Khamis, 23 Mei 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Syabas! Raja kita berdiri teguh di belakang Adam Adli !

Posted: 23 May 2013 06:46 AM PDT

Raja Dr Iskandar berdiri teguh di belakang Adam Adli
 
Aku pernah tulis beritahu Ketua Pemuda PAS, Tantawi, "Alahai…Ko tu ketua, tak boleh kah ko wakilkan siapa-siapa dalam exco ko untuk pergi? Poyo betul alasan ko tu! 

Aku cakap macam tu bila dia bagi alasan, " Ketidakhadiran saya bukan bererti saya menentang perhimpunan-perhimpunan tersebut.Malangnya, saya saya mempunya aturcara yang ketat dan ianya bertembung dengan tarikh bila perhimpunan itu diadakan" baca di sini

Alhamdulillah, adalah juga wakil Dewan Pemuda PAS Pusat mai...tapi diaorang mai pun macam aristokrat politikus saja ... Kah! kah! 

Aku tabik 'spring' dengan Dr Zulkifli Ahmad.Kehadirannya malam tadi sangat memberi erti kepada solidariti Adam Adli.Pemuda perlu belajar cara-cara dia berintegrasi dengan rakyat.


Kemudian aku juga turut ingatkan korang kat sini ~ Jangan ada dikalangan kita yang mahu mengaku sebagai 'Pejuang keadilan rakyat' berebut-rebut menjadi opportunis politik dan menggunakan gerakan protes rakyat sebagai batu loncatan kepentingan peribadi.Jangan ada yang bermuka-muka dalam Islam.

Korang tengok sendiri luahan segelintir anak-anak muda yang menyokong kita.Tolong ambil perhatian dan jangan diketepikan pandangan mereka dengan memberikan alasan yang poyo.Korang sepatutnya berada dihadapan and lead the way! Aku hanya mampu menyampaikan suara-suara mereka seperti berikut :

Inilah Opurtunis dan Hipokrit PAS... ketika kami bertungkus lumus merempat dijalanan bersolidarity untuk ADAM,.. mereka langsung tidak kelihatan apatah lagi tanya khabar kami...ketika Adam sudah dibebaskan dan berjalan keluar dari mahkamah, secara tiba tiba opurtunis PAS datang dan dampingi Adam depan wartawan dan terus bergambar..


Mereka buat press conference dan mengatakan mereka sokong solidarity mahasiswa dan anak muda lawan kezaliman umno.


Inilah PAS, penuh dengan hipokrasi..depan rakyat cerita bab jihad la, mati syahid la suma..." bila rakyat BAWAHAN ditangkap, pemimpin atasan senyap membisu dan LANGSUNG TAK PEDULIKAN RAKYAT...tapi, jika pimpinan PAS ditangkap,maka PAS akan JUAL AGAMA ajak semua orang solidarity bebaskan pimpinan mereka "... salah sorangnya adalah nik abdoh. 

Walau apa pun syabas kepada wakil DPPP kerana hadir juga akhirnya.Kita  berharap Dewan Pemuda PAS Malaysia benar-benar berperanan dan bersama-sama berganding bahu turun padang dalam isu ini bukan sekadar 'berdiri teguh dibelakang Adam Adli' sebagaimana akujanji Raja Iskandar dalam ucapan rakaman   di sini

Tiada ulasan: