Sabtu, 13 April 2013

Biaqpila

Biaqpila


KEPUTUSAN LIGA SUPER 13/04/13

Posted: 13 Apr 2013 09:49 AM PDT

LELAKI DAKWA DITAMPAR DAN DISEPAK PEMIMPIN KANAN UMNO

Posted: 13 Apr 2013 05:16 AM PDT



Satu laporan polis telah dibuat terhadap seorang pemimpin kanan Umno yang didakwa menampar dan menyepak seorang lelaki minggu lepas.

Menurut laporan itu yang dilihat oleh Malaysiakini, kejadian itu
berlaku di Putrajaya pada 5 April pada sekitar jam 11.30 pagi dan laporan itu dibuat pada jam 5.13 petang.

Pengadu itu mendakwa kejadian itu berlaku ketika dia pergi ke pejabat pemimpin Umno itu untuk meluahkan maalah yang dihadapinya.

"Sebaik saja saya masuk ke pejabat (pemimpin Umno itu) terus menampar muka saya sebanyak lebih kurang lima kali dan menyepak bahagian belakang badan saya.

"Saya tidak tahu mengapa beliau bertindak sedemikian terhadap saya.

"Saya telah mengalami kesakitan di bahagian muka dan belakang badan saya tetapi tiada sebarang kecederaan ataupun luka yang saya alami," laporan polis itu dipetik.

"Tujuah saya buat laporan polis ini adalah untuk melindungi diri dan takut sekiranya saya diapa-apakan di kemudian hari.

"Laporan polis dibuat oleh saya tanpa dipaksa oleh mana-mana individu," kata lelaki berusia 50 tahun itu.

Ketika dihubungi, balai polis di mana laporan itu dibuat mengesahkan menerima aduan tersebut.

Malaysiakini tidak menyiarkan identiti pemimpin Umno tersebut sementara menunggu untuk mendapatkan komennya.

MK

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

SYABAS GUNA TAKTIK KOTOR?

Posted: 12 Apr 2013 07:46 PM PDT





Syabas dingatkan tidak guna taktik kotor putuskan bekalan air

Sekali lagi kawasan Ampang dan Gombak telah dilanda krisis air sejak lebih 24jam yang lalu berikutan paip pecah di kawasan Batu Caves seperti yang dilaporkan oleh pihak Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) semalam. Berikutan itu, lebih 65,000 penduduk di Wilayah Gombak termasuk Ampang putus bekalan air dan dijangka berlarutan selama lima hari.

Saya berharap bahawa permasalahan air ini benar-benar berlaku dan ia bukanlah satu taktik kotor BN Umno di bantu Syabas untuk memburukkan kerajaan Selangor dengan memainkan isu air di Ampang dan Gombak. Saya pernah mengeluarkan kenyataan media awal tahun ini bahawa perkara ini akan berulang apabila tarikh pilihan raya semakin dekat.

Alasan seperti paip pecah, rumah pam rosak dan sebagainya tidak timbul jika pihak Syabas membuat pemeriksaan berkala serta menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan dengan betul. Sebagai syarikat swasta Syabas patut malu kerana sering dilanda masalah kerosakan dan sebagainya kerana ini membuktikan ia hanya mengaut untung dari rakyat tetapi tidak menjalankan kerja dengan penuh tanggungjawab dan amanah.

Pihak saya akan menjalankan siasatan tentang isu ini dan kami tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan polis jika kami dapati Syabas main kotor. Sementara itu saya telah pun mengerah ahli-ahli majlis kawasan terlibat memantau kawasan terbabit dan memastikan lori tangki serta tangki-tangki statik di bekalkan dengan air bersih untuk meringankan beban pengguna di kawasan Ampang.

ZURAIDA KAMARUDDIN
AHLI PARLIMEN AMPANG

KD

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

Tiada ulasan: