Selasa, 7 Mei 2013

Biaqpila

Biaqpila


PANAS!!! ADUN Pakatan tak hadir angkat sumpah MB Perak

Posted: 07 May 2013 03:00 PM PDT



Kesemua 28 anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari Pakatan Rakyat tidak hadir pada istiadat angkat sumpah Menteri Besar Perak
Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir di Istana Iskandariah di Kuala Kangsar hari ini.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata mereka tidak hadir kerana tidak berpuas hati dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) Ahad lepas.

"Kami tidak hadir kerana kami rasakan tiada ketelusan dan wujud kesangsian pada keputusan pilihan raya lepas," katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai laporan di beberapa portal berita online yang mendakwa Pakatan Rakyat memboikot istiadat tersebut.

Sementara itu, Dr Zambry Abdul Kadir berkata kesemua 28 Adun Pakatan Rakyat dijemput hadir ke istiadat itu.

"Bagi saya, PRU13 sudah berakhir dan ia adalah masa untuk kita
(BN)meneruskan agenda kepimpinan dan pentadbiran negeri Perak yang melibatkan semua pihak. Saya tidak mahu komen ketidakhadiran mereka di istana pada hari ini," katanya.

Pada PRU13, Barisan Nasional (BN) Perak berjaya mengekalkan kuasa apabila memenangi 31 kerusi DUN.

- Bernama

MK

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

KEPUTUSAN LIGA SUPER 7/5/13

Posted: 07 May 2013 07:54 AM PDT

APA KATA BAGI ASAN ALI JADI MB SELANGOR KAH! KAH! KAH!

Posted: 07 May 2013 06:11 AM PDT

DEY MACHA!!!
APAHAL ASAN ALI NI DOK SEBOK PULAK
DIA BUKANNYA DOK DALAM PAS LAGI
JANGAN-JANGAN DIA TERINGIN NAK JADI MB KOT
KAH! KAH! KAH!



Dr Hasan Ali: Beri peluang Pas teraju Selangor

SHAH ALAM - Kejayaan Pas menambah penguasaan kerusi dewan undangan negeri (DUN) Selangor daripada lapan kepada 15 pada pilihan raya umum ke-13 semalam, membuktikan peningkatan pengaruh mereka di negeri itu berbanding dua sekutunya.

Perkembangan itu juga membuka peluang kepada Pas untuk mengetuai kerajaan negeri Selangor yang pada penggal lalu diteraju PKR. Berbanding Pas, PKR kali ini hanya menambah satu kerusi kepada 14, sementara DAP pula menang 15 berbanding 13 kerusi pada 2008.

Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata pakatan DAP-PKR-Pas di Selangor harus memberi peluang kepada Pas meneraju kerajaan negeri itu kali ini.

"PKR dah ada peluang lima tahun lepas, bagilah peluang kepada Pas. PKR kena berjiwa besar," katanya ketika dihubungi Bernama, di sini hari ini.

Hasan yang pernah menjadi Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri Selangor sebelum dipecat daripada PAS pada Januari 2012, turut menggesa pakatan itu berpegang kepada semangat setiakawan.

Beliau merujuk kepada desas-desus jawatan menteri besar itu diintai oleh Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dan bekas Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Hasan turut menyenaraikan nama-nama anggota dewan undangan negeri (Adun) Pas yang layak mengisi jawatan itu, antaranya Adun Sabak, Sallehen Mukhyi; Adun Paya Jaras, Mohd Khairuddin Othman dan Adun Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Tetap Adat Melayu, Belia dan Sukan.

Sallehen, 46, ialah pendakwah bebas dan juga Timbalan Pesuruhjaya II Pas Selangor manakala Mohd Khairuddin, 42, merupakan Setiausaha Perhubungan Pas Selangor, dan Dr Ahmad Yunus, 48, ialah Yang Dipertua Pas Kuala Langat.

Abdul Khalid pada sidang akhbar di sini hari ini memberitahu calon Menteri Besar Selangor akan ditentukan oleh pucuk pimpinan pakatan dalam masa seminggu ini.

"Soal pentingnya bakal calon MB (menteri besar) mesti diterima dan diperkenan Sultan Selangor (Sultan Sharafuddin Idris Shah)," katanya. - Bernama



NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?


KOLEKSI VIDEO SERAM HANTU PILIHANRAYA

Posted: 07 May 2013 01:49 AM PDT




Hantu geng bas sekolah di parlimen Jerai kah! kah! kah! -Sumber


This person who recorded is very daring. 1 bus full of ghost. Many banglas and non Malaysian holding our MyCard IC happened in Pandamaran,Klang Selangor.-Sumber



This video was taken at 3.50pm by 1 of the citizen at Sungai siput (u), perak. Sungai buloh football field. A helicopter was seen with a MCA logo dropped 2 packages and SPR believed to contain ballot boxes in them.-Sumber



Macam-macam hantu ada!



Myanmar kantoi nyanyi lagu negaraku Lupa lyrik,intonasi RAPERS !!Kejadian berlaku di Penang..-Sumber


At Sek. Men. Teknik Klang -Sumber


This is a real video of 3 buses bring a bus full of Bangla people for VOTING in Sungai siput. Dude, this is malaysia, not bangladesh.-Sumber





In Johor Bahru, a taxi was bring few bags of votes via the back road around 10.30pm. Public suspected it as a fraud vote and stopped the taxi from entering the vote counting area. After a 30 minute standoff, police manage to allow the vehicle deliver the votes.-Sumber



Wow VVIP BANGLASIAN can vote even if IC is missing. This video was taken in Taman Segar school.-Sumber



Kertas undi ada kat luar nak buat apa bro?



In Johor Bahru vote beg brought in by taxi via back road at around 10.30pm . Public suspected it as a fraud vote and stopped the taxi from entering the vote counting area. After a 30 minute standoff, police manage to allow the vehicle deliver the votes.-Sumber



KANTOI!!! Bawa pekerja asing untuk mengundi.-Sumber



Wah!!! glemer mat bangla ni depa pakat dok kerumun ambik gambaq dia kat sebuah pusat mengundi di Kuala Selangor.-Sumber


Ini pula pelancong bangla yang singgah melawat di Gelang Patah Johor kerana tertarik dengan suasana pilihanraya di Malaysia. kah! kah! kah!



Good job everyone,,,People power..MENGHALAU PENGUNDI HANTU!!! -Sumber




NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

TSUNAMI CINA: CUKUPLAH NAJIB,JANGAN DOK MERABAN

Posted: 06 May 2013 08:05 PM PDT




Kenyataan tsunami Cina tidak bertanggungjawab - Tamrin

KUALA LUMPUR: Bekas Exco Pemuda Umno, Tamrin Tun Ghafar (gambar) menyifatkan menggunakan istilah 'Chinese Tsunami' atau 'Tsunami Cina' adalah satu kenyataan yang amat tidak bertanggungjawab terhadap masyarakat Cina oleh Datuk Seri Najib Razak.

Beliau mengingatkan, kemenangan Umno/BN bukan sahaja dari sokongan orang-orang Melayu semata-mata ia juga disokong oleh ramai juga pengundi-pengundi kaum Cina dan India.

Malangnya bagi BN, berbeza dengan majoriti pengundi-pengundi Melayu dan lain lain, majoriti pengundi-pengundi Cina menolak Umno/BN BUKANNYA bererti mereka membenci Melayu tetapi merka benci kepada penyelewengan kuasa, rasuah, mengkayakan segelintir kroni dan amalan nepotisma, katanya.

Katanya, walaupun berjaya tetapi nampaknya pemimpin-pemimpin Umno masih lagi meniup api perkauman dengan meluahkan perasaan kebencian yang menebal di dada terhadap masyarakat Cina seperti yang di lakukan semasa kempen pilihanraya.

"Sepatutnya pemimpin-pemimpin Umno menerima keputusan kemenangan itu dengan hati terbuka dan BUKANNYA mengeluarkan kenyataan kesat yang terus menyingung perasaan seolah-olah masyarakat Cina adalah 'bangsat' yang tidak tahu membalas budi,"tegasnya.

Bagaimana Umno/BN hendak melaksanakan 'National Reconciliation' terutama apabila MCA mengambil penderian menolak sebarang lantikan kabinet, exco, dan lain lain ekoran kekalahan teruk mereka, jika pemimpin UMNO TIDAK menghormati perasaan mereka, soalnya.

"Jika inilah sentimen Najib terhadap masyarakat Cina, maka terjawablah konsep 1 Malaysia yang diwar-warkan adalah retorik semata-mata," katanya.

Sehubungan itu, beliau meminta hormatilah perasaan mereka jika mahu mereka kembali menghormati dan menyakini Umno/BN.

Sampai bila Umno hendak meneruskan politik perkauman ini. Berfikir dan bertindaklah secara matang dan siuman. CUKUPLAH!!!, tegas beliau.

Bagi beliau, yang menang tak menang semua dan yang kalah pun tak hilang semua.

sumber


NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

Tiada ulasan: