Rabu, 24 April 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


UMNO-BN langgar etika pengiklanan dengan memomokkan pengundi bakal makan diri...!!!!

Posted: 24 Apr 2013 06:56 AM PDT

 iklan anti-pembangkang Barisan Nasional di akhbar tempatan.

Kempen UMNO-Barisan Nasional (BN) dalam akhbar yang memainkan isu kaum untuk menakut-nakutkan pengundi ke atas Pakatan Rakyat (PR) bakal memakan diri pada pilihan umum 5 Mei ini..

Antara iklan bertulis yang dimainkan untuk menakutkan masyarakat Cina adalah  pengaruh parti Islam PAS, manakala orang Melayu pula ditakutkan dengan pengaruh DAP, dengan slogan "Undi kepada DAP adalah undi kepada PAS" dan sebaliknya.

Sebuah iklan dalam akhbar yang dimiliki oleh parti  lucah  dan lancau MCA, The Star mengambarkan roket terbang ke awan untuk menunjukkan simbol bulan PAS dalam keadaan terjaga dengan mesej berbentuk: "Kuasa di belakang DAP adalah PAS. Pertama adalah bendera. Esok prinsip fundamentalis pula?".

Iklan tersebut menunjukkan ia direka untuk menunjukkan keraguan dan ketakutan orang Cina bahawa mereka mungkin hilang kebudayaan dan pendidikan jika memilih DAP..

Ini adalah  adalah konsep tong kosong. Hanya tuduhan tak berakal . Iklan yang sangat merendah-rendahkan, satu penghinaan kepada kebijaksanaan rakyak..

Mereka terlupa peraturan utama pengiklanan. Tiada pengiklanan boleh menyelamatkan produk yang buruk..

Iklan tersebut adalah bertujuan untuk memburukkan DAP yang berdepan tekanan daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) yang tidak mengiiktiraf barisan jawatankuasa eksekutif pusatnya (CEC), hingga memaksa parti tersebut membuat keputusan untuk memakai simbol bulan milik PAS dan bukan simbol roket miliknya.

Walaubagaimanapun, parti pembangkang tidak bimbang tentang iklan BN tersebut yang mungkin memberi pengaruh negatif, sebaliknya memberitahu mereka sebuah gabungan yang sangat bersatu-padu.

Memang benar undi untuk DAP adalah undi untuk PAS, dan pada masa yang sama undi PAS adalah undi untuk PKR, dan undi untuk PKR adalah undi untuk DAP. Mereka bersama-sama dalam gabungan apa nak di herankan .

Iklan itu bagus... kita  harap BN terus untuk melaungkan slogan itu.Impaknya  adalah tiada undi untuk BN..

Iklan tersebut bukan sahaja tidak di terima  tetapi membuat orang ramai  naik marah.

Lebih banyak iklan mereka letak, lebih ramai rakyat akan marah. Mereka hanya mengali kubur untuk diri sendiri..

BN telah menggunakan isu ketakutan kaum dalam empat pilihan raya sebelum ini dan DAP kemudiaan bertindak balas dengan kemarahan, tapi tidak kali ini.

BN masih bermain politik lama. Namun begitu gabungan pakatan rakyat   semuanya  telah melangkah keluar  dari modal politik lama..

Tiada apa yang perlu ditakuti dan kita percaya orang-orang di Malaysia adalah bijak hari ini untuk membezakan pembohongan BN yang bertentangan dengan kebenaran perkara itu...

Jika PR mempunyai wang, iklan yang mereka akan buat untuk menangani iklan tersebut adalah dengan berkata, "Satu undi untuk MCA adalah satu undi untuk Perkasa.

Kita  mempersoalkan sama ada iklan BN tersebut mematuhi Kod Amalan Pengiklanan Malaysia.walaupun begitu  kod ini hanya terpakai untuk pengiklanan produk secara amnya dan tidak mengawal iklan politik.

Namun begitu  iklan itu menjejaskan integriti bebas dan adil dalam media.Sebagai contoh, perbelanjaan pengiklanan hendaklah terhad kepada jumlah yang tertentu. Jika tidak ada had maka ia akan memberi kelebihan kepada pihak yang mempunyai dana besar...

Media sebelum ini melaporkan BN dan Pejabat Perdana Menteri telah membelanjakan sekurang-kurangnya RM73 juta pada bulan lepas untuk pengiklanan, langkah untuk mempertahankan Putrajaya dan yang termahal pernah dibelanjakan dalam sejarah pilihan raya Malaysia.

taib mahmud kepala penyamun dan perasuah kata hanya BN yang mampu membangkrapkan negara....!!!!

Posted: 23 Apr 2013 09:34 PM PDT

taib mahmood playboy tua sarawak...

Barisan Nasional (BN) adalah satu-satunya parti di negara ini yang mempunyai perancangan baik bagi membangkrapkan  Malaysia, kata Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud (gambar).

Beliau berkata pakatan pembangkang tidak mempunyai persiapan dan perancangan dalam membangunkan pelbagai kemudahan seperti yang dilakukan BN yang membawa masyarakat ke arah hidup yang lebih sengsara dan derita

"Saya tidak rasa PKR, DAP boleh buat apa yang BN telah lakukan selama ini. Bukan nak sombong, tetapi hanya BN mempunyai persiapan sama ada dari bentuk kepimpinan, ataupun pemikiran yang boleh menukar dan membangkrap negara ini.

"Kita ambil contoh, BN memilih calon yang berpengalaman, boleh tolong  sapu rakyat, mempunyai kepandaian menipu, serta sanggup untuk memperjudikan  nasib rakyat di sini," katanya berucap pada Majlis Pemimpin Menipu  Rakyat di Dewan Masyarakat Kampung Baru, Kota Samarahan, di sini, kelmarin

Turut hadir calon muka baharu Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), yang akan bertanding atas tiket  loteri  BN, Rubiah Wang, bagi kerusi Parlimen Kota Samarahan.

Mengulas lanjut, Abdul Taib berkata, "Di Samarahan, masyarakat boleh melihat perubahan yang dibawa oleh kerajaan BN dalam memundurkan  bahagian Samarahan dengan pelbagai infrastruktur yang ketinggalan zaman...

"Dahulu daerah Samarahan ini dikenali sebagai kawasan jin bertendang namun kini telah berubah wajah menjadi kota jin bergoyang apabila banyak universiti retak  dan bakal runtuh dibina oleh kerajaan BN," katanya.

Menurutnya beliau percaya penduduk di Kota Samarahan berkehendakkan kemajuan dan mereka pastinya tidak mahu tersisih daripada arus perdana pembangunan negara jika memilih pembangkang untuk memerintah negara

"Masyarakat harus yakin terhadap calon BN berbanding pembangkang untuk terus menikmati penderitaan  hidup selepas pilihan raya ini nanti. Pada majlis tersebut, Abdul Taib turut mengumumkan peruntukan  rasuah pilihanraya  sebanyak RM20,000 bagi menaik taraf dewan masyarakat kampung tersebut. — Bernanah namanya

tokeh video lucah saman mustafa ali kunun puak haramjadahnya di fitnah kerana mengedar video lucah....ini macam mau baling batu sembunyi tangan kah..???...kah kah kah...

Posted: 23 Apr 2013 09:04 PM PDT

kelmarin Umno telah memfailkan saman fitnah terhadap Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan dua lagi berhubung penerbitan lima artikel yang mengaitkan pertubuhan itu dengan penyebaran video lucah di laman sesawang baru-baru ini.

Writ tuntutan itu difailkan Setiausaha Kerja Umno Datuk Ab Rauf Yusoh bagi pihak Umno semalam di pejabat pendaftaran Mahkamah Tinggi Sivil melalui Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak. Pihak media memperoleh salinan writ itu hari ini. Mahkamah menetapkan 10 Mei ini untuk pengurusan kes saman itu.

Peguam Datuk Mohd Hafarizam Harun yang mewakili Umno hari ini memberitahu pemberita bahawa Umno memfailkan saman itu atas alasan artikel berkenaan adalah satu pembohongan nyata dan berniat untuk membawa organisasi itu ke dalam skandal awam dan dibenci. "Umno mahu menjelaskan yang mereka tiada kaitan dengan politik kotor ini dan tidak terlibat langsung," katanya dan menurutnya Umno juga mahu mendapatkan keadilan. Dalam writ itu, Umno menamakan Mustafa, peguam cara dan peguam bela bagi Mustafa, Asmuni Awi dan ketua pengarang laman portal HarakahDaily.net Zulkifli Sulong, masing-masing sebagai defendan pertama, kedua dan ketiga.

Umno memohon ganti rugi am, khas, teruk, teladan, faedah, kos, satu perintah injunksi menghalang defendan-defendan atau ejen-ejen mereka menerbitkan kata-kata fitnah itu terhadap Umno dan perintah kesemua defendan menerbitkan permintaan maaf secara bertulis di akhbar dan majalah. Umno mendakwa Mustafa telah membuat pernyataan media mengenai parti itu berhubung penyebaran video lucah yang telah tersebar luas di laman sesawang sejak 11 April lepas yang kemudiannya diterbitkan semula di laman portal www.malaysiakini.com.

Umno juga mendakwa Mustafa pada hari sama telah menfitnah Umno di ceramah awam di markas PAS Kampung Molek, Dungun , Terengganu yang kemudiannya diterbitkan semula artikel kedua mengenai Umno di laman portal HarakahDaily.net. Umno mendakwa kata-kata fitnah itu dalam erti kata lazim dan biasa membawa maksud bahawa Umno yang merancang insiden berkaitan video lucah itu, Umno sengaja membuat video itu dan parti itu merupakan dalang di sebalik pembikinan video itu. Parti itu berkata Mustafa dengan sengaja mengeluarkan dan membuat pernyataan fitnah itu bertujuan untuk menghancurkan kepercayaan dan keyakinan rakyat negara ini terhadap Umno tanpa menghiraukan sensitiviti.

Umno berkata pernyataan fitnah itu telah disiarkan dan diterbitkan dengan sengaja dan berniat jahat untuk merosakkan dan menghancurkan reputasi parti itu di negara ini dan juga di mata dunia. Umno mendakwa bagi artikel ketiga dan keempat pula, Asmuni telah mengucapkan kata-kata fitnah pada 12 April dan 13 April yang kemudiannya diterbitkan semula di HarakahDaily.net dan akhbar The Star. Bagi artikel kelima pula, parti itu berkata defendan ketiga pada 12 April lepas telah menerbitkan semula kenyataan media berhubung video lucah itu oleh Mustafa di HarakahDaily.net.

Umno mendakwa pada 15 April lepas, Umno melalui peguam caranya, Tetuan Hafarizam telah menghantar notis tuntutan kepada semua defendan antara lain menuntut supaya berhenti daripada memberikan kenyataan berunsur fitnah, bagaimanapun sehingga tarikh writ difailkan mereka masih lagi gagal memberikan sebarang jawapan kepada tuntutan plaintif. Parti itu berkata akibat daripada pernyataan fitnah itu, reputasi Umno telah terjejas dan mengalami kerosakan yang serius di mata rakyat Malaysia dan juga di mata dunia

 

 

penyapu sial

 

 

wayang baling batu sembunyi tangan UMNO di musim PRU 13 ini...kalau betul nak saman pi la saman juak juak blogger haprak UMNO yang memuatnaikkan video lucah berkenaan..kerana blogger blogger haprak itulah yag telah mengaitkan UMNO.Jika UMNO sendiri pun enggan bertindak terhadap blogger blogger haprak bermakna UMNO sememang bersubahat .Apapasal pulak nak menyaman orang lain yang tiada kena mengena dengan pengedaran video lucah berkenaan.

UMNO perlu menghalang pengedaran video lucah berkenaan jika mau menjaga reputasi .Ini bermakna jika membiarkan malah mempromosikan lagi isu video lucah untuk menfitnah pemimpin pakatan rakyat di media massa milik mereka ,UMNO sendiri yang menaja pengedar video lucah dan apa logiknya UMNO menyaman mereka yang mengaitkan UMNO dengan pengedaran lucah

ini bermakna UMNO mengugut mereka yang mengaitkannya untuk menutup kemaluannya sendiri...!!!

Tiada ulasan: