Jumaat, 3 Mei 2013

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Tu la... Ini semua salah UMNO!!

Posted: 03 May 2013 06:42 AM PDT



MELAYU, ISLAM, PRU 13 !
Apa yang boleh menyelamatkan Melayu dan Islam selepas PRU13 ?

Perjuangan yang bersdasarkan patriotisma Melayu atau
Perjuangan yang disandarkan kepada Islam. Islam mendahului Melayu ?

Selama ini, sejak 55 tahun lalu perjuangan pimpinan utama negara ialah Melayu no. 1.
Islam no. berapa kita tidak pasti sebab ... betul ... sebab banyak sangat perkara berlaku
yang mengorbankan remaja di lihat dari sudut Islam:

.HIBUREN MELAMPAU TERUS DAN SEMAKIN MENGGILA !!!
Konsert terbuka dan tertutup yang terlalu terlau terlalu banyak untuk sajian remaja Melayu bukan saja di bandar dan pinggir bandar malah di pedalaman !
Hiburan kat TV yang semakin berleluasa ... untuk anak kecil, remaja dan juga orang tua2. Sampai di kampus-kampus universiti dan kolej. Dulu kaya dengan usrah di mana pelajar yang masuk ke kolej/univ kurang peka dengan Islam, keluar kolej dan univ lebih prihatin dan bijak dan celik tentang Islam.

Apabila hiburan menggila, mengganas dan berleluasa ... ia cepat melekakan dan mengalpakan remaja Melayu. Sampai ke saat ini tiada langsung suara dipihak pimpinan negara yang berazam mahu membendung masalah ini, iaitu masalah fenomena hiburan melampau !

Masalah remaja sebenarnya BUKANn pada REMAHA.
Masalahnya pada KITA orang DEWASA yang:
.... membenarkan hiburan melampau melanda negara
-- memberi permita terlalu mudah untuk hiburan merata-rata
-- turut menggalakkan hiburan.
-- turut mempromosikan penyanyi gila dan sensasi luar negara
-- bayangkan RM3 juta untuk Psy beraksi selama setengah jam ? Soalnya bukan siapa
yang membayar, tetapi kenapa kita izinkan dibayar sebanyak itu untuk hiburan !

Apa sudah jadi ?
Siapa yang juara rempit: MELAYU !
Siapa penghuni utama Pusat Serenti: MELAYU !
Siapa banyak samseng jalanan : MELAYU !
Siapa ketinggalan dalam pelajaran di hampir semua sekolah bharian : MELAYU !
Siapa yang suka ponteng sekolah dan keluar merayau: MELAYU !
Siapa yang banyak terlibat dalam pelbagai gejala sosial : bukan Cina, bukan India, tetap[i MELAYU !

Siapa yang berkuasa selama ini ? MELAYU !
Siapa yang gagal jaga Melayu selama ini ? MELAYU !

Masalah kita BUKAN kerana orang CINA, BUKAN kerana orang INDIA.
Masalah kita BUKAN kerana BANGSA LAIN !
MASALAH KITA KERANA KITA ! YA KITA ORANG MELAYU !

Kalau Melayu kuat ditarrbiyah dengan pegangan Islam.
Maka masalah di atas masih ada, namun pada tahap yang minimum dan manageable.
Mari kita ramai-ramai berdoa semuga negara selepas PRU13 diterajui oleh pemimpin yang peka dengan Islam, pemimpin yang ikhlas mahukan Islam dan pemimpin yang terbukti bersih, dinamik, hebat, bijaksana dan takut kepada Allah. Takbir !

Tulisan: 
 

Pemandiran Melayu tahap gaban

Posted: 02 May 2013 11:00 PM PDT


Kata Rafidzi Mohd Noor.....

ada seorang rakan FB yang kongsi satu senarai panjang 'perancangan' DAP jika mereka menang PRU. Saya tengok senarai itu sangat panjang. Antaranya orang Cina akan jadi PM, Institusi raja dihapuskan, orang melayu jadi kuli aje, semua jawatan utama perkhidmatan awam hanya untuk orang cina, semua agensi berkaitan melayu spt MARA dihapuskan.... dan askar melayu juga akan dibubarkan..

Saya merasa amat kasihan dengan siapa-siapa yang bolih percaya dengan perkara-perkara yang tak masuk akal ni. Ya lah kalau nak berbohong pun jangan melampau. nampak sangat tak cerdiknya. Orang kata 'overkill' sampai jadi tak menasabah. rasanya kena tolong dan bimbing siapa-siapa yang nak menjadikan perancangan DAP sebagai bahan perang saraf (psy war) ni. Nampak sangat satu kaedah yang cuba mempandirkan orang melayu secara melampau sehingga nampak kepandiran orang yang cuba mempandirkan. Patut-patutle atau agak-agak la.

Regimen askar melayu nak dihapuskan? Orang yang percaya dengan benda ni bukan sahaja memalukan bahkan satu penghinaan kpd RAMD. Rejimen askar melayu nak dilucutkan senjatanya begitu sahaja? Sedangkan dalam keadaan tidak bersenjata askar melayu tetap melawan? Jangan cuba memperlekeh askar melayu. Lebih 150 anggota askar melayu Company C Battalion pertama bertahan di Bukit Chandu, Pasir panjang sehingga ke titisan darah yang terakhir. Askar Australia hanya memerhati dari jauh dalam keadaan ngeri apabila setiap seorang askar melayu yang kehabisan peluru melawan 'hand to hand fighting) di antara 10 hingga 12 tentera Jepun. Berapa bilangan tentera Jepun yang terkorban di Bukit Chandu? lebih 2000 orang. Sehingga Maharaja Hirohito menyebut dan mengiktiraf keberanian askar melayu di Bukit Chandu di istana Tenno Haika, Tokyo.

Pointnya dekat sini, ialah janganlah kasi malu dengan orang melayu. Ini bukan asobiyah melulu, tetapi menangkis cubaan mempandirkan orang melayu dengan kaedah pemandiran tahap gaban. Kepandiran bertimpa-timpa. kalau adalah orang melayu yang percaya dan termakan dengan dakyah ini saya rasa bukan sahaja tak payah jadi melayu bahkan tak payah jadi lelaki.

Bukan main lagi, bila tercabar hunus keris ke langit. Tapi kali ni hunus-hunus keluar keris kontot...

[sumber

Uuuu... dahsatnyer!! Hebatnyer propaganda depa. Ini pulak kata Lim Guan Eng....


Kah kah kah kah....

Suara anak muda...

Posted: 02 May 2013 08:00 PM PDT


Aku terbaca ni dalam FB...  Ini pesanan anak muda yang ada akai dan punya fikiran yang rasional. Bukan macam samseng-samseng cikai belaaan UMNO/BN yang asyik buat kacau jer masa kempen PRU ni. Dapat RM20.. 30... udah tunjuk samseng tahap babi gilerr.

Jom baca... dan pastu INI KALI-LAH..!!

Pilihanraya,
kalau kita menang dengan penipuan,
kita kena ingat yang kita tak dapat mandat rakyat.

Rakyat yang rasa tertipu pula akan bangkit.

Pilihanraya hakikatnya bukan pertandingan nak dapatkan untuk diri kita sendiri kuasa, tetapi pertandingan untuk berikan khidmat terbaik buat rakyat.

Kita patut malu 5 tahun sekali kita pergi merayu pada rakyat agar undi kita, lepas pilihanraya, kita pula suruh rakyat syukur dengan kita, suruh rakyat berjimat sedang kita boros, suruh rakyat bersederhana sedang kita bermewah-mewah. Malu patutnya.

Kita kena ingat, pilihanraya ini natijahnya adalah amanah. Amanah Allah akan tanya di akhirat kelak. Rakyat pilih kita untuk menanggung amanah, menjadi wakil kepada rakyat, agar hak-hak rakyat terjaga, ada peningkatan, bukan semakin dihina dan dizalimi.

Kalau menang dengan penipuan, of course la kita tak akan ada rasa connection dengan rakyat. Sebab bukan rakyat yang undi kita sampai menang. Of course kita akan rasa bongkak dan takabbur, dan suruh rakyat bersyukur kepada kita sebab kita masihlah berikan rakyat 10sen dari RM100 harta negara - contohnya - sebab sebelum ini rakyat tak undi pun kita, kita yang kena 'berdikari' menipu untuk menang.

Ini peringatan kepada yang bertanding.

Kepada pengundi, kita last-last minute ni, bukalah hati lihat kedua-dua belah pihak. Last minute dah ni.

Tengok A kata apa, B kata apa. Tengok Manifesto A kata apa, manifesto B kata apa. Tengok bagaimana A jelaskan manifesto dia, tengok B jelaskan manifesto dia. Tengok akhlak dan sikap pemimpin A, tengok akhlak dan sikap pemimpin B. Tengok track record A, tengok track record B.

Pengundi pun kena bijakkan diri. Jangan dengar satu hala sahaja.- Hilal Asyraf

Adnan's going down

Posted: 02 May 2013 05:15 PM PDT



Malaon ni dah tak dapat ditolong dah. Sure tersungkur punyer. Hahahaha.... jatuh gedebub macam nangka busuk.

Si Mahathir dah cuba nak selamatkan dia. Si Daim dah cuba nak bantu dia. Tapi malang.... talian hayat tersebut, tak cukup kuat. Ini kerana, depa sendiri pun dah nak mampuih dah. 

So... kemunculan dua ekor syaitan yang dikenali ini ke Putrajaya untuk membantu menyambung hayat sekor lagi syaitan yang dikenali, tidak berjaya. 

Ini bukan kerana angkara PAS/Pakatan Rakyat tapi angkara senjata mereka sendiri. Mereka ingat, senjata mereka hebat tapi mereka silap. Seperti biasa... senjata mereka akan makan tuannyer sendiri.

Nak tengok senjata yang akan mengambil  'nyawa' syaitan yang dikenali, yang kempunan nak terus bertakhta di Putrajaya??

Hahahahaha... Ini dia..!!


Kos ditanggung untuk sambung nyawa UMNO/BN

Posted: 02 May 2013 09:46 AM PDT



Ooooo.... betoiler kata Anwar wujud kegiatan mengangkut pengundi ke sini. [sini]

Ooooo... yang bayar kos penerbangan tersebut, 'Rakan BN', ek?? [sini]

Ooooo... Tapi kan, ngape ruper demer macam bukan orang Mesia jer. Macam orang luar jer. Sepesen jer semuanyer. Lepas tu... siapa ada guard pulak yang menjaga mereka. Macam kena kontrol jer. Kalau rakyat Mesia, tentu ler apabila sampai kat airport, demer bebas pergi ke mana saja.

Ini idak.... Beratur macam PATI kena tahan jer. Tak der ruper gelagat macam warga Mesia pun. Aha.. sebab tu orang very curiga. Curiga yang amat sangat. Curiga yang ada asas.

Apabila terkantoi... depa deny dan bagi alasan hampeh. Komer ingat rakyat nak percaya?? Komer ingat rakayt bodoh??

Weh.. jual negara pada orang asing demi nakkan kuasa.... satu pengkhianatan tau. Derhaka pada negara tau. Berat hukumannyer...

Aha.... pihak-pihak yang bersekongkol dengan gejala jahanam ni, tunggu ler mampos nanti.... siap komer kena soal siasat dengan Allah SWT. Di atas dunia, sementara ada kuasa.... boleh ler nak cover-cover. 

Ingat... komer merancang, tapi jangan ingat perancangan komer hebat sangat kerana perancangan Allah SWT lagi super hebat, tau..

Dan... rakyat amat  marah dengan komer kerana memperjudikan nasib generasi mereka yang akan datang dengan kebanjiran orang luar ke dalam negara ini. Apa akan jadi Malaysia di masa akan datang??

Nanti... 1Malaysia entah ke mana, 1Bangla pulak jadinyer.

So, tunggu 5 Mei ni nanti... rakyat akan hukum parti yang derhaka dan khianat pada bangsa dan negara.

Tunggu... Ini Kali-lah!!

Tiada ulasan: