Isnin, 6 Mei 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


najib menang menipu tapi 5 pegawainya terkubur tak sempat menipu....

Posted: 05 May 2013 10:09 PM PDT

Dalam kegembiraan meraikan kemenangan Barisan Nasional (BN) di peringkat pusat, kelima-lima pegawai Najib Razak kalah di kerusi yang ditandingi mereka pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) kali ini.

Langkah pembaharuan yang cuba dibawa Najib tersebut gagal, walaupun pada awalnya calon-calon tersebut dikatakan mampu memberi suntikan kemenangan kepada BN dalam cubaan mendapat majoriti dua pertiga di Parlimen.

Dua pegawai khas beliau tewas kepada calon PAS di Kedah, Datuk Shahlan Ismail dan Datuk Latt Shariman Abdullah walaupun BN berjaya merampas semula negeri yang jatuh ke tangan BN dalam Pilihan Raya 2008.

Shahlan tewas dengan majoriti 3,935 kepada calon PAS Datuk Mahfuz Omar di kerusi Parlimen Pokok Sena, manakala Latt Shariman pula tewas kepada calon PAS Mohd Nasir Mustafa dengan majoriti 1,044 di kerusi dewan undangan negeri (DUN) Kubang Rotan.

Manakala cubaan Najib untuk sekurang-kurangnya mendapat tiga kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur juga gagal selepas Setiausaha Politiknya di Kementerian Kewangan, Datuk Mohd Shafei Abdullah tewas kepada calon PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong dengan majoriti yang lebih besar sebanyak 5,511 berbanding keputusan yang diperoleh pada tahun 2008.

Dua lagi pegawai khas beliau yang tewas di kerusi Parlimen adalah Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh di Kota Baru dan Datuk Mohamed Suffian Awang di Kuantan.

BN sudah memenangi majoriti mudah dengan 133 kerusi Parlimen setakat ini, membolehkan mereka membentuk kerajaan persekutuan.

Pakatan Rakyat pula ketika ini memperoleh 89 kerusi.

Selepas 13 pilihan raya, BN berjaya mempertahankan kekuasaan mereka, menjadi diantara gabungan paling lama memerintah  dan kuat  rasuah dan menipu di rantau ini

menepati ramalan ghani othman yang gantung diri lawan lim kit siang akhir berkubur di gelang patah....tahniah lim kit siang pasal kasi kambus dia punya kuburr...!!!!

Posted: 05 May 2013 09:50 PM PDT

gantung diri  bersama halimah sadiq...???

akhir nya lim kit siang tolong kambus  kubur ghani othman di gelang patah....errr  mana kubur halimah sadiq..????

Sejarah tercipta apabila kubu kuat Barisan Nasional (BN) di kerusi Parlimen Gelang Patah kini menjadi milik Lim Kit Siang dari DAP yang menewaskan calon BN, Datuk Abdul Ghani Othman dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13).

Penasihat DAP itu menewaskan Abdul Ghani, yang merupakan bekas menteri besar Johor selama 18 tahun.

Kerusi Gelang Patah mencuri tumpuan apabila menjadi kerusi paling panas kali ini apabila veteran DAP itu diletakkan bertanding di kawasan Wilayah Ekonomi Iskandar.

Kerusi yang selama ini menjadi milik MCA, melalui Ketua Wanita mereka, Tan Ah Heng juga telah dipinjamkan kepada Umno.

Ah Heng kini berada di hospital menjalani rawatan barah payudara.

Gelang Patah meliputi dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), iaitu Nusajaya yang ditandingi oleh Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub menentang Dr Zaini Abu Bakar dari BN dan Skudai yang diwakili Pengerusi DAP Johor Dr Boo Cheng Hau menentang Liang Ah Cy dari BN.

Johor meliputi 1,605,311 juta pengundi berdaftar, dengan Gelang Patah merangkumi sejumlah 106,726 pengundi dan berdasarkan peratusan kaum, kerusi ini memiliki majoriti pengundi Cina sebanyak 52.41 peratus, Melayu 34.27 peratus, dan India 12.49 peratus.

Mukhriz angkat sumpah sebagai Menteri Besar Kedah... Rakyat Kedah dapat kicap lemak manis san miguel sebagai hadiah....kah kah kah....!!!!

Posted: 05 May 2013 09:38 PM PDT

kerjasama adik beradik haramjadah anak  syaitan yang di kenali...rakyat kedah enjoy bermabuk mabukan sambil berdansa sampai mampos...!!!

bakal MB kedah sedang berdansa meraikan penubuhan kilang arak di kedah...lepas tubuh kilang arak san miguel di kedah....rakyat kedah boleh mabuk mabuk dan berdansa sampai mampos....!!!!

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri Datuk Mukhriz Tun Mahathir ( tengah berdansa sakan ) akan mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Kedah di Istana Anak Bukit, Alor Setar pada 3 petang hari ini.

Beliau berkata Tengku Bendahara Kedah Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah, yang juga Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, akan menerima watikah daripada Pengerusi Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Najib Tun Razak.

Mukhriz berkata ia bagi memaklumkan pelantikan beliau sebagai Menteri Besar dan kerajaan baharu di negeri ini akan bermula untuk melaksanakan segala AkuJanji BN Kedah yang diumum sebelum pilihan raya.

“Itu saja saya ingat akan memenuhi masa kami dalam tempoh lima tahun ini kerana disenaraikan begitu banyak sekali aktiviti dan program yang dirancang semata-mata untuk rakyat.

“Tujuannya tak lain tak bukan untuk meningkatkan pendapatan bagi negeri ini, dan sudah tentu untuk memberi nikmat kepada rakyat, jadi di situ permulaannya dari pagi ini,” katanya kepada pemberita pada sidang media di Bangunan Tunku hari ini.

BN membentuk kerajaan negeri di Kedah dengan majoriti mudah selepas memenangi 21 daripada 36 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

“Sambil kita berpuas hati dengan keputusan ini, kita mempunyai satu tanggungjawab yang berat untuk memenuhi kehendak rakyat, dan ini satu tanggungjawab yang memang kami bersedia untuk menggalas dan memikulnya,” kata Mukhriz.

Beliau turut ditanya berhubung tindakan beraninya bertanding di kerusi DUN Ayer Hitam mencabar penyandang Abd Ghani Ahmad daripada PAS.

“Bagi saya, ini satu contoh supaya rakan yang lain turut berusaha untuk menang di kerusi yang telah kita kalah dahulu...Nak kata yakin, 50-50 juga... Apa ertinya kalau saya datang ke mari bertanding di kerusi yang selamat, oleh itu, saya ambil risiko yang agak terkawal, kerana walaupun dahulunya kita kalah di DUN Ayer Hitam, tetapi jumlah undi yang saya dapat pada 2008 agak banyak,” katanya.

Mukhriz berkata disebabkan itu, beliau yakin mempunyai peluang untuk menang kerana telah memberi perkhidmatan sebaik mungkin kepada seluruh warga Parlimen Jerlun dalam tempoh lima tahun lepas.

“Saya ingat pengundi di Ayer Hitam juga menghargai apa yang telah saya lakukan, akhirnya sokongan mereka telah diterjemahkan dalam bentuk undi yang telah kita ketahui keputusannya hari ini,” katanya. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

bapak haramjadah...anak beranak haramjadah = keluarga haramjadah syaitan yang di kenali...elok la tu rakyat kedah boleh enjoy sakan bermabuk mabukan sampai mampos...tengah mabuk..dalam diam diam geng syaitan yang di kenali sempat merampok rakyat kedah ....dah jatuh bangkrap di kerjakan...baru nak sedar....baru padan muka...undilah mereka.. dapat syaitan yang di kenali kaki mabok....!!!

ali ketam tersepit di celah katil....kejutan buat Shamsul Iskandar...gelap masadepan sekolah hamil...????....kah kah kah

Posted: 05 May 2013 09:13 PM PDT

 

Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Shamsul Iskandar Mohd Akin menyifatkan kejayaannya menewaskan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam (gambar) di Parlimen Bukit Katil pada pilihan raya umum ke-13 sebagai mengejutkan dan adalah kemenangan bagi generasi muda.

“Saya tidak jangkakan kemenangan besar ini dengan majoriti 5,447 undi menewaskan gergasi politik Melaka (Mohd Ali), yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) Melaka dan Anggota Majlis Tertinggi,” katanya kepada pemberita di Ayer Keroh selepas diumum sebagai pemenang pada kira-kira 1 pagi.

Shamsul Iskandar, 38, seorang peguam dari Kesang, Jasin memperoleh 46,167 undi menewaskan Mohd Ali, 63, yang mendapat 40,720 undi.

Ini adalah percubaan ketiga beliau pada pilihan raya umum selepas tewas kepada dua calon BN iaitu Idris Haron pada 2004 di Parlimen Tangga Batu dan Matulidi Jusoh di Parlimen Dungun pada 2008.

Beliau berkata kemenangan bersejarah PKR di Bukit Katil adalah satu permulaan dalam misi pakatan pembangkang menawan Melaka pada pilihan raya umum akan datang.

penipuan menjadi jadi ...SPR halalkan curi hak rakyat untuk mengundi dan memenangkan BN menang secara haram....!!!!

Posted: 05 May 2013 09:03 PM PDT

penipuan menjadi jadi

 

Beberapa pengundi di Kulai dan Klang telah mendakwa bahawa mereka tidak boleh mengundi kerana orang lain telah mengundi atas nama mereka.

Mereka akan membuat aduan dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Di Kulai, Chua Siew Pin, 42, tiba di pusat mengundi di SJK (C) Batu kira-kira jam 10 pagi dan mendapati namanya telah digunakan.

"Saya menunggu ejen parti-parti politik untuk membantu saya. Saya akan memperjuangkan hak saya," katanya ketika dihubungi.

Beliau mendakwa pegawai SPR kemudian mengisi Borang 10 untuk menentukan identitinya, tetapi beliau bertegas supaya digunakan Borang 11 - borang deklarasi untuk membolehkannya mengundi sekiranya berlaku pertikaian.

"Saya masih menunggu keputusannya," katanya.

Calon DAP di Kulai, Teo Nie Ching berkata beliau telah menerima lima hingga enam aduan yang sama dan pengundi terbabit sedang menunggu beliau di pusat perkhidmatannya.

Teo, penyandang kerusi Parlimen Serdang, kata Liew Ah Moy (kanan) pergi ke SMK Kulai Besar pada jam 10.30 pagi, tetapi pegawai SPR memberitahunya yang dia 'telah mengundi'.

"Apabila saya memeriksa jari Liew, tidak ada tanda dakwat kekal," tulis Teo dalam tweetnya.

Di Klang, PKR, Dr Xavier Jeyakumar menulis dalam tweetnya bahawa dua pengundi membantah kerana orang lain telah mengundi menggunakan nama mereka.

"Gunakan Borang 11 dan benarkan pengundi tulen untuk mengundi," katanya menulis sebarang tweet.

 

 

penyapu sial

 

 

Semua orang dah duga, masalah ini akan timbul! SPR....nak jawab apa sekarang?...nampaknya daftar pengundi memang x bersih...so dah sah dah ada orang lain ( bangla kot ) mengundi untuk mereka ini ,.

Mcm sial keje korang buat...Dah la dakwat pon mcm dakwat stamp pad...Menjahanamkan duit rakyat jerrr...Korang ingat korang bole tlepas mcm tue jerrr kerrr...

Agen SPR dah halalkan undi hantu untuk bantu lembu umno yang kian tenat.

menang menipu dengan cara penyelewengan termasuk rasuah PRU...kemenangan BN tak wajar di iktiraf....!!!!

Posted: 05 May 2013 05:26 PM PDT

menang tipuuuuu....

Kita  hari ini menolak keputusan pilihan raya umum ke-13 yang memihak kepada BN..ini kerana terdapat penipuan dan penyelewengan pilihan raya.

Selagi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) SPR tidak menjelaskan dakwaan penipuan dan pertikaian diselesaikan, bagi kita BN hanya menang tipis  itu pun kerana penipuan tersebut.

Kira-kira 12.45 pagi tadi, BN sudah melepasi jumlah 112 kerusi Parlimen, yang sekali gus mengesahkan kemenangan gabungan haramjadah tersebut.

walaupun kena tipu..PR Berjaya Pungut 51% Undi Popular & Tambah 7 Kerusi Parlimen...!

Tiada ulasan: