wanita, terutama yang mengalami trauma di tempat meletak kenderaan akibat perbuatan peragut. Kami akan mencari jalan untuk meningkatkan kesedaran ke arah menjadikan Malaysia lebih selamat. Sebaik saja kempen ini bersedia untuk dilaksanakan, kami akan mengumumkannya," kata Yeoh kepada pemberita di Putrajaya semalam di sini

Kah! Kah! Kah! Kami akan mencari jalan untuk meningkatkan kesedaran ke arah menjadikan Malaysia lebih selamat! Begitulah janji Yeoh kepada PM Najib yang menunjukan Yeoh ni naif benar dan tidak tahu what Najib did last summer .....

Aku agak, terkebil-kebil biji mata Najib bila mendengar kata-kata Yeoh itu!

Mengulas kata-kata Yeoh tersebut, seorang pembaca telah memberikan komennya. Saya nak kongsikan komen tersebut dengan kalian yang telah discreenshotkan berikut :

Tiada ulasan: