Jumaat, 26 April 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


tunggu najib dan sepupu sotongnya mampos kena tembak baru confirm indek jenayah semakin menurun....nak kelentong berpada padalah...sah polis tak buat kerja ...asik mengintip ahli politik pembangkang aje...!!!!

Posted: 26 Apr 2013 03:05 AM PDT

Pegawai kedua tertinggi Kastam ditembak mati

Timbalan Pengarah Kastam Diraja Malaysia II Datuk Saharuddin Ibrahim ditembak mati di Putrajaya hari ini, kata polis.

Laporan media menyebut lelaki bersenjata menaiki motosikal menembak Shaharuddin kira-kira jam 8.40 pagi di Leboh Wawasan yang datang dari Dengkil. Polis kata Shaharuddin (gambar) ditembak di lampu isyarat berhampiran balai polis.

Beliau dikejarkan ke hospital dan dimasukkan ke unit rawatan rapi, menurut laporan portal New Straits Times.

Polis sedang menelitik rakaman kamera litar tertutup.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohamad Salleh mengesahkan kejadian itu.

Pihak polis juga sedang menyoal siasat pemandu Saharuddin untuk mendapatkan maklumat sebenar apa yang berlaku.

Sabtu lalu, lelaki bersenjatakan pisau membunuh Irene Ong berusia 52 tahun di Bukit Gasing, Petaling Jaya, dalam cubaan merompak, menjadikan kes jenayah sebagai isu menjelang pilihan raya pada 5 Mei ini.

Polis telah menahan tiga remaja yang dipercayai mempunyai hubungan dengan kejadian berkenaan.

Putrajaya berkata daripada 2009 ke 2012 kadar jenayah antarabangsa menurun kepada 27 peratus dan jenayah jalanan kepada 39.7 peratus.

Polis turut berkata kadar jenayah antarabangsa juga menurun pada suku pertama 2013 berbanding tempoh sama tahun lalu.

Pembunuhan ‘mungkin ada kaitan dengan tugas kastam’

Pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim, di Putrajaya hari ini, mungkin mempunyai kaitan dengan tugas beliau sebagai pegawai kanan kastam.

Anak saudara Allahyarham, Roslan Ibrahim, 51, percaya Shaharuddin mungkin mempunyai banyak musuh disebabkan tugasannya dalam jabatan kastam.

“Saya dan Shaharuddin kerap bertemu dan minum bersama dan saya percaya kejadian itu mempunyai kaitan dengan kerjanya,” katanya kepada pemberita ketika menemani isteri dan keluarga Allahyarham Shaharuddin di Hospital Kuala Lumpur (HKL), di sini.

Kesemua anggota keluarga Shaharuddin hadir di hospital itu untuk menunggu proses bedah siasat. Allahyarham meninggal dunia di Hospital Putrajaya pada pukul 9.20 pagi.

Timbalan ketua pengarah kastam itu ditembak dua lelaki bermotosikal semasa dalam perjalanan ke pejabatnya, ketika kereta yang dinaikinya berhenti di persimpangan lampu isyarat dari Lebuh Sentosa ke Lebuh Wawasan dalam kejadian kira-kira pukul 8.15 pagi.

Roslan berkata kali terakhir beliau bertemu Allahyarham ialah pada Ahad lepas dan mereka berbual sambil minum bersama.

“Allahyarham mempunyai lima orang anak. Dia seorang yang peramah dan tidak sombong serta mempunyai hobi bermain golf. Dia selalu main golf di Seremban,” katanya. – Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

 

penjenayah Malaysia tak takut kerana mendapat pembelaan di luar jangkaan dan kadang2 di angap hero.apataknya kepala mafia satu family masih berlindung di putrajaya...penyeludup wang haram berlindung di sabah...pencuci wang haram masih berkubu di negeri sembilan...

apabila kepala penjenayah di lindungi melalui kuasa politik...tak heran segala jenayah yang berpunca darinya semakin meningkat...

caranya hapuskan kerajan yang ada maka terhapus penjenayah besar yang berlindung di sebaliknya barulah polis boleh buat kerja polis...dan negara jadi aman...

jantan takut bini tunjuk perangai pondan di tempat sendiri...

Posted: 26 Apr 2013 12:18 AM PDT

Najib Razak akhirnya masih gagal menyahut jemputan untuk berdebat dengan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah turun ke Felda Chini 1 di dalam kawasan Parlimen Pekan pada jam 9 malam , 25 April.

Jemputan untuk berdebat manifesto Pakatan Rakyat melawan manifesto Barisan Nasional telah dihantar ke Pejabat Umno Bahagian Pekan pada 23 April sempena kehadiran Anwar ke Parlimen Pekan.

Kehadiran lebih daripada 5,000 orang di Tapak Pekan Sehari Felda Chini 1 cukup teruja menanti kehadiran Najib yang merupakan Pengerusi Barisan Nasional,Presiden Umno dan Perdana Menteri untuk berdebat secara profesional sudah pasti mengecewakan ribuan penyokong Umno/BN kerana Felda Chini 1 adalah antara kubu kuat Umno/BN.

Malah Najib difahamkan berada di kawasan Parlimen Pekan dalam siri kempen beliau sebagai calon P085 Pekan. Sudah pasti ketidakhadiran beliau membuktikan Najib tidak mampu berdepan dengan Anwar sedangkan menggunakan medan dan media Umno seperti TV3, Utusan Malaysia, Berita Harian dan New Straits Times untuk terus mengkritik,menghina dan menyerang manifesto Pakatan Rakyat.

Tapi hakikatnya gagal untuk berhadapan dengan rakyat Pekan dan para penyokong Umno/BN sendiri, berhujah dan berdebat secara profesional dan matang sebagai langkah merealitikan demokrasi. Rakyat seluruh Malaysia masih tertanya-tanya kenapa Najib begitu gentar untuk berhadapan dengan Anwar sedangkan Anwar telah hadir ke kawasan beliau sendiri.

Seluruh rakyat Malaysia harus menilai dengan bijaksana dan realistik untuk menolak Umno/BN dalam PRU13. Najib ternyata adalah pemimpin yang ternyata “dayus” untuk berdepan dengan Anwar walaupun atas nama kepentingan rakyat.

 

poondaannn....selama lamanya pondannnn.....hanya ada konek bercakap depan tv  sorang sorang macam orang sasau.....!!!!

anjing UMNO tegakkan benang basah....imej sudah tercemar siapa mahu percaya....SPR mempunyai stor simpanan barang di Kajang, kata pengerusi

Posted: 25 Apr 2013 11:58 PM PDT

Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof hari ini mengatakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sememangnya mempunyai stor penyimpanan barang dan peralatan pilihan raya di Sungai Chua, Kajang.

Sebelum itu, dalam satu sidang akhbar di ibu pejabat PKR pagi tadi, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan kepada pemberita gambar yang memaparkan dua peti undi dibalut menggunakan polister dan dicop dengan logo SPR sebagai bukti badan penggendali pilihan raya memindahkan kotak undi menggunakan Pajero di Jalan SC 2.

"Sungai Chua memang ada stor SPR," kata Abdul Aziz yang merupakan pengerusi SPR  sebagai menjawab persoalan Anwar mengenai kotak undi yang diragui di lihat di satu kawasan di negeri selangor.

"Apa salahnya kotak undi dilihat dalam kenderaan yang mempunyai logo SPR? Kotak undi kosong. Saya pelik mengapa Anwar persoalkan tentang ini? Sekarang penghantaran logistik pilihan raya memang sudah berjalan. Bukan sahaja di Sungai Chua, di Perak, Kedah dan seluruh negara," tambah beliau sambil tertawa.

Datuk Wan Ahmad Wan Omar pula mengatakan sebelum pengundian awal yang akan berlangsung pada 30 April ini, SPR sudah mula mengagihkan barang dan peralatan pilihan raya kepada pegawai - pegawai pengurus di seluruh negara.

"YB Datuk Seri Anwar Ibrahim tak usah risau. Biasa kotak undi dilihat dalam kenderaaan berlogo SPR. Tapi kalau ada ternampak kenderaan lain yang bawak, beritahu saya, saya pun nak siasat," kata Timbalan Pengerusi SPR itu 

Abdul Aziz turut menafikan dakwaan Anwar mengenai analisis daftar pengundi dilakukan oleh PKR yang mendapati terdapat 28,593 pengundi terdiri daripada warga Indonesia, Filipina, Pakistan, dan Bangladesh.

"Mana boleh. Bukan warganegara tak boleh jadi pengundi. Automatik sistem akan tolak".

Akan tetapi menurut Abdul Aziz, sekiranya terdapat warganegara asing yang telah lama menetap di Malaysia dan diberi kerakyatan, selepas mendapat kad pengenalan biru, mereka layak undi menjadi pengundi.

"SPR tidak akan tanya bagaimana mereka dapat jadi warganegara. SPR hanya akan semak dengan JPN, jika semuanya ok, SPR akan daftarkan, jika tidak, SPR akan tolak," tambah beliau lagi.

Mengenai ceramah Pengerusi Kebangsaan DAP yang dihentikan oleh pegawai SPR di Bukit Gelugor, Pulau Pinang semalam, Wan Ahmad mengatakan semenangnya terdapat Pasukan Penguatkuasa Kempen Pilihan Raya (PPKPR) di setiap kawasan yang terdiri daripada seorang pegawai SPR, seorang pegawai polis, seorang ahli PBT dan setiap wakil calon.

"Mereka mempunyai kuasa untuk berhentikan ceramah tanpa permit. Selain itu, kalau penceramah kasar sangat, PPKPR juga boleh minta dia tone down sikit ertinya semua kesalahan dalam Akta Pilihan Raya," katanya.

Sejumlah hampir 13.3 juta pengundi termasuk 5,200 pengundi luar negara layak untuk mengundi untuk memilih 222 wakil di parlimen dan 505 wakil Dewan Undangan Negeri (DUN) di 12 negeri. Sarawak telah menjalankan pilihan raya negeri pada 2011.

 

 

penyapu sial

 

 

alahai anjing UMNO....bila nama SPR telah tercemar dan di anggap anjing UMNO...setiap pergerakan dan tindakan adalah mencurigakan...jangan lupa anda sendiri ahli UMNO...macam mana ahli UMNO boleh jadi pengerusi SPR...jika tidak berpihak dungu namanya...sedangkan SPR telah dengan terang2 terlibat dengan projek IC di sabah..sampai sekarang

lagi satu hal...isu ini jadi hangat sebab spr sudah tidak boleh di percayai...so betul ke kotak benar2 tu kosong..??..jangan lupa janji najib nak samun selangor sampai hilang nyawa...macam tanya pencuri...jawapan pun macam pencuri...apa apa pun boleh berlaku terutama bila sudah tidak di percayai lagi...

ramai rakyat asing jadi warga negara setelah lama menetap kita tak heran jika kredibiliti yang mencukupi...tapi sampai puluhan ribu apa kejadahnya kalau tidak niat menipu mengundi dalam PRU sebagai pengundi hantu....!!!

musim mat bangla naik kapalterbang pergi mengundi di Selangor bermula....!!!!

Posted: 25 Apr 2013 09:37 PM PDT

 

Bangla sudah mari. Dikesan di KLIA. Siapa boleh jelaskan bangla bangla ni datang untuk apa? Apakah berbaju hijau seolah olah uniform kerja kilang ni hanya untuk "mengaburi" mata oarang ramai?

Kemungkinan  besar  untuk mereka ini menjadi penghuni hantu adalah tinggi. Sewa khas terhadap kapalterbang MAS seperti dalam gambar diatas amat meragukan. Kilang apa yang perlukan begitu ramai pekerja?

kilang UNDI POS beramai ramai ...tumpang sekaki dengan undi pos warga tempatan....awas taktik licik  SPR  menipu di musim PRU 13 ini...!!!!

padan muka jadi tukang fitnah...blogger haprak UMNO di timpa haramjadah....akhir terpaksa berkongsi bersihkan lubang taik sendiri dengan tangan yang menyuap makanan....!!!!

Posted: 25 Apr 2013 08:18 PM PDT


Ketua perang siber Umno Pulau Pinang, Novandri Hassan Basri atau lebih dikenali dengan nama Dr MiM (Minda Intelek Melayu) disahkan telah hancur sebahagian dari tangan kirinya akibat kemalangan yang berlaku di kilometer 381.2 arah selatan Lebuhraya PLUS dekat Slim River, Perak, awal pagi semalam.

Novandri dikejarkan ke Hospital Slim River dengan bantuan ambulans dan dirawat sebagai pesakit luar.

Bagaimanapun ekoran kecederaan serius yang dialami Novandri akibat impak dari kemalangan tersebut, dia ditahan di wad kecemasan dan doktor yang merawatnya mengesahkan sebahagian tangan kirinya hancur teruk.

Kemalangan yang berlaku membabitkan Novandri yang juga naib ketua Umno bahagian Bukit Gelugor dan seorang rakannya berpunca dari masalah kegagalan mengawal kenderaan hingga menyebabkan kereta yang dinaiki terbabas.

Pemilik Blog Minda Intelek Melayu (MiM) sebelum ini telah disaman oleh Khalid Samad kerana fitnah.

Novandri melalui blognya, novandri.blogspot.com pada 15 Januari 2010 lalu menulis satu tulisan berbentuk fitnah dalam blognya bertajuk 'Penjarakan Khalid Bishop Samad'.

Ekoran itu, Khalid melalui peguamnya, Mohamad Hanipa Maidin menuntut supaya Novandri menarik balik tulisan dan gambar yang menunjukkan Khalid memakai tanjak Kristian dan salib dari blognya serta memohon maaf.

Novandri bersetuju untuk menyelesaikan kes ini di luar mahkamah dengan memohon maaf secara terbuka kepada Khalid ekoran dakwaan beliau kepada AJK PAS Pusat itu.

Selain itu dia juga bersetuju membayar sejumlah wang ganti rugi yang tidak disebutkan.

Penyelesaian luar mahkamah ini dinyatakan di depan hakim mahkamah tinggi di Pulau Pinang 7 Januari 2013 lalu.

Bagaimanapun, beberapa blogger Umno kesal dengan laporan Utusan Malaysia kerana tidak menjelaskan bagaimana Novandri boleh mengalami kemalangan dahsyat itu.

Sesetengahnya mendakwa kereta yang dinaiki Novandri telah tercabut tayarnya disyaki angkara perbuatan khianat.

Nampaknya blogger Umno ini sudah pandai mereka-reka cerita sebagaimana tulisan mereka yang cukup jijik dengan fitnah dan video lucah.

Jika mereka tidak berpuas hati dan mengesyaki ada unsur-unsur khianat, mengapa tidak laporkan terus kepada polis dan jangan salahkan Utusan sebab barangkali media rejim Umno tersebut pun sudah tidak percaya dengan fitnah yang dilemparkan, asyik terkantoi saja.

Sudahlah jualan akhbar Umno itu merudum, laman versi internet juga mencatatkan bilangan pembaca unik (unique readers) sedikit mendahului pesaingnya, Berita Harian dan jauh sekali jika dibandingkan dengan portal berita berpengaruh, Malaysiakini di seluruh dunia.

Malaysiakini - Kedudukan 2,545 (Malaysia tempat ke 13)
Berita Harian - Kedudukan 7,987 (Malaysia tempat ke 42)
Utusan Malaysia - Kedudukan 5,526 (Malaysia tempat ke 25)
Harian Metro - Kedudukan 8,492 (Malaysia tempat ke 47)

(Sumber : www.alexa.com - 26 April 2013)

Insiden membabitkan Novandri jelas memberi peringatan kepada semua blogger Umno agar jangan memfitnah dan menyebarkan video lucah kerana apa yang dialami Novandri cuma sekelumit dari balasan yang sewajarnya diterima di sana nanti!

 

 

penyapu sial

 

 

Dia taip kat komputer pakai tangan kanan...dia basuh berak pakai tangan kiri...elok la tu lepas ni basuh berak tangan kanan ,makan tangan kanan,fitnah orang tangan kanan ...banggalah tu...insuran banyak tu,,boleh buat bayar saman...

itu lah balasan Allah Taala kepada mereka yang suka menabur fitnah dan mengadu domba. Allah dah tunjukkan balasan di dunia lagi. Nasib baik tak meninggal dunia

najib tiada konek berdebat dan UMNOPORNO syaitan bertopengkan manusia...pertahankan kalimah Allah tapi tolak hukum hudud Allah SWT...

Posted: 25 Apr 2013 05:17 PM PDT

Najib pertahan haramkan ‘Allah’, tolak debat pilihan raya

 

Najib Razak telah mezahirkan sokongan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengharamkan pengunaan perkataan Arab untuk tuhan, “Allah”, oleh bukan Islam di Malaysia, menurut wawancaranya bersama saluran berita antarabangsa Al –Jazeera.
Perdana menteri kerajaan sementara itu turut memberitahu Veronica Pedrosa dalam wawancara yang akan disiarkan pada Ahad, beliau tidak berminat untuk berdebat dengan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum pilihan raya 5 Mei.

“Konsep Allah berbeza dalam Islam berbanding dalam Kristian, kita tidak seharusnya mengecewakan orang Islam dan orang Islam tidak seharusnya mengecewakan orang Kristian, kita tinggal secara harmoni selama bertahun-tahun dan ianya seharusnya berterusan,” kata beliau dipetik dari petikan wawancara yang diedarkan oleh Al-Jazeera versi bahasa Inggeris.

Mahkamah Rayuan Malaysia telah menetapkan 30 Mei sebagai tarikh untuk satu lagi kes pengurusan terhadap kerajaan dan rayuan Kementerian Dalam Negeri mengenai keputusan Mahkamah Tinggi pada 2009 perkataan “Allah” boleh digunakan oleh akhbar mingguan Katolik, Herald.

Pada 2007, kerajaan menghadkan penggunaan terma tersebut hanya kepada konteks orang Islam sahaja. Ini dibatalkan olah Mahkamah Tinggi dua tahun kemudian oleh kerana hakim mengatakan ianya tidak mengikut perlembagaan. Putrajaya membuat rayuan mengenai keputusan tersebut dan pelaksanaan singkat keputusan mahkamah 2009 sejak itu telah digantung.

Selepas keputusan mahkamah, terdapat beberapa siri letupan dan pembalingan batu terhadap beberapa rumah ibadat di Kuala Lumpur. Sebahagian daripada pesalah didakwa dan kemudiannya dihukum tetapi kes itu terus terpendam di hati.

Komuniti Kristian berjumlah kurang daripada10 peratus daripada populasi 28 juta di Malaysia akan tetapi kedua-dua Najib dan Anwar telah lama mula menarik mereka sebelum Pilihan Raya 2013

Najib juga mengatakan beliau lebih berminat melibatkan diri orang ramai secara langsung daripada berdebat dengan lawan politiknya.

“Terdapat pelbagai cara untuk sampai kepada rakyat, kedua-dua parti politik mempunyai banyak ruang di Malaysia… Kita tidak akan berdebat.. kita perlu melibatkan diri dengan rakyat, pembangkang akan melibatkan diri dengan rakyat,” kata Najib kepada Al-Jazeera.

Wawancara Najib akan disiarkan buat pertama kali di seluruh dunia pada 27 April, 12.30 tengah hari (waktu tempatan). Wawancara boleh dilihat melalui Saluruan Astro 513. Ulangan wawancara 30 minit itu akan disiarkan hari Ahad pada pukul 4.40 petang, Isnin 3.30 pagi dan 10.30 malam.

Beliau mengetuai Barisan Nasional (BN) bagi pilihanraya umum ke 13 dan telah dijadikan pengarah pilihan raya Selangor yang dikuasai oleh PR.

Terdapat 222 kerusi parlimen dan 505 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di 12 negeri untuk dimenangi pada pilihan raya 5 Mei dan pemerhati menjangkakan BN akan terus menjadi kerajaan dengan majoriti lebih kecil.

Pilihan raya ini dijangka sengit kerana BN yang dahulunya dikenali sebagai Perikatan, telah memerintah negara semenjak negara Merdeka pada 1957 telah berkempen untuk beberapa inisiatif reformasi yang diperkenalkan oleh Najib yang mula berkhidmat empat tahun lalu.

 

 

penyapu sial

 

 

PM tiada konek ini sampai kiamat pun tak nak berdebat...jantan bacul ini hanya pandai bercakap dan tuduh sana tuduh sini tapi bagi bagi peluang berdebat konek dia mengecut di celah tetek bini dia...apa punya bangsat PM 1 malaysia terlalu pengecut sebegini.jantan celaka ini hanya jadi juara bercakap depan orang bodoh dan dungu serta pengampu...lembu pun tak mau...takut mulut berbuih kut...

isu kalimah Allah di pertahankan tapi hukum hudud Allah SWT di perlekehkan...sah ke akidah macam ini...Najib dan UMNO  hanya peralatkan Islam demi kepentingan kroni dan mereka paling takut  juka hudud di laksanakan sebab mereka adalah pesalah jenayah  syariah yang terlibat dengan skandal perompakan harta  negara dan rakyat , rasuah   serta  terlibat dengan skandal seks ,arak dan judi...tu pasal kecut teloq bila nak laksanakan hukum hudud...alasan demi alasan  di beri...namun habuk pun tarak..

projek IC sandiwara UMNO merebak ke Perak...pengundi Pakistan boleh pulak mengundi di sana selepas mengundi di sabah...!!!

Posted: 25 Apr 2013 03:55 PM PDT

Sebanyak 4,095 pendaftar pemilih yang mendaftar kad pengenalan di Sabah telah dikesan mengundi di Perak.

Di Parlimen Tanjung Malim sahaja, terdapat 146 pengundi yang mendaftar kad pengenalan di Sabah termasuklah 30 daripadanya berketurunan Pakistan.

Kita  hairan kenapa pengundi Pakistan kesemuanya mempunyai kad pengenalan Sabah dan kenapa tidak dari negeri lain..

Ini telah membuktikan projek IC Sabah yang dilakukan oleh BN benar-benar berlaku di negara ini.

Pengundi berketurunan Pakistan itu adalah hasil daripada projek IC sabah yang dilakukan oleh BN.

Ini bermakna, projek IC tersebut bukanlah digunakan di Sabah sahaja tetapi di seluruh negara.

Kita  mempersoalkan kenapa pengundi berketurunan Pakistan ini mendaftar di tempat lain termasuk di Tanjung Malim.

Adakah mereka ini wujud di semua kawasan di seluruh negara?..

Kita berharap  pihak pakatan rakyat  mengarahkan seluruh jentera di semua peringkat mengesan individu-individu tersebut untuk mendapatkan maklumat yang lebih terperinci.

Inilah berlaku di negara ini apabila pemimpin sanggup memberikan kerakyatan kepada warga asing bagi berusaha memastikan mereka terus berkuasa di negara ini.

Kita  sangat kesal dengan tindakan ini namun kita yakin usaha kotor ini tidak akan menjadi penghalang untuk kita menawan Putrajaya pada pilihanraya ini...

tiada pembangkang jangan mimpilah adanya BR1M....!!!!

Posted: 25 Apr 2013 03:47 PM PDT

Tiada Pakatan Rakyat (PR) - maka tiadalah BR1M - kos harga barang akan meningkat naik lebih jauh daripada sekarang. Kadar harga elektrik, air dan petrol telah lama dinaikkan jika tiada tekanan daripada PR. Barisan Nasional (BN) telah diberi peluang untuk mentadbir, memang tiada jasapun , malah tidak berjaya dalam tempoh 56 mentadbir negara, ini termasuk  tidak berupaya membanteras gejala korupsi yang membarah! Berilah peluang kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir pula, kita lihat bagaimana...

BN kata PR akan membankrapkan Malaysia jika mentadbir di persekutuan - tapi masihkah kita ingat sewaktu PRU12, perkara sama yang dinyatakan jikalau Selangor dan Pulau Pinang ditadbir oleh PR - TAK BANKRAP PUN, malah jauh lebih baik dari zaman pemerintahan BN...

MARI UNDI PR 5 MEI 2013! JOM UBAH! - INI KALILAH! DEMI RAKYAT MALAYSIA!

Tiada ulasan: