Ahad, 7 April 2013

Tukar Tiub

Tukar Tiub


BERITA BAIK DARI LAHAD DATU

Posted: 07 Apr 2013 07:00 PM PDT


GAMBAR SIAPA
DI BAJU ORANG JAHAT?

KOMENTAR TUKAR TIUB
selepas 25 hari operasi daulat
diumumkan yang musuh kini tinggal
hanya 10 orang sahaj lagi

kelmarin ahad 
ada berita baik dalam akhbar
dilaporkan dua orang penganas ditangkap
apakah ertinya kini hanya ada lapan orang sahaja lagi
orang jahat dan penceroboh dari sulu

maka persoalan hakiki timbul
apakah perlu 7 batalion askar
untuk mencari 8 penjahat?




Polis Tahan Dua Lelaki Sulu, Senjata Dirampas

LAHAD DATU: Polis menahan dua lelaki mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma) dalam satu operasi di Tanjung Baru, Pulau Bumbum, Semporna awal pagi AHad.


Lahad Datu: Musuh Kini Kurang Daripada 10 Orang
LAHAD DATU: Selepas 25 hari Operasi Daulat dilancarkan, pasukan keselamatan mengesahkan jumlah musuh kini kurang daripada 10 orang.
Pesuruhjaya Polis Sabah Hamza Taib berkata angka itu mengambil kira jumlah musuh yang ditembak mati dan ditangkap berbanding bilangan musuh semasa mula bertapak di Kampung Tanduo, 12 Februari lepas iaitu kira-kira 200 orang.
"Saya tidak boleh mengatakan bahawa musuh tidak ada atau sebaliknya...kami yakin musuh memang ada tetapi jumlahnya amat berkurangan, mungkin kurang dari 10 orang," katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, dekat sini Jumaat.
Sepanjang insiden pencerobohan, pasukan keselamatan menembak mati 68 militan, manakala 121 individu ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma) dan 443 ditahan atas pelbagai kesalahan lain.

SEBUAH BUKU
TULISAN HISHAMUDDIN RAIS


---------

SEDIA KAN PAYUNG SEBELUM HUJAN

Posted: 07 Apr 2013 06:00 PM PDT


SEDIAKAN PAYUNG
BILA PISANG SUDAH KERAS

KOMENTAR TUKAR TIUB

berancok memang nikmat
sebelum berancuk fikir dahulu
fikirkan akibatnya

selalu buat persediaan
sediakan payung sebelum hujan





Bayi baru lahir dibuang tepi jejambat, mungkin dipukul hingga mati

PETALING JAYA – Menyayat hati apabila mayat bayi perempuan baru dilahirkan berbungkus dengan kain selendang ditemui di tepi jejambat menuju ke Damansara Damai di Lebuhraya Sungai Buloh–Kepong, semalam.

Mayat bayi perempuan cukup sifat itu ditemui oleh seorang pejalan kaki kira-kira jam 7 pagi.

Difahamkan lelaki itu curiga selepas terlihat bungkusan kain tiba-tiba berada di tepi jejambat. Dia membuka bungkusan itu dan menemui mayat bayi yang lengkap berpakaian serta memakai lampin pakai buang.
PIKAIKAN PAYUNG
UNTUK PISANG 
YANG SUDAH KERAS




----------

HENTIKAN KEMPEN YANG KURANG SOPAN

Posted: 07 Apr 2013 07:30 AM PDT



NOTA
tolong sikit
jangan buat macam ini
ini kempen cara tak sopan
kempen cara tak beradab

orang puteh kata 
ini kempen under the belt
ini kempen sepak bawah perut

hentikan perbuatan ini
hentikan kempen cara ini

mustahil tidak tahu
mustahil tidak nampak 
tunjukkan simpati
tak kan ada ada hati 
untuk  simpati dengan mat azalina ini

lihat muka mat azalina
kulit dia hitam
hidung dia kemek
belajar tak tinggi
peguam tak berjaya
muka tak laku
jantan tak nak pandang dia
betina pun tak minat dia

biarlah dia ada kereta
banyak kereta pun tak apa
kalau tak ada kereta
minah indon pun
tak akan pandand mat azalina ini


KULIT LEGAM INI
SUDAH DI AIR BRUSH
SIMPATILAAAA
KAH KAH KAH



Follow · April 5, 2012 

Antara deretan kereta milik bekas Ketua Puteri UMNO Malaysia Datuk Seri Azalina Othman Said....ciannnn....hanya kereta murah dan buatan Malaysia saja miliknya...pemimpin macam inilah menjadi kebanggaan dan pujaan pendokong, penyokong dan ahli-ahli UMNO....patutlah para menteri dan bekas menteri UMNO bantah keras pengistiharan harta kepada rakyat...sebab mereka rasa malu hidup mereka tak macam para pemimpin Pakatan Rakyat.....BAYANGKAN DERETAN KERETA MENTERI-MENTERI UMNO YANG LAIN TERUTAMANYA PERDANA MENTERI DAN ANAK-ANAK MEREKA..


ISNIN JAM 4:00 PETANG
PASTILAH
DI TUKAR TIUB

------

APA DIA PELUNCUR

Posted: 07 Apr 2013 06:00 AM PDT


INI BUKAN PELACUR
INI PEN JI HAD

PELACUR POLITIK

Pelacor politik ialah manusia yang tak tau berpolitik tetapi teringin nak berpolitik. Contohnya jika anda seorang pensyarah, tetiba masuk motibasi, tetiba aje masuk calon jadi adun, tetiba dah jadi exco dan tunjuk kuasa. Lepas tu tunjuk hebat pijak kepala kawan sendiri sebab nak jadi menteri besar. Bila kena buang, marah kawan dan lekuk kepala kawan gila-gila. 

Bila kawan buat do no, cuba masuk pulak parti lain. Bila parti lain pun buat do no aje, buat pulak parti baru dengan nama beras jati. Buat beras jati pun tak laku, masuk pulak syarikat pekasam jati. Tak laku jugak kat pekasam jati, mula cari simpati dengan mendekatkan diri dengan agama dan penyimpan mohor botol besar.


 Masuk pulak bisnes campur aduk nak buat video murtad tapi pasal tak cukup modal, gagal pulak buat video murtad. Dah gagal maka modal perlu dicari dengan menjual air liur politik ke hulu ke hilir mintak nyawa jadi calon. Agaknya ada ke mana-mana syarikat yang nak bagi calon kepada pakar lompat dan pelacur politik on RUMAH MERAH PELACUR POLITIK DIMANA?
Publish | Delete | Spam


ESOK JAM 4:00 PETANG
TERNOWW
TERHOTT

------

BICAT ROSMAH TERSOMBOL LAGI

Posted: 07 Apr 2013 01:30 AM PDT


BINCAT ROSMAH 
TERCICIR DI  SENAWANG
Cincin RM24J: Mengapa Plot 7 Hadir 

Selepas Hampir 2 Tahun?

Berikutan kemunculan sebuah wawancara mengenai cincin berlian RM24 juta, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) hari ini menegaskan bahawa kredibililti wawancara tersebut sangsi dan mencurigakan. 

Terdapat beberapa perkara yang menjadi persoalan ekoran 'cubaan' untuk menutup persepsi besar namun dilihat menimbulkan lebih banyak polemik, antaranya;

1. SAMM pada awalnya mempersoalkan mengapa nama Datin Paduka Rosmah Mansor tertera dalam borang kastam K1, menjadi satu bukti yang tidak mampu disangkal. Namun mengapa penafian pertama rosmah pada 29 Julai 2011, tidak digunakan ruang ini untuk menjelaskan perihal sebenar? Rosmah hanya nafi tanpa penjelasan.  

2. Mengapa pihak syarikat pengeluar membuat kenyataan berbentuk video hanya setelah hampir dua tahun isu 'cincin Imelda Rosmah RM24 juta' menggemparkan negara? Mengapa begitu lama masa diambil? Dua tahun adalah tempoh yang sangat lama untuk menjawab satu dakwaan serius.

3. Jika benar cincin tersebut masuk ke Malaysia untuk tujuan pameran, mengapa borang kastam K1 digunakan dan mengapa tidak guna borang ATA CARNET? Borang ATA CARNET diperuntukkan untuk sebarang bentuk pameran.

4. Bila tarikh sebenar cincin tersebut keluar dari Malaysia? Apakah 20 April 2011 seperti dilaporkan? Parlimen membuat kenyataan bertulis bahawa cincin tersebut dipulangkan semula kepada syarikat 'pemilik asal' selepas beberapa hari di Malaysia, sedangkan bulan lalu dilaporkan di media bahawa cincin tersebut dipulangkan setahun selepas masuk ke Malaysia. Mana satu yang betul? Apakah perubahan kenyataan ini berlaku kerana borang kastam K2 yang didedahkan dulu telah dibuktikan oleh SAMM sebagai satu cubaan menipu?

5. Bagaimana besan kepada Perdana Menteri turut terlibat? Apa kena mengena besan Perdana Menteri sehingga terpalit nama Rosmah Mansor dalam dokumen rasmi melibatkan harta bernilai RM24 juta?

Dalam risalah cincin yang diterbit SAMM, terdapat juga pendedahan sekeping gambar yang menunjukkan Rosmah memakai sebuah gelang bertatah berlian. Setelah diperiksa, gelang tersebut dinamakan "Zebra Safari" berharga RM1.65 juta. Ironinya gelang tersebut dikeluarkan dari syarikat pengeluar cincin bernilai RM24 Juta. Ia menggambarkan Rosmah sebagai pelanggan yang tidak asing kepada syarikat berpengkalan di New York itu dan tidak mustahil syarikat tersebut cuba melindungi pelanggannya.

Bagi SAMM, pendedahan isu cincin RM24 juta ini menjadi satu titik tolak penting kerana selepas itu lebih banyak lagi pendedahan membongkar pekung kebobrokan negara seperti pendedahan NFC dan beberapa kes keluarga menteri dianugerah projek. Isu cincin ini menjadi pendorong untuk pegawai kerajaan tampil berani menyalurkan maklumat ketirisan wang rakyat.

Akhir sekali, SAMM tidak menolak kemungkinan pendedahan cincin RM24 juta ini sebenarnya telah menggagalkan pemilikkan cincin tersebut dan seterusnya menyelamatkan wang negara ini dari terus dibazirkan kepada pihak 'jahat'.

che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia



UNTUK PENDATANG HARAM

----------

RASUAH ADALAH BUDAYA KETUANAN MELAYU

Posted: 06 Apr 2013 10:30 PM PDT

NOTA

perhatikan muka malaon rasuah ini
bila di bawa ke mahkamah
mula pakai songkok
mula tunjuk alim

banyak kes jadi alim ini berlaku
kalau kita pergi ke mahkamah
akan nampak pak haji rogol
akan nampak mat ketayap rogol anak
nampak mat serban  tipu duit

ketayap songkok serban
dari ilmu semiotik dibaca untuk orang alim
untuk orang tak bersalah
mustahil pak lebai rogol anak
mustahil datuk serban tipu pelanggan

tetapi inilah buktinya  bahawa
agama itu digunakan  untuk
menghalalkan kejahatan

TETIBA JADI ALIM
BERSONGKOK
 Kes rasuah: Timbalan Pengarah SKMM, isteri dipenjara
Shah Alam: Timbalan Pengarah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan isterinya masing-masing dihukum penjara lima dan empat tahun serta didenda RM2.5 juta oleh Mahkamah Seksyen semalam, selepas didapati bersalah atas kesalahan rasuah, Mac tahun lalu.

Hakim M Bakri Abd Majid turut mengarahkan pasangan itu, Noor Mohamed Khan Mohamad Maslan, 40 dan Suraya Hani Ahmad Zaki, 32, menjalani hukuman setahun penjara lagi jika gagal membayar denda. 
Beliau bagaimanapun membenarkan hukuman penjara ditangguhkan sementara menunggu proses rayuan. 

Noor Mohamed Khan didapati bersalah bersubahat dengan isterinya yang juga pengurus akaun sebuah syarikat, menerima suapan sebanyak RM250,000.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....  SKMM INI IALAH BADAN YANG CUBA NAK KAWAL INTERNET... kah kah kjah..

kah kah kah... NAK KONTROL BLOG.... kah kah kah..

kah kah kah,.  NAK KONTROL FACE BOOK.... kah kah kah..

kah kah kah...NAK KONTROL TWEETER.... kah kah kah

woit... PERGI LANCHOWLAAAAA..... kah kah kah..

kah kah kah...SKMM INI LEMBAGA  KAKI RASUAH.... kah kah kah...

AKAN DI TEMUI
DI KEDAI BUKU
TIDAK LAMA LAGI

------

TOK HENG UNTUK MALAYSIA

Posted: 06 Apr 2013 09:00 PM PDT


ANAK LELAKI
ISKANDAR KUTTY
 Anak Lelaki  Kutty akan kempen untuk 'tuan guru' Ibrahim Ali
Mahathir Anak Lelaki Iskandar Kutty berkata dia  akan berkempen untuk Presiden Perkasa  Ibrahim Ali bertanding atas tiket BN pada pilihan raya umum nanti.

"Kalau Ibrahim Ali menjadi calon, saya akan pergi ke Pasir Mas untuk berkempen. Dia punya (Pertubuhan) PERKASA bukan calang-calang. Parti (pertubuhannya) dah ada 400,000 orang ahli.

"Kita berharap BN akan memberi tempat kepada Tuan Guru Datuk Ibrahim Ali. Ini adalah sebagai balasan. Kerana (budi) BN, kita balas," kata Anal Lelaki Iskandar Kutty.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI SATU TEKANAN UNTUK NAJIB.... kah kah kah..

kah kah kah... SUDAH ADA  TIGA SERNARAI NAMA CALON.... kah kah kah..

kah kah kah... SATU SENARAI DARI  MADEY.... kah kah kah...

kah kah kah... SATU SENARAI DARI NAJIB SENDIRI.... kah kah kah..

woit.... SATU LAGI DARI SIAPA?..... kah kah kah..

kah kah kah...KAH KAH KAH...  TERGOLEK DOG  KETAWA.... kahj kah kah..

kah kah kah...SATU LAGI SENARAI CALON ROSMAH MANSOR.... kah kah kah..

kah kah kah...JANGAN TERPERANJAT.... NAMA CALON ROSMAH AKAN NAIK...kah kah kah..


DI KEDAI BUKU 
TIDAK LAMA LAGI

NOTA
biar mati zul nordin
jangan mati ibrahim ali

---------

HARI HARI AKHIR SAEKOR GHANI

Posted: 06 Apr 2013 07:41 PM PDT




KEPALA MAT SAID
DIMAKANG
IKANG
 
'Saya Serah Kepada BN Dan PM Untuk Putuskan - Abdul Ghani
JOHOR BAHRU: "Serahkan kepada parti (Barisan Nasional) untuk putuskan. Serom, terpulang kepada Perdana Menteri punya pertimbangan."

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... DISINILAH BERAKHIRNYA PERJUANG KETUANAN MELAYU....  kah kah kah..

kah kah kah... MAT SAN DARI NEGERI SEMBILAN MULA NAK LARI.... kah kahj kah...

kah kah kah....APA KAH KEPALA MAT SAID SELAMAT DARI DIMAKANG IKANG?... kah kah kah...

kah kah kah... TELINGA ADNAN YACOB  BELUM SELAMAT.... kah kah kah


DI KEDAI KEDAI BUKU
TIDAK LAMA LAGI
NOTA
dua tiga hari ini
perogol amah senyap saje
sedang merogol kah?
kah kah kah

--------------

ESOK ISNIN JAM 4:00 PETANG

Posted: 06 Apr 2013 05:30 PM PDT




BERITA TERNOWW
BERITA TERHOTT
ESOK JAM 4:00 PETANG
PASTILAH 
DI TB BANGSAR UTAMA

NOTA
semenjak  memecah berita
jumaat  5 haribulan april 2012 oops...2013
telah lebih dari 35 ribu penonton
kami amat berbangga kerana
kami menerima banyak kutukan

bayangkan jika kami banyak menerima bodekan
maka kreativiti kami akan lohe
lebih banyak kami akan  berusaha lagi

PENCERAHAN DARI PENONTON



  • jangan marah penyokong PR.. memang saya nervous pun time tu maklumlah nasib saya ni tak tau la camne nanti.. kalau menang boleh curi duit rakyat lagi, kalau kalah masuk penjara. Hai apalah nasib..
     · 
  • Kalok Malok
    Kamu org Pas nama ajer ahli parti Islam tapi mulut lebih teruk dari longkang. Asal bercakap mesti ada maki carut mencarut. Ini mat sabu lah ketua dia. Malulah kita org islam tapi budaya macam ... perangai lebih buruk dr org asli. Aku ingat org afrika keturunan kunta kinte lagi baik. Nama ajer org islam, tapi bak kata nuar perangai menjijikan.
     · 
  • Kalok Malok
    eh... dalam rumah dia maseh, ada hishamuddin pelihara anjing lagi tak ????
     · 
  • bdksetan3
    Bodoh, nak bg salam pon main2, Sebut nama Allah SWT pon main2, ermmm ye lah bg diorg apalah sgt kalimah ALLAH SWT
     · 
  • Hassan Ali
    mak kau main dengan babi dapat kau babi
     ·  in reply to afiqkltownn (Show the comment)
  • afiqkltownn
    Bodoh
     · 
  • gmaemdzin
    Kreatif dan menarik....para pencacai umno confirm tak suka kalau kena kat diorang tp kalau kena org lain diia ketawa sampai jd beruk....
     · 
  • voicerakyat
    Selain meliwat dan tibai bini orang, Pakatan Haram pandai jugak buat lawak bodoh ye..
     · 


DALAM PASARAN
TIDAK LAMA LAGI


-----

Tiada ulasan: