Jumaat, 24 Mei 2013

ANAK SENGAT

ANAK SENGAT


ZAHID... MURTAD???

Posted: 23 May 2013 05:06 PM PDT

Menteri dalam negeri baru... semangat kerja masih baru.. Maka terserlhlah tindakan mengampu... untuk buktikan kesetiaan yang tak berbelah bahagi. Maka kebangkitan rakyat adalah mangsa bagi menjilat tuan... Namun jangan lupa perumpamaan yang Allah berikan dalam al Quran... berkaitan anjing... jika kamu beri dia menjelirkan lidah... jika tidak pun dia tetap menjelirkan lidah... Itulah sifat anjing..

Zahid adalah seorang yang "murtad politik". Beliau pernah menjadi penjilat Anuar Ibrahim ketika era reformasi. Jangan lupa, Zahid yang ketika itu adalah ketua Pemuda umno adalah pencetus kepada serangan Kronisma dan nepotisme dalam perhimpunan agong umno. Kesan serangan Zahid itu terus bersambut dengan gelombang keberanian anak muda dalam umno.

DSAI yang dilihat mentor kepada serangan Zahid Hamidi menjadi mangsa hingga akhirnya lebam mata di dalam penjara. Zahid yang diharapkan bakal menjadi penggerak reformasi telah mula mengatur langkah membawa suara reformasi di seluruh negara.

Namun langkah gagah panglima jawa dari Bagan Datuh itu tersadung di Lapangan terbang Kota Kinabalu. Beliau ditahan ketika membawa suara reformasi ke Malaysia Timur. ISA yang sangat menakutkan itu akhirnya menjadikan Zahid murtad politik. Beliau hanya ditahan dalam tempoh siasatan... rupanya silat Jawa Zahid hanya silat pulut... bila silat itu bersambut...Zahid terus melutut.!!!

Zahid yang khabarnya belajar di sekolah agama tidak sempat belajar sukatan Jihadbarangkali. Zahid yang pernah merasa bahang ISA sangat gerun dengan undang undang rimba yang menjadikan darah panglima keturunan panglima Majapahit yang mendidih tetiba menjadi beku. Dia rasa ISA boleh merubah dirinya... Undang undang pengganti Isa juga dirasakan mampu melemahkan pejuang lain... Itu sangka Zahid!!!

Sebagai menteri baru yang telah murtad politik dari bosnya... beliau perlu menunjukkan setia kepada bos baru... Pendakian politik Zahid dilihat kian mara... beliau masih berada di puncak kabinet.... Dengan kuasa sebagai menteri Dalam Negeri, Zahid akan menggunakan undang undang yang pernah membekukan darah mendidih panglimanya untuk membekukan darah anak muda dan pimpinan Pakatan Rakyat yang lain.

Amaran Zahid sejurus menjadi Panglima baru menjaga negeri dilihat sangat tegas dan garang melebihi amaran beliau terhadap Panglima Sulu yang mencabul kehormatan menteri sebelumnya... Beliau perlu keluar dari imej "menteri auwww" yang pernah duduk di kerusi KDN sebelum beliau. Beliau adalah keturunan darah panglima Majapahit yang pernah kehilangan Keris Taming sari kepada Hang Tuah...

Zahid tiada agenda selain menaikkan namanya di persada perhimpunan agong umno yang akan berlangsung. Zahid tak peduli persepsi rakyat kerana persepsi dan hati rakyat hanya perlu dijaga lima tahun sekali...selebihnya... persetankan  rakyat..!!!
Sebagai tokoh murtad politik... Zahid akan tunjukkan kesetiaan kepada tuan barunya... mungkin melebihi anjing yang menjilat kaki tuannya... Sebab itulah... Islam menghukum mati seorang yang murtad dari agamanya... kerana sifaat murtad sangat bahaya....SANGAT MERBAHAYA!!!

KOTA DAMANSARA... SIAPA KHIANAT... SATU LUAHAN

Posted: 23 May 2013 02:33 AM PDT

Luahan hati petugas Kota Damansara.

Saya merupakan seorang orang luar yg bertugas membantu kota damansara dari awal. Setelah pilihanraya tamat, saya melihat beberapa kenyataan yang tidak adil dan tidak bertanggungjawab dikeluarkan terutama terhadap Pemuda PAS Subang dan Presiden PAS sendiri. Saya kira sudah tiba masanya utk saya buat pendedahan apakah yang berlaku di KD.

Pertama-tamanya tulisan ini saya tujukan buat mereka yg gemar berkata-kata sedangkan tidak terlibat langsung dengan gerak kerja pilihanraya di KD sebaliknya hanya gemar berbicara di alam maya.

Kedua- Kota damansara kita tidak nafikan mengikut permuafakatan Pakatan Rakyat, N39 adalah milik PKR. Namun apa yang kita kesalkan apa yang berlaku adalah pengkhianatan PKR sendiri di peringkat atasan membenarkan PSM yang bukan anggota PR bertanding di kerusi mereka. Ini adalah satu pengkhianatan paling besar terhadap PR. Secara tuntasnya kebenaran PSM mewakili PR perlulah dibincangkan di peringkat mesyuarat PR dan mempunyai persetujuan semua ketua parti komponen PR. Saya menjadi hairan bagaimana di Semenyih dan Jelapang, PSM secara terang-terangan menentang PR dibiarkan begitu selesa, namun apabila tiba di KD pusingan dan pandangan puak2 jahat didalam PAS sendiri terutamanya berpusing 180° menghentam PAS dari berlawan dengan PSM. bukankah gila parti yang mengganggu perjalanan pilihanraya PR di dua tempat yang berlainan dalam masa sama menjadi kawan dan dalam masa sama menjadi lawan? pemikiran apakah ini?

Ketiga- Sepanjang proses pilihanraya, bermula dari penamaan calon meskipun ketika ini saya belum berada di KD sepenuh masa, PSM sudah menunjukkan belangnya. Dari laporan yang diterima, mereka tidakpun membawa lambang2 PR sebaliknya membawa lambang PSM sendiri. Ketika kempen mereka utk PRU13 mereka membawa manifesto PSM. Berbanding 2008, calon yang sama Dr.Nasir bertanding bukan sekadar menggunakan logo PKR tetapi pembawakan PKR dan manifesto PR.Dalam hal ini, kita hairan kenapa DSAI sanggup diperkudakan begitu sekali oleh PSM? Saya yakin diperingkat akar umbi PKR sebagaimana dilaporkan Akhbar Sinar Harian bertarikh 4 Mei 2013 turut menolak Dr Nasir sebagai calon sah PR menurut DSAI. Saya kira tindakan ini adalah penghinaan demokrasi DSAI kepada ahli PKR cabang subang!

Keempat -Mengenai tindakan pemuda PAS Subang yang tegar mempertahankan calon, Us Ridzuan Ismail. Saya kira mereka yang kurang cerdik perlembagaan parti sahaja yang menggelar Pemuda PAS Subang sebagai pengkhianat kerana umum sedia maklum watikah perlantikan calon ditandatangani oleh TG Presiden. Mengikut autoriti berorganisasi, watikah tersebut hanya boleh dibatalkan oleh TG Presiden dan keatas. Untuk kenyataan Dato' Mustafa Ali. saya kira itu hanyalah tindakan peribadi yang tidak mewakili Parti. Untuk kes beliau, saya rasa elok kiranya kita serah ke pimpinan utk dinilai.

Kelima- Isu Kota Damansara memperlihatkan bagaimana TG Presiden PAS mempertahankan Islam dan membela Islam tanpa senang-lenang membenarkan mereka yang berfahaman sosialis mewakili rakyat dan merosakkan pemikiran rakyat. sebagaimana kenyataan TGNA di Kota Bharu bertarikh 10 MAC 2004 yang menolak sosialis kerana mereka dianggap adik sedikit kepada komunis. Ya, sosialis adalah yang paling dekat dengan Islam, dari segi sistem dan perlaksanaannya. Namun itu bukan satu lesen utk kita mendekati fahaman itu kerna yang membezakan Islam dan kufur adalah lafaz syahadah begitu juga yang membezakan zina dan hubungan halal adalah lafaz pendek akad nikah. Justeru umat Islam wajib berhati-hati didalam pembawaan idealisme Pluralisma didalam berpolitik. Maka ahli PAS lebih-lebih lagi perlu terus bertegas dalam isu ini.

Keenam- Menilai wala' kita kepada PAS bukan PR. Point ini khusus kepada ahli PAS*. Sedih melihat fenomena golongan yang isti'jal (Gelojoh) mengejar kerusi sehingga lupa kepada disiplin dan garis panduan tahalluf siyasi yang dikeluarkan oleh majlis Syura ulama' PAS. Buat golongan ini, antum adalah perosak jemaah yang nyata, membusukkan nama PAS dan membenarkan segala dakwaan tahalluf PAS adalah salah kerana antum melanggar disiplin Tahalluf Siyasi. Saya juga mencadangkan kepada semua ahli PAS bermula dari pucuk pimpinan sehingga sebawah-bawah ahli agar mefokuskan kepada memahami Garis panduan Tahalluf Siyasi khusus dari segi penerangan ke segenap bumi Malaysia.

Ketujuh- FB/Blog/Twitter bukanlah tempat menerima arahan terbaru dari PARTI! Jadilah ahli yang bijak dalam menerima arahan dan saluran arahan tersebut.

Sekian dari saya yang faqir.

Muhammad Bazli Badarudin

Tiada ulasan: