Ahad, 28 April 2013

Kelab Greenboc

Kelab Greenboc


SPR Perlu Bertindak Terhadap Laporan Polis Ke Atas Puad Zakarshi

Posted: 28 Apr 2013 12:58 AM PDT


Johor Bahru – Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) perlu segera mengemukakan kenyataan balas terhadap satu laporan polis yang telah dibuat 18 April, Khamis lepas.

Dalam repot polis berkenaan, pengadu Saudara Siam Bin Kasrin telah mengemukakan aduan berhubung salah laku yang telah dilakukan oleh calon Barisan Nasional (BN) iaitu Saudara Mohd Puad Zarkashi.

Menurut Haji Siam, pada pilihanraya umum ke-12 yang lepas, beliau telah dilantik menjadi wakil calon bagi Saudara Fuad Zarkashi sebagai calon Barisan Nasional untuk Parlimen P150 Batu Pahat.

Namun disebabkan sikap tidak telus calon dalam pilihanraya tersebut kerana ada elemen yang menyalahi Akta Kesalahan Pilihanraya 1954, Haji Siam mengambil keputusan untuk tidak menandatangani penyata perbelanjaan calon pada borang (d).

Tambah beliau, akibat daripada tindakan itu beliau menerima surat tunjuk sebab daripada Setiausaha Agung UMNO (BIL UMNO/R/SUA/8 JLD 1/21) yang bertarikh 7 November 2009.

Menurutnya lagi, SPR Johor telah memaklumkan kepada beliau bahawa calon berkenaan telah pun diperakui dan diwartakan.

Mengikut Akta Kesalahan Pilihanraya 1954, mana-mana calon yang terpilih dan wakil tidak menghantar penyata perbelanjaan dalam tempoh yang ditetapkan, adalah tidak layak bagi calon berkenaan untuk bertanding pada pilihanraya berikutnya.

Pada 16 April 2013 yang lepas, Dr Hj Mohd Puad Zarkashi telahpun menerima watikah untuk bertanding sebagai calon BN dalam PRU-13 bagi Parlimen Batu Pahat.


Lebih mengejutkan lagi apabila SPR telahpun mengesahkan pencalonan beliau pada 20 April yang lepas semasa hari penamaan calon.

Dalam laporan polis yang sama, Hj Siam juga telah menyangkal tanggapan umum yang telah menuduh beliau menerima RM 2 juta bagi membolehkan Saudara Puad Zarkashi bertanding semula dalam PRU-13 kali ini. -nusajayakini


sila klik untuk lebih jelas

[BONGKAR] Gambar Tun M Langgar Akta Pilihanraya Terbongkar...!!! Saksikan.....

Posted: 27 Apr 2013 11:20 PM PDT


Bukti gambar Mahathir turun dari heli yang ditanggung Rakyat utk kempen BN 'Perpaduan Melayu versi Perkasa'.... kantoi sudah! oit, mat Navy pun menyampah bila diperkudakan oleh politik BN.

Habis alam facebook dari dalam TLDM membongkar kisah ini.

Bukti Langgar Akta Pilihanraya:-

1. Menyalahguna jentera kerajaan - helikopter kerajaan.
2. Berpolitik dalam pangkalan tentera.

Kesan dari siri kempen terbabit:-

1. Membudayakan Politik Perkauman.
2. Memperkudakan 'Kredibiliti Anggota tentera Malaysia.
3. Memperlihatkan BN boleh buat apa saja untuk tawan pengundi.

Pelik bin ajaib.. Mahathir yang dah bersara kini bertungkus lumus berkempen bagi memastikan Kemenangan BN dalam pru ni.

Mengapakah Mahathir terlalu KETAKUTAN jika BN kalah? Apakah misteri yang bakal terbongkar jika BN kalah? Tolak BN.. pastikan Mahathir di hukum akibat salah laku dan perompahan ratus bilion wang kita yang hilang!!!! -fb

[VIDEO & GAMBAR] Lautan Manusia Di Program Ust Azhar Idrus & Husam Musa Di Putrajaya

Posted: 27 Apr 2013 08:25 PM PDT


Lautan Manusia di Putrajaya, gabubungan 2 Tokoh Islam Kotemporasi Husam Musa & Azhar Idrus malam tadi di Padang Bola, Loji Pembersihan Konsortium ABASS, Precint 19, Putrajaya 27hb April 2013.

Kehadiran Tun Mahathir yg turut hadir berkempen malam ini pun tengelam lenyap dgn suara kebangkitan rakyat kali ini.

Inikali LAH tukar!!!











Pelakon, Mustapha Kamal Bersama 100 Yang Lain Isytihar Masuk PAS... Borang Keahlian Diserah Kepada Dato Husam Musa






[BERGAMBAR] Gambar Terbaik, Rakyat Bangkit Pamer Sokongan Kepada PR Terangan-Terangan

Posted: 27 Apr 2013 04:31 PM PDT


Berikut ialah beberapa gambar Pakatan Rakyat terbaik Rakyat sudah bangkit untuk pamerkan sokongan terhadap Pakatan Rakyat secara terangan-terangan:








Karam Singh Waliya Hantar SMS Ugutan Seksual Kepada Fuziah?

Posted: 27 Apr 2013 08:31 AM PDT


Calon KEADILAN Kuantan, Fuziah Salleh hari ini membuat laporan polis berhubung ugutan berbaur gangguan seksual yang diterimanya melalui sistem pesanan ringkas (SMS) lewat pagi ini.

Tanpa mendedah kandungan SMS itu, Naib Presiden KEADILAN itu, berkata kandungannya mengugut untuk mencemar kredibilitinya selaku calon dan mengancam untuk menyebar perkara 'buruk' mengenainya.

Beliau mengesyaki ia dilakukan seorang wartawan sebuah stesen penyiaran kawalan Umno BN selepas membandingkan nombor telefon berkenaan dengan kad media yang ada dalam simpanannya.

"Setiap nombor media saya simpan. Nombor sama sejak tahun lalu selalu hantar SMS terutama melibatkan isu Lynas tapi saya tidak pernah ambil peduli.

"Kali ini, melampau. Saya sebagai calon wanita risau, ini agak menakutkan. Kalau SMS sekadar marah-marah dan tak suka, lainlah.

"Saya risau ada insiden yang tak diingini berlaku. Dalam keadaan sekarang, semua boleh berlaku. Jadi saya tampil buat laporan," katanya.

Fuziah berkata, SMS itu diterimanya jam 3.32 pagi menggunakan nombor 019-3314898 yang kemudian didapatinya sama dengan kad media tertera nama Karam Singh Waliya tetapi beliau masih membuat semakan lanjut untuk pengesahan.

Keadilan Daily beberapa kali cuba menghubungi nombor berkenaan tetapi telefon bimbit itu ditutup.

Ketika dihubungi, Fuziah sedang membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan itu jam 11.40 pagi tadi ditemani beberapa penyokong dan suami.

Beliau berkata, nombor sama juga sebelum ini sering menghantar SMS peringatan berbentuk amaran berkaitan isu Lynas tetapi tidak diendahkannya -KD.

Media Luarnegara Laporkan Pakatan Rakyat Dahului Undi Popular Malaysia

Posted: 27 Apr 2013 05:20 AM PDT


Media antarabangsa nampaknya kini sedang mengikuti pilihanraya Malaysia dengan dekat.

Sebuah stesyen TV Thailand menyatakan undi popular di Malaysia kini berpihak kepada Pakatan Rakyat. Mengikut berita yang disiarkan di TV Thailand, menurut satu kajian, Anwar Ibrahim yang mewakili PR kini memperolehi 43% manakala Najib Razak mewakili BN ketinggalan dengan menerima cuma 39% di dalam soalan yang bertanyakan siapa lebih layak menjadi Perdana Menteri.


Sementara itu, sebuah akhbar Mesir "Al-Ahram" kelmarin juga membuat liputan pilihanraya di Malaysia pada muka surat 7 dengan gambar Datuk Seri Najib dan Anwar Ibrahim menghiasi dan bertajuk:

"Pilihanraya Malaysia

Selepas 56 tahun berkuasa..Pakatan pemerintah terancam dengan kejatuhan."

Tiada ulasan: