Isnin, 22 April 2013

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Lawak tersangat lawak

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT


Gua terbaca berita dalam Malaysikini pasal Najib dengan Zul si Katak Kulim. Tajuk beritanyer berbunyi cengini...

Najib: Zul Noordin will take care of Indians' welfare. Lu orang mau baca kalu, klik jer pada tajuk tersebut. Kalau mau baca versi Melayunyer, klik sini

Zul si Katak Kulim tu nak jaga kebajikan kaum India?? Are you kidding me?? Weh... ketawa guling-guling keras perut aku baca apa yang Najib Nazak kata ni.

Hello... UMNO/BN pon tak dapat nak membela kaum India walaupun dah 54 tahun jadi kerajaan... ini Zul si Katak Kulim pulak dikatakan boleh jaga kebajikan mereka?? Hahahahaha... Tak ke lawak tu?? Weh.... sapa lu mau tipu??

Dia juga kata.... orang India sudah maafkan dan terima Zul si Katak Kulim, sebab ada India yang sudah cium sama dia.  Ini lagi kenyataan lawak tersangat lawak dari seorang Piem transit. Weh...berapa hengget lu orang bayar itu India supaya kasi cium sama itu Zul si Katak Kulim?? Ayoooo... tarak geli ka cium sama itu katak??

Najib Nazak kata lagi....

Zul mau kasi kaum India kuil...??

Kah kah kah kah kah.... Butul ka??

Zul mau kasi kaum India sekolah...

Ayooo... butul ka?? Tarak tipu ka?? Kah kah kah kah kah...

Tarak tipu punya... Zul sudah cakap sama Najib Nazak, dia mau jaga sama India punya kaum.

Kah kah kah kah kah....

Lu orang boleh percaya ka cakap itu dua orang... Najib sama itu Zul...?? Gua cakap sama lu orang... kalau lu orang jumpa sama ular... Najib ... dan sama itu Zul... lu orang kasi hantam itu  dua manusia dulu. Itu ular.. lu halau kasi pergi. Dia tarak kacau punya... Itu dua orang banyak kacau punya. Banyak bahaya oooo...

Kah kah kah kah kah...

Baru sekarang ka mau kasik orang India.. kuil sama sekolah??

Ayooo... ini sudah teruk. Sudah 54 tahun itu UMNO/BN memerintah... dia orang tarak kasi orang India kuil ka...?? Dia orang tarak kasi sama orang India, sekolah ka?? Ini macam punya kerajaan lu orang lagi mau percaya ka??

Nanti, kalau gua cakap bodoh... lu orang marah sama gua. So... lu orang kasi pikir butul-butul. Jangan kena tipu sama itu busuk punya orang. Perkasa punya orang, sangat busuk oooo

Itu sebab... ini kali, mari kita sama-sama kasi  'mampuss' sama itu Zul si Katak Kulin dan sama itu Najib Nazak dan sama itu UMNO/BN. 

Ayooo... Ini kalilah!!

Ape hal pulak Pagoh ni...??

Posted: 22 Apr 2013 02:00 AM PDT


Apabila kita diberi amanah untuk memikul dua tanggungjawab besar maka kita kena laksanakannyer dengan dengan baik dan amanah. Begitulah keadaannyer dengan Husam Musa.

Beliau dipilih untuk bertanding di DUN Salor dan Parlimen Putrajaya. Mengapa??

Sebab... track rekod membuktikan, dia mempunyai kredibiliti serta komitmen tinggi sebagai seorang YB. Tak payah sebut ler pasal populariti dan integriti.... Dia memang terkenal di seantero Malaysia dan punya integriti yang tinggi. Siapa tak kenal YB Husam Musa kan??

Lantaran itu... dia dipilih untuk bertanding di Putrajaya, melawan si Raja Celop, Adnan Mansor. Aha... sebab tu, kehadiran Husam Musa di Putrajaya amat digeruni pihak lawan termasukler si Pagoh, T-piem kita. Mereka cakap besor dan berdebor tapi sebenornyer mereka takut ya Rabbi. Terserlah ketakutan tersebut!!

Kerana itulah, mereka terpaksa merayu kepada warga Putrajaya supaya menolak Husam Musa. Di samping itu, mereka cuba memperkecil-kecilkan beliau dan mempersoalkan kehadiran beliau untuk bertanding di Putrajaya. Baca apa kata si Pagoh di sini.

Weh.... apa hal pulak korang nak mempersoal berapa kerusi dia bertanding?? Hak dia... dia punya pasal ler!! Parti dah beri kepercayaan kepada dia... yang korang nak jeles tu apa hal?? Selagi tindakan tersebut tak menyalahi peraturan serta undang-undang... gasak dialer. After all... rakyat juga restui langkah tersebut, especially di Putarjaya.

Kalau tak.... takkan ler berduyun-duyun rakyat turun jam hari penamaan calon itu hari. Ceramah pulak... 'berulat taik' rakyat datang..... on their own free will pulak tu. Tak dipaksa dan tak dihangkut mau pun dibayar apa-apa. 

Huh... siap bagi derma lagi untuk kempen Husam Musa di Putrajaya. Begitulah sokongan warga Putrajaya terhadapnya. Ini kali warga kakitangan awam kerajaan pasti akan kuburkan si Raja Celop di bumi Putrajaya, in shaa Allah.

Now... you people know why si Pagoh dan sesemua warga UMNO gelabah tahap gaban dengan kehadiran Husam Musa di Putrajaya. Jangan takut ler... Ini kali kita kasi hancus UMNO hingga mereka tak dapat lagi nak ugut-ugut kakitangan awam kerajaan. Hak demokratik rakyat nak pilih siapa yang mereka percaya untuk menerajui kerajaan.

Jangan takut!! Ini kalilah..!! Ubah...!! Hancor UMNO!! Hidup Rakyat!!

Mengata dulang paku serpih, mengata orang.... keadaan awak lagi sedih

Posted: 21 Apr 2013 11:00 PM PDT


Tiada masalah yang tak boleh diselesaikan. Afer all it's just a technical problem dan akan disettlekan dalam sehari dua ini. [ sini ]

Kita cuma mengalami masalah pertindihan kerusi tapi Najib punyer ler hebohkan, seolah-olah kita menghadapi masalah besor. Ituler yang dicanang dalam kempennyer. Kita tak sepakat ler... Kalau Pakatan memerintah hancor negaraler, katanyer. [ sini ]

Haisyy.... macamler dia tu hebat sangat memerintah negara. Hancor negaraler konon kalau PR memerintah... tapi dia tak sedor yang negara memang dah hancor-mancor dikerjakan UMNO/BN. Tunggu masa nak lebor jer... Kalau UMNO terus memerintah alamat... lebor terusler!!

Mengata dulang paku serpih, dia nak mengata orang tapi keadaan demer lagi teruk dan sedih Hahahaha... deme rterpaksa berhadapan dengan ancaman sabotaj daripada anggota parti sendiri yang tak puas hati dengan pemilihan calon. 

Hihihihi... Yang kelaur parti... keluar parti. Dahler keluar parti.... pastu tanding pulak sebagai calon bebas. Mana Najib Nazak tak pening kepala dan asyik meraba kepala jer... [ sini ]

Lagi tersentak jantung Najib, adalah apabila tengok sambutan rakyat terhadap Pakatan Rakyat. Setiap ceramah PR dihadiri belasan dan puluhan ribu rakyat. Mereka datang tanpa diangkut-angkut. Mereka datang dengan kerelaan hai sendiri. Dahsat wa cakap lu.... Macam ulat taik...

Sebaliknyer, BN terpaksa menggunakan belas kasihan pelakon 007 yang berasal dari Malaysia dan hiburan untuk tarik orang ramai. Itu pun kena angkut. Itu namanyer... perhimpunan syok sendiri. Takyah nak hebohkan ler jumlah orang yang datang.... Tak der mana hebatnyer. Bikin malu jek.

Lepas tu... dia kata BN pun nakkan perubahan... Perubahan dari dalam konon.... Weh, berubah apa ke jadahnyer kalau semasa Najib Nazak jadi peim.... indeks rasuah semakin meningkat, transparency atau kadar ketelusan semakin tak telus dan merosot, pembaziran semakin meningkat dan kadar ketirisan perbelanjaan kerajaan semakin besor. Keadaan ekonomi negara usah cakapler... hampeehh!!

Dah 54 tahun memerintah,,, baru sekarang nak buat perubahan?? Negara-negara lain di Asia semua dah maju ke depan tapi kita....?? Kita semakin ketinggalan dan terkebelakang. Orang berjalan ke depan... Malaysia di bawah UMNO/BN.... ke belakang. Mengundur kita weh...

And now... apabila sedar yang mereka dah semakin mengampiri kubor, baru nak bercakap pasal nakkan perubahan. Perubahan taik anjing!!

Usah kita percaya pada cakap pihak yang 54 tahun telah mengkhianati kita.... menzalimi kita... merompak kita... dan menipu kita. Cukuplah!! Say No to UMNO and BN!!

Ini kali... kita, rakyat...yang kena ubah dan buat perubahan. Ini kalilah...!! Putrajaya, in shaa Allah milik kita!!

Makcik ni bakal kalah??

Posted: 21 Apr 2013 07:55 PM PDT

Kredit gambar: Blog Batu Gajah Mari

Dengar citer.. semalam berlaku kekecohan di DUN Sungai Rapat apabila gerombolan samseng Makcik Midah bikin provokasi verbal dan fizikal di Kampung Tasik Permai.

Kekecohan berlaku semasa PKR sedang mula membuat persiapan untuk membuka khemah gerakan mereka lebih kurang 50 meter daripada Bilik Gerakan Makcik Midah.

Gerombolan  Midah yang macam samseng... lebih kurang 50-70 orang, telah cuba menghalang kerja-kerja PKR. Kononnyer, berlaku tolak- menolak yang berakhir dengan tumbuk-menumbuk. Dussh... dushh... dussshh... wa cakap lu.

Yang syiuknyer... gerombolan lagak samseng tak sedar yang mereka bertumbuk dengan beberapa orang polis yang berpakain biasa yang sedang berada di tempat tersebut.

Lagi syiuknyer... kononnyer laki makcik Midah, si Dereh Kadior terlibat sama dalam provokasi tersebut. Tak cukup bini... laki pun masuk campur sama. Bikin malu kompeni jek!!

Yang tak syiuknyer.... YB Lee Boon Chye, turut dikasari dan kereta kempen PKR juga turut di'cedera'kan. Ciiittt.... Tak tau erti demokrasi betoi puak-puak celaka ni!! Politik kampung betoi!!

Repot polis telah dibuat. Laporan juga telah dibuat kepada SPR. Apa sudah citer terhadap laporan-laporan tersebut... wallahualam. Kia tuggu dan lihat....

Namun... instinct aku kuat berkata... Makcik Midah akan BUNGKUS kali ini. Ini kalilah....!! BUNGKUUUSSS.... wa cakap lu.

Ambik kau...!! Kena londeh...

Posted: 21 Apr 2013 05:45 PM PDT


Nampak sangat sekutu UMNO dalam BN ni sudah ketandusan calon yang berintegriti and yet.... Najib boleh cakap pasal nak jadikan BN kerajaan yang ada integriti.

Hahahahaa.... integriti taik anjing!!

Kalau si dia iniler calon yang MCA letak untuk lawan Rapizi... alamat balik kampung  tanam jagungler BN. Dengan meletakkan si Gary Lim sebagai calon... ibarat MCA menggali kubor mereka sendiri. 

Tapi gua respek MCA sebab menunjukkan semanagt setiakawan yang tiada tolok bandingnyer terhadap rakan sekutunyer UMNO. Nak tahu mengapa??

Sebab... dia dah tahu UMNO pon sedang sibuk menggali kubor mereka sendiri jadi.... dia tak nak menyusahkan UMNO lagi, lalu dia gali kubornyer sendiri agar sama-sama masuk kubor.

Hahahaha.... Setia hingga ke luang kubor!!

So what say you, rakyat Pandan?? 

I say.... No Integrity, No Undi...!!

Rafizi dedah dokumen salahlaku profesional calon BN


KUALA LUMPUR: Calon PKR di Pandan, Rafizi Ramli telah mendedahkan kepada media dokumen-dokumen dakwaan salah laku yang dihadapi calon BN Pandan, Gary Lim.

"Saya mendapat maklumat mengenai dakwaan salahlaku etika yang melanggar peraturan guaman melibatkan calon BN Pandan, Saudara Gary Lim sejak 4 hari yang lepas.

"Beberapa dokumen dihantar di dalam sampul surat tidak bernama kepada saya," kata Rafizi dalam kenyataannya.

Antarab dokumen itu adalah:


1.      Surat-menyurat dari Majlis Peguam kepada Gary Lim berkenaan surat tunjuk sebab atas dakwaan salahlaku etika dan pelanggaran peraturan guaman, apabila beliau gagal berterus terang mengenai statusnya sebagai seorang peguam

2.      Surat-menyurat dari bekas firma guaman Gary Lim iaitu Shearn Delamore & Co mengenai dakwaan salahlaku etika dan pelanggaran peraturan guaman ini; dan

3.      Laporan polis yang dibuat terhadap Gary Lim oleh bekas majikannya sendiri iaitu Shearn Delamore & Co kerana didakwa telah menyalahgunakan nama firma guaman itu

"Saya sertakan dokumen-dokumen berkenaan untuk diteliti oleh pihak media dan rakyat," kata Rafizi.

Bagi beliau, dakwaan salahlaku etika dan pelanggaran peraturan guaman ini adalah satu tuduhan yang serius kerana ia mempersoalkan kejujuran Gary Lim sebagai seorang professional.

Beliau tertakluk kepada undang-undang yang ketat dan jelas mengenai kerjayanya sebagai seorang peguam kerana kerjaya itu melibatkan kepercayaan pelanggan kepada beliau.

Oleh yang demikian, beliau perlu sentiasa jujur dan mematuhi segala peraturan guaman untuk mengekalkan kepercayaan rakyat kepada bidang guaman, katanya.

Bagi Rafizi, rakyat bakal meletakkan kepercayaan kepada setiap orang wakil yang terpilih agar sentiasa jujur, tidak menyeleweng dan beretika tinggi.

"Jika Gary Lim tidak boleh mematuhi etika dan peraturan guaman, ada risiko bahawa beliau juga tidak boleh dipercayai sebagai seorang wakil rakyat.

"Adalah menjadi tanggungjawab saya untuk mendedahkan perkara ini kepada pengundi Pandan, agar mereka dapat memilih seorang wakil rakyat yang bersih, amanah, beretika dan boleh dipercayai," kata Rafizi.

Kerja Bodoh

Posted: 21 Apr 2013 10:34 AM PDT


Sampai bergadai untuk bertanding dalam pilihan raya yang pasti tak boleh menang... itu bodoh namayer. Itu buat kerja sia-sia namanyer.

Tak tau ler apa faedah yang dia boleh dapat dengan bertanding. Tapi yang pasti... orang tak suka, sebab itu dianggap kacau daun. Tujuannyer untuk pecah undi. Hampeehh...!!

Kita mengharapkan pertandingan satu lawan satu, terutama apabila ia melibatkan malaon besor sepeti Noh Omar. Kita nak 'sembelih' Noh Omar... Jangan kacau daun ler.

Walaupun itu hak Herman Tino nak bertanding tapi tindakannyer itu dianggap sebagai tindakan POTONG STIM..!!

Kalau lu bijak dan waras serta rasional.... tarik diri la wak.

Ceritanyer di sini.

Tiada ulasan: