Selasa, 30 April 2013

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


UBAH menggoyahkan Najib Nazak

Posted: 29 Apr 2013 09:00 PM PDT


Negeri tipiem kita dah mula bergoyang. Orang predict.... akan berlaku gempa bumi di sana. UMNO/BN akan menyembah bumi!!

Ini kerana Johor diserang oleh gergasi-gergasi daripada Pakatan Rakyat. Tak pernah mereka termimpi akan serangan sebegini hebat, sampaikan kemungkinan besar berlakunyer gempa bumi dan disusuli pulak oleh tsunami di Johor dan seluruh Malaysia.

Oleh sebab ituler.... UMNO/BN menghantar top gun mereka untuk pergi ke Johor bagi memberi semangat kepada rakyat Johor yang sudah banyak lari memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat. Top gun-top gun UMNO/BN ni modal lain tak der. Yang mereka tahu ialah menabur janji itu dan ini... di samping menakut-nakutkan rakyat Johor dengan propaganda murahan mereka.

Kalau UMNO/BN kalah.... kata Najib, maka akan lenyaplah rancangan-rancangan BESOR buat Johor. Ituler yang mereka tahu.... menyogok rakyat dengan hal-hal keduniaan. Maklum ler manusia ni terutamanyer species-species mereka... gila dunia. Pada mereka pembangunan fizikal melambangkan kemajuan dan kesejahteraan. Jumudkan pemikiran mereka??

Pulak tu.... rancangan BESOR mereka tu, pastinyer akan mem-BESOR-kan lagi tembolok para kroni dan proksi mereka. Mereka makan isi dan dagingnyer, rakyat hanya makan kuah dengan sedikit sisa-sisa isi lebihan mereka. Itu pun terpaksa berebut-rebut. Siksa hidup di bawah UMNO/BN ni, wa cakap lu orang. Sebab tu... kita kena UBAH!!

UBAH kalu kata Najib lagi, belum tentu Pakatan dapat menjanjikan perubahan yang baik. Baca sini.

Weh... belum try belum tahu. Kasi chance dulu... baru evaluate. Ini belum experiment... udah tahu resultnyer. Weh.... bangang ke hape?? Yang udah diexperiment... dia kata belum. Macam mana boleh jadi piem, aku pun pening.

Rakyat UBAH pada PRU 12 2008, dan lihat apa jadi pada 4 buah negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat?? Apakah negeri-negeri tersebut semakin cikai keadaannyer?? Apakah pembangunan di negeri-negeri tersebut semakin terkebelakang?? Apakah kedudukan kewangan negeri-negeri tersebut semakin bangsat??

No tuan-tuan. Mereka semakin prosper. Mereka semakin sejahtera, Malah, terus-terusan mendapat pengiktirafan dari dalam dan luar negara. Dunia puji cara pentadbiran di negeri-negeri tersebut. Superb!!

Aha... Oleh itu, listen... listen... listen... Don't listen to Piem sementara tu punya bullshit. Dia dah terlalu ketakutan hinggakan dia tak tahu apa yang dia katakan. Maklum ler 'nyawa' dah berada di hujung tanduk. Telor pulak tu tak der. Kejantanan dia dah hilang, wa cakap lu. Ajak berdebat, sokmonyer 'demam'. Kini, dia dalam kegelisahan dan ketakutan yang amat sangat. Hilang kuasa kalu... destinasinyer, ke penjara.

Kejayaan yang dilihat di 4 buah negeri Pakatan Rakyat lah yang membuatkan rakyat cenderung nak UBAH pada kali ini.. Itu baru dapat kuasai 4 buah negeri. Fuuuhhh.... cer bayangkan kalau kita dapat menguasai Putrajaya??

Aaarr.... aarrr... aaarrr.... Korang nampak tak rahmat yang rakyat semua akan nikmati??

Itu sebab.... mereka takut ya Rabbi. Perkembangan di Johor amat menggusarkan mereka. Perkataan UBAH itself sudah membuatkan mereka tak tidur lena, diganggu mimpi ngeri. Sabah dan Sarawak tak terkecuali. Tsunami pasti berlaku di sana.

Negeri-negeri yang dulunyer menjadi fix deposit mereka sudah mula goyah. Mengapa goyah??

Sebah.... UBAH!! So, in kali... JOM kita UBAH!!

Khianat dibalas khianat..??

Posted: 29 Apr 2013 06:46 PM PDT


3 orang EXCO PKR Kedah semua jawatan dalam parti kerana rasa mereka dikhianati. [Baca sini.] Buat masa ini mereka masih kekal dalam parti. Until when??

I don't know.. Mungkin sampai dilamar parti lain kot. Itu pun kalau mereka nak jadi katak. Tapi, harap-harap tidakler.

Mereka bertiga tu majuk rupernyer sebab tak terpilih jadi calon. Yalah... sapa tak nak jadi calon kan?? Lebih-lebih lagi momentum PRU13 ni, nampaknyer menyebelahi Pakatan Rakyat. Kalau dapat jadi YB.... yahoo-ler!!

Well... kalau berjuang untuk jadi YB semata-mata, orang takkan respek. Mungkin orang simpati jek tapi respek wise.... yeilek!! Cer tiru macam Ronnie Liu dari DAP. Dia digugurkan daripada menjadi calon kali ini tapi mamat tu coooolll jer. Dia terus berkempen untuk kawan-kawannyer. Terus istiqamah dia dengan perjuangan DAP. Pendirian sedemikian will gain him respect from the rakyat.

Ya... tak dapat  jadi YB, kita tak jadi orang penting. Tak glamor ler, kan?? 

Tapi.... jika you menunjukkan sikap 'gentlemen' dan menerima keputusan parti dengan hati terbuka, then terus istiqamah dan berjuang terus walau pun tanpa gelaran YB.... grass root akan lebih tabik spring pada you. May be.... come the next election... orang akan terus favour you untuk dijadikan calon.

Kalau you nak ambil sikap berdendam dengan pucuk pimpinan parti.... khianat dibalas khianat, then your political career will go down the drain. Rakyat yang dulu respek you.... will curse you!!

So, be wise in making your decision. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian.... no use already la.

Tiada ulasan: