Rabu, 22 Mei 2013

Biaqpila

Biaqpila


Mana laporan ‘rundingan’ Umno dengan penceroboh Lahad Datu?

Posted: 22 May 2013 03:00 PM PDT



KUALA LUMPUR 22 MEI: Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin mempersoal tindakan kerajaan yang masih tidak mendedahkan hasil rundingan kerajaan dengan penceroboh Sulu.

Katanya, antara isu yang menyelubungi insiden pencerobohan Lahad Datu, Sabah Februari lalu ialah permintaan kumpulan bersenjata Sulu yang mahu bertemu seseorang yang berpangkat 'VIP' kerajaan Malaysia.

"Siapa personaliti VIP yang dikatakan Sultan Kiram yang ingin ditemuinya? Apa yang cuba dilindungi pimpinan Umno BN sehingga mereka enggan mendedahkannya?
"Bagaimana orang yang terlibat dengan pencerobohan merupakan seorang yang pernah menjadi ADO (Pembantu Pegawai Daerah) di Kudat? Ini persoalan yang mereka gagal jawab," kata Shamsul yang juga Ahli Parlimen Bukit Katil kepada Keadilan Daily.

Laporan portal berita dan media sosial facebook beberapa bulan lalu memaparkan gambar pertemuan antara ketua penceroboh Lahad Datu, Agbimuddin Kiram dengan pemimpin Umno.

Antaranya bekas Setiausaha Politik Tun Dr Mahathir Mohamad, Aziz Shamsuddin, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Razak.
KEADILAN sebelum ini mendedahkan, Agbimuddin pernah berkhidmat sebagai Pembantu Pegawai Daerah di Kudat berdasarkan dokumen gaji 1975 kerajaan Sabah yang diperolehi dari arkib negeri.

Justeru kata Shamsul, tindakan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi bahawa tiga pemimpin pembangkang yang didakwa terlibat dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu tidak akan didedahkan hanyalah wayang untuk mencipta persepsi buruk terhadap Pakatan Rakyat.

"Ini hanya tindakan yang didorong kepentingan Umno BN sebelum Pilihan Raya Umum ke-13. Sejak insiden pencerobohan di Lahad Datu, BN menjadikan isu ini untuk kepentingan mereka.

"Pakatan Rakyat konsisten. Pendirian kami bahawa isu Lahad Datu ini adalah isu keselamatan dan ia perlu ditangani secara tegas," kata Shamsul.
Tambahnya, nama tiga pemimpin pembangkang yang cuba dikaitkan dengan insiden tersebut bertujuan mengurangkan tumpuan terhadap kelemahan pentadbiran kerajaan Umno BN.

"Jangan kembalikan demokrasi di negara kita kepada era Mahathir yang memperkuda aparat kerajaan untuk menekan rakyat," kata Shamsul.

KD

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA? P-A-N-A-S-S-S!!... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...

IKLAN KERETA KE IKLAN CIPAP NI?

Posted: 22 May 2013 09:12 AM PDT

AWAT LA BENGONG KELULUT SANGAT?

Posted: 22 May 2013 07:34 AM PDT


DEY MACHA!!!
MAKIN HARI MAKIN MERABAN
OTAK UMNO MAKIN MEROYAN
ADA SAJA BAHAN LAWAK
SEMPOI LA ADA UMNO KAT MALAYSIA
TAK KERING GUSI DIBUATNYA
KAH! KAH! KAH!

DEPA NI PAHAM DAK?
ORANG BUKAN TAK SUKA DENGAN SISTEM PILIHANRAYA
YANG ORANG BANTAH ADALAH PENIPUAN PILIHANRAYA
AWAT LA BENGONG KELULUT SANGAT?
TAK CUKUP DENGAN SEKOQ BENGONG
HAT LAIN PUN NAK TUMPANG SEMANGKUK
KAH! KAH! KAH!



Timbalan Pengerusi Perhubungan BN Selangor Datuk Seri Noh Omar menyokong kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berhubung gesaan berpindah ke negara lain jika tidak puas hati dengan sistem pilihan raya sedia ada.

Noh (kiri) yang menyifatkan pembangkang sebagai melampaui batas turut berkata, individu yang tidak suka dengan sistem pilihan raya negara ini sewajarnya "duduk di dalam hutan".

"Pembangkang nampaknya sudah melampaui batas dan tak hormati perlembagaan dan tatasusila. Saya secara peribadi menyokong penuh kenyataan Datuk Zahid.

"Hanya orang duduk dalam hutan.... Tak mahu ikut undang-undang, duduk dalam hutan," katanya kepada pemberita selepas majlis serah tugas kepada menteri pertanian dan asas tani yang baru Datuk Seri Ismail Sabri.

MK


NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA? P-A-N-A-S-S-S!!... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...

MAI PAKAT TENGOK ORANG CINA BERPANTUN

Posted: 22 May 2013 03:00 AM PDT

PENYERANG CHELSEA JUAL FERRARI UNTUK BANTU ROHINGYA

Posted: 22 May 2013 02:08 AM PDT




Demba Ba, penyerang Chelsea dan juga seorang penghafal Al-Quran ini menjual kereta Ferrari kesayangannya untuk infaq bagi membantu Muslim Rohingnya di Myanmar.

Laporan berita Rohingnya, melaporkan penyerang The Blues itu menjual kereta mewahnya dan wang itu akan disumbangkan kepada Muslimin Burma yang menjadi mangsa kekejaman oleh orang-orang Budha.

detikislam

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA? P-A-N-A-S-S-S!!... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...

BERITA BAIK DARI KERAJAAN BN,GAJI NAIK 300%

Posted: 21 May 2013 10:42 PM PDT



KELUARGAKU PENGUNDI BN
TAPI KELUARGA MENTERI YANG KAYA RAYA
KAH! KAH! KAH!



DEY MACHA!!!
KENA KAT DEPA JUGAK
BARANG NAIK GAJI NAIK
INILAH BUKTINYA...
1MALAYSIA RAKYAT DIDAHULUKAN
RAKYAT JUGAK YANG MELOPONG
KASI PANGKAH DACING LAGI
INIKALILAH!!!
KAH! KAH! KAH!

Menteri, ADUN Sarawak dapat kenaikan gaji
21/05/2013

KUCHING - Gaji bulanan Ketua Menteri, Timbalan Ketua Menteri, Menteri, Pembantu Menteri dan anggota Dewan Undangan Negeri Sarawak akan naik sebanyak kira-kira tiga kali ganda di bawah rang undang-undang yang diluluskan hari ini oleh Dewan Undangan Negeri (DUN).

Rang Undang-undang Anggota Pentadbiran dan Anggota Dewan Undangan Negeri (Gaji, Pencen dan Gratuiti) 2013 juga memperuntukkan kenaikan gaji untuk Speaker DUN, Timbalan Speaker dan setiausaha-setiausaha politik.

Gaji untuk Ketua Menteri akan naik daripada RM13,000 kepada RM39,000; Timbalan Ketua Menteri, RM11,500 ke pada RM35,000; menteri kanan dan Speaker DUN RM9,000 kepada RM30,000; menteri, RM9,000 kepada RM27,000; pembantu menteri dan Timbalan Speaker, RM7,000 kepada RM21,000; anggota Dewan Undangan Negeri, RM4,500 kepada RM15,000 dan setiausaha politik, RM3,000 kepada RM9,000.

Rang undang-undang itu juga menetapkan kenaikan gaji itu berkuat kuasa dari 1 Januari tahun lepas. Kali terakhir pindaan gaji dibuat ialah pada tahun 1992. - Bernama

kosmo


NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA? P-A-N-A-S-S-S!!... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...

Tiada ulasan: