Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


salah guna amah vs salah guna UMNO-BN....menteri perogol amah halalkan salah guna kuasa UMNO-BN....Rais: Kerajaan interim berhak menggunakan alat-alat kerajaan

Posted: 10 Apr 2013 10:49 AM PDT

contoh salahguna kuasa kerajaan sementara  haramjadah UMNO-BN...!!!!

salahguna kuasa rais sampai rogol amah...dah di buat laporan polis...pengadu pulak yang kena  dakwa...!!!

KUALA LUMPUR, 10 April — Kerajaan interim berhak menggunakan alat-alat kerajaan selagi tempoh kempen pilihan raya belum bermula, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Beliau berkata apabila Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan hari penamaan calon dan tempoh berkempen barulah alat-alat kerajaan tidak boleh digunakan bagi tujuan parti.

"Tetapi penggunaan jentera kerajaan bagi tujuan pentadbiran dan fungsi eksekutif tetap seperti biasa. Hanya untuk tujuan berkempen alatan kerajaan tidak boleh diguna," katanya ketika ditanya dakwaan kemudahan Jabatan Penerangan digunakan Barisan Nasional untuk berkempen.

Rais berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan tinjauan mesra di sekitar Jalan Tuanku Abdul Rahman dan Masjid India bersama golongan penghibur jalanan dan anggota persatuan Karyawan, di sini semalam.

Beliau juga menjelaskan bahawa jabatan dan agensi kerajaan masih boleh berfungsi seperti biasa mengikut Perkara 38 dan 43 Perlembagaan Persekutuan, iaitu mengenai Majlis Raja-raja dan Akta Fungsi Menteri, walaupun Dewan Rakyat telah dibubarkan.

"Sekarang kita dalam suasana, lingkungan dan ruang tugas kerajaan sementara, kerajaan masih wujud...semua menteri berfungsi dan semua jabatan kerajaan juga seperti biasa," katanya.

Beliau berkata kecuali selepas penamaan calon, kerana pada masa itu semua agensi dan jabatan kerajaan tidak boleh mengambil bahagian dalam apa jua program melibatkan parti politik.

Rais juga berkata tempoh siaran 10 minit bagi setiap parti untuk membentang manifesto masing-masing di stesen TV RTM diberi hanya sekali dan bukan untuk sepanjang tempoh berkempen pilihan raya.

Katanya berdasarkan perbincangan pihak kementerian dan Jabatan Penyiaran, tempoh itu adalah mencukupi, malah lebih panjang berbanding tempoh lima minit yang diberikan sebelum ini.

Beliau berkata tempoh itu cukup bagi membentangkan lima teks muka surat manifesto dengan langkau satu baris.

"Jadi dalam masa 10 minit, boleh menghuraikan dasar-dasar parti, intisari manifesto dan juga aku janji masing-masing," katanya.

Dalam pada itu beliau berharap pihak pembangkang yang sebelum ini menolak untuk menggunakan kemudahan itu supaya menukar fikiran kerana peluang itu diberikan adil kepada semua parti.

"Tidak ada sebab kenapa mereka tidak mahu mengambil bahagian kecuali hanya untuk menunjukkan mereka nak perli RTM atau Jabatan Penyiaran," katanya.

Namun begitu, beliau berkata RTM tetap akan membuat liputan berita di bawah tiga buah stesen TV dan 32 stesen radio mereka, walaupun terhadap pihak yang tidak mahu terlibat menyiarkan manifesto mereka, dengan syarat mereka menjemput.

Dalam pada itu Rais turut menyokong kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini yang mahu Majlis Fatwa Kebangsaan meneliti semula semua kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung isu agama.

"...ini perkara besar...mengejutkan dan tidak pernah berlaku dahulu. Seharusnya Timbalan Perdana Menteri meminta Majlis Fatwa membuat sesuatu yang beri panduan jelas," katanya.

Pada majlis berkenaan, Rais turut menyampaikan sumbangan RM20,000 kepada persatuan Karyawan dan 80 buah netbook 1Malaysia kepada para penghibur jalanan.

Mengulas mengenai penghibur jalanan, beliau berkata ada cadangan untuk mewujudkan skim insurans khas bagi golongan itu.

"Mereka sedang difikirkan bagi mendapatkan liputan insurans sepertimana penyanyi lain dan pelakon-pelakon di bawah perlindungan insurans seniman, dan kami sedang mendaftarkan mereka mengikut jadual biasa," katanya.

Beliau berkata penghibur jalanan wajar mendapat peluang dan pengiktirafan dengan pelbagai bakat tinggi yang mereka ada, justeru pihak kementerian dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, akan terus mewujudkan peluang bagi membantu mereka meningkatkan taraf hidup. – Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

 

Berbilion  ringgit telah di curi  dari rakyat oleh pemimpin-pemimpin BN, jadi  tiada masalah besar apabila mereka mengambil kesempatan daripada aset kerajaan. rakyat buta dan pekak badak  masih  terus memilih semula mereka bermakna mereka diberi lampu hijau untuk mencuri dan merompak negara. Jika anda tidak mahu untuk melihat perampas terus mencuri, sila membuang mereka keluar dari Putrajaya  dan humbankan ke dalam penjara Kajang.

Kita  mencadangkan agar PR mengumpul semua contoh-contoh pemimpin BN menggunakan jentera kerajaan dan apabila PR mengambil alih Putrajaya, mereka perlu menghantar saman kepada BN pemimpin-pemimpin yang boleh dikenakan dengan  tuduhan  penyalahgunaan kuasa.

Sementara itu, seseorang perlu merekodkan semua lawatan ke luar negara dan juga pelawat rasmi yang telah memberi hadiah kepada isteri Najib - ini semua mesti kembali ke perbendaharaan negara  ini kerana ia adalah harta kerajaan.

Rakyat perlu menentang ini dalam skala yang besar dengan melancarkan demo terhadap penyalahgunaan jentera kerajaan untuk tujuan parti.

haramjadah timpa UMNO - BN lagi...bekas pegawai dedahkan liwat 1 konsipirasi bapak syaitan yang di kenali pekenakan Datuk Seri Anwar Ibrahim....!!!!

Posted: 10 Apr 2013 09:23 AM PDT


Bekas pegawai khas bapak syaitan yang di kenali Mahathir Mohamad, Datuk Omar Abu Bakar mengakui terlibat secara langsung dalam rancangan konspirasi fitnah kes liwat pada 1998 mengaitkan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pengakuan itu dibuat secara terbuka di hadapan ribuan rakyat pada ceramah Pakatan Rakyat di Taman Medan, Petaling Jaya Ahad lalu.

“Saya bersumpah saya bertanggungjawab dalam peristiwa sodomi satu (liwat 1).

“Saya bertanggungjawab dengan Aziz Shamsudin membuat surat Umi Hafilda, menghantar kepada Daim (Zainuddin), hantar kepada Mahathir. Itulah punca sebenarnya (fitnah ini).

“Bermula dari situ, Anwar ditangkap, dipenjara enam tahun. Tiba-tiba dia dilepas kerana alasan dibebaskan sebab apartment yang dituduh (Anwar melakukan sodomi) belum ada lagi (masa itu).

“Sebab itu Mahathir persoalkan mengapa Najib ambil tuduhan yang sama untuk peristiwa sodomi kedua…Itu dah nampak tak betul…,” kata Omar disambut sorakan rakyat.

Beliau mendedahkan demikian selepas melihat gambar Mahathir bersama Aziz Shamsudin dan Profesor Sidik Baba pada malam sama bercakap mengenai akhlak Anwar.

“Bekas boss saya ini sekarang jadi kempen manager Ibrahim (Ali) katak,” kata Omar disambut ketawa hadirin.

Tan Sri Aziz Shamsudin merupakan bekas setiausaha politik kepada Mahathir. Tun Daim pula bekas Menteri Kewangan sementara Sidik adalah tokoh akademik.

Umi Hafilda Ali adalah saksi utama dalam perbicaraan kes liwat 1. Antara lain, hasil maklumat yang diberikan beliau kepada mantan Perdana Menteri itu pada 1997, menyebabkan Anwar dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Fitnah I bermula sejak 1998 menyaksikan pentadbiran Mahathir memenjarakan Anwar sebelum dibebaskan pada 2004.

Skrip sama berulang pada 2008 apabila Anwar sekali lagi difitnah terlibat dalam skandal bersama Saiful Bukhari Azlan, bekas pembantunya.

Anwar ditangkap pada malam 20 September 1998, secara salah oleh pasukan khas polis yang menerima arahan kerajaan Umno BN diketuai Mahathir, Perdana Menteri ketika itu.

Tangkapan dan serangan itu sebahagian dari perancangan Umno BN mensabitkan Anwar dengan salah laku seks dan pertuduhan rasuah, selepas beliau dipecat pada 2 September 1998.

Pada 9 Januari 2012, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan dan melepaskan Anwar daripada tuduhan fitnah oleh Saiful.

Dalam wawancara Anwar bersama stesen TV antarabangsa, Al-Jazeera 3 April lalu, Anwar percaya fitnah liwat yang dilempar kepadanya menyedarkan rakyat mengenai penglibatan Pejabat Perdana Menteri dalam kes berkenaan.

“Ketua Pendakwa (Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden) kes Fitnah II, kini bersama saya, (maknanya) seluruh tuduhan tak berasas.

“Malah, sekarang bapa (Azlan Mohd Lazim) kononnya mangsa liwat (Saiful) secara terbuka memohon maaf kepada saya dan keluarga,” kata Anwar.

Azlan menyertai KEADILAN 11 Mac lalu dan mendedahkan kes Fitnah II didalangi pegawai khas kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak – Khairil Annas Jusoh.

Yusof pula menyertai pasukan peguam Pakatan Rakyat selepas kes Fitnah II berakhir dengan kemenangan berpihak kepada Anwar.

Terbaru, Omar pula mengaku terlibat dalam konspirasi Mahathir mengaitkan Anwar dalam kes liwat I.

papagomo berangan jadi calon nak lawan anwar tapi hajat tak sampai ...belum sempat tanggal seluar dah terpancut di seluar dalam....!!!!

Posted: 10 Apr 2013 09:07 AM PDT

 

Pengumuman penulis blog kontroversi Papagomo untuk bertanding menentang ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim disambut dengan tanda tanya oleh para pengamal undang-undang yang mempersoalkan kelayakan bekas anggota polis itu sebagai calon.

Tanda tanya itu timbul memandangkan Papagomo, atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris sebelum ini didapati bersalah atas kesalahan rasuah dan didenda ketika bertugas sebagai konstabel polis trafik.

Mahkamah Rayuan pada tahun lalul mengekalkan keputusan Mahkamah Sesyen dan Mahkamah Tinggi, dan Wan Muhammad Azri didenda RM10,000 dan dijatuhi hukuman penjara 14 hari.

Seorang peguam, Razlan Hadri Zulkifli, berkata Wan Muhammad Azri tidak boleh bertanding disebabkan hukumen berkenaan memandangkan keputusan mahkamah itu dibuat pada tahun lalu.

“Maka, Wan Muhammad Azri tidak boleh bertanding melainkan Wan Muhammad Azri bukan Papagomo,” katanya.

Seorang lagi peguam, Ranjit Singh juga sependapat dan berkata individu yang dikenakan hukumen denda RM2,001 dan lebih tinggi tidak boleh bertanding, seperti yang diperuntuk dalam Perkara 48 dalam Perlembagaan Persekutuan.

Peruntukan itu menyebut, seorang anggota parlimen hilang kelayakan apabila didapati bersalah dan dijatuhi hukumen untuk tempoh tidak kurang dari satu tahun dan didenda tidak kurang dari RM2,000 dan tidak menerima pengampunan.

Perkara itu juga menyatakan, individu yang didapati bersalah tidak dibenarkan untuk bertanding dalam tempoh lima tahun

 

 

penyapu sial

 

 

jangan lupa papagomo ialah aset berharga UMNO..tak mustahil orang lain akan diupah untuk mengaku sebagai papagomo dan bertanding di PR.. seterusnya menyelamatkan wan azri daripada disaman.. kemudian blog papagomo akan ditutup oleh SKMM, manakala orang yang diupah tadi akan dihukum penjara beberapa bulan/tahun.. papagomo yang sebenar pula akan memulakan blog baru dan terus menyebarkan fitnah..

Chittt.. ader hati nak jadi YB. Anak bini sendiri tak leh jaga nak jaga rakyat..phuiii

kalau setakat lulus SRP.... tak payah lah ada hati nak jadi ahli politik.... agak2 le.... mangkuk oiiii....

takpa kalau tak boleh bertanding disini papagomo jangan risau pi lah bertanding kat pilihanraya umum bangladesh, lagipon muka papagomo pon dah seakan muka bangla

betina lembu mengesahkan tidak bertanding khuatir kena sembelih hidup hidup oleh pengundi.....dan takut di persalahkan jika bertanding UMNO-BN lebih cepat ke lubang taik yang di gali sendiri....!!!!

Posted: 10 Apr 2013 08:47 AM PDT

 

KUALA LUMPUR - Ketua Pergerakan Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini mengesahkan tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Shahrizat, yang juga Ketua Wanita Barisan Nasional (BN), berkata PRU13 bukanlah masa yang sesuai untuk beliau bertanding, sebaliknya ia masa untuk membantu menguatkan jentera Wanita untuk memastikan kemenangan BN.

"Walaupun saya 'jeneral tentera' Wanita tapi tak semestinya saya kena bertanding. Saya seorang yang realistik, masa untuk saya akan datang tapi bukan PRU13," katanya dalam sidang media di sini.

Beliau memulakan kerjaya dalam arena politik pada 1982 apabila dipilih sebagai Ketua Wanita Umno Cawangan Kepong Baru dan kemudian dipilih sebagai Ketua Wanita Umno bagi penggal 2008/2011 setelah mengalahkan Tan Sri Rafidah Aziz.

Pada PRU12 yang diadakan pada 2008, Shahrizat yang bertanding kerusi Parlimen Lembah Pantai dikalahkan Nurul Izzah Anwar daripada PKR dengan majoriti 2,895 undi.

Beliau bagaimanapun dilantik sebagai Senator pada 9 April 2009 dan menjadi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sebelum meletakkan jawatan pada 11 Mac 2012. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

ha ha ha...lembu betina sudah nampak realistik ....takut kena sembelih sekali lagi...isu lembu duduk kondo masih tak settle lagi macammanan nak tunjuk berani sebagai jenderal betina....

cakap berbelit mamak celup nie ...ikut tradisi jeneral memang kena bertanding...isu untuk menguat jentera UMNO...alasan takut kena sembelih...dan liabiliti terhadap kekalahan UMNO-BN semakin teruk akibat projek ternak lembu di kondo yang dah kantoi...

baguihh macam tu la..kak ijat ooiiii...tahu diri bersalah...tapi janganlah cakap berbelit...adanya lembu betina bertanding ke tak bertanding....UMNO-BN tetap ke lubang taik di PRU 13 nanti jika tidak menipu di pilihanraya....!!!!

lidah biawak otak keling paria....UMNO-BN telan kahak sendiri....!!!

Posted: 09 Apr 2013 08:47 PM PDT

Mukhriz Mahathir berkata janji Barisan Nasional (BN)
untuk menurunkan harga kereta antara
20 hingga 30 peratus jauh lebih bijak
berbanding tawaran yang dibuat oleh Pakatan Rakyat.

 

sebelum ini segala macai penjilat burid rosmah ,najib dan umno meracau bagai di rasuk azazil


Kestabilan ekonomi negara bakal terjejas
sekiranya harga atau duti eksais kereta diturunkan
seperti yang mahu dilaksanakan pembangkang
jika berjaya menawan Putrajaya selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
Selain itu, ia mendedahkan rakyat khususnya
yang terlibat dengan industri automotif kepada situasi muflis.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata,
penghapusan cukai kereta akan menyebabkan hasil negara
berkurangan sebanyak RM7 bilion.

Muhyiddin Yassin berkata,
penurunan harga kereta secara mendadak
akan menjejaskan pembangunan industri automotif tempatan secara keseluruhan.
Bukan itu sahaja, malahan langkah tersebut juga akan
memberikan kesan terhadap pembangunan ekonomi negara.

Manifesto pakatan pembangkang boleh menjejaskan
pertumbuhan ekonomi negara yang kini berkembang pesat,
kerana pelaksanaan manifesto itu
melibatkan implikasi ekonomi yang besar,
kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin.

Khairy jamaluddin kata: '
'Jika kurangkan harga kereta,
ia bermakna kita akan menghapuskan cukai.
Apabila hapus cukai, ini akan memberi kesan kewangan
sebanyak RM4.6 bilion setiap tahun
iaitu cukai yang tidak dapat dipungut kerajaan.
Janji ini merupakan sebahagian daripada janji-janji yang lain.
Persoalannya bagaimana pembangkang nak biayai janji-janji itu?

''Jika satu janji tak mengapa.
Tetapi jika ditambah dengan janji menghapuskan tol,
pendidikan percuma, royalti minyak tambahan
kepada Sabah dan Sarawak,
menghapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN)
dan nak beri gaji minimum RM4,000 setiap keluarga, ini akan bankrapkan negara,'' katanya.

Manifesto Pilihan Raya Umum Ke-13 pembangkang
yang mahu menurunkan harga kereta disifatkan sebagai janji tidak realistik
dalam keadaan ekonomi semasa negara.

Presiden Persatuan Automotif Malaysia (MAA),
Datuk Aishah Ahmad berkata,
tindakan itu akan menyebabkan
negara kehilangan pendapatan besar
ekoran penghapusan cukai bagi kenderaan.

Ahli Majlis Tertinggi Umno:
"Janji pembangkang mahu merombak
Dasar Automotif Negara sekaligus
mahu menurunkan harga kereta
jika dapat menawan Putrajaya
pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang
dilihat sebagai tidak rasional."

Pembangkang ni, saya tengok,
dengan mudahnya nak turunkan
harga itu dan ini, sampai rugi.
Sedangkan syarikat-syarikat kereta inilah
yang membayar cukai kepada kerajaan,
yang sekaligus kembali semula kepada rakyat
dalam bentuk pelbagai faedah untuk rakyat,"
katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Ismail Sabri kata:
"Kalau semuanya hendak diturunkan
dari mana hendak dapatkan sumber pendapatan negara?"

 

 

penyapu sial

 

Bukankah Umno/Bn terpaksa menelan kahak  sendiri?

Jika tidak, mengapa Manifesto Aku Janji Umno/BN turut meniru menurunkan harga kereta?

Ini membuktikan Manifesto Pakatan Rakyat boleh dilaksanakan dan sesuatu yang realistik!

ha ha ha...jenis manusia  terdesak kepala butoh kuat meniru...terlalu banyak nonton MR.Bean = sampai jadi bingai  x tau malu telan kahak sendiri...ha ha ha ...!!!

bubar parlimen dan protokol kerajaan sementara mengikut konvesyen yang di langgar oleh kerajaan UMNO-BN

Posted: 09 Apr 2013 06:50 PM PDT

Setelah lebih lima tahun berlangsungnya Pilihan Raya Umum ke-12, akhirnya Yang di-Pertuan Agong memberi perkenan untuk membubarkan Parlimen Malaysia yang ke-12, membuka ruang kepada Pilihan Raya Umum ke-13

Semua Dewan Undangan Negeri juga akan dibubarkan, melainkan DUN Sarawak yang melangsungkan pilihan rayanya pada tahun 2011. Sebenarnya tidak ada undang-undang atau peruntukan yang mewajibkan pilihan raya Parlimen dan negeri-negeri dijalankan bersama. Pilihan raya serentak diamalkan bagi menjimatkan kos dan masa semua yang terlibat.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), badan Perlembagaan yang ditugaskan ( yang sepatutnya tidak berat sebelah  menyokong BN )  untuk mengendalikan pilihan raya, selepas menerima notis pemberitahuan tentang pembubaran Parlimen dan DUN, akan bertemu dan berbincang bagi menetapkan tarikh hari pencalonan dan hari pengundian. Ramai beranggapan Perdana Menteri yang menetapkan tarikh pengundian, tetapi ini tidak tepat kerana Perdana Menteri hanya mempunyai kuasa memohon untuk membubarkan Parlimen, bukannya menetap tarikh pilihan raya.

Apabila Parlimen dan DUN dibubarkan, apa akan jadi dengan kerajaan Persekutuan dan Negeri-negeri yang sedia ada? Apabila Parlimen dan DUN terbubar, mandat yang diberikan pada pilihan raya umum lepas juga akan lupus dengan sendirinya. Kerajaan yang sedia ada akan bertukar secara automatik menjadi kerajaan sementara atau dalam bahasa Inggeris, caretaker government. Inilah amalan konvensyen di negara-negara yang mengamalkan sistem Parlimen Westminster, sama seperti Parlimen dan DUN kita. Amalan konvensyen perlu dirujuk kerana Perlembagaan Persekutuan dan Negeri-negeri tidak memperuntukkan tentang kerajaan yang mentadbir semasa tempoh dewan perundangan terbubar dan sehinggalah terbentuknya kerajaan yang baru.

Maka pada masa ini, negara kita dan negeri-negeri (kecuali Sarawak) sedang ditabdir oleh kerajaan sementara. Perlembagaan juga tidak menyatakan apa-apa tentang kuasa dan had kerajaan sementara, sebab itu kita sekali lagi harus merujuk amalan konvensyen. Menurut konvensyen, kerajaan sementara adalah bagi memastikan urusan seharian negara dapat dijalankan tanpa gangguan dalam tempoh ini. Pada dasarnya, sebuah kerajaan sementara tidak wajar mengambil apa-apa tindakan yang dapat mengikat kerajaan yang akan datang, kerana ia adalah kerajaan tanpa mandat. Jika biasanya Kerajaan bertanggungjawab kepada Parlimen atau DUN, kerajaan sementara pula tidak mempunyai sesiapa untuk sekat dan imbang.

Kerajaan sementara tidak boleh mengumumkan inisiatif baru, membuat keputusan dasar, inisiatif atau perbelanjaan baru. Kerajaan sementara juga tidak boleh menandatangani perjanjian baru atau memberi akujanji baru. Juga tidak boleh membuat pelantikan penting sebagai kerajaan sementara. Lawatan rasmi dalam atau luar negeri juga tidak wajar dibuat oleh kerajaan sementara. Akhir sekali, kerajaan sementara harus pastikan bahawa sumber dan jentera kerajaan tidak boleh digunakan untuk kempen politik.

Kerajaan sementara akan menjalankan berterusan sehinggalah keputusan pilihan raya umum diketahui dan kerajaan baru dibentuk. Pada ketika itu, “nyawa” kerajaan sementara akan secara automatik berakhir.

Hari-hari yang mendatang akan menyaksikan suhu politik negara semakin hangat. Setiap fasa yang kita lalui menuju Pilihan Raya Umum ke-13 adalah menurut peruntukan Perlembagaan atau kehendak undang-undang. Jika dahulu ramai yang tidak mengambil peduli, kali ini kita dapat saksikan bagaimana rakyat bahagia, semakin dahagakan pengetahuan dan ilmu tentang proses undang-undang dan Perlembagaan negara, menjelang pilihan raya yang begitu penting buat negara.

janji palsu barisan najis penipu 85%....Kerajaan BN pimpinan Najib kunun kunun fokus bangunkan bidang pendidikan, jaga kebajikan pendidik

Posted: 09 Apr 2013 06:23 PM PDT

TAWAU, 9 April — Kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Datuk Seri Najib Razak begitu fokus membangunkan bidang pendidikan dan menjaga kebajikan para pendidik sehingga para pensyarah dan guru merupakan antara golongan yang paling terasa sentuhan kasih sayang kerajaan.

Menurut tokoh akademik disegani di Sabah, Datuk Mary Yap Kain Ching, kebajikan pendidik dijaga dengan baik dengan pemberian pelbagai insentif seperti pembangunan profesionalisme secara berterusan dan elaun kritikal untuk guru teknik vokasional serta guru bahasa Inggeris, Matematik dan Sains untuk memotivasi mereka.

“Selain itu, warga pendidik juga mempunyai peluang baik naik pangkat hingga ke tahap tinggi tanpa perlu meninggalkan sekolah sama ada dihantar bertugas ke pejabat pelajaran atau ke kementerian berdasarkan konsep ‘naik pangkat tanpa berpindah’,” katanya kepada Bernama di sini.

Mesra dengan nama Mary Yap, beliau berkata insentif kenaikan pangkat melalui konsep ini tidak terhad kepada para pengetua sahaja malah turut dinikmati guru-guru lain melalui pengenalan ‘Guru Cemerlang’ di samping kenaikan pangkat menurut kaedah ‘time-based’.

“Jadi ini sudah menunjukkan satu justifikasi cukup jelas bahawa BN bersikap penyayang kerana apa yang sangat penting ialah kebajikan warga pendidik dijaga dengan baik,” katanya.

Mary Yap, bekas Pengetua Cemerlang Sekolah Menengah Teknik Tawau, menyifatkan kerajaan BN sebagai kerajaan penyayang kepada semua rakyat dan memberi perhatian berat terhadap keperluan dan kepentingan pendidikan secara merata termasuk sekolah mubaligh dan sekolah jenis kebangsaan.

“Semua sekolah ini juga termasuk dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Nasional Malaysia (PPPN) yang dilancarkan perdana menteri untuk tahun 2013 hingga 2025,” katanya yang juga Pengerusi Persekutuan Majlis Sekolah-Sekolah Mubaligh Kristian Malaysia.

Mary Yap, yang pernah menerima Anugerah Maulidur Rasul peringkat kebangsaan atas sumbangannya dalam bidang pendidikan, menangkis tanggapan pihak tertentu kononnya pelbagai inisiatif dan sentuhan kasih sayang BN bertujuan memancing undi, memandangkan ia sememangnya perancangan kerajaan melalui belanjawan negara.

Katanya kerajaan BN juga tidak mengambil ringan soal pembinaan modal insane berkualiti untuk masa depan negara melalui usaha berterusan menambah baik sistem pendidikan menjadikannya bertaraf dunia.

Kementerian Pelajaran sekarang, menurutnya, bukan sahaja terus berusaha menjaga kebajikan warga pendidik malah berusaha mewujudkan sistem atau dasar pendidikan yang boleh memacu kecemerlangan pendidikan dan modal insan negara pada masa depan.

“Sebagai seorang pendidik, saya melihat Kementerian Pelajaran memang menjaga warga pendidik dengan baik. Pelbagai aliran sekolah seperti sekolah kebangsaan, sekolah jenis kebangsaan, sekolah mubaligh dan sekolah agama juga wujud dan mendapat perhatian besar kerajaan BN,” katanya.

Mary Yap berkata di bawah kerajaan BN pelbagai program dan inisiatif melalui Program Transformasi Kerajaan (GTP) dan Program Transformasi Ekonomi (ETP) diperkenalkan untuk membawa kemakmuran kepada semua lapisan masyarakat.

“Jelaslah BN merupakan parti yang bersikap penyayang. Rakyat terutama golongan berpendapatan rendah tidak mungkin mendapat perhatian sebaik ini jika bukan BN yang memerintah,” katanya memetik pelbagai contoh program yang sudah dilaksanakan dan memberi manfaat besar kepada rakyat jelata.

Ia termasuk pemeriksaan kesihatan percuma, pemberian baucer buku kepada pelajar pengajian tinggi, skim rumah pertama, pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang kini dijanjikan diberi berterusan dengan pelbagai penambahbaikan.

Mary Yap yang juga anggota Majlis Penasihat Wanita Sabah berkata kerajaan BN juga melaksanakan banyak program ekonomi dan sosial untuk membantu mempertingkat taraf hidup dan menjaga kebajikan wanita termasuk ibu tunggal dan warga emas.

Beliau yakin kerajaan BN berada di landasan yang betul bagi memacu pembangunan negara ke arah mencapai Wawasan 2020, namun menegaskan bahawa rakyat perlu memberi sokongan tidak berbelah bahagi atas kesungguhan dan komitmen tinggi pemimpin BN untuk membawa kemakmuran kepada rakyat dan negara. — Bernama

 

 

penapu sial

 

 

bapak penipu syaitan yang di kenali...time pru aje kunun kunun nak tunjuk perangai penyayang yang palsu...lepas pru kalau menang...semuanya di buat buat lupa ....yang penting pulus masyukkk , kroni di utama...rakyat mampos pun tak apa...time sekali lagi pru datang lagi kepada rakyat dengan muka pemintak sedekah...jenis manusia tak tau malu..

kalau x percaya...tengok nanti lepas pru kalau barisan najis penipu ini menang...AES ,GST dan pelbagai cukai menunggu....adakah dia berjanji nak mansuh...tidak sekali  bukan..itulah tanda penyayangnya BN kepada rakyat ...dengan menjerat leher rakyat....minyak naik sudah tentu...tunggu meletup ajer lepas pru...semua barang naik sinonim dengan nama BN itu sendiri barang naik setiap kali lepas menang pru...bila dah terdesak datang merayu...

dasar pendidikan yang hancur...dengan keruntuhan moral di sana sini...inikah yang sangat2 di banggakan oleh BN....bullshittt...PPSMI pun dah terlingkup...bila islam jadi alat BN melepaskan nafsu...segala nasihat ulamak dan cerdik pandai islam di bangkul sampahkan...dan di jadikan alat tunggangan syaitan...

kakitangan kerajaan terutama di bidang pendidikan jangan lupa bagaimana kerajaan BN mengencingkan mereka...

sumbangan EPF sepatutnya di kekalkan sampai kita bersara nanti telah di pendekkan kepada 10 tahun dan kemudian semakin lama BN memerintah di pendekkan pula menjadi 3 tahun...dan yang terkini akaun EPF dalam akaun kedua di rembat semua kunun dengan alasan di masukkan skim pencen...ini merompak dan menipu kakitangan kerajaan namanya..

kalau di singapura potongan EPF kakitangan kerajaan di sumbang sampai bersara...tu pasal kakitangan mereka mewah dan tak perlu rasuah...lepas bersara boleh beli rumah sebijik di malaysia...

sedar sedar lah wahai kakitangan kerajaan....anda sememangnya kena kencing selamanya...jika tidak berani buat perubahan....inikalilah.....tukar....kerajaannnn....!!!!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT