Rabu, 15 Mei 2013

AdukaTaruna

AdukaTaruna


TGNA diperguna dan diketepi?

Posted: 15 May 2013 01:38 AM PDT

Disampaikan ke gua, Majlis Jasamu (TGNA) Dikenang, dibuat bagi mengenakan Husam. Dalam majlis ini, Husam tidak hadir, TGNA diberikan kerusi tepi, dan pertanyaan media dijawab sepenuhnya oleh Nik Amar.



Meluat dengan Setpol Azizan

Posted: 14 May 2013 11:26 PM PDT

Oleh : AdukaTaruna

[1]
Memula lagi nak belasah. Tp gua silap langkah. Gua plak kena belasah. Takper.. Padan muka gua dulu. Hero tamil memang kalah dulu.

Tapi makin hari makin banyak kenyataan dan cerita cover line tentanf Azizan, menyebabkan gua meluat yang meluap2. Hari ni gua nak luahkan berbulu gua.

[2]
Hari pertama gua keluarkan kenyataan padan muka kalah PRU dengan bekas MB Kedah yang baik dengan orang2 dia tapi sombong dengan rakyat yang lain. Dengan exco sendiri pun bergaduh, inikan pula dengan mahasiswa KUIN apatah lagi NGO ANAK pasal saham Felda.

Hari seterusnya, Setpol Azizan buat benda bodoh. Publickan / awamkan berita Azizan tenat.

Member doktor Spital Penang kol gua mengadu. Setpol paling bodoh dalam sejarah. Nak cover line kalah, pergi rasmikan berita Azizan tenat.

Azizan memang turun kesedaran diri. Tapi bukan koma apatah lagi tenat. Hanya kencing manis. Bila rasmikan Azizan tenat, boleh bayangkan hospital jadi huru-hara. Beribu penyokong berkumpul. Orang2 besar nak melawat etc.

20 lebih kelahiran terganggu. Pesakit kronik kena alih katil sana.sini. Jadual doktor kena susun semula. Kes cemasan pending.

Weii bangsawan dan elitis bodoh. Bayangkan kalau TG Nik Aziz dirasmikan di media awam tenat di HUSM Kubang Kerian. 1 nyawa punya pasal, beratus nyawa boleh huru-hara.

Gua apa lagi, terus maki dalam fesbuk. Sekali kaki Azizan dipotong. Padan muka gua. Silap. Kena belasah baik punya. Terpaksa senyap dulu.

[3]
Eh... Makin hari makin melampau team Azizan ni. Keluar cerita sedih2 simpati dan nostalgia kehebatan Azizan plak hari2. Siap siri dalam Sinar Harian.

Kalah lebih baik katanya. Ayah hang. Kalau gitu apsal tak letak jawatan dan amanah tu awal2. Bagi kat orang yang kata menang lebih baik.

Bila dah out of control, kalah lebih baik lah. Hikmah Allah lah. Bukan kalah, tapi belum menang lah. Pundek punya golongan agama.

Bayangkan perang Uhud dulu. Bila golongan A tinggalkan medan untuk berebut ghanimah. Pastu kalah perang. Pastu bagi alasan, inilah hikmah Allah. Bukan kalah, belum menang jer.

Puii... Meluat. Hikmah dan takdir tu kerja Allah. Jangan jadikan agama sebagai candu khayal. Kerja manusia yang Allah suruh, jangan jadi bodoh, zalimi diri dan orang. Jangan berlagak. Angkuh.

Sendiri silap dan lemah, tapi bermati2 nak kuasa dan jawatan. Bila kalah, tuduh dan hina Allah sebegitu. Tiba2 dalam Islam, Allah plak jadi Jesus kena salib nak hapus dosa ulama. Memang golongan ulama yang pundek.

[4]
Banyak kes Azizan angkuh ni. Dengan media secara keseluruhan angkuh, dengan mahasiswa, dengan GLC, dengan ketua kampung, dengan NGO2 rakyat. Dengan jentera sendiri. Dengan exco sendiri.

Tunggu satu persatu dibongkarkan. Ianya adalah sejarah yang perlu ditulis dan dipelajari. Bukan disenyapkan dan disapu bawah karpet.

Tiada ulasan: