Isnin, 1 April 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Lim Kit Siang cabar Mahathir tunjuk teloq

Posted: 01 Apr 2013 09:30 AM PDT

Apakah Mahathir  benar-benar ada teloq untuk  menyahut cabaran Lim Kit Siang untuk supaya gelanggang daripada hanya menyalak-nyalak di luar gelanggang?

Lim Kit Siang mencabar Tun Dr Mahathir Mohamad untuk bertanding di kawasan Parlimen Gelang Patah untuk membolehkan rakyat Johor memilih sama ada untuk menguburkan kerjaya politik beliau atau masa depan bekas perdana menteri tersebut. Ada beranikah?

Mahathir sebelum ini menggesa agar rakyat Johor menjadikan pilihan raya umum kali ini sebagai medan untuk menguburkan kerjaya politik Lim Kit Siang. 

Syabas kepada Lim Kit siang yang berani meninggalkan Ipoh Timor yang dimenanginya dengan majoriti 21,000 undi pada PRU 2008 untuk Gelang Patah!

Lim Kit Siang diibaratkan 'menggantung diri' kerana Gelang Patah adalah kubu kuat MCA, parti komponen BN yang menewaskan calon PKR dalam Pilihan Raya 2008, 9,000 undi. 

Kita tunggu apa jawapan Mahathir. Kalau dia menolak untuk berdepan dengan Lim Kit Siang di kubu kuat BN , maknanya Mahathir ini seorang yang penakut!

Eloklah dia buang teloq dia tu sebab ternyata teloq yang ada padanya tu teloq tembelang! Baca di sini

Malaysia perlu hormati hak Asasi Manusia Sejagat

Posted: 01 Apr 2013 04:00 AM PDT

Akhbar Filipina melaporkan beberapa kumpulan aktivis masyarakat telah membuat laporan semalam kepada Pesuruhjaya Tinggi PBB untuk Hak Asasi Manusia, Pillay Navanethem (gambar),dan Pesuruhjaya Tinggi PBB bagi Pelarian, António Guterres, yang kedua-duanya berpangkalan di Geneva, Switzerland untuk "segera campur tangan supaya Malaysia segera menghormati hak asasi manusia rakyat Filipina di Sabah, yang diiktiraf di bawah Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat."
 
Antara penandatangan yang dinamakan oleh akhbar itu ialah Pergerakan Warga Prihatin, CenterLaw, bagong Alyansang Makabayan, dan Anakbayan. Individu yang menandatangani surat itu termasuk Filipina hak asasi manusia peguam Harry Roque, aktivis rahib Sister Mary John Mananzan, Rodolfo pemberi maklumat "Jun" Lozada, wartawan Vergel Santos, dan strategi politik Pastor Saycon "Boy", yang berfungsi sebagai penasihat kepada Jamalul Kiram III, satu waris Kesultanan Sulu.
 
Mereka juga meminta dua badan PBB itu "untuk meluahkan kebimbangan besar mengenai pencabulan hak asasi manusia secara besar-besaran dan kasar oleh Malaysia terhadap Filipina di Sabah" dan mengingatkan Malaysia untuk "menyediakan ubat yang berkesan dan pampasan kepada mangsa Filipina hak manusia yang besar dan kasar pencabulan yang dilakukan terhadap mereka oleh ejen negeri di Malaysia ", menurut harian itu lagi.
 
Memetik aktivis, akhbar itu melaporkan pihak berkuasa Malaysia telah melanggar banyak peruntukan dalam Perisytiharan Sejagat Hak Asasi Manusia mengenai perlindungan terhadap diskriminasi, kehidupan, kebebasan, keselamatan, penyeksaan, rawatan tidak berperikemanusiaan atau menghinakan atau hukuman, penangkapan sewenang-wenangnya, penahanan atau buangan, dan hak untuk perbicaraan yang adil.Baca lagi di sini/

Perang Gerila yang panjang dan berlarutan - MNLF

Posted: 31 Mar 2013 11:22 PM PDT

MANILA, Filipina - Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) semalam memberi amaran "perang panjang, berlarutan" terhadap Malaysia jika negara ini tidak akan mengendahkan seruan Bangsa-Bangsa Bersatu untuk resolusi aman krisis Sabah yang sedang berlangsung.
 
Jurucakap MNLF,  Emmanuel Fontanilla memberitahu The STAR bahawa tentera diraja kesultanan Sulu dan beribu-ribu Tausugs di Sabah kini melancarkan perang gerila terhadap angkatan Keselamatan Malaysia atas tuntutan wilayah yang dipertikaikan mereka, dan "jika Malaysia tidak mahu duduk berunding dan terus perang habis-habisan yang kejam, ia akan menghadapi perang berlarutan terhadap orang-orang Tausug di Sabah. "
 
Fontanilla juga berkata MNLF akan meningkatkan kes-kes pencabulan hak asasi manusia yang didakwa dilakukan oleh pasukan Keselamatan Malaysia menentang Islam Filipina di Sabah kepada Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) minggu depan.
 
Beliau berkata jawatankuasa pusat MNLF merangka petisyen itu, dan bahawa ketinggian konflik Sabah OIC adalah keutamaan MNLF kerana kumpulan itu mempunyai status pemerhati tetap mewakili Islam Filipina dalam majlis itu.
 
Fontanilla juga mengutuk sokongan dakwaan Presiden Aquino keatas kerajaan Malaysia dalam mementeras Sultan Jamalul Kiram III dan tentera dirajanya, yang kini subjek operasi tentera besar-besaran di Sabah.
 
"Bukannya bekerja untuk Malaysia, Presiden harus kekal neutral dan meneruskan promosi dan perlindungan hak asasi Filipina di Sabah selaras dengan undang-undang Antarabangsa," berkata Fontanilla.~ PhilStar

Inilah Pengumuman penting dari Najib

Posted: 31 Mar 2013 08:26 PM PDT

Akhirnya, PM Najib membuat pengumuman penting yang selama ini rakyat Malaysia tertunggu-tunggu...


Dia akan bersama satu kumpulan jemaah keluar di jalan Allah , menghidupkan amalan Nabi secara menyeluruh yakni Dakwah, Taklim wa Ta'allum, dan Tazkiyyah.

Khabarnya lagi , Najib akan memikul periuk dan kuali untuk menyediakan makan minum jemaah.Dia dah bertaubat dan tidak mahu lagi membazir buat jamuan dihotel besar seperti amalannya dahulu.


Sementara itu, isterinya, Rosmah sedang menyiapkan furdah, mungkin mahu ikut sama untuk mencari redha Allah .... Semoga Allah menerima taubat mereka. Allahu a'lam.

Tiada ulasan: