Jumaat, 31 Mei 2013

Biaqpila

Biaqpila


Mahasiswa desak Zahid letak jawatan

Posted: 31 May 2013 06:35 AM PDT

Sekumpulan mahasiswa hari ini berhimpun di Kementerian Dalam Negeri mendesak Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi meletakkan jawatan, ekoran penahanan pemimpin politik dan aktivis yang didakwa mereka bermotifkan politik.

Berkumpul bawah terik matahari di pintu pagar utama di Putrajaya, kira-kira 30 mahasiswa hadir menyatakan bantahan mereka terhadap menteri yang baru dilantik itu.
Mereka menyatakan pendirian berhubung penahanan itu bermula terhadap aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dan mendakwa walaupun menteri bertukar tangan, kementerian itu didakwa terus bersikap berat sebelah.
Selagi ini berterusan, wakil pro-Mahasiswa Abdul Muqit Muhammad berkata, pasukan polis tidak akan bebas.

Tarikan di protes tersebut ialah kehadiran ketua Solidariti Mahasiswa Malaysia, Mohammad Safwan Anang, yang baru dibebaskan dengan ikat jamin hari ini selepas didakwa bawah Akta Hasutan 1948 pada hari Rabu.

Katanya, tangkapan tersebut bermotifkan politik kerana orang tertentu yang didakwa, dan ia mencemarkan profesionalisme Kementerian Dalam Negeri dan polis.
"Zahid mesti meletakkan jawatan jika dia tidak dapat menyelesaikan masalah ini," katanya sambil mendakwa Zahid telah menyalahgunakan kuasanya dengan melibatkan polis dalam pendakwaan terpilih itu.

Malaysiakini

CARA MUDAH DAPATKAN SEMULA DATA TERSEMBUNYI DALAM PENDRIVE YANG DIJANGKITI VIRUS

Posted: 31 May 2013 02:03 AM PDT





Kita menggunakan pendrive USB untuk memindahkan data antara komputer. Ia amat penting untuk memastikan data anda sentiasa bersama anda. Apabila anda menggunakan pen drive, masalah yang paling besar adalah Virus. Kebanyakannya pen drive tidak mempunyai mana-mana langkah-langkah keselamatan. Jadi virus dan malwares boleh menyerang pen drive kita dengan mudah. Jika virus menyerang pen drive anda, ia menyembunyikan semua fail dan mewujudkan fail lain dalam bentuk ".exe" untuk menggantikan fail tersembunyi.

Biasanya anda boleh melihat fail tersembunyi dengan klik,

Pilihan folder ->
Folder Options -->
View -->
Show Hidden Files and Folders

Tetapi kaedah mudah ini tidak akan berfungsi apabila pen drive anda diserang oleh virus yang berbahaya.

Jadi di sini saya akan memberikan anda satu kaedah yang paling mudah untuk melihat fail yang terdapat di dalam pen drive yang dijangkiti virus tanpa menggunakan sebarang perisian.

Masukkan pendrive ke pemacu usb di komputer anda dan cari kedudukan drive yang menyambungkan pendrive tersebut.




Contohnya seperti gambar di atas pendrive berada di drive J:

Sekarang klik pada Start -> Run

Dalam kotak Run, taip cmd dan tekan Enter.

Sekarang command prompt akan muncul, masukkan drive yang terdapat pen drive anda dan tekan Enter.

Contohnya J:

Kemudian, taip attrib -s -h /s /d *.*



Selepas itu tekan Enter dan tunggu untuk beberapa ketika. Itu sahaja, anda telah lakukannya!!!
Sekarang anda boleh melihat semua fail anda dalam pen drive tanpa sebarang masalah dan jangan lupa undi Pakatan Rakyat...kah! kah! kah!

Lagu ni gua tujukan buat semua anak muda di luar sana:





NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

MESTI BACA!!! Kecemerlanagn Di Dunia VS Kecemerlangan Di Akhirat

Posted: 30 May 2013 09:00 PM PDT





Kecemerlangan di dunia dan di akhirat saling berhubung kait berdasarkan kata para ulama':

"Dunia adalah tanaman-tanaman untuk akhirat."

Sebagai kiasan, ini menunjukkan bahawa tanaman di dunia mestilah subur, lebat dan sihat supaya buah yang lebat dan manis rasanya boleh dipetik di akhirat. Kalau tanaman sudah layu, kering dan bantut, mana mungkin buah yang elok dan manis boleh dipetik daripadanya? Samalah keadaannya, mana mungkin kita mendapat kecemerlangan di akhirat jika tidak cemerlang di dunia?

Sikap mengabaikan kecemerlangan di dunia, yang kononnya untuk memberi tumpuan kepada kecemerlangan akhirat adalah salah. Sebaliknya, umat Islam mesti cemerlang di dunia kerana itulah penyebab untuk mendapat kecemerlangan di akhirat. Dunia ini penting bagi orang yang mementingkan akhirat. Percayalah bahawa:

"Hidup di dunia ini sangat penting kerana adanya hidup di akhirat."

Dunia adalah modal dalam perniagaan kita untuk mendapatkan kebahagiaan di akhirat. Hidup di dunia adalah tempoh yang sangat krtikal bagi meraih kejayaan di akhirat. Kesilapan kita memanfaatkan kehidupan di dunia akan memberi impak yang sangat buruk di akhirat. jika tempoh masa hidup di dunia ini tidak diisi dengan sebaik-baiknya, maka kekesalan dan kecewaan akan menimpa kita di akhirat. Ingatlah, "Siapa yang menyemai angin, dia terpaksa menuai badai." Kehinaan di dunia akan menyebabkan kehinaan di akhirat.


Mari kita menyingkap hasil bagi seseorang itu memperoleh kecemerlangan di dunia dan di akhirat.



Kecemerlangan di dunia:


1. Keselesaan dan kemudahan (material dan fizikal).

Sekiranya keperluan material dan fizikal dapat dipenuhi. Maka, kita mendapat makanan yang halal dan baik, rumah yang selesa, kenderaan yang bagus, pakaian yang mencukupi dan kesihatan yang elok. Kita tidak digugat oleh kemiskinan, kejahilan dan penyakit. Semua itu mestilah diperoleh secara halal dan toyyib.


2. Ketenangan dan kebahagian (spiritual).

Mendapat kesejahteraan hati (qalbun salim). Dengan itu, terbentuklah rumah tangga yang harmoni (baiti jannati), masyarakat yang penyayang dan negara yang aman makmur serta mendapat keampunan Allah S.W.T.



Kecemerlangan di akhirat:


1. Keredhaan Allah S.W.T.

Diterima sebagai hamba Allah S.W.T dalam erti kata sebenar. Diampunkan segala dosa dan kesalahan. Dikurniakan rahmat dan pengampunan di akhirat kelak.


2. Syurga yang abadi.

Mendapat pembalasan syurga yang kekal abadi daripada Allah S.W.T.


Dua kategori kecemerlangan (di dunia dan di akhirat) itulah yang disebut di dalam Al-Qur'an dan ia mesti dimiliki oleh umat Islam. Kedua-dua kecemerlangan ini saling berkait rapat dan tidak boleh terpisah, Hubungannya terjalin dalam bentuk yang bersepadu. Islam tidak mengajar kita untuk meminggirkan dunia kerana akhirat dan begitulah sebaliknya. Wallahua'lam.

nukeufo89

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

Tiada ulasan: