Khamis, 16 Mei 2013

Biaqpila

Biaqpila


ALLAH HU AKBAR!!! JOM SAKSIKAN VIDEO NI...

Posted: 16 May 2013 08:29 AM PDT

GUAN ENG TERUS MALUKAN BN

Posted: 16 May 2013 04:01 AM PDT




Guan Eng Terus Malukan BN- Serah Rumah Mewah RM500K Kepada 24 Penduduk KG Buah Pala Seramai 24 penduduk Kampung Buah Pala menerima rumah teres dua tingkat yang bernilai kira-kira RM500,000 selepas kemelut yang melanda kampung itu dua tahun lalu

.
Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, pemberian itu adalah hasil kerja keras banyak pihak termasuk Kerajaan Negeri yang sentiasa prihatin terhadap hak penduduk kampung berkenaan.

"Kita bukannya menganiaya mereka seperti yang dituduh pihak tidak bertanggungjawab. Kini penduduk tidak perlu risau kerana sudah dapat hak mereka dan ini juga bukti kita tunaikan apa yang dijanji.

"Saya bersyukur kerana Kampung Buah Pala masih kekal di sini bersama penduduknya walaupun namanya kini ditukar kepada Taman Buah Pala. Keadaannya juga seperti dahulu cuma rumah yang dibina lebih selesa.

"Pada 2009, Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa penjualan tanah kampung ini adalah sah dan pemaju berhak meneruskan projek mereka. Suka tidak suka, kita perlu terima bagi menghormati undang-undang.

"Namun Kerajaan Negeri mengambil inisiatif berunding dengan pemaju untuk mendapatkan pampasan buat penduduk dan kita bernasib baik kerana mereka menerima cadangan Kerajaan Negeri.

"Setelah berunding, seramai 24 keluarga bersetuju untuk menerima pampasan yang diberikan namun sembilan lagi tidak mahu menerimanya. Mereka mengatakan kita buat janji kosong dan menipu," katanya.

Sementara itu, seorang penduduk, Annie Rose Micheal, 75, berkata, dia lega penantian selama dua tahun akhirnya berbaloi apabila diberikan sebuah rumah teres dua tingkat yang selesa untuk didiami bersama anak-anak.

"Selama ini saya hanya menyewa di sebuah rumah berdekatan kawasan ini selepas rumah saya dirobohkan dua tahun lalu,. Saya gembira dengan pemberian ini," katanya.

Pada majlis berkenaan, Guan Eng menyampaikan kunci rumah kepada semua penduduk kampung itu termasuk sembilan keluarga Melayu... Mana TV3?? Mana utusan?? Mana Umno???

ini-kalilah

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

APA KES NAK LUCUT KEWARGANEGARAAN?

Posted: 15 May 2013 11:00 PM PDT


SHAH ALAM 15 MEI : Gesaan lucut kewarganegaraan terhadap rakyat Malaysia yang membantah keputusan pilihanraya ke-13 adalah tindakan reaktif berasaskan emosi.

Pengarah eksekutif Pusat Penyelidikan PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad berkata ia juga tidak mengendahkan masalah-masalah yang mencacatkan proses pengundian pada hari itu.

Dr Dzulkefly berkata Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung, selaku gabungan terpelajar yang besar, sewajarnya lebih proaktif untuk mengangkat isu tersebut untuk diselesaikan.

Akhbar Kosmo melaporkan GPMS melalui Setiausaha Agung Zambri Mohd Isa mahu kewarganegaraan 21 rakyat Malaysia yang menunjuk perasaan terhadap dakwaan penipuan PRU13 di Singapura Rabu lalu dilucutkan.

Zambri berkata perbuatan mereka itu menjatuhkan imej negara.

"GPMS macam tidak memahami perkara latar seperti tidak mahu dan enggan menerima akan hakikat bahawa pilihanraya itu yang sarat dengan perkara yang dipertikaikan."

Beliau menambah rakyat yang membantah keputusan PRU13 lalu itu terbit dari keprihatinan yang serius akan sistem demokrasi Malaysia.

"Penggesaan untuk melucutkan warganegara ini adalah diambil dengan cara sangat emosi.

"Bantahan seperti ini adalah masih lagi sifatnya demokratik, tambahan bukti-bukti itu makin nyata dan semakin meluas," kata Dzulkefly.

selangorku

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

Orang Pak Lah Menang, Orang Najib Kalah?

Posted: 15 May 2013 08:00 PM PDT


Oleh Mohd Sayuti Omar


Ada beberapa fakta menarik dalam pilihan raya lalu yang boleh dijadikan bahan renungan. Salah satu ialah mengenai kekalahan orang-orang Najib Razak, maksudnya para pegawai atau setiausaha politiknya. Mungkin ramai yang tidak menyedari bahawa beberapa orang setiausaha politik Najib tewas dalam pilihan raya lalu.

Sebaliknya kontras pula beberapa orang bekas pegawai atau setiausaha bekas perdana menteri Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) ramai yang menang. Ini merupakan satu ironi yang menarik.

Pegawai atau setiausaha Najib yang kalah ialah yang bertanding di kawasan pengundian anak-anak saya di Wangsa Maju, Shafei Abdullah. Shafei merupakan setiausaha politik Najib kalah kepada calon PKR Dr Tan Kee Kwong dengan kekurangan undi sebanyak 5,511. Shafei mengutik sebanyak 26,130 manakala Kee Kwong sebanyak 31,641 undi.

Seorang lagi setiausaha politik Najib yang kalah, Mohd Fatmi Che Salleh yang bertanding di parlimen Kota Bharu. Beliau kalah kepada Takiyuddin Hassan dari PAS dengan kekurangan undi sebanyak 15,970. Fatmi mengutik 24,650 manakala Takiyuddin yang juga Naib Setiausaha Agung PAS mengutik 40,260.

Kekalahan Fatmi ini merupakan paling parah dan menyebabkan jiwa terseksa.

Sementara seorang lagi setiausaha Najib juga tertumus makan pasir ialah, Sahlan Ismail tewas kepada Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar di Pokok Senan Kedah. Sahlah yang juga abang kepada Saifuddin Nasution Ismail kalah 3,935 undi. Beliau mengutik 32,263 manakala Mahfuz 36,198.

Seperti dikatakan tadi keadaan jadi terbalik kod, bila mana ketiga-tiga bekas setiausaha politik bekas PM Pak Lah kesmeuanya menang, walaupun kemenangan tipis.

Mereka ialah Alwi Che Ahmad yang menang di kerusi Negeri di Kok Lanas Kelantan mengalahkan calon PAS Nik Mahadi Nik Mammod dengan kemenangan kecil 169 saja. Alwi kutip 10,040 undi manakala Nik Mahadi 9,871 undi saja.

Seorang lagi setiausaha politik Pak Lah yang menang ialah, Ramzi Abdul Rahman di kerusi Negeri, Dabong. Ramzi juga menang tipis dengan majoriti 229, beliau mengutik 4,612 undi manakala lawannya Tok Imam Ku Zaki Ku Hussein mengutip 4,383.

Bekas setiausaha politik Abdullah di MOF Reezal Marican Naina Marican yang mengganti Abdullah di Kepala Batas menang 4,176 mengalahkan calon PAS Afnan Hamimi Taib Azamuddin. Reezal mengutip 25,128 manakala Hamimi 20,952 undi.

Tidak terlupa seorang lagi bekas setiausaha politik Pak Lah yang juga menang ialah Mahadzir Khalid yang bertanding di kerusi Padang Terap. Mahadzir menang dengan Mohd Nasir Zakaria dari PAS dan seorang bebas Mohd Badzli Abdullah. Mahadzir menang dengan 4,442 apabila berjaya mengutik undi sebanyak 20,654 undi dan Mohd Nasir penyandang mengutik 16,212. Manakala bebas 243 undi saja.

Apakah kemenangan 'orang-orang' Pak Lah menunjukkan Pak Lah lebih popular dari Najib? Mungkin juga perbandingan begitu boleh dibuat. Yang jelas prestasi Najib lebih buruk berbanding dengan prestasi Pak Lah yang dikatakan terburuk apabial UBN menang 140 kerusi. Kalau prestasi UBN ditangan Pak Lah terburuk maka prestasi UBN ditangan Najib paling paling dan paling terburuk.

Dan jika Pak Lah diasak agar letak jawatan atas kegagalan UBN mendapat majoriti 2/3 di parlimen maka Najib juga sepatutnya dinyahkan dari menduduki kerusi presiden Umno dan PM kerana prestasinya paling paling dan paling terburuk. Ataupun Umno menggunakan kayu pengukur lain pula apabila sampai giliran anak 'bangsatwan' ini.

http://msomelayu.blogspot.com


DD



NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

‘Six Million Dollar Man’ Umno dapat jawatan Timbalan Menteri

Posted: 15 May 2013 05:00 PM PDT


KUALA LUMPUR, 15 Mei — 'Six Million Dollar Man' Umno Datuk Tajuddin Abdul Rahman, yang dianugerahkan projek bernilai RM1.3 bilion walaupun tidak mempunyai kelayakan dan rekod dalam pembinaan untuk membina kampus Tapah Universiti Teknologi Mara (UiTM), telah dilantik sebagai timbalan menteri.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menamakan Kabinetnya hari ini mengumumkan perlantikkan ahli Parlimen kontroversi Pasir Salak itu sebagai Timbalan Menteri Pertanian dan Insdustri Asas Tani.

Tajuddin diberikan nama jolokan itu selepas beliau dipecat dari Umno pada tahun 1995 berikutan dengan tuduhan membayar RM 6juta untuk mengekalkan kedudukannya sebagai ketua bahagian.

April lalu, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli mendakwa Tajuddin membuat keuntungan daripada pembinaan UiTM di Tapah menerusi syarikat miliknya Detik Utuh Sdn Bhd yang menjadi rakan kongsi kepada jurubina sebenar iaitu Crest Builder Holding Berhad.

Beliau mengatakan walaupun bukan syarikat pembinaan aktif dan mempunyai prestasi yang baik, syarikat Tajuddin tetap memperoleh RM1.3 bilion untuk membina UiTM Tapah daripada kementerian pengajian tinggi.

Daripada dokumen Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) yang didedahkan oleh Rafizi pada ketika itu,Tajuddin didapati merupakan pemegang saham sebanyak 450,000 unit dalam Detik Utuh.

Tajuddin juga merupakan pengerusi syarikat berkait kerajaan Felcra.

Ahli Parlimen Pasir Salak itu menafikan tuduhan Rafizi dan mengugut untuk menyamannya.

Lelaki "pendedah" PKR itu mengatakan beliau tidak takut untuk diheret ke mahkamah di atas pertuduhan tersebut, menegaskan beliau mempunyai dokumen bukti yang kukuh mengenai perkara itu.


TMI



NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

Tiada ulasan: