Sabtu, 11 Mei 2013

Biaqpila

Biaqpila


AJAK BERKENALAN SELEPAS MERABA

Posted: 11 May 2013 03:00 PM PDT



Lelaki ini diminta tampil untuk membantu siasatan.

KUALA LUMPUR – Selepas puas meraba punggung dan alat sulit seorang perempuan, dia tanpa rasa bersalah datang semula kepada mangsanya itu sambil memperkenalkan diri.

Itu yang berlaku kepada seorang wanita, berusia lingkungan 20-an, ketika berada di Stesen LRT Pudu, Jumaat lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.20 petang itu, mangsa yang berseorangan didatangi seorang lelaki tempatan.

Lelaki itu kemudiannya terus meraba punggung dan kemaluan mangsa sebelum dia beredar.

Mangsa yang tidak menyedari kehadiran lelaki itu terus tergamam selepas merasakan dirinya diraba.

Lelaki itu bagaimanapun tidak melarikan diri sebaliknya berdiri di kawasan berhampiran dengan mangsa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, mangsa kemudiannya merakam gambar lelaki itu sebelum menghubungi suaminya.

"Walaupun bertindak meraba mangsa, lelaki itu kemudiannya datang semula kepadanya dan terus memperkenalkan diri dengan alasan untuk berkenalan.

"Bagaimanapun, lelaki itu terus melarikan diri selepas mengetahui mangsa melaporkan kejadian itu kepada suaminya," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, semalam.

Chin Wah berkata, mangsa yang trauma dengan kejadian itu membuat laporan polis bersama suaminya.

"Mangsa menyerahkan gambar lelaki yang dipercayai terlibat dalam kejadian tersebut," katanya.

Orang ramai yang terlihat lelaki berkenaan diminta menghubungi balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.

SH

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

LIVE: HIMPUNAN BLACK 505 DARI STADIUM BATU KAWAN

Posted: 11 May 2013 10:22 AM PDT

KITA PERLUKAN RAMAI PEMIMPIN UMNO YANG BERKEPALA HOTAK MACAM NI

Posted: 11 May 2013 07:17 AM PDT

DEY MACHA!!!
TAHNIAH MB TEGANU
KEPALA OTAK DIA MEMANG BERKELAS DUNIA
HARAP LEBIH RAMAI PEMIMPIN UMNO
YANG MEMPUNYAI KEPALA HOTAK MACAM NI
SENANG SIKIT BAGI LINGKUP UMNO
KAH! KAH! KAH!

MB T'ganu: Tiada rumah mampu milik di kawasan BN kalah

Kerajaan Negeri Terengganu tidak bercadang meneruskan khidmat Pegawai Pembangunan di kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri yang BN kalah dalam pilihan raya umum ke-13 Ahad lepas. 

Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata rakyat di kawasan Parlimen dan DUN berkenaan perlu meminta bantuan daripada wakil rakyat yang mereka pilih. 

"Kita akan pertimbangkan cara lain, namun buat masa ini memang tiada cadangan untuk meneruskan khidmat Pegawai Pembangunan di kawasan yang (BN) kalah. 

"Selama ini kita (BN Terengganu) telah mengambil alih tugas wakil rakyat PAS dalam menyelesaikan masalah harian mereka (rakyat) dan kali ini biarlah rakyat di kawasan itu mengadu kepada wakil rakyat mereka," katanya kepada pemberita selepas majlis angkat sumpah Menteri Besar dan Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Terengganu di Istana Maziah di sini hari ini. 

Ahmad bagaimanapun berkata BN Terengganu akan terus melaksanakan agenda pembangunan seperti yang dilakarkan dalam Aku Janji BN negeri. 

"Pembangunan akan diteruskan seperti yang telah dijanjikan, namun pembinaan rumah mampu milik tidak akan dibina di kawasan DUN yang kita (BN) kalah, kita akan bina di kawasan yang dimenangi BN," katanya. 

Antara Aku Janji tambahan BN Terengganu dalam pilihan raya lalu ialah menarik pelaburan lebih RM25 bilion dalam industri petrokimia, bioteknologi dan keluli dengan lebih 10,000 peluang pekerjaan, menaik taraf Institut Al Quran Terengganu sebagai sebuah kolej universiti dan menjadikan Tasik Kenyir sebagai Hab Ekopelancongan dan kawasan bebas cukai.

Ahad lalu BN Terengganu mengekalkan mandat pemerintahan di negeri itu apabila memenangi 17 kerusi DUN manakala PAS (14) dan PKR (satu). 

Daripada lapan kawasan Parlimen, BN menang di Besut, Setiu, Kemaman dan Hulu Terengganu manakala PAS menang di Dungun, Kuala Nerus, Marang dan Kuala Terengganu. - Bernama

PANAS!! Aduan kepada SPR berhubung dakwaan beli undi di Bayan Baru

Posted: 10 May 2013 10:47 PM PDT

Dua pemimpin PKR negeri telah membuat laporan di pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Pulau Pinang semalam berhubung dakwaan "pembelian undi" dan mendakwa mereka menyaksikan aktiviti yang mencurigakan itu di kawasan Bayan Baru.

NONENaib Pengerusi PKR negeri, Datuk Abdul Halim Hussein (kanan) berkata, beliau dimaklumkan mengenai laporan bahawa orang ramai berkumpul di sebuah rumah kedai di Sungai Dua untuk mengambil "hadiah cabutan bertuah" mereka.

Beliau berkata antara RM120 hingga RM200 - telah diserahkan kepada individu-individu apabila mereka menunjukkan kad pengenalan dan tiket cabutan bertuah.

"Jumlah wang bergantung kepada kawasan pilihan raya, sebagai contoh, mereka dari Bayan Lepas hanya mendapatkan kira-kira RM120," katanya ketika ditemui di pejabat SPR pada kira-kira 4 petang semalam. Beliau ditemani Ahli Parlimen PKR bagi Bayan Baru, Sim Tze Tzin (bawah).

NONEAbdul Halim sebelum ini telah membuat laporan di Balai Polis Sungai Nibong  berhubung perkara itu pada jam 3 petang.

Malah, katanya, beliau telah bercakap dengan seorang pemimpin wanita Umno cawangan yang ditemuinya ketika ke rumah kedai tersebut yang kelihatan "sangat teruja untuk mendapatkan RM160 itu".

"Kita tidak mahu membuat sebarang kesimpulan tetapi kita mahu pihak berkuasa seperti polis, SPR dan kemudian Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat perkara itu dan mengambil tindakan yang sewajarnya," kata Abdul Halim yang juga speaker DUN Pulau Pinang.

"Kami telah membuat laporan kerana kami telah menerima aduan mengenai isu ini," kata ADUN PKT kerusi Teluk Bahang itu sambil menambah pihaknya akan memberi kerjasama penuh kepada pihak berkuasa.

malaysiakini

Murid lima tahun antara yang ditahan pecah masuk sekolah

Posted: 10 May 2013 08:48 PM PDT

Tiga pelajar sekolah menengah ditahan atas kesalahan memecah masuk sekolah mereka di Ledang malam Rabu lepas.
    
Mereka dilapor mengambil telefon bimbit, rantai leher serta beberapa barangan lain yang dirampas guru disiplin daripada mereka sebelum ini.
    
Ketua Polis Daerah Ledang, Supt Harun Idris berkata perbuatan mereka itu turut disertai seorang murid tahun lima sebuah sekolah di Serom.
    
"Polis menahan salah seorang daripada mereka yang berusia 15 tahun di sekolah berkenaan kira-kira pukul 9.10 pagi semalam dan hasil soal siasat ke atasnya, polis menahan pula tiga lagi rakannya termasuk murid tersebut," katanya. 
    
Beliau berkata polis juga menemui video cakera padat berjudul 'Jiwa Kacau' daripada mereka yang kini ditahan di bawah Seksyen 457 Kanun Keseksaan. 
    
- Bernama

CURI 2 EKOR LEMBU KENA PENJARA 6 BULAN,CURI DUIT LEMBU RM250 JUTA APA CERITA?

Posted: 10 May 2013 06:00 PM PDT

Aduhai....Mak Janda anak 6 curi 2 ekor lembu kena penjara 6 bulan....yang curi duit lembu (duit rakyat RM250 juta) beli kondo mewah, beli kereta mewah, apa citer? masih bebas semahunya....yang curi tak salah...yang dedah pula dipersalahkan...Oh Malaysia Tanah Airku...
Jika Hukum Hudud dilaksanakan pasti mak janda anak 6 ini akan dapat hukuman yang adil....
______________
10 Mei 2013
KUALA TERENGGANU - Seorang janda enam anak begitu selamba mengaku bersalah mencuri dua ekor lembu betina di Mahkamah Majistret, di sini, semalam.
Susulan pengakuan bersalahnya itu, Majistret Abdul Hayyi Salim menjatuhkan hukuman penjara enam bulan terhadap Che Wan Norsharinawati Che Wan Abdullah, 30, dari Kampung Paya Balai, Dungun.
Che Wan Norsharinawati mengaku bersalah bersama-sama dengan tiga lagi rakan lelakinya iaitu Saadon Atan 49; Zamri Ismail @ Yunus, 46; dan Azhari Bidin, 32, mencuri dua ekor lembu betina di kandang lembu di belakang rumah di Jalan Pusara, di sini, antara jam 6 petang pada 23 Januari sehingga jam 4 pagi pada 24 Januari lalu.
Berikutan itu, Che Wan Norsharinawati didakwa di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.
Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Inspektor Miky Dunstan Muda, manakala Che Wan Norsharinawati tidak diwakili peguam.
Sebelum ini, pada 27 Januari lalu rakannya, Azhari Bidin dijatuhi hukuman penjara enam bulan oleh Mahkamah Majistret, di sini, selepas turut mengaku bersalah melakukan kesalahan berkenaan, manakala dua lagi rakan mereka mengaku tidak bersalah.
Janda mengaku curi lembu betina
Che Wan Norsharinawati dibawa ke Mahkamah Majistret, semalam.


sharpshooter

Tiada ulasan: