Isnin, 15 April 2013

Kelab Greenboc

Kelab Greenboc


[EDISI KANTOI] Utusan Terus Menipu Dan Menipu....

Posted: 15 Apr 2013 12:55 AM PDT


Kalau dah namanya PENJILAT HARAM JADAH, UTUSYAITAN DIKENALI.. Macam ni la mereka melaporkan berita. Berita dilaporkan pun berunsur FITNAH. Sampai tuan punya badan sendiri TERKEJUT!!!

Terima kasih pada Dr Maszlee Malik yang menjelaskan tentang penipuan ini.. -fb

PENIPUAN II

TajukUM

Sedap tajuk Utusan Malaysia hari ini, “PRU-13: Lagi ulama tinggalkan Pas, sertai UMNO”. Apabila berita tersebut dibaca, persoalannya di minda “ulama mana sertai UMno ni…”

Yang disebut dalam huraian beritanya;

Trend penyokong pembangkang khususnya golongan ulama dan tokoh agama kebelakangan ini menyertai UMNO jelas menunjukkan ada yang tidak kena dengan kepimpinan Pas.

Terbaharu, sebanyak 80 penyokong tegar Pas di Puchong menyertai UMNO seterusnya menubuhkan Cawangan UMNO Baitul Dhuyuf.

Ketua kumpulan itu, Yusof Mohamed memberitahu, kekecewaan utama yang membawa kepada keputusan mereka menyokong UMNO kerana Pas kini semakin jauh terpesong daripada ajaran Islam. – Utusan Malaysia

Utusan hanya menyebut “Yusof Mohamed”, tak pula disebut ustaz ke apa ke di pangkal namanya. Tak nak sebut ke apa atau tak berani sebut?

Utusan tak tahan dengan ‘kesedapan’ tajuk “Sah Muhammad Taib sertai PAS”, “Bekas MB sertai PAS” yang berlegar-legar di media PR. Oleh itu, Utusan pun nakkan tajuk sedap juga… -ekeleh.com




ULANGSIAR
klik untuk baca

[VIDEO] Malaysia Juara Dunia Dalam Rasuah!

Posted: 14 Apr 2013 11:20 PM PDT


Tahniah NAJIB-BN-UMNO kerana telah mengharumkan & menaikkan nama negara MALAYSIA di persada antarabangsa sbg Juara Dunia Dalam RASUAH !!!!


GAMBAR TERBAIK : Buah Mangga Ada Lambang PAS

Posted: 14 Apr 2013 07:35 PM PDT


Seorang pengundi Cina sedang mengecat warna putih di buah mangga.. PAS FOR ALL..

Kepala Batas..

Ulasan GB

Belum wujud keadaan sebelum ini bagaimana kaum bukan Melayu dan bukan-Islam begitu hebat dan berani untuk menyokong PAS secara terang-terangan seperti yang ditunjukkan oleh sahabat kita di dalam senario gambar di atas.

Yang nyata ialah semangat untuk menentang ketidak-adilan dan kezaliman parti yang memerintah kini merentasi semua garis ras, agama dan kaum dan semakin hari ia semakin menebal.

Kita yakin 5 Mei 2013 ini nanti adalah kemuncak penolakan tersebut dan UMNO BN diruntuh dan diturunkan dari bermaharajalela di Putrajaya.

Keadaan TG Nik Aziz Stabil, Bukan Islam Turut Doakan Kesejahteraan Beliau

Posted: 14 Apr 2013 05:01 PM PDT


Alhamdulilah Tokguru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dilaporkan terjatuh dan mengalami kecederaan semasa berada di Batu Pahat tidak membimbangkan.

Banyak laporan liar kini disiarkan di blog dan media sosial pro kerajaan memberi gambaran keadaan MB Kelantan itu teruk.

Baru sekejap saya menghubungi dengan pengawal peribadi Tokguru, Wan Zulkefli dan beliau menjelaskan apa yang berlaku.

Tokguru hanya tergelecah semasa hendak naik kereta kerana kakinya kebas akibat lama berdiri, keadaan Tokguru tidak ada apa-apa, beliau sihat," jelas Wan zul.

Bagaimana pun kata Wan Zul majlis Tokguru di Segamat malam ini dibatalkan dan kini Tokguru dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur. -fb Molela Syukri

gmbar Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat
pengsan/kejang kaki
menarik baca komen2 dari yg non-muslim
semua hormat beliau
sedih dgn sesetengah muslim
duk hina perjuangan beliau
semoga Allah panjangkn umur
& berikan kesihatan yg baik kpd tok guru
-fb fan Ustaz Don


Nizar Berkata Benar: Sah Muhammad Taib Sertai PAS

Posted: 14 Apr 2013 08:15 AM PDT


Borang kemasukkan yang sudah diisi bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhd Taib kini berada ditangan Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din, kata sumber yang juga pemimpin tertinggi veteran PAS hari ini.

Muhammad merupakan bekas pemimpin utama dalam Umno yang menyandang pelbagai jawatan utama dalam parti, disamping pernah menjadi MB Selangor dari tahun 1986 hingga 1997.

"Ya, Muhammad akan sertai kami," kata pemimpin tertinggi veteran itu kepada The Malaysian Insider.

"Beliau sudah mendekati beberapa pemimpin utama ketika ini.

"Ini agak signifikan buat kami, ia satu kelebihan walaupun dosa lampau dan kesalahan yang dilakukannya dahulu."

Sumber tersebut juga memberitahu pengumuman akan dilakukan dalam masa terdekat ini.

Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman yang dihubungi walau bagaimanapun pula berkata mungkin terdapat kebenaran berita tersebut, tetapi tidak dapat mengesahkannya memandangkan belum menerima borang daripada Muhammad lagi. -TMI


Salahuddin sahkan bekas menteri besar sertai PAS


KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub mengesahkan seorang bekas menteri besar akan menyertai PAS dalam masa terdekat ini.

Beliau berkata, bekas menteri besar itu sendiri menghubungi beliau dan menyatakan hasrat tersebut.

"Saya mengesahkan salah seorang bekas menteri besar akan menyertai PAS.

"Beliau sendiri menelefon saya pagi ini dan memberitahu hasrat itu dan akan menyatakan hasrat itu kepada Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat," kata beliau kepada Harakahdaily hari ini.

Tambah Salahudin, bekas menteri besar itu akan mengisytiharkan perkara tersebut kepada umum dalam masa terdekat.

"Beliau sendiri akan mengumumkan kemasukan ke dalam PAS dalam masa terdekat ini," katanya.

Harakahdaily difahamkan, bekas MB berkenaan adalah dari negeri utara semenanjung.

Beliau berbuat demikian kerana kesal dengan perebutan, cantas mencantas dan perpecahan teruk yang sedang berlaku dalam Umno sekarang.

.
-HD


Ulasan GB

Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin pernah menyatakan, sekalipun masih bersifat desas-desus, bahawa bekas seorang Menteri Besar akan menyertai PAS.

Cuma DS Nizar tidak menyatakan dengan jelas siapa MB yang dimaksudkan dan ramailah yang membuat telahan dan terkaan yang kebanyakan menumpukan bekas MB-MB Perak.

Rupa-rupanya bekas MB yang dimaksudkan ialah Tan Sri Muhammad Taib, yang pernah menjadi MB Selangor dari tahun 1986 hingga 1997. Di dalam UMNO, jawatan tertinggi yang pernah disandangnya ialah naib presiden (2000-03) dan ketua penerangan (2008-09).

Apa-apa pun kita mengalu-alukan penyertaannya ke dalam PAS, dan kita tunggu acara rasmi dalamasa beberapa hari lagi.

Pesanan Mufti Perak Kepada Pencacai UMNO Yang Tak Reti Agama

Posted: 14 Apr 2013 04:45 AM PDT


Ulasan GB

GB sudah ulas sebelum ini:

Keengganan puak UMNO untuk mengaku merekalah selama ini di sebalik pembikinan dan penyebaran video-video lucah sebaliknya membuat cerita ia dilakukan oleh PKR sedangkan puak UMNOlah yang melompat-lompat macam kera dengan berita penyebaran video lucah itu menunjukkan parti UMNO itu sudah cukup terdesak dan sedang menuju kehancuran!

Islam meletakkan syarat yang ketat untuk menuduh seseorang itu berzina.

Empat orang saksi yang boleh dipercayai perlu dikemukakan. Itu QAZAF namanya. Demikian hebatnya keadilan yang dituntut oleh Islam. Bukkan sekadar tuduh-tuduh. Video boleh membantu siasatan tetapi tidak dapat diterima sebagai bukti kerana adakalanya video itu palsu dan rekaan. Ada video yang boleh diedit, diubah dan seumpamanya.

Di dalam inkues kematian Ahmad Sarbani di bangunan SPRM, video cctv dikemukakan, tetiba didapati ada bahagian rakaman cctv yang terputus. Dan bahagian yang terputus itu ialah bahagian yang paling penting dan krtitikal di dalam siasatan. Membuktikan bahawa cctv itu boleh diubah pihak tertentu untuk tujuan tertentu.


Tiada ulasan: