Ahad, 17 Mac 2013

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Aquino Gesa Proses Rundingan Berhubung Tuntutan Ke Atas Sabah

Posted: 17 Mar 2013 09:33 PM PDT

MANILA: Presiden Filipina, Benigno Aquino pada Ahad berkata proses rundingan adalah satu-satunya jalan untuk menyelesaikan tuntutan Kesultanan Sulu terhadap Sabah dan beliau turut mengkritik tindakan kumpulan bersenjata menyerang Malaysia.
Aquino turut mengecam konspirasi terancang pihak tidak bertanggjungjawab yang menghantar pengikut-pengikut kesultanan Sulu ke Sabah kerana ia telah mengancam keselamatan 800,000 rakyat Filipina yang tinggal dan bekerja di negeri itu.
Bercakap di Akademi Elit Ketenteraan di Filipina pada Ahad, beliau turut mengutuk tindakan pengikut Sultan Sulu, Sultan Jamalul Kiram III yang membunuh dengan kejam sembilan anggota pasukan keselamatan di Malaysia.
"Insiden seperti ini akan hanya menyebabkan lebih banyak masalah kerana anda cuba menyelesaikan dengan tergesa-gesa atau menggunakan kekearasan. Kita memerlukan perbincangan mendalam dan ikhlas jika mahu mencari jalan penyelesaian yang betul," katanya ketika menghadiri majlis graduasi kadet tentera pada Ahad.
"Kita sudah tahu betapa rumitnya isu ini. Bolehkan mana-mana Perdana Menteri Malaysia dengan mudah melepaskan sebuah negeri yang sudah lama tertakluk di bawah undang-undang mereka?," soal Aquino.
Read More / Baca Lagi >>

Persatuan Suluk : 'Mereka pengganas Kiram, bukan pengganas Sulu'

Posted: 17 Mar 2013 09:26 PM PDT

PASIR GUDANG – Persatuan Suluk Bersatu Sabah (PSBS) menggesa kerajaan dan media tempatan menukar panggilan pengganas Sulu kepada pengganas Kiram.

Pemangku Presidennya, Faizal Sisar berkata, tindakan melabelkan penceroboh sebagai pengganas Sulu turut terpalit tempiasnya kepada masyarakat Suluk yang menetap di Semenanjung.

Katanya, pihaknya tidak mahu masyarakat Suluk di negara ini turut dilabel pengganas gara-gara tindakan kejam penceroboh Kiram.

"Kita menggesa kerajaan dan media melabelkan pengganas Sulu kepada pengganas Kiram kerana kami masyarakat Suluk di negara ini tidak mahu terpalit dengan insiden berkenaan.

"Kita tak mahu turut dianggap pengganas," katanya, semalam.

Kiram tarik balik gencatan senjata, arah pengikutnya terus berperang

Posted: 17 Mar 2013 09:21 PM PDT

KUALA LUMPUR, 18 Mac — Jamalul Kiram III yang mengakui dirinya Sultan Sulu telah menarik balik gencatan senjata bagi pihaknya dan mengarahkan pengikutnya di Sabah menjalankan perang gerila keatas pasukan keselamatan Malaysia, menurut laporan media Filipina.
The Philippine Star memetik Sultan Sulu tersebut  berkata bahawa penarikan balik tenteranya yang diketuai oleh adiknya Agbimuddin di Sabah bukan suatu pilihan.
"Mereka sudahpun berada di tanahair mereka, mengapa perlu pulang semula?" kata Kiram kepada wartawan di kediamannya di Bandar Taguig.
Abraham Idjirani yang merupakan jurucakap kesultanan berkata penentangan di Sabah akan diteruskan.
Beliau berkata arahan gencatan senjatan yang ditawarkan oleh kesultanan telah ditarik balik dan tentera sultan telah diarahkan untuk menjalankan operasi "serang dan lari" keatas Malaysia.
Jamalul juga mengakui adiknya tersebut masih lagi di Sabah berbeza dengan laporan daripada pihak berkuasa Malaysia yang mengatakan Agbimuddin telah melarikan diri ke Selatan Filipina.
Idjirani dilaporkan telah bercakap dengan Agbimuddin malam Sabtu dan diberitahu bahawa kumpulan mereka masih kuat.
Menurut akhbar Filipina,  Idjirani berkata pengikut kesultanan yang berjumlah 170 orang berpecah kepada tiga kumpulan untuk mengelak daripada dijejaki pesawat pengintip Malaysia yang berlegar-legar di udara sekitar Lahad Datu.
Read More / Baca Lagi >>

KUASA MELAYU TIDAK AKAN HILANG SELAMA-LAMANYA - DR AGUS

Posted: 17 Mar 2013 09:14 PM PDT

Polis : Pengganas Semakin Lemah....

Posted: 17 Mar 2013 09:12 PM PDT

Ulamak Muda PAS Bangkit Melawan Kezaliman - Ust. Mohamad Zawawi

Posted: 17 Mar 2013 09:07 PM PDT

Ust. Nasrudin Hassan Tantawi: Kenapa Ulamak Muda?

Posted: 17 Mar 2013 09:06 PM PDT

Rakaman Penuh - Wacana Perdana Siri-14 Pasca PRU-13: Melayu- Islam Di Mana?

Posted: 17 Mar 2013 09:05 PM PDT

Beza ISMA & Perkasa - Ust Hazizi

Posted: 17 Mar 2013 09:03 PM PDT

BONGKAR Masalah Utama Negara - Dr MAZA

Posted: 17 Mar 2013 09:02 PM PDT

Hassan Ali budak nakal - Tuan Ibrahim

Posted: 17 Mar 2013 09:01 PM PDT

Jangan salahkan Lim Guan Eng kenapa dia Cina - Tuan Ibrahim Tuan Man

Posted: 17 Mar 2013 09:23 AM PDT

Tanya Ust Azhar : Politik, tanggungjawab atau main-main?

Posted: 17 Mar 2013 08:58 AM PDT

JAWAPAN YANG TEPAT DAN JELAS UNTUK RAKYAT

Posted: 17 Mar 2013 08:29 AM PDT


Tolong jangan ketawa......KAH KAH KAH!

Posted: 17 Mar 2013 08:17 AM PDT

KAN DAH KENA MAIN...HA...HA..HA...!!!

BERANI BERI MANDAT BARU PADA PENGKHIANAT NEGARA...????

Posted: 17 Mar 2013 08:12 AM PDT


Rahsia Bakal Terbongkar.. ESOK..

Posted: 17 Mar 2013 08:04 AM PDT


SULTAN KIRAM III DAPAT 50SEN... NAJIB LAK YANG GELISAH

Posted: 17 Mar 2013 07:51 AM PDT

50 sen Duit Risikan Malaysia Hadapan Rumah Kiram

Gempar, seluruh filipina hari ni gempar apabila seorang budak menunjukan wang syiling 50sen yang baru milik Malaysia yang diberikan kepadanya dihadapan rumah Kiram.
Duit 50 sen itu diberi oleh seorang lelaki yang menaiki sebuah kereta berwarna hitam dan mengambil gambar rumah Kiram dari Jarak Dekat.
Apakah Tentera Kiram III akan balas perbuatan ini pada Najib???

Transformasi Kroni Berjaya!

Posted: 17 Mar 2013 07:46 AM PDT


Konsesi tol 50-tahun RM1.55b dianugerahkan kepada AZRB tanpa sebarang tender dengan pinjaman mudah RM635juta.

Konsesi tol Lebuhraya Pantai Barat 60-tahun RM5.2b ditawarkan kepada Europlus secara rundingan terus. Kerajaan masih memberikan pinjaman mudah RM2.24b dan subsidi RM980j kepada syarikat tersebut.

Kerajaan BN cuba sedaya upaya untuk membantu kroni-kroni mereka mencapai keuntungan lumayan berbilion-bilion. Manakala rakyat jelata disuap bayaran BR1M RM500. Inilah dasar "Kroni Didahulukan" BN.

Kerajaan akan tumbang bila tiba ajalnya

Posted: 17 Mar 2013 07:30 AM PDT

KUALA TERENGGANU: Sesebuah kerajaan itu pasti berakhir apabila sampai masanya sebaliknya akidah Islam akan terus berkembang, kata Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Harun Taib.

Berucap di Majlis Makan Malam Dana PRU-13 Parlimen Kuala Nerus kelmarin, beliau berkata, PAS yakin Islam yang diperjuangkan parti itu akan kekal.

"Setiap kerajaan itu ada tempoh masanya, ada ajalnya, sampai umur akan mati, walau pun dijaga dengan rapi, kerajaan ini sampai masanya akan jatuh, walau pun mereka mempertahankan dengan habis-habisan, habis tenaga, habis kekuatan, habis kewangan, apabila sampai masanya dia akan tumbang.

"Kita (PAS) yakin akan diberi kemenangan sebagaimana yang dijanjikan Allah dan Nabi (Muhammad SAW) telah mengingatkan kepada kita, Islam akan berkembang dimana sahaja adanya matahari dan bulan," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Lahad Datu: Gegar mahu laporan tepat untuk rakyat Sabah

Posted: 17 Mar 2013 07:29 AM PDT

KUALA LUMPUR: Gabungan NGO Menuntut Hak Rakyat Sabah (Gegar) melancarkan Gerakan Pemantau Media yang akan menyelia perkembangan berita yang disampaikan oleh media tempatan mahupun antarabangsa mengenai isu pencerobohan Lahad Datu.

Menurut Pengerusi Gegar, Harieyadi Karmin, penubuhan gerakan ini bagi membolehkan rakyat Sabah membuat penilaian secara menyeluruh mengenai isu yang berlaku dan memastikan maklumat yang diterima adalah berasaskan sumber yang sahih dan bukan sekadar khabar angin.

Ini kerana katanya, Gegar mendapat maklumat berhubung tindakan pihak tertentu yang cuba mengapi-apikan sentimen perkauman di kalangan masyarakat Sabah, dipercayai untuk menimbulkan ketegangan antara kaum.

"Melihat kepada laporan media yang disiarkan oleh media tempatan dan antarabangsa, Gegar mendapati terdapat beberapa percanggahan fakta yang didedahkan.
Read More / Baca Lagi >>

Pergerakan Kapal Laut Indonesia Agak Luarbiasa di Perairan Nunukan..??

Posted: 17 Mar 2013 07:27 AM PDT

ADA laporan, bahawa pada masa ini, pergerakan kapal-kapal Tentera Laut Indonesia berdekatan dengan Nunukan, sungguh Luar Biasa.
Nunukan berdekatan dengan Pulau Sebatik kawasan Malaysia.
Sebelum ini, dilaporkan bahawa Jamalul Kiram III ada meminta bantuan daripada Indnesia, berkaitan dengan serangan pasukan keselamatan negara kita terhadap pengikutnya yang menceroboh Sabah pada pada 9 Februari lalu.
Tiada laporan yang boleh diperayai daripada pihak kita, berkaitan dengan pergerakan kapal-kapal tentera laut indonesia itu. Apa kah Indonesia juga terlibat menghalang penyusupan pengganas sulu, agar tidak lari ke kawasan mereka, kerana Filipina dan Malaysia meningkatkan kawalan laut, sejak 5 Mac lalu, agar pengganas Sulu tidak terlepas begitu sahaja.

Menteri Umno neh kaki blue rupanya [Saksikan bangangnya...]

Posted: 17 Mar 2013 07:25 AM PDT

Ahmad Maslan: Tonton sendiri video 'aksi songsang'

Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan menafikan penglibatan Umno dalam video aksi songsang memaparkan individu yang didakwa mirip seorang tokoh politik dengan pasangan lelakinya di sebuah hotel.

Beliau berkata pembangkang sememangnya akan menyalahkan Umno berhubung video itu yang dimuat naik sebuah blog, rajagoyang360.blogspot.com. Dan kemudiannya turut dipaparkan di beberapa blog lain.

"Sebagaimana fikiran pembangkang segalanya kerja Umno termasuk insiden (pencerobohan pengganas Sulu di) Lahad Datu tetapi Umno tidak sehebat itu untuk mengatur segalanya.

"Tak kan orang dalam bilik pun kita yang mengatur, kita tak ada masa nak pasang kamera dalam bilik orang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Taklimat Penceramah Penerangan Negeri Melaka di Melaka, hari ini.Read More / Baca Lagi >>

Mayat Pengganas Sulu 80 Peratus Selesai Dibebah Siasat - Hamza

Posted: 17 Mar 2013 07:18 AM PDT

LAHAD DATU: Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata 22 daripada keseluruhan 28 mayat pengganas yang dibawa keluar dari kawasan Operasi Daulat telah selesai dibedah siasat.
"Sejumlah 80 peratus mayat telah selesai dibedah siasat, bakinya masih dalam proses," katanya dalam sidang media bersama Panglima Satu Divisyen Infantri Tentera Darat, Mejar Jen. Datuk Ahmad Zaki Mokhtar di Felda Sahabat 16, dekat sini, kira-kira 5.30 petang ini.
Hamza berkata mayat seorang pengganas yang ditembak mati pagi ini dalam pertempuran di Kampung Tanjung Batu, telah dikeluarkan.
Malaysia sebelum ini memberi tempoh tiga hari untuk Filipina menuntut mayat rakyatnya yang ditembak dalam Operasi Daulat setelah mereka menceroboh negara 12 Februari lepas.
Bagaimanapun sehingga tempoh itu berakhir hari ini, belum ada sebarang indikasi dari Manila berhubung tuntutan mayat-mayat tersebut.
Dalam pada itu Hamza tidak menolak kemungkinan ada pengganas yang melarikan diri ke Pulau Tambisan, kira-kira 100 kilometer dari Felda Sahabat kerana musuh memahami muka bumi kawasan pantai timur Sabah.
Read More / Baca Lagi >>

ADIK BERADIK SAMA.....!!!

Posted: 17 Mar 2013 07:15 AM PDT

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/485956_348639918585749_1893707783_n.jpg

Tiada ulasan: