Khamis, 9 Mei 2013

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Husam dan istana

Posted: 09 May 2013 06:52 AM PDT

Mudah2an ini N3 terakhir gua buat berkenaan isu Husam. Sebab kalau gua layan banyak sangat gua bimbang perjalanan perjuangan Royalti jadi terganggu.

Dakwaan mengatakan begini. Husam tidak disukai Sultan kerana rapat dengan Kuli dalam isu Royalti. Pangkat Datuknya hampir ditarik jika tidak kerana Sultan hormat dengan Tok Guru.

Jika ditanya kepada gua soal logik, gua mengatakan YA memang logik. Tiada mustahil dalam politik.

Tapi dijelaskan sekali lagi, stand gua dalam isu ini ialah kerja peralihan kuasa macam budak2. Tiada audit. Buat nak cepat.

Gua bayangkan flow sepatutnya berlaku. Ini benda besar. Bukan benda kecil.

1. Husam PJ PAS no 2 dalam hiraki PAS Kelantan dan Naib Presiden PAS yang diundi oleh ahli. Konsep PAS ialah parti yang memandu pemerintahan.

2. Panggil Husam melalui surat dan audit. Bukti notis sudah dikeluarkan.

3. Jelaskan fakta istana tidak mahu Husam. Minitkan mesyuarat itu.

4. Perincikan. Istana tidak mahu Husam MB atau TMB atau exco atau kesemuanya. Kuasa sultan hanya MB.

5. Tuan punya badan berhak memberi idea. Katakan hantar senarai Husam sebagai MB atau TMB atau Exco dulu. Minitkan mesyuarat.

6. Selepas dihantar, Sultan tolak yang mana? Audit. Kalau Sultan tolak semua asalkan Husam, maka PAS menghadapinya di depan Husam.

Sebab itu pelik. Sejarah peralihan kuasa paling hina dalam PAS dan.mengaibkan untuk bacaan sejarah anak Kelantan.

Azmin Ali MB Selangor.

Posted: 09 May 2013 06:24 AM PDT

Mesyuarat tertinggi Pakatan Rakyat setuju menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim kepada Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.

Agensi Berita Fakap

Rumah aktivis R hangus

Posted: 09 May 2013 05:48 AM PDT

Rumah aktivis R hangus dijilat api. Cabang 3. Pengkalan Chepa. Kelantan.




Selamat berjuang Abang Tak

Posted: 09 May 2013 05:37 AM PDT

Saya pasti dan yakin Abang Tak akan jadi calon lagi PRU14 akan datang. Abang Tak kena cari parti lain untuk ditipu plak.


Hospital adalah medan raih simpati politik.

Posted: 08 May 2013 08:53 PM PDT

Tak payah kencing rakyat lah. Nama jer ulama. Tapi takda maruah. Gua rasa marah kalau kuli batak rakyat cuba menipu rakyat. Rakyat adalah bos.

Tak payah kencing rakyat lah. Bekas Timbalan Presiden PAS masuk hospital juga semasa tekanan kehadiran PRK Kelantan.

Anwar sakit belakang dan masuk hospital juga semasa perbicaraan.

Hosni Mubarak dan kesemua orang politik bongkak yang jatuh pun masuk hospital juga.

Masuk hospital ni, adalah lesen mengurangkan kutukan dan soalan terhadap apa yang berlaku.

Setakat kenyataan yang dibuat oleh SU orang politik, tiada laporan rasmi perubatan, memang kencing la.

Melayu ni standard dia kena kencing jer. Tak oleh BN, oleh PR. Macam la doktor2 di Hospital tu semua boleh diam dan merelakan diri menjadi sebahagian dari simpati manusia tak bermaruah bongkak dan cenge tu? Puiii...

Tiada ulasan: