Rabu, 24 April 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Asmuni Awi ~ Calon DUN N23 Manjoi

Posted: 24 Apr 2013 04:11 AM PDT

Jom kenali Calon N23 DUN  Manjoi ~ Asmuni Awi, seorang Peguam yang berjaya memajukan PAS Perak dari wajah kekampungan ke bentuk apa yang ada sekarang ini. 

Asmuni merupakan antara aktivis yang menggerakan Badan Perhubungan PAS Negeri Perak hingga mampu mempunyai bangunan sendiri di No. 13A, Medan Istana 3,Bandar Ipoh Raya.  Ikuti rakaman berikut seterusnya :

Sepatutnya Hamidah Osman yang kena .....

Posted: 23 Apr 2013 06:54 PM PDT


Betapa riang dan bahagianya keluarga itik ini berenang renang di air yang tenang. Ibu itik ini berjaya mencatat rekod dengan penetasan 24 anak itik yang comel dan monggel. 


Ibu itik tidak mampu meletakan kesemua anak-anaknya itu dibawah ketiaknya. Maka yang seekor terpaksa bertenggek di atas belakang badannya!

Demikian itu sebuah kisah sekeluarga itik di Arundel, Sussex.Baca di sini

Berbeza sekali dengan nasib malang ribuan ekor itek di sebuah ladang ternakan di China.Begitu memilukan dan menyanyat hati sekali .... 


Lin Yuanzhong, yang menjalani perniagaan ternakan itik di timur wilayah Fujian memberitahu akhbar China, dia telah membunuh lebih dari 40,000 anak itik sepanjang 10 hari yang lalu.


Selsema burung akan menyebabkan perusahan ternakan tersebut menjadi lumpuh.

"Jika ini berterusan bagi tempoh 20 hari lagi, kesemua peniaga yang terlibat dengan perusahaan ini akan jatuh muflis," katanya.   

Sepatutnya Hamidah Osman dan gerombolan samsengnya yang kena jangkitan selsema ini supaya kita ramai-ramai boleh campak mereka ke dalam Sungai Rapat.

Kenapa nak campak ke dalam Sungai Rapat? Hah! Aku cuma nak ikut apa yang Ketua Kampung Melayu si Alang tu selalu buat ~ Alang tebang pokok dan campakan batang-batang pokok tu ke dalam Sungai Rapat!  Sumber

Tiada ulasan: