Isnin, 15 April 2013

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


Sah, Mat Taib Bekas MB yang Sertai PAS

Posted: 15 Apr 2013 06:39 AM PDT


[MK] Bekas naib presiden Umno Muhammad Muhammad Taib memutuskan menyertai PAS.

Bagaimanapun, beliau hanya akan diperkenalkan secara rasmi oleh parti Islam itu pada Isnin depan, dua hari selepas penamaan calon.

Ia bagi mengelakkan dakwaan beliau mengambil langkah itu demi dicalonkan dalam pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei ini.


Difahamkan Muhammad menyerahkan borang permohonannya kepada Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din (kiri).

Anggota jawatankuasa Pusat PAS Kamaruddin Jaffar ketika dihubungi hari ini mengesahkan keanggotaann Muhammad tetapi enggan memberitahu di mana pengumuman itu akan dibuat.

Kamaruddin, bekas setiausaha agung PAS mengesahkan perkara itu ketika ditanya berhubung spekulasi bekas menteri besar itu akan bertukar parti.




[PANAS] Sah, Mufti Perlis Bertanding PRU 13 Atas Tiket PKR di Parlimen...

Posted: 14 Apr 2013 09:52 PM PDT



The Star melaporkan:

KANGAR: Perlis mufti Dr Juanda Jaya will contest the Kangar parliamentary seat under the PKR banner in the May 5 13th general election.

State PKR chairman Mohd Faisol Abdul Rahman said with Dr Juanda's candidacy, the party was confident PKR would win the Barisan Nasional stronghold.

"Kangar is the biggest parliamentary seat in the state with around 50,000 voters, and we are optimistic for victory," he said when contacted here Monday.

Dr Juanda, a Sarawakian, was earlier reported to be among those being wooed by both the Barisan Nasional and Pakatan Rakyat coalitions.

The incumbent Kangar MP is Barisan stalwart Datuk Seri Mohd Radzi Sheikh Ahmad, who won the seat when he defeated PKR candidate Tunku Abdul Rahman Tunku Ismail by a majority of more than 13,600 votes in the 2008 general election.


Berkaitan:

[SH] KANGAR - Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya akan bertanding di kerusi Parlimen Kangar atas tiket PKR.

Pengerusi PKR, Mohd Faisol Abdul Rahman berkata, dengan pemilihan Juanda, partinya yakin akan menang di kubu kuat BN itu.

"Kami optimistik akan menang," kata beliau dipetik Star Online hari ini.

Juanda memegang jawatan mufri sejak awal 2009 menggantikan Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin.



[PANAS] Pakatan Rakyat MENANG, 7 Mei Harga Minyak Turun 1Malaysia

Posted: 14 Apr 2013 08:52 PM PDT

[KD] KUALA LUMPUR 15 APRIL: 7 Mei 2013 bakal menjadi hari bersejarah buat Malaysia apabila harga minyak yang beberapa kali dinaikkan BN sejak 2008 akan diturunkan Pakatan Rakyat jika berjaya membentuk Kerajaan Persekutuan selepas menang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13).

Harapan ini yang ditunggu-tunggu seluruh rakyat akan dilaksana 21 hari lagi menjelang tarikh itu.

 
"Kamu (Umno BN) katalah apa-apa pun, kita bagi penjelasan. 5 Mei pilihan raya, 6 Mei (Pakatan) angkat sumpah. InsyaAllah 7 Mei, harga minyak di seluruh negara turun," kata Datuk Seri Anwar Ibrahim disambut sorakan gemuruh hampir 7,000 rakyat.

Beliau berkata demikian pada ceramah Jelajah Pakatan Harapan Rakyat di Kuala Pilah, Negeri Sembilan Sabtu lalu.

Penurunan harga minyak antara agenda utama Pakatan Rakyat menuju Putrajaya, yang dimasukkan di dalam Buku Jingga dan Manifesto Pakatan Rakyat.

Ketua Umum KEADILAN itu juga konsisten menyatakan komitmen tersebut pada setiap siri ceramahnya.

Katanya, penurunan harga minyak tidak mustahil untuk dilaksana, memandangkan kedudukan Malaysia selaku pengeluar minyak.

"Ini fakta, sebab itu (Perdana Menteri) Datuk Najib (Razak) tak mahu debat. Dia syarah di TV3 bukan main garang, marah saya.

"Tapi (dengan) saya, (dia) tak boleh jawab. Dia (hanya) marah seorang diri. Sebagai pemimpin, (sepatutnya) kamu kena pertahankan hujah kamu," kata Anwar. – NS



P/s: Tumbangkan BN dan UMNO!
Selamatkan Malaysia!

TG Haji Hadi: "...nak turun tangga pun (Mustafa) sakit (lutut), nak sembahyang pun atas kerusi."

Posted: 14 Apr 2013 05:27 PM PDT



[UM] KOTA SAMARAHAN 14 April - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus mempertahankan orang kanannya, Datuk Mustafa Ali dan memberitahu video seks yang menampilkan lelaki mirip setiausaha agung parti itu sebagai tidak tulen.

Abdul Hadi turut mendakwa watak itu dilakonkan oleh orang lain dan membidas pihak yang 'mengarah' video tersebut sebagai tidak tahu latar belakang Mustafa.

Dakwanya, Mustafa sebenarnya sakit lutut dan sudah beberapa tahun terpaksa solat di atas kerusi.

"Nak cari pelakon, carilah yang gagah dan kuat sikit (ketawa), nak turun tangga pun (Mustafa) sakit (lutut), nak sembahyang pun atas kerusi.

"Apabila kami dapat tahu berita ini kami pun nak tergelak, macam mana orang yang sembahyang di atas kerusi ini boleh jadi pelakon (ketawa).

"Kalau nak iklan ubat (guna Mustafa), tidak laku ubat itu, carilah yang gagah-gagah (ketawa)," katanya dalam sidang akhbar di Markas Pas Kota Samarahan di sini hari ini.

Beliau mengulas penyebaran rakaman video seks lelaki mirip Mustafa bersama seorang wanita dalam sebuah bilik yang dikesan disebarkan menerusi laman blog.

Video berkenaan sebelum ini dikatakan sudah disebarkan dalam bentuk cakera padat video (VCD) di sekitar Besut, Terengganu, pada Khamis lalu.

Sementara itu, Abdul Hadi yang ditanya tentang kesan penyebaran video itu berkata, ia tidak akan menjejaskan Pas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), sebaliknya menambahkan sokongan rakyat.

"Rakyat tahu peringkat (hal) yang sebenar, Allahuakhbar," katanya.

Mengulas sama ada video itu perbuatan sabotaj daripada kem Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Anwarinas di dalam Pas, katanya, beliau tidak tahu perkara yang 'ghaib'.

"Benda yang ghaib ini hanya Allah yang tahu, maka saya hukum apa yang saya tahu sahaja.

"Saya buat kenyataan Jumaat lalu dan serahkan pada Allah yang tentukan," katanya.

Pada Oktober 2009, nama Mustafa pernah disenaraikan oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersama Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa dan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali sebagai pemimpin bermasalah yang perlu disingkirkan melalui Muktamar Agung Khas (EGM).

Daripada tiga nama itu, hanya Mustafa yang masih memegang jawatan utama manakala Hassan telah disingkirkan dan Nasharuddin pula hanya kekal sebagai ahli biasa Pas.
 
 
 
P/s: Macam tidak percaya UTusan siar berita ini.
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan: