Isnin, 4 Mac 2013

Tukar Tiub

Tukar Tiub


SANDIWARA TELAH MASUK BABIK BARU PULAK

Posted: 04 Mar 2013 07:00 PM PST



KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH

 KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... LEPAS TUJUH HARI APA JADI?.... kah kah kah..

kah kah kah...TIAN CHUA JADI BATU KE?... kah kah kah..

kah kah kah..POOOORAH.... kah kah kah

Umno tuntut Tian Chua minta maaf dalam tempoh 7 hari

KUALA LUMPUR: Umno telah memulakan tindakan undang-undang terhadap Naib Presiden PKR Chua Tian Chang berhubung kenyataan beliau yang mengaitkan Umno dengan insiden pencerobohan bersenjata di Lahad Datu, Sabah.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dalam kenyataan di sini hari ini berkata tindakan itu diambil melalui Penasihat Undang-Undang parti iaitu Hafarizam Wan dan Aisha Mubarak.

Beliau berkata notis telah dihantar kepada Tian Chua yang juga anggota Parlimen Batu menuntut supaya beliau dalam tempoh tujuh hari bermula hari ini berhenti membuat kenyataan lanjut berunsur fitnah berkenaan isu tersebut atau sebarang kenyataan yang serupa terhadap Umno.

"Selain itu, beliau juga diminta membuat permohonan maaf tidak bersyarat dalam bentuk bertulis dan penarikan balik kenyataan berunsur fitnah berkenaan atau kenyataan serupa terhadap Umno," katanya

NAJIB RAZAK
SEDANG BERSANDIWARA
DENGAN SULTAN SULU
kah kah kah
kah kah
kah



-------

AYAHANDA BONDA KEKANDA ADINDA TURUN KE JALAN

Posted: 04 Mar 2013 06:30 PM PST


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH
BANNER LEBIH BANYAK DARI ORANG
banner senang buat
tapi orang tak ada datang
kah kah kah
kah kah
kah

220 NGO DESAK KERAJAAN SOASAT DALANG

KUALA LUMPUR 4 Mac - Kira-kira 220 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berkumpul secara aman di Taman Medan dekat sini bagi mendesak kerajaan menyiasat dalang utama yang menyebabkan berlakunya insiden berdarah di Lahad Datu, Sabah.

Pengerusi Penganjur Himpunan Ayahanda dan NGO Negeri Selangor,  Mohamad Abdullah berkata, himpunan tersebut juga bertujuan meluahkan perasaan sedih, marah dan menyentuh jiwa terhadap pelbagai peristiwa yang telah melanda negara kebelakangan ini.

Menurut Mohamad, pihaknya kecewa dengan sikap segelintir pemimpin pembangkang yang sering mempolitikkan sesuatu perkara termasuk keselamatan negara sekali gus menggugat kestabilan ekonomi, politik dan sosial.

"Kami pelbagai NGO mendesak pihak berkenaan agar tidak memutar-belit fakta yang boleh mengelirukan rakyat semata-mata untuk memancing undi.

"Kami turut mendesak agar Ahli Parlimen Batu, Tian Chua memohon maaf secara terbuka kepada seluruh keluarga anggota keselamatan yang terkorban dalam insiden berkenaan dan seluruh rakyat Malaysia atas keterlanjuran kata-kata biadabnya dan tidak boleh diterima," katanya ketika ditemui.

Turut serta dalam perhimpunan berkenaan kira-kira 300 wakil NGO seluruh Selangor.

Selain Majlis Permuafakatan Ayahanda, antara yang turut menyertai perhimpunan berkenaan adalah Pertubuhan Kebajikan Keris Emas Malaysia, Pertubuhan Api Sejagat dan Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibah.

Tidak ketinggalan, Gabungan Khalifah Baiah Semalaysia, Gagasan Pembela dan Kebajikan Ummah, Persatuan Veteran Tentera Melayu serta Pertubuhan Kebangsaan Melayu Islam Perdana.

Tambah Mohamad pihaknya juga akan menghantar memorandum berhubung perkara yang telah diperbincangkan pada perhimpunan berkenaan kepada  Najib  Razak sebagai tanda sokongan padu NGO terlibat terhadap kepimpinan kerajaan Barisan Nasional. - MELOYA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...UMANG AAAI...RAMAINYA NGO.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAH BERSIH.... kah kah kah...

woit.... ADA PERHIMPUNAN AYAHANDA BONDA... kah kah kah..

kah kah kah...TAPI TAPI...kah kah kah

kah kah kah ...Y NO PIK.... kah kah kah..

kah kah kah...PIK LAAAA..... Y NO PIK.... kah kah kah..

kah kah kah...TOK EZI... WHAT IS THE BECAUSE... kah kah kah..

woit...APA PUNYA TUUUUR...kah kah kah..

kah kah kah...APA PUNYA MUNKEEE...PUNYA KELENTONG...kah kah kah

TEK PIK LIKE DIS
SHOW ALL


PROGRAM MENGHASUT DI MELAKA



-----------

BERITA KILAT BERITA TER KINI - BERITA TER NOW

Posted: 04 Mar 2013 05:35 PM PST




BERITA KILAT

orang kampong tandou mula dengar letupan bom
pada pagi ini jam 7:30 pagi

ini wilayah tempat gerila berkampong

orang kampong bertempiaran lari

ORANG KAMPONG CAKAP

' kami nampak kapal terbang jet di udara
bom jatuh 4 kali' 


LAGI BUKTI UNDI TIPU DI SELANGOR

Posted: 04 Mar 2013 05:30 PM PST




AKU NAK TENGOK
apa tindakan 
majlis syura ulamak
kenapa 

KOMENTAR TUKAR TIUB
jelas ini satu lagi bukti penipuan
sedang dirancang oleh spr

selangor akan dirampas oleh
united malays national organisation
bukan melalui sokongan rakyat
tetapi melalui undi tipu

sekali lagi amaran diberi
jika tipu pilihan raya
maka orang ramai akan turun ke jalan raya


Ijok & Bestari Jaya ada lebih ramai pengundi berbanding penduduk

KUALA LUMPUR 4 MAC: Projek Pendemokrasian Selangor mendapati ada kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) mempunyai jumlah pengundi lebih ramai dari penduduk.

Ini sekaligus menguatkan dakwaan terdapat keraguan di dalam daftar pemilih yang akan digunakan di dalam pilihan raya akan datang.
MB


Semakan Kerajaan Selangor di Bestari Jaya Utara contohnya, mendapati kawasan yang mempunyai penduduk seramai 1,788 itu mempunyai pengundi seramai 3,589 orang.
Kawasan Ijok pula yang diwakili Menteri Besar,  Khalid Ibrahim, turut mencatatkan penambahan seramai 721 pengundi baru yang tidak dapat dikenalpasti.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.. PENIPUAN ADALAH KERJA SPR.... kah kah kah..

kah kah lkah.. SPR MERANCANG  PENIPUAN... kah kah akjh..

kah kah kah... SPR AKAN PASTIKAN GEROMBOLAN AKAN  TERUS MENANG .... kah kah kah

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN

-----------

ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY FRUS MENONGGENG

Posted: 04 Mar 2013 05:00 PM PST



BANYAK BANNER
DARI ORANG
KAH KAH KAH

BUAT MACAM INI
ORANG ORANG DAN ORANG
MELAUT DAN MELIMPAH

 Bekas polis berhimpun bantah Tian Chua.

KUALA LUMPUR, 4 Mac - Sekumpulan dari 100 bekas polis berhimpun di hadapan Tugu Negara membantah tuduhan Naib Presiden PKR Chua Tian Chang.
Ini kerana Chua, yang dikenali sebagai Tian Chua menafikan beliau mendakwa ketegangan di Lahad Datu adalah "konspirasi terancang dari kerajaan Umno" untuk mengalih pandangan dan mengugut orang ramai.
Bekas polis tersebut membawa sepanduk berkata "Tian Chua pengkhianat negara", "Tian Chua manusia tak berhati perut", dan "Tian Chua perlu minta maaf".
"Mereka adalah orang-orang yang gembira melihat rakan seperjuangan kami mati," kata bekas timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Samsuri Arshad, mengenai kematian lapan anggota polis sejak kejadian tembak menembak pada Jumaat lalu.
"Semua manusia (akhirnya) akan mati, tapi untuk berkata ini hanyalah drama, tidak dapat diterima.
"(Chua) ini tidak ada perikemanusiaan. Tahap perikemanusiaannya sangat rendah," kata bekas ketua polis negara Tan Sri Norian Mai.
Mereka terdiri daripada pesara Polis Diraja Malaysia (PDRM) dari anggota VAT69, Skuad 69, pegawai Cawangan Khas dan pelbagai cabang dalam organisasi tersebut.
Mereka akan ke balai polis Dang Wangi tengah hari ini untuk membuat aduan polis ke atas Chua yang didakwa sebagai "hasutan".

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...PADAN MUKA.... kah kah kah....

kah kah kah...DULU ANTI DEMO.... kah kah kah...

kah kah kah... SEKARANG DAH PANDAI BERDEMO.... kah kah kah...

kah kah kah... DEMO TELAH JADI BUDAYA KITA.... kah kah kah...

kah kah kah...FRUS MENONGGENG MADEY.... kah kah kah


ATAU BUAT DEMO
MACAM INI
---------

SEJARAH SANDIWARA AL- MAUNAH DAN WORLD TRADE CENTER

Posted: 04 Mar 2013 08:00 AM PST



TULISAN DARI SIMPANAN

Sauk dan World Trade Center

Oleh Hishamuddin Rais

Pada 11 September ini ialah tarikh ulang tahun kelima meledak dan runtuhnya bangunan World Trade Center (WTC) di kota New York. Pada 20 Julai yang lalu ialah ulang tahun ke-6 tragedi Sauk/Bukit Jenalik. Di dalam kedua-dua kes ini kita akan melihat ada beberapa persamaan jika diteliti atau dikaji.

Kumpulan Al-Qaida dan Usama bin Laden telah dituduh sebagai bertanggungjawab melakukan serangan ganas yang mengakibatkan lebih dari 3,000 nyawa melayang. Dalam kes Sauk yang dituduh ialah kumpulan Al-Maunah dan Muhamad Amin pula telah dituduh sebagai kepala yang bertanggungjawab ke atas 3 kematian.

Ledakan WTC pada hari pertama telah memeranjatkan rakyat Amerika. Malah rakyat dunia juga telah turut terperanjat dan menyatakan rasa simpati terhadap rakyat Amerika. Ini adalah serangan kali kedua yang datang dari musuh luaran dalam sejarah Amerika moden. Kali pertama serangan dari luar berlaku pada 7 Disember 1941. Pada hari itu tentera Jepun telah datang mengebom Pelabuhan Pearl di pulau Hawaii.

Serangan ke atas Pearl Habour ini telah menyemarakkan kemarahan rakyat Amerika ke atas negara Jepun. Ketika serangan ini berlaku, negara Amerika Syarikat masih lagi berkecuali dan tidak mengambil bahagian dalam kancah perang dunia kedua. Manakala Eropah ketika itu sedang diserang oleh kuam Fasis Hitler di Jerman, Muossolini di Itali. Di Asia Tenggara pula tanah-tanah jajahan kuasa kolonial Eropah telah ditawan oleh tentera fasis Jepun



Kemarahan rakyat Amerika ke atas Jepun ini telah membolehkan pada keesokan harinya presiden Franklin D. Roosevelt mengumumkan bahawa Jepun adalah musuh Amerika. Bala tentera Amerika telah bersedia untuk memasuki kancah perang dunia kedua dan membantu Eropah melawan Hitler, Muossolini dan Tojo di Jepun.

Hari ini telah banyak buku-buku dan kajian akademik yang ditulis untuk menunjuk dan membuktikan dengan fakta bahawa serangan Jepun ke atas Pulau Hawaii itu bukanlah tidak disedari oleh badan risikan Amerika. Malah Presiden Roosevelt sendiri telah tahu lebih awal lagi tentang perancangan Jepun ini. Di London Perdana Menteri Churchill sentiasa menggalakkan Amerika untuk turut sama memasukki kancah perang. Hanya sentimen anti-perang rakyat Amerika yang menghalang Presiden Roosevelt untuk masuk campur tangan. Justeru, serangan Jepun ke atas Pearl Habour adalah sesuatu yang memang ditunggu-tunggu oleh Presiden Roosevelt – pucuk dicita, ulam mendatang.

Pengeboman Pearl Habour ini tidak jauh berbeza dari kes ledakan WTC. Pada bulan-bulan awal sesudah runtuhnya WTC, Presiden Amerika telah mendapat simpati dari rakyat. Melalui simpati rakyat ini, Presiden Bush dengan serta-merta telah meluluskan pelbagai bentuk undang-undang yang tidak mungkin dapat diluluskan jika tidak berlakunya ledakan. Undang-undang seperti Patriot Act yang melanggar dan bertentangan dengan piagam Hak Asasi Warga Amerika telah diluluskan tanpa banyak perbincangan. Akta Patriot ini telah bercanggah dengan cita-cita Piagam Pengisytiharan Penubuhan Negara Amerika yang demokratik. Amerika juga tanpa segan silu telah menolak beberapa fasa dalam Geneva Convention, satu perjanjian antarabangsa.

Ledakan WTC ini adalah satu strategi politik yang diingini oleh puak neocon dan kabal-kabal Zionis yang mengelilingi Rumah Putih. Hasil dari strategi ini, Presiden Bush telah mendapat persetujuan Dewan Kongres dan Dewan Senat Amerika untuk menghantar bala tentera Amerika menyerang Iraq. Tanpa ledakan di WTC tidak mungkin serangan terhadap Iraq dapat dipentaskan.


Perkara yang sama juga berlaku di Sauk. Pada ketika sandiwara Sauk ini di pentaskan Mahathir Mohamad sedang menggelabah kerana diasak oleh Gerakan Reformasi. Rakyat terutama manusia Melayu telah berbondong-bondong meninggalkan parti United Malay National Organisations. Banyak mesyuarat bahagian dan cawangan United Malay National Organisations telah gagal kerana kekurangan kuorum. Ceramah-ceramah penerangan dari ibu pejabat United Malay National Organisations telah tidak dihadiri walaupun makanan dan duit saku disediakan. Dalam masa yang sama kebencian rakyat terhadap Mahathir dan United Malay National Organisations telah menyuburkan budaya parlimen jalan raya.

Dengan latar belakang ini, maka sandiwara Sauk yang dipentaskan itu samalah seperti sandiwara WTC di New York. Sauk dipentaskan untuk melahirkan simpati manusia Melayu terhadap Mahathir Muhamad. Sauk juga menjadi persediaan untuk mengolah persetujuan rakyat bahawa negara ini dalam keadaan 'huru-hara' dan ISA perlu digunakan. Buktinya, beberapa bulan sesudah kes Sauk, berlakulah penangkapan beramai-ramai terhadap aktivis Reformasi.

Pementasan dan konspirasi seperti ini akan ini dilakukan oleh jentera dan badan-badan risikan daulah. Dalam kes Sauk, hingga ke hari ini rakyat masih tidak percaya bagaimana 3 buah kereta Pajero boleh memuatkan 3 tan senjata dalam masa 15 minit. Kes Sauk terus tidak diyakini rakyat dengan serta-merta. Keyakinan rakyat telah merosot begitu sekali sehinggakan satu lagi sandiwara Sauk terpaksa dipentaskan secara resmi dan terbuka oleh kerajaan Mahathir Mohamad. Cerekarama Sauk 2 ini dipentaskan untuk membuktikan keupayaan 3 buah Pajero dapat dimuatkan dengan 3 tan senjata dalam masa 15 minit. Tunggulah masanya nanti, di Amerika juga akan diulang semula ledakan dua pesawat udara itu dalam usaha untuk meyakinkan orang ramai.

Antara Sauk dengan WTC ada juga perbezaan. Keyakinan rakyat Amerika terhadap jalan cerita rasmi terhakis sedikit demi sedikit. Tidak seperti Sauk di mana rakyat terus tidak percaya dengan serta-merta. Tetapi di Amerika hari ini hampir 30% rakyat Amerika telah percaya bahawa ledakan di WTC itu adalah kerja 'orang dalam'. Angka ini semakin bertambah dengan munculnya pelbagai bahan bukti yang baru.


Kini ledakan WTC, sama seperti pengeboman di Pearl Habour telah dilihat oleh rakyat Amerika sebagai langkah jentera-jentera dan badan-badan risikan daulah untuk mengolah persetujuan rakyat agar menyokong apa sahaja tindakan kerajaan. Rakyat perlu ditakut-takutkan. Orang yang takut pasti akan meminta bantuan. Bantuan hanya boleh diberikan oleh yang memiliki kuasa.

Kalau di Sauk kita ditakutkan oleh kumpulan bersenjata yang ingin melawan Yang Di-Pertuan Agong. Manakala di Amerika rakyatnya ditakutkan dengan apa yang kini dipanggil 'pengganas Islam'. Ada satu lagi perbezaan di antara kes Sauk dengan WTC - dalam kes WTC semakin banyak dokumen bukti dan bahan kajian muncul. Tetapi, sayang sekali, kerana kesempitan ruang demokrasi di Malaysia kes Sauk/Bukit Jenalik belum melahirkan kajian-kajian ilmiah yang terperinci. Tidak wujud filem-filem dokumentari yang menyiasat apa yang sebenarnya berlaku di Bukit Jenalik pada malam 2 Julai 2000 dahulu.

Dalam kes 9/11 WTC kini terdapat banyak buku-buku ilmiah, filem-filem cereka dan filem-filem dokumentari yang telah dihasilkan. Semua bahan-bahan ini cuba menerangkan kesangsian rakyat terhadap ledakan WTC. Persatuan dan kumpulan yang sangsi terhadap 9/11 telah membina berpuluh-puluh laman web dengan pelbagai bentuk data dan kajian yang mempertikaikan apa yang sebenarnya telah berlaku pada pagi 9 September lima tahun dahulu.

Akhir-akhir ini telah ditubuhkan satu badan yang dipanggil Scholars for 9/11 Truth. Kumpulan ini terdiri dari lebih 300 orang ahli akademik dan ilmuwan dari pelbagai bidang. Mereka telah membuat kajian dan membuktikan bahawa ledakan dan runtuhnya bangunan WTC lima tahun dahulu bukan akibat dari minyak kapal terbang yang membakar bangunan tersebut tetapi hasil dari bahan letupan yang telah sedia terpasang.

Hujah asas dari pihak yang mengajukan bahawa ledakan WTC itu adalah kerja orang dalam ialah kegagalan pihak berwajib menerangkan bagaimana bangunan WTC 7 yang tidak terkena dengan serangan kapal terbang pada pagi itu runtuh pada sebelah petangnya. Malah hingga ke hari ini fokus siasatan rasmi Rumah Putih hanya kepada keruntuhan dua bangunan sahaja. Bangunan ke tiga WTC 7 tidak pernah diselidiki secara rasmi.

Apabila tuan empunya bangunan ini, Larry Silverstein seorang Zionis ditanya kenapa bangunan WTC 7 runtuh, maka inilah jawapannya - "We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is to pull it.' And they made that decision to pull and we watched the building collapse." ( Kami mengalami banyak kematian, mungkin yang terbaik untuk dilakukan ialah meruntuhkannya. Mereka membuat keputusan untuk meruntuhkannya dan kami hanya menyaksikan bangunan itu runtuh).

Melalui rakaman video dapat dilihat bahawa WTC 7 ini runtuh sama seperti runtuhnya bangunan WTC North dan WTC South. Bangunan-bangunan ini tersembam ke bumi. Lalu timbul persoalan jika WTC 7 diruntuhkan secara dirancang, ini bermakna bahan-bahan ledakan telah terpasang lebih awal. Memasang bahan-bahan ini sekurang-kurangnya memakan masa satu atau dua minggu. Ini bererti bahan-bahan letupan telah dipasang lebih awal lagi dari 11 September.

Ini sama seperti Sauk/Bukit Jenalik, pasti lubang-lubang kubu yang dikatakan wujud di atas bukit tersebut telah digali lebih awal lagi. Apakah tidak ada tanda soal yang muncul dari pihak yang berkuasa kerana kem Al-Maunah ini tidak pula jauh dari jalan raya dan tidak terlindung dari penglihatan orang ramai. Dan apakah penglibatan seorang Major dalam kumpulan ini?

Akhirnya pada 4 Ogos 2006 – Mohamad Amin dan tiga orang temannya secara senyap-senyap telah digantung. Kumpulan Al-Maunah kini telah digantikan dengan Kumpulan Militan Malaysia (KMM) dan Jemaah Islamiah (JI). Peranan awal Al-Maunah untuk mengolah persetujuan rakyat untuk menerima hakikat bahawa ekstremis Islam wujud di Malaysia telah berjaya. ISA seperti Patriot Act di Amerika masih diperlukan kerana wujudnya 'kumpulan-kumpulan' seperti Al- Maunah ini. Sama juga dalam kes 9/11 WTC – Usama/Al Qaida kini telah dijadikan musuh unggul dan konsep 'pengganas Islam' kini telah diterima sebagai musuh dunia.

Kes ledakan WTC pada pagi 11 September 2001 ini tidak akan selesai. Pasti banyak bahan-bahan bukti yang akan terbongkar. Begitu juga harapan kita terhadap Sauk/Bukit Jenalik. Apa yang perlu kita lakukan sebagai warga ialah memahami ketika membaca berita sila berhati-hati kerana semua berita ada membawa makna yang lebih besar. Berhati-hati agar kita tidak disauk oleh kumpulan-kumpulan yang sedang mengolah berita untuk melancarkan agenda jangka panjang mereka.( TT)


--------

KHIR TOYO TELAH TAUBAT

Posted: 04 Mar 2013 06:00 AM PST





Khir Toyo: Isu Lahad Datu sudah berlarutan sebulan



Bekas menteri besar Selangor Mohd Khir Toyo menyelar kerajaan kerana mengambil masa yang lama untuk menyelesaikan krisis keselamatan di pantai timur Sabah yang kini merebak dari Lahad Datu ke kawasan sekitarnya.

"Seingat saya inilah krisis yang mengambil masa paling lama untuk diselesaikan oleh pihak berkuasa negara sejak peristiwa 13 Mei 1969.

"Kita mempunyai beberapa krisis bersenjata yang membabitkan orang tempatan dan juga pengganas luar seperti situasi Tentera Merah Jepun yang menawan bangunan AIA pada 1975, peristiwa Memali dan peristiwa Sauk," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, rakyat kini gusar kerana isu berkenaan berlarutan hampir sebulan dan tidak menampakkan jalan penyelesaian atau kesudahan.

"Sebaliknya, dari situasi hanya terhad di Lahad Datu semata ia telah merebak ke Semporna dan tidak mustahil (ke) daerah lain sekitar sempadan maritim Filipina," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SELAMAT DATANG ABANG KHIR.... kah kah kah..

kah kah kah... HATI SUDAH TERBUKA... kah kah kah..

kah kah kah... INI LAH HIKMAHNYA JIKA HILANG KUASA...kah kah kagh..

kah akh kah..INI LAH HIKMAH NYA  BILA NAK KENA MASUK KAN KE DALAM  PENJARA.... kah kah kah....

woit..WOOOOIIIT...ABANG KHIR ..INGAT TAK 20 SEPTEMBER 1998 DI DATARAN MERDEKA.... kah kah kah..

kah kah kah..PASAL APA ABANG TAK JOIN TERUS REFORMASI... kah kah kah...

kah kah kah...SEKARANG BARU NAK SEDAR... kah kah kah...

kah kah kah... MASIH TAK TERLAMBAT... kah kah kah...

kah kah kah.... SYARATNYA SENANG SAJA... kah kah kah..

kah kah kah...TAUBAT ABANG  KHIR AKAN DI TERIMA.... kah kah kah..

kah kah kah... BANG KHIR PANJAT POKOK KELAPA DEPAN  PEJABAT MB SELANGOR... kah kah kah..

kah kah kah... DARI ATAS POKOK KELAPA ABANG KHIR MELAUNGKAN... kah kah kah..

kah kah kah... DOWN DOWN EZAM MAT NOR... kah kah kah..

kah kah kah... UP UP HASAN ALI.... kah kah kah


PROGRAM MENGHASUT
DI MASJID TANAH
MELAKA


------

JANJI BRIMS NAJIB PULAAAAAK

Posted: 04 Mar 2013 04:08 AM PST




 BRIMS
BANTUAN RAKYAT  MORO DAN SULU


NOTA
sekali lagi jadi kes duit tak bayar
ini betul betul mafia bumi putera
altantuya
deepak
bala
sekarang sultan sulu
semua menuntut janji 
kah kah kah

NOTA
dari manila nur misuri
dari moro national liberation front
berkata najib ada buat janji
kah kah kah

DULU JADI TAMU NAJIB


Isu Lahad Datu: Najib didesak dedah 'perjanjian' dengan Sultan Sulu

Gambar Esmail Kiram 11 dengan Najib dalam satu majlis. Dari facebook Esmail D. Kiram 11)


KUALA LUMPUR 4 MAC: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak didesak menjelaskan 'perjanjian' dengan Sultan Sulu sebagaimana didedah Pengerusi Pengasas Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF), Nur Misuari seperti dilapor baru-baru ini.
Ahli Parlimen Sungai Petani,  Johari Abdul berkata, Najib selaku individu bertanggungjawab tidak boleh membisu dalam isu tersebut kerana melibatkan kedaulatan negara dan keselamatan rakyat Sabah khususnya.
"Kita nak tahu apa yang mereka (penceroboh) tuntut sehingga bawa senjata. Najib tak boleh diam. Dia kena jelaskan apa yang dijanjikan kepada kumpulan penceroboh sehingga mereka sanggup bunuh polis kita.
"Mereka datang bukan nak shopping, tapi dengan senjata. Maksudnya mereka nak berperang. Objektifnya jelas untuk tuntut sesuatu," kata Johari ketika dihubungi

  • Pakatan mahu Parlimen bincang isu keselamatan Sabah
  • dikemaskini "Perkara ini menjadi persoalan rakyat macam mana penceroboh boleh bolos kawalan keselamatan. Sebab itu kita minta kerajaan perjelaskan melalui pembentangan kertas putih di Parlimen," kata MP Pokok Sena  Mahfuz Omar


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...BERITA TELAH BOCOR DI MANILA...kah kah kah...

kah kah kah...NAJIB ADA BUAT JANJI DENGAN SULTAN SULU... kah jkah kah..

kah kah kah.... INI DI PANGGIL BRIMS... kah kah kah..

woit...DALAM PARLIMEN SILA TANYA APA JANJI NAJIB...kah kah kah..


PROGRAM MENGHASUT
KHAMIS INI 
DI MASJID TANAH
MELAKA




----------

TUJUAN PEMENTASAN SANDIWARA SEMAKIN JELAS

Posted: 03 Mar 2013 10:10 PM PST



KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit...BETUL TAK APA TUKAR TIUB CAKAP...kah kah kah..

kah kah kah...LEPAS INI PRU SABAH PULAK.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU INI BUKAN SANDIWARA MAKA  ROSMAH ADA KONTOL.... kah kah kah


INI TUJUAN SANDIWARA


KUALA LUMPUR, 4 Mac – Suruhanjaya Siasatan Di Raja (RCI) berkenaan pemberian kad pengenalan (IC) di Sabah yang dijadualkan bersambung hari ini telah ditangguhkan ke tarikh 18 Mac.Penangguhan tersebut ... SELANJUTNYA

















RCI Sabah Ditunda Ke 18 Mac
KOTA KINABALU: Sesi keempat Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) yang dijadualkan pada 5 hingga 9 Mac ditangguhkan.
Sesi seterusnya bagi pendengaran mahkamah terbuka RCI untuk menyiasat mengenai "pemberian" kewarganegaraan kepada sejuta pendatang asing sebelum kemerdekaan dijangka akan diadakan sekali lagi pada 18 Mac.
Lima anggota panel RCI dipengerusikan oleh bekas ketua hakim bagi Sabah dan Sarawak, Tan Sri Steve Shim, terdiri daripada empat pesuruhjaya – bekas Naib Cancelor Universiti Malaysia Sabah, Prof Datuk Dr Kamaruzaman Ampong, bekas timbalan ketua menteri Sabah dan peguam negeri, Tan Sri Herman Luping, bekas setiausaha kerajaan negeri, Datuk KY Mustafa dan Presiden Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia, Datuk Henry Chin.
Sesi pendengaran mahkamah terbuka yang pertama pada 14 Januari.

CARI  MAT PAKITAN INI
INI MUNGKIN
SEPUPU ISKANDAR KUTTY
 ---------

SANDIWARA AL-MAUNAH DAN SANDIWARA AL-LAHAD DATU

Posted: 03 Mar 2013 07:56 PM PST





KES AL-MAUNAH
ini jaafar
dia ditangkap
sebagai anggota al-maunah

MEMASANG BENDERA SALAH

Pada bulan Jun 2001  saya telah dibawa ke Kamunting sebagai  tahanan  Akta Keselamatan Dalam Negeri. Di Kamunting saya bertemu, bersuai kenal dan bercerita panjang dengan tahanan-tahanan  dari kumpulan Al-Maunah. Anggota Al-Maunah ini telah ditahan lebih awal dari saya. Dalam budaya sekolah asrama penuh mereka ini di nobatkan sebagai ' senior gentelman'.

Biar saya ingatkan kembali kenapa lebih dari 20 orang warga Al-Maunah ini telah ditahan di Kamunting. Mereka ini ditahan kerana berlaku  apa yang dikatakan rompakan bersenjata Bukit Jenalik  pada 2 Julai 2001. Sebanyak 5 tan senjata telah diangkut masuk ke dalam 3 buah Pajero. Senjata ini dibawa ke Bukit Jenalik  - tempat perkhemahan kumpulan Al-Maunah – satu kumpulan silat.

Ketika kejadian ini berlaku dunia  masih ini belum melihat  blog, tweeter atau face book. Hanya  ada laman Mahazalim dan Malaysiakini.  Laman-laman  ini, terutama Laman Mahazalim telah 'menembak' kesah dongeng ini sehinggakan tidak ada sesiapa pun dalan negara akan percaya versi United Malays National Organisation.

Lawak seram dan sandiwara Al-Maunah ini menjadi bodoh kerana senjata 5 tan boleh dimasukkan kedalam Pajero dalam masa 15 minit.   Najib Razak yang ketika itu Menteri Pertahanan  bersungguh cuba membuktikan cerita kentut kerbaunya. Maka sandiwara  'rompakan' ini diulang pementasan sekali lagi di kem askar di Kuala Lumpur untuk disaksikan oleh media.  Sandiwara  kentut kerbau ini sebenarnya  dipentaskan  kerana Orang Melayu pada ketika  itu telah  berani turun  ke jalan raya untuk menyingkirkan  Mahathir  Anak Lelaki Iskandar Kutty.

INI JAAFAR SEDANG DI TAHAN
bersama anggota al-maunah
lihat dibelakang 
ada  soldadu berdiri

Rompakan di Sauk ini bertujuan untuk menakut-nakutkan Orang Melayu agar jangan berani turun berdemo. Hujahnya amat senang - jika Orang Melayu turun berdemo maka akan berlaku kacau bilau. Ada kumpulan-kumpulan sulit  yang akan ambil kesempatan untuk menambah  kacau. Justeru, kumpulan silat Melayu  bernama Al-Maunah dijadikan mangsa - dituduh hendak melawan  Yang DiPertuan Agong.

Dari perbincangan saya dengan ahli Al-Maunah dalam kem Kamunting semuanya menerima hakikat bahawa mereka telah  diperangkap untuk datang ke Sauk. Ada yang dipanggil kerana ada program  ceramah agama. Ada yang dipanggil  kerana hendak buat latihan silat. Ada yang dipanggil untuk jumpa-jumpa. Tidak timbul hal rompakan senjata. Tidak timbul ajenda nak lawan Yang DiPertuan Agong. Jelas Kes  Al-Maunah ini adalah sandiwara Mahathir Anak Lelaki Iskandar Kutty.

 AL-Maunah ini kes terbaru.  Saya mahu membawa pembaca kepada  ke Zaman Konfrantasi: 1963-1965. Mengikut buku tulisan Said Zahari bekas Ketua Pengarang Utusan,  Tunku telah memberitahu dia  bagaimana pegawai tentera British telah meminta  soldadu Malaysia  mengebom kapal HMS Eagel  yang sedang berlabuh di Selat Melaka. Tulisan Said ini telah disahkan oleh  Yap Chin Kwee Setisusaha Politik , Tunku Abdul Rahman.

Rancangan British untuk meletupkan kapal perangnya sendiri bertujuan untuk  menyalahkan  Indonesia dan Sukarno. Jika ini berlaku maka Malaysia boleh mengistiharkan perang terhadap Indonesia. Dan kuasa imperialis Anglo-Amerika akan masuk campur sama.

Dalam istilah politik kes Bukit Jenalik dan HMS Eagel ini dipanggil 'memasang bendera salah'.  Konsep ini bermula kerana lanun dalam laut sering menggunakan bendera kapal orang lain ketika menjalankan rompakan.  Dalam kes Bukit Jenalik  bendera itu adalah bendera Al-Maunah. Dengan satu perancangn licik Orang Melayu dan rakyat Malaysia telah ditakut-takutkan dengan kemungkinan berlakunya  kacau bilau.

HMS Eagel  gagal diletupkan kerana Tunku menolak rancangan jahat ini. Tetapi dalam surah strateji  'memasang bendera salah' ini dunia tidak akan melupakan kes Telok Tonkin. Telok Tonkin  menjadi contoh terbaik sebagai rujukan  dan kajian  memasang bendera salah.

 Pada  2 Ogos 1964 dunia telah gempar dengan berita  bagaimana kapal perang Amerika  USS Maddox yang berlabuh di Telok Tonkin  telah diserang oleh tentera laut Vietnam Utara. Satu dunia heboh. Warga  Amerika bangun  pagi terperanjat melihat induk berita akhbar – Amerika diserang. Warga  Amerika bingong memikirkan bagaimana negera  sekecil Viertnam Utara berani menyerang kuasa tentera terbesar dalam dunia.

KAH KAH KAH
ini  juga jaafar  
dapat hadiah dari pegawai polis
kerana peranan dalam sandiwara
al-maunah

Dewan Senate dan Dewan Kongres telah mengadakan sidang tergempar. Dengan  sebulat suara elit politik Amerika telah meluluskan  : Gulf of Tonkin Resolutiion. Dengan lulusnya ketetapan ini maka Amerika telah menghalalkan diri untuk memerangi Vietnam Utara.  Hari ini kajian fakta telah membuktikan bahawa TIDAK ada serangan keatas USS Maddox pada 2 Ogos 1964. Apa yang berlaku hanyalah  satu sandiwara.

Kes dan kejadian memasang bendera salah ini saya timbulkan kerana pada ketika saya menulis ini ada Satu Bendera Sedang Tercacak di Lahad Datuk.  Bandera  Lahad Datu ini pelik lagi memelikkan. Pertamanya  media antarabangsa  tidak diibenarkan  untuk membuat laporan. Wartawan Al-Jazzera telah ditangkap dan dihalau keluar. Rakyat Malaysia telah menjadi cendawan – disimpan dalam gelap dan diberi makan tahik lembu.

Mengikut  laporan awal   Bendera yang tercacak di Lahad  Datu ini bersangkutan dengan Yazid  Sufaat yang  baru kena tahan dibawah undang-undang  ISA Baru. Apa  sangkut paut Yazid dengan Lahad Datu tidak jelas. Tetapi berita ini hilang bagitu saja.

Pada awalnya umum telah diberitahu  ada  100 gerila lengkap bersenjata telah mendarat  di Lahad Datu.  Tetapi tidak diketahui pula  dari busut jantan mana Sang Gerila ini  datang.   Tetiba, beberapa hari kemudian laporan  mula beralih. Jumlah 100 kini   menjadi 40 orang. Kemana 60 orang lagi menikus walah hu alam bissawab. Media Malaysia pada awalnya melapor bahawa gerila ini lengkap bersenjata. Tetiba berita diubah.  Sang Gerila  hanya datang dengan  penggali dan  cangkul.

Satelah beberapa hari ,  muncul pula berita  yang melaporkan Sang Gerila ini   ingin bertemu dengan seorang personaliti. Mengikut laporan - sesudah bertemu dengan 'personaliti ' ini  Sang Gerila akan pulang. Siapa personaliti yang ingin ditemui ini? Apakah Sang  Gerila ini hendak berjumpa  Ziana Zain?  Atau  personaliti yang dimaksudkan ialah Psy Gangnam Style? Sampai hari ini tidak diketahui siapa personaliti itu.

Terakhir media memaparkan  gambar Hishammuddin Hussein meneropong   dari jauh untuk melihat Bendera Lahad Datu yang sedang tercacak.  Perangai meneropong dari jauh telah menjadi tabiat Menteri Dalam Negeri  semenjak dia diberi teropong untuk melihat cara polis membelasah penunjuk perasaan di Bersih 3 tahun lalu. Apakah teropong ini hadiah  hari jadi dari  Zaina Zain atau dari  adik Ziana Zain. Ini masih tidak jelas.

Apa yang jelas ialah orang ramai semakin marah kerana rakyat Malaysia tidak diberitahu apa yang sebenarnya berlaku. Mengikut laporan akhbar Pilipina – jumlah gerila ini  bukan 40 orang, bukan 100 orang tetapi 400 orang. Gambar dari akhbar Pilipina  memperlihatkan bahawa gerila ini dililit oleh peralatan senjata moden.  Gerila ini datang untuk mengancam.

Maka timbul persoalan hakiki. Apa tujuan  memasang bendera ini? Siapa dibelakang bendera ini?

Untuk memahami ini kita wajib mengambil kira PRU13 yang akan berlaku tidak lama lagi. Kita wajib mengambil kira bagaimana Suruhanjaya DiRaja Sabah  tentang kad pengenalan palsu sedang bersidang  di Kota Kinabalu. Kita juga wajib menyedari bagaimana 'kilang undi haram dari Sabah' kini telah runtuh. Kita juga wajib mengambil kira kepulangan Balasubramaniam. Kita juga wajib ambil kira saman Deepak terhadap Najib. Kita juga wajib ambil kira serangan  Mahathir Anak Lelaki Iskandar Kutty terhadap Najib. Kita juga wajib ambil kira bagaimana Muhyiddin sedang merancang untuk menyahkan Najib dari kerusi PM.

Satelah mengambil kira semua ini maka jika Bendera Tercacak di Lahad Datu ini berterusan maka ianya pastilah  baik untuk Najib. Bendera ini amat cemerlang  untuk  United Malays National Organsiation. Pada tahap ini tidak penting untuk kita mengetahui siapa yang memasang bendera ini. Yang penting bendera ini telah terpasang. Dan orang yang merancang untuk memasang bendera ini akan meraih keuntungan.

Bendera yang sedang terpasang di Lahad Datu ini cukup molek untuk dijadikan  sebab musabab oleh Najib untuk menggantung pemilihan di Sabah.  Memasang bendera saperti ini bukan sesuatu yang baru. Salah bendera ini telah digunakan untuk menjatuhkan PBS dan Pairin dalam tahun 1982. Pada tahun`1978 sejarah telah membuktikan bagaimana United Malays National Organisation memasang bendera  salah di Kelantan. Kacau bin Bilau telah melompat-lompat berdemo  di Kota Bahru. Akhirnya Dewan Undangan Negeri  Kelantan di gantung dan Parti Pas tersingkir.

Bendera yang tercacak di Lahad Datu ini telah hampir tiga minggu. Dalam laporan Bernama pada 24hb Febuari  yang lalu, Najib telah menerangkan bahawa  dia menangguhkan PRU13 sehingga rancangan 'transformasi' memperlihatkan  hasil. Apakah Najib ini bodoh? Apakah Najib sudah nyanyok?  Biji  durian akan mengeluarkan hasil satelah 5 tahun ditanam. Padi boleh dituai satelah 3 bulan ditanam. Jagung yang berbuah satelah 4 bulan ditanam.


Mustahil 'transformasi' ini akan memperlihatkan hasil  dalam masa 2 bulan. Sesuatu dasar akan dilihat  ketrampilan dan kejayaan  dalam masa 10 atau 15 tahun. Mungkin lebih lama.  Rancangan Felda  yang dirancang oleh pada tahun 1956 hanya berhasil 15 tahun kemudian.

Justeru soalan wajib ditanyakan :  Apakah  salah pasang bendera  di Lahad Datu bertujuan untuk menimbulkan huru hara di Sabah? Dengan huru hara ini pilihan raya di Sabah di tangguh. Jika  pilihan raya Sabah ditanguhkan  maka Najib dapat menyelamatkan diri. United Malays National Organisatin dan kuncu-kuncunya dapat selamat dari gelombang ombak  rakyat yang tidak sabar-sabar untuk menghumbankan mereka semua ke dalam tong sampah sejarah. (TT)



NOTA:
tulisan ini keluar
di SUARA KEADILAN
minggu lalu
dihujung minggu telah berlaku
perkembangan tebaru 
justeru tulisan ini TIDAK
menggarap perkambang ini





NOTA:
tulisan ini telah
dikeluarkan oleh
SUARA KEADILAN
sesiapa yang ingin melanggan akhbar
mingguan ini sila pukul talipon:
03-22-72-40-45
  







------------

MAHATHIR ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY

Posted: 03 Mar 2013 07:30 PM PST








Kerajaan Perlu Ambil Tindakan 


Keras Terhadap Kumpulan 


Penceroboh -  Mahathir


BAGAN SERAI: Mahathir Mohamad berpendapat sudah tiba masanya kerajaan mengambil tindakan keras terhadap pihak penceroboh selepas insiden pertumpahan darah di Lahad Datu dan Semporna, Sabah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... KELING INI CUKUP AUTA.... kah kah kah...

kah jkah kah.... KELING INI YANG BAGI  KAD MENGENALAN....kah kah kah..

kah kah kah...KELING INI TIMBULKAN MASALAH... kah kah kah...

kah kah kah...KEMUDIAN KELING INI NAK JADI MELAYU...kah kah kah

------

Tiada ulasan: