Khamis, 18 April 2013

dollah yankee

dollah yankee


BN menang, Boya kenyang !

Posted: 18 Apr 2013 05:20 AM PDT




Bersih, cekap dan amanah.....sekian lama rakyat akur dan dibodohkan dengan slogan ini, akhirnya siapa yang curi? siapa yang rembat wang negara untuk selamatkan syarikat milik anak anak dan kroni? Siapa yang bawa keluar wang secara haram ke luar negara yang bernilai berbilion ringgit?

Mesra, cepat dan tepat......siapa yang bela gangster? kalau bukan tuan yang empunya slogan.

Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan......sudah berapa kali harga minyak naik sejak slogan ini diperkenalkan?  harga gula naik melambung dan di ikuti dengan barangan-barangan yang lain. Menteri yang jaga harga barang buat apa? Goyang 'telor'? Dalam pada itu dia juga bangangkan kita dengan memberi jaminan harga barangan keperluan harian akan dipantau agar tidak dinaikan. Kepala hotak hang. Semua barang-barang itu dinaikan guna lori, bukan naik kereta lembu.

Itulah janji-janji manis pemimpin ...hanya kata sebagai penyedap hati untuk meraih sokongan..rakyat yang buta mata dan hati terus diulik mimpi yang indah...indah khabar dari rupa...cakap tak serupa bikin...slogan rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan ..jika anda faham betul-betul slogan ini..tentu anda menyesal sebab slogan ini membuatkan rakyat menderita kerana segala beban dan penderitaan rakyat dahulu dikenakan..sedangkan pencapaian pemimpin diutamakan untuk mengaut keuntungan...rakyat yang alpa terus alpa, ditipu..sedangkan pemimpin terus dengan ketamakan diri dan kroni merampas hak rakyat..ubahlah sebelum terlambat...

Dahulukan dengan memperbodohkan rakyat, itulah Transformasi yg sebenarnya.....
BE End ...

dollah yankee -
6 hb nanti, lengkap lah teori R.A.H.M.A.N ....

Tiada ulasan: