Jumaat, 10 Mei 2013

Tukar Tiub

Tukar Tiub


PROGRAM MELAWAN MALAM ISNIN

Posted: 10 May 2013 06:30 PM PDT





SATU JEMPUTAN

SAMM Kebangsaan dengan kerjasama front Mahasiswa akan menganjurkan sebuah Rapat Perdana; 

13 MAY - HARI BANGSA MALAYSIA : SELAMATKAN DEMOKRASI!

Tarikh: 13 May (Isnin)
Masa: 8 - 12 mlm
Venue: Dewan Perhimpunan Cina KLSCAH 
(Dekat Stadium Merdeka / Stesen Monorail Maharajalela)

Antara pemidato yang bakal menghiasi pentas adalah termasuk;

Pak Samad (Sasterawan Rakyat)
YB Tian Chua (Naib Presiden PKR)
YB Sivarasa Rasiah
Hishamuddin Rais (Penghasut Rakyat)
Haris Ibrahim (Penggerak ABU)
Maria Chin Abdullah (BERSIH)
Safwan Anang (Presiden SMM)
KS Bawani (Mahasiswa) -belum confirm
Farel (Mahasiswa SAMM)

Hos: che'GuBard 

Beberapa lagi pemidato belum mengesahkan kehadiran, akan diumum dari semasa ke semasa...

Pentas sempena tarikh 13 May yang diiktiraf sebagai Hari Penyatuan Rakyat Malaysia, bakal merungkai sentimen perkauman yang dimainkan oleh pihak rasis untuk menutup penafian demokrasi rakyat Malaysia dalam tragedi Black505!

Diharapkan sahabat pengamal media dapat memberi bantuan promosi untuk program perdana bernotis singkat ini, dan SAMM mengalukan kehadiran semua wartawan bagi membuat liputan.



-----------

KHALID IBRAHIM TERUS JADI MB SELANGOR

Posted: 10 May 2013 12:21 PM PDT





KENYATAAN AKHBAR
SETIAUSAHA AGUNG PARTI KEADILAN RAKYAT

KEJAYAAN MEMPERTAHANKAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT  SELANGOR DAN PERLANTIKAN MENTERI BESAR SELANGOR


Parti KEADILAN Rakyat memanjatkan rasa syukur kami ke hadrat Allah SWT di atas kejayaan Pakatan Rakyat mempertahankan negeri Selangor dalam Pilihanraya Umum ke-13 baru-baru ini. Kami juga ingin merakamkan ucapan terima kasih dan penghargaan kami dan rakan-rakan sekutu dalam Pakatan Rakyat terhadap para pengundi khususnya dan rakyat negeri Selangor amnya kerana telah memberikan kepercayaan mereka kepada Pakatan Rakyat untuk menerajui kerajaan negeri Selangor buat penggal yang kedua. 

Bagi pihak KEADILAN, saya juga ingin merakamkan penghargaan kami kepada pimpinan Pakatan Rakyat negeri Selangor, juga kepada jentera ketiga-tiga Parti KEADILAN, PAS dan DAP yang telah bertungkus lumus dan penuh komited dalam amanah yang dipikul untuk memastikan kepercayaan rakyat Selangor terus diberi kepada Pakatan Rakyat.

Kejayaan ini juga disambut dengan penuh rasa tawaddhu' dan rendah diri, terutama dalam proses untuk menamakan seorang Menteri Besar bagi memimpin kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dalam pentadbiran negeri. KEADILAN sesungguhnya amat berbesar hati dan menghormati sokongan oleh PAS dan DAP yang telah bersetuju supaya jawatan Menteri Besar Selangor dinamakan dari Parti KEADILAN Rakyat.

Berteraskan kepada prinsip konsensus dan rundingan serta semangat kesetiakawanan dan kerjasama yang selama ini telah tersemai dalam Pakatan Rakyat, KEADILAN telah mengangkat dua (2) nama dari kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri KEADILAN yang berjaya memenangi kerusi mereka dalam pilihanraya umum Negeri Selangor baru-baru ini kepada pimpinan PAS dan DAP untuk dibincang secara bersama dengan KEADILAN bagi memilih salah seorang daripada mereka untuk dinamakan sebagai Menteri Besar Selangor.

PAS dan DAP, menerusi Presidennya Yang Berhormat Dato Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan Setiausaha Agungnya Yang Amat Berhormat Tuan Lim Guan Eng masing-masing telah bersetuju supaya Yang Berhormat Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid bin Ibrahim, Ahli Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang untuk  diangkat sebagai Menteri Besar Selangor dan meneruskan khidmat cemerlang beliau menerajui pentadbiran kerajaan Negeri Selangor sebelum ini.

KEADILAN dengan ini menyeru supaya keseluruhan rakyat Negeri Selangor khususnya dan rakyat Malaysia amnya untuk terus menggembeling semangat kerjasama dan setiakawan antara satu sama lain tanpa mengira agama, bangsa dan warna kulit yang telah selama ini ditunjukkan, bagi terus memastikan agenda perubahan rakyat  dapat diteruskan bersama-sama dengan Pakatan Rakyat.

Sekian, terima kasih.

SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
SETIAUSAHA AGUNG
PARTI KEADILAN RAKYAT

10 MEI 2013



Pakatan sahkan Khalid MB Selangor 
Harakahdaily
Jumaat, 10 Mei 2013
 

kemaskini KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat akhirnya mencapai konsensus bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim akan dilantik menjadi Menteri Besar Selangor buat penggal kedua ekoran pencapaian cemerlang Selangor sepanjang tempoh penggal lalu.




--------

TIPU PILIHANRAYA TURUN JALAN RAYA

Posted: 10 May 2013 06:30 AM PDT



IKUTI  #tipu505
IKUTI #black505

Lebih negeri akan 'digelapkan' mulai esok

Selepas kejayaan 'menggelapkan' Stadium Kelana Jaya, Selangor dengan lautan manusia berbaju hitam yang mempertikaikan keputusan pilihan raya, pembangkang kini merancang meluaskan kempen itu ke lebih banyak negeri.

Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata, dalam tempoh seminggu bermula esok, mereka merancang empat perhimpunan sama di Bukit Mertajam (esok), Ipoh (12 Mei), Kuantan (14 Mei) dan Johor Bahru (15 Mei).


IKUTI
#tipu505



------

TURUN TURUN TURUN

Posted: 10 May 2013 01:15 AM PDT





TURUN TURUN TURUN
TURUN TURUN
TURUN



#TIPU505 DI PULAU PINANG, PERAK, PAHANG DAN JOHOR

Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada kepimpinan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang memahami aspirasi dan hak rakyat untuk berkumpul. Perhimpunan #tipu505 yang diadakan di Kelana Jaya dua hari lalu membuktikan bahawa penipuan pilihanraya adalah isu nombor satu negara yang memerlukan penyelesaian segera, seperti yang disuarakan oleh lebih seratus ribu rakyat pelbagai kaum yang hadir pada hari itu.

KEADILAN yakin bahawa suara rakyat ini perlu dibawa dan diperjuangkan. Tindakan menerima keputusan pilihanraya yang ditentukan oleh penipuan dan pengundi warganegara asing ini mengkhianati hak dan suara rakyat.

Oleh itu, gelombang #tipu505 ini akan terus dibawa ke seluruh negara. Perhimpunan yang sama akan turut diadakan di negeri-negeri berikut:

Sabtu, 11 Mei 2013 – Pulau Pinang @ Stadium MPSP, Bukit Mertajam  

Ahad, 12 Mei 2013 – Perak @ Medan Istana, Ipoh

Selasa, 14 Mei 2013 – Pahang @ Kuantan (tempat diumumkan kelak)

Rabu, 15 Mei 2013 – Johor @ Johor Bahru (tempat diumumkan kelak)

Saya juga menyeru supaya semua rakyat Malaysia memakai baju atau apa-apa symbol hitam esok (Sabtu, 11 Mei 2013) sebagai tanda bantahan dan penolakan penipuan pilihanraya yang dibuat oleh Dato' Seri Najib Razak dengan kerjasama pimpinan atasan SPR.

KEADILAN telah menubuhkan 2 pasukan utama untuk menangani gerakan menolak keputusan pilihanraya akibat penipuan berleluasa.

Satu pasukan Panel Penyiasat Penipuan PRU13 (P4) diketuai oleh saya sendiri yang bertanggungjawab mengumpul semua bukti untuk dibawa ke pengetahuan umum agar mereka yang bertanggungjawab akan dibawa ke muka pengadilan. Hasil dari siasatan ini akan digunakan untuk memfailkan petisyen pilihanraya di mahkamah, selain dari tindakan khusus terhadap individu yang terlibat di dalam penipuan pilihanraya termasuklah tindakan undang-undang terhadap mereka.

Saya akan menghuraikan skop tugasan dan mekanisme dalam satu siding media pada jam 9 pagi, Isnin 13 Mei 2013 di ibu pejabat KEADILAN.

Buat masa ini, sebarang bukti dan maklumat mengenai penipuan boleh dihantar kepadasiasatpru13@gmail.com

Pasukan kedua diketuai oleh Dato' Johari Abdul, Ahli Parlimen Sungai Petani dan Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN yang bertanggungjawab menguruskan gelombang #tipu505 di seluruh negara.


RAFIZI RAMLI
Pengarah Strategi
10 MEI 2013 



-------

TERUS KAN GERAKAN JALAN RAYA

Posted: 10 May 2013 12:30 AM PDT



TERUSKAN
GERAKAN JALAN RAYA

Khairy Tawar Diri Sertai Pasukan Kabinet BaruTerkini

KUALA LUMPUR: Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata beliau sedia menyertai Kabinet yang bakal dibentuk  Najib Razak dalam apa sahaja peranan yang boleh membantu perdana menteri.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...LANGKAH BIJAK.... kah kahg kah.

kah kah kah...MASA INI ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY JATUH....kah kah kah./..

kah kah kah...MAKIN RAMAI BERANI TIBAI ANAK LELAKI KUTTY.... kah kah kah..

kah kah kah..... MASA TERBAIK UNTUK MENANTU AYAH.... kah kah kah..

kah kah kah.... KALAU TAK ADA YANG CADANG.... kah kah kah..

kah kah kah..CADANGKAN DIRI SENDIRI.... kah kah kah..


NOTA 
hanya ku lin
yang bangang
nak jadi ghurkha
kah kah kah..


--------

SEJARAH SELIPAR BURUK

Posted: 09 May 2013 09:30 PM PDT


DENGAN CERGAS
DENGAN PANTAS
ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY
TELAH DISELIPAR BURUK KAN

KOMENTAR TUKAR TIUB
untuk anak lelaki iskandar kutty jadi relevan
madey akan terus menibai najib
najib telah gagal 
untuk mendapatkan selangor
untuk mendapatkan 2/3



Keputusan PRU13 petanda Dr M sudah tidak berpengaruh

Pilihan Raya 2013 menyaksikan calon pilihan pro-Melayu  Mahathir seperti Presiden Perkasa  Ibrahim Ali dan naib presiden Datuk Zulkifli Noordin kedua-duanya gagal mendapat kemenangan.
Bercakap kepada The Malaysian Insider baru-baru ini, ketua bahagian Umno Shah Alam Datuk Ahmad Nawawi M. Zin mengakui jika Mahathir tidak berkempen di Shah Alam, BN mungkin boleh mendapat lebih banyak undi.
"Secara keseluruhannya, di bandar-bandar, saya rasa pengaruh Mahathir tidak lagi relevan kerana isu yang beliau membawa dan pendapat beliau tidak benar-benar sesuai dengan generasi semasa, terutama dengan sokongan terhadap Perkasa.
"Mungkin BN perlu kaji semula perkara ini," kata beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY SUDAH JADI SELIPAR BURUK... kah kah kah..
kah kah kah.... DAH LAMAAAA.... DAAAA....kah kah kah..
kah kah kah.. ANAK LELAKI KUTTY BERSAMA GHANI JADI SEPASANG SELIPAR BURUK... kah kah kah
kah kah kah...DULU TUNGKU JADI SELIPAR BURUK.... kah kah kah..
kah kah kah...KEMUDIAN HUSSEIN ONN.... kah kah kah..
kah kah kah...COMING SOON MAT ZZZZ.... kah kah akh..

--------

APA CAKAP SUNNAH WAL RASUAH PETANG INI

Posted: 09 May 2013 07:44 PM PDT





APA KELENTONG PETANG JUMAAT INI

jabatan  sunnah wal rasuah
akan berkelentong pada jumaat ini
berkelentong untuk mengolah persetujuan

apa kelentongnya?

1 - wajib terima keputusan
2 - wajib bersyukur 
3 - wajib jangan buat demo 
4 - wajib melayu dan islam perlu bersatu
5 - wajib sokong kerajaan dan raja

dan akan keluar hadis dan ayat ayat
dan dan dan....

1 - tidak ada ditimbulkan soal penipuan
2 - tidak terjumpa ayat tentang tipu
3 - tidak terjumpa ayat  tentang pemimpin zalim
4 - tidak ada ayat tentang rasis
5 - tidak ada ayat tentang hak dan keadilan

kita tunggu dan lihat


LEPAS DENGAR KELENTONG
TURUN BERDEMO

BERDEMO DI HADAPAN PEJABAT SPR

Posted: 09 May 2013 07:24 PM PDT



JAM 2:00 PETANG
ANAK MUDA 
BANGUN MELAWAN

Selepas pencuri lembu, kini pencuri PRU13 pula diburu

Harakahdaily,10 Mei 2013
KUALA LUMPUR: Rafizi Ramli yang terkenal sebagai pembongkar kepada skandal 'cow gate' membabitkan pemimpin negara, kini bakal memburu pula pihak yang menipu dalam pilihan raya.

Ahli Parlimen Pandan itu, yang juga dilantik sebagai ketua kumpulan siasatan penipuan PRU13, berkata beliau akan memastikan segala penipuan dalam PRU13 lalu dibongkarkan kepada seluruh rakyat negara ini.

"Kalau dahulu saya mengejar pencuri lembu, sekarang saya akan kejar pencuri keputusan PRU ini kerana kerajaan haram yang ditubuhkan adalah sebuah mandat yang akan mencuri masa depan Malaysia," katanya pada program Suara Rakyat Suara Keramat: Tolak Penipuan PRU 13, di Stadium Kelana Jaya kelmarin.


TIGA TUNTUTAN
1 - tolak keputusan pru13
2 - tubuhkan spr baru yang bebas
3 - lakukan pemilihan bariu

---------

BERITA LAWAK PAGI INI

Posted: 09 May 2013 06:59 PM PDT





Kaji punca kawasan tak sokong BN

Kuala Lumpur: Ahli Parlimen Kemaman, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, berkata pihaknya akan mengkaji punca menyebabkan beberapa kawasan di Parlimen Kemaman tidak menyokong Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Ahad lalu. »


TERGOLEK DOG
KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... KAH KAH KAH....kah kah kah..

kah kah kah...INI BETUL BERITA LAWAK.... kah kah kah..

kah kah kah... TERGOLEK DOG KETAWA.... kah kah kah..

NOTA
tunggu tak lama lagi
ada kang kong akan buat kajian
ini projek kang kong
kah kah kah

--------

Tiada ulasan: