Selasa, 5 Mac 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


ha ha ha ini betul betul pejuang tulin...baru pelir najib dan tetek rosmah mengecut mendadak....sotong dalam negeri pun lari masuk sarang ...tinggalah anjing anjing suruhan berkeriau sibuk mempertahan kan diri....bila 10,000 rakyat Sulu sertai pertempuran di Sabah...!!!!

Posted: 05 Mar 2013 08:45 AM PST

Penyokong Sultan Sulu, Jamalul Kiram III memegang sebuah poster semasa protes di hadapan Masjid Biru di Taguig, Filipina pada 1 Mac 2013.

Ribuan penduduk Tausug atau lebih dikenali sebagai Sulu telah belayar ke Sabah untuk membantu sahabat militan Filipina mereka itu berikutan serangan besar-besaran pasukan keselamatan Malaysia sejak pagi kelmarin , lapor The Philippine Inquirer  semalam ..

Dakwaan yang dibuat Pengerusi Jawatankuasa Islam Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) Habib Hashim Mudjahab, itu bercanggah dengan laporan kebanyakan media yang pihak berkuasa Malaysia dan Filipina yang menghalang laluan masuk ke Lahad Datu, di mana militan berkenaan berkubu.

“Kami tidak mampu menghalang orang-orang kami. Kami sedih, dan ramai orang kami, termasuk mereka yang bukan pejuang, pergi ke Sabah untuk membantu tentera sultan,” kata Mudjahab dipetik akhbar tersebut.

Namun Inquirer turut melaporkan penafian berkenaan pergerakan tersebut daripada Ketua Angkatan Tentera Mindanao Barat Lt. Gen, Rey Ardo, dan juga pemangku Gabenor Wilayah Autonomi Muslim Mindanao Mujib Hataman.

warga sendiri  yang beragama islam pun kerajaan UMNO sanggup bunuh...!!!!

 

Kedua-dua pemimpin itu berkata mereka tidak pasti berkenaan perkara itu.

Jelas Mudjahab, bagaimanapun, 10,000 Tausug daripada Basilan, Sulu, Tawi-Tawi dan Zamboanga telah meninggalkan Filipina sejak malam tadi dalam menggunakan bot pancung melalui “pintu belakang selatan.” - laluan yang menjadi laluan pelayar.

Pegawai rasmi MNLF berkata halangan tentera laut juga tidak akan berkesan kerana mereka tidak biasa dengan perairan tersebut dan boleh melepasinya tanpa rasa curiga.

“Ia soal maruah dan harga diri, dan orang-orang kami sedia untuk berkorban,” tambahnya.

Awal semalam , pemimpin MNLF, Nur Misuari menafikan penglibatan dalam ketegangan di Sabah dalam satu sidang media, yang masih berterusan.

 

 

penyapu sial

 

 

pembunuhan sesama islam..kalau setakat kerajaan UMNO....mereka dah biasa bunuh sesama islam....bila rakyat sendiri yang beragama islam tergamak mereka bunuh seperti tragedi memali...aku tak heran kalau kerajaan umno sanggup bunuh umat islam warga asing...

mana kaki bedal betina menyorok bila kawasannya di serang tentera sulu....di rumah kerabat sulu kah atau di rumah zahida rafik sambil membedalnya

Posted: 05 Mar 2013 08:29 AM PST

 

eh ini macam  kem kerabat warga sulu....macam mana kaki bedal ada di sini...mana anuar ibrahim....kata dia agen sulu..???...sekarang siapa agen sulu....???

Menghairankan juga apabila seorang ahil parlimen yang diberi mandat untuk mewakili rakyat di kawasannya tiba-tiba menghilangkan diri entah ke mana sedang rakyat bertarung nyawa menghalang pencerobohan puak pemisah Sulu.

Shafie Apdal merupakan Naib Presiden Umno dan ahli parlimen Semporna sejak 1995 langsung tidak kelihatan sejak insiden serangan di perkampungan air yang mengorbankan enam anggota keselamatan kelmarin.

Shafie dipilih penduduk Semporna semasa zaman bekas perdana menteri, Mahathir Mohamad berkuasa penuh ke atas akses jabatan kerajaan seperti Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang diarahkan mengeluarkan kad pengenalan palsu kepada kaum Sulu yang bertaburan di seluruh Sabah.

atau menyorok di kediaman mewah ini sambil membedal zahida rafik....!!!!

Penduduk tempatan yang ditemui memberitahu mereka merasa hairan dengan tindakan Shafie yang langsung tidak menjenguk mereka ketika dalam kesusahan ini kerana saban hari puak penceroboh cuba mengganggu gugat keselamatan mereka.

Seorang penduduk yang ditemui dengan nada sinis menyatakan, semasa tiada perang sebegini pun batang hidungnya langsung tak kelihatan, inikan pula situasi kecemasan yang kini diambil alih Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Setelah berita "kehilangan" Shafie tersebar di media sosial, beberapa pihak mengeluarkan sekeping gambar kontroversi yang jelas mengaitkan Shafie dengan beberapa pemimpin puak penceroboh dalam satu majlis peribadi di kediamannya di Semporna.

Antara tulisan yang tertera di bawah gambar tersebut menyatakan:

TAHUN LEPAS Safie Afdal berjumpa Sultan Email Kiram adik kepada Jamalul Kiram dan Abang Agimuddin Kiram yang berada di Kg.Tonduo Lahad Datu ~

MAKA APAKAH PATUT DENGAN MUDAHNYA KITA AKAN KATA SAFIE AFDAL YANG SURUH PUAK SULU DATANG CEROBOH SABAH? *

Faktor sejarah, pertahanan laut negara yang lemah dan gagal dititiberatkan oleh kepimpinan Najib serta DITAMBAH PULA dengan pemberian IC ekspress mamak kerala di Sabah adalah antara punca UTAMA tragedi Lahad Datu.

Berdasarkan kelemahan BN yang nyata ini, RAKYAT patut TUKAR DARIPADA KERAJAAN BN KEPADA PAKATAN RAKYAT diPRU13!

Nampaknya dengan bukti terbaru ini jelas semakin ramai pemimpin Umno terutama di Sabah menggunakan pendatang asing tanpa izin ini untuk mengundi Barisan Nasional (BN) dengan cara memberikan kad pengenalan tulen berserta wang sebagai imbuhan.

Jadi mengapakah pihak polis dan Peguam Negara tidak menahan dan menyiasat Shafie atas pemglibatan terang-terangan dalam Projek IC ciptaan Mahathir?

Mengapa perdana menteri, Najib Altantuya sibuk sangat mengarahkan polis menyiasat Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim kunun ada kaitan dan perjanjian dibuat antara mereka sedangkan Kesultanan Sulu sendiri menafikan dakwaan Najib Altantuya tersebut?

JANGAN TERPEDAYA DENGAN MUSLIHAT NAJIB ALTANTUYA DAN Umno mahu memerangkap Pakatan Rakyat dengan tuduhan tak berasas, sebaliknya patung Najib Altantuya dan Presiden Filipina, Pinoy III yang dibakar peserta demonstrasi di Manila siang tadi!

Umno mempolitik isu Lahad Datu untuk mencemar nama baik datuk seri anwar ibrahim walaupun ternyata UMNO telah mengkhianati negara dengan memberikan kerakyatan sesuka hati kepada warga asing dan membenarkan tentera penceroboh menakluki lahad datu....!!!!

Posted: 05 Mar 2013 08:13 AM PST

penghianat yang menjual  maruah negara di lindungi UMNO

Budaya politik  kotor  Umno, melalui medianya, mendapati wujudnya mana-mana kenyataan pemimpin Pakatan Rakyat yang dilihat berbeza dari versi kerajaan, maka kita akan menyaksikan skrip seperti berikut . Utusan dan TV3 akan mula menyerang pemimpin PKR tersebut selama beberapa hari dan adakalanya berminggu, diikuti oleh demonstrasi dan laporan polis oleh golongan yang suka dilihat sebagai pencacai Umno. Jika skrip itu lebih tebal maka pemimpin PR tersebut akan dipanggil polis untuk disoal dan skrip itu kadangkala berakhir dengan pendakwaan di mahkamah.

Itulah yang terjadi pada Mohd Sabu di dalam isu Bukit Kepong. Utusan dan TV3 serang beliau lebih kurang 20 hari lebih diikuti dengan 1,000 lebih laporan polis ke atas beliau, dipanggil polis untuk disoalsiasat dan akhirnya didakwa di mahkamah . Nurul Izzah juga diganggu dengan modus operandi yang sama kecuali beliau tidak didakwa seperti Mohd Sabu.

Kini nampaknya giliran Tian Chua. Fasa serangan ke atas Tian Chua kini di peringkat serangan bertalu-talu oleh media Umno diketuai oleh Utusan dan TV3, demonstrasi ke atas Tian Chua oleh mantan-mantan pegawai atasan polis dan laporan polis. Mungkin sehari dua ini polis akan panggil Tian Chua dan tidak mustahil Gani Patail akan sempurnakan skrip Umno dengan mendakwa Tian Chua.

najib penghianat  haramjadah  jemput warga sulu serang sabah....ada deal nie.....tapi tuduh anuar ibrahim....!!!

Melalui berita di TV 3 tentang demonstrasi oleh mantan pegawai atasan polis ke atas Tian Chua. Salah seorang peserta demonstrasi tersebut menyebut bahawa isu keselamatan negara tidak boleh sama sekali dipolitikkan. Saya tersenyum dengan kenyataan tersebut tetapi saya juga bersetuju seratus peratus dengan kenyataan tersebut. Ya, isu keselamatan negara tidak sewajarnya dipolitikkan. Namun kita berhak bertanya, jika benar Tian Chua dilihat mempolitikkan isu Lahad Datu bagaimanapula dengan Umno dan media yang menjadi proksi Umno? Adakah mereka tidak mempolitikkan isu Lahad Datu atau isu keselamatan negara?

Bukankah Utusan sendiri melaporkan kononnya Anwar Ibrahim terlibat dalam isu Lahad Datu? Tidakkah ini dilihat mempolitikkan isu tersebut? Bukankah kegagalan pihak kerajaan BN melalui agensi-agensi keselamatannya mengawal keselamatan di persisiran laut di Sabah menyaksikan para penceroboh yang lengkap bersenjata yang menggelar diri mereka sebagai tentera Kesultanan Sulu boleh dengan mudah menyelusupi masuk tanah air kita dan berkubu di Felda Sahabat 17 di Kampung Tanduo di Lahad Datu pada 9 Februari yang lalu.

Kenapakah kegagalan kerajaan BN menjaga dan mengawal keselamatan negara hingga penceroboh bersenjata mudah masuk ke negara ini tidak dikritik oleh Umno dan media proksinya? Mengapa Anwar yang tidak memegang kuasa dipersalahkan? Jika ini bukan mempolitikkan isu Lahad Datu apakah namanya tindakan ini?

Isu keselamatan negara juga melibatkan isu pemberian kad pengenalan kepada bukan wargenegara dengan begitu mudah dan secara arbitrari seperti yang didedahkan dalam perbicaraan Suruhanjaya DiRaja di Sabah. Bukankah tindakan yang amat tidak bertanggungjawab itu menunjukkan kerajaan BN sanggup berkompromi tentang isu keselamatan negara bagi menyelamatkan kuasa dan survival politik mereka dengan cara yang paling tidak bermaruah?

seekor lagi setan UMNO yang jemput  warga sulu serang sabah....anuar juga yang kena tuduh....haramjadah punya  UMNO....!!!!

Wajarkan golongan imigran yang baru beberapa bulan atau tahun duduk di negara tanpa dkenalpasti kesetiaan mereka kepada negara ini dengan mudah diberikan IC biru meskipun permohonan mereka tidak disokong oleh apa-apa dokumen? Tidakkah satu perkara yang pelik Datuk Ambiga yang vokal meminta kerajaan mengadakan pilihan raya yang adil dan bersih ingin ditarik warganegaranya sedangkan para imigran begitu mudah diberi kerakyatan.

Tidakkah satu yang aneh penceroboh bersenjata yang jejaskan keselamatan negara mudah mendarat dan berkubu di bumi Lahad Datu dan tidak dihalau balik sedangkan Senator Australia dan aktivis alam sekitar Taiwan yang datang ke negara ini dengan secara sah dihantar balik hanya kerana suara mereka dilihat mengancam BN.

Amat malang kita tidak menyaksikan mantan pegawai pegawai atasan polis yang berdemontrasi ke atas Tian Chua tidak pula menunjukkan reaksi yang sama atas isu pemberian kerakyatan dan kad pengenalan kepada bukan warganegara secara berleluasa di Sabah dalam keadaaan penerima IC tersebut tidak layak diterima sebagai warganegara.

Adakah pegawai pegawai polis kanan ini juga dilanda sindrom "demonstrasi terpilih". Adakah kegagalan mantan pegawai pegawai atasan polis ini bersuara jauh sekali berdemontrasi dalam isu pemberian IC kepada bukan warganegara menunjukkan mereka juga ada pengetahuan tentang isu tersebut dan mulut mereka digam oleh BN? Atau adakah polis polis tersebutmerasakan pemberian IC kepada bukan warganegara tanpa mengikuti prosedur undang-undang tidak melibatkan isu keselamatan negara kerana operasi tersebut boleh memenangkan BN di dalam pilihan raya dan BN boleh terus berkuasa dulu, kini dan selamanya?

Untuk mereka … Janganlah rosakkan nama polis dengan dilihat polis sebagai pencacai Umno!!

lawak bodoh syaitan yang di kenali ....mahathir keling pundek bagi IC dan najib haramjadah buat janji palsu dengan warga sulu...anwar juga yang kena tuduh....hantar tentera ke lahad datu tapi sempat menyamun untuk kroni...!!!!

Posted: 04 Mar 2013 07:14 PM PST

 

inilah  salah seekor   pengkhianat tanahair ...menjual maruah negara sambil menipu sultan sulu....!!!!

2 ekor haramjadah  dalam UMNO main judi dengan warga  asing...rakyat dan anggota keselamatan yang jadi  mangsa...meeka terbunuh bukan  kerana benar2  mempertahankan  tanahair tetapi jadi mangsa  anjing permainan terkutuk UMNO...UMNO ni suka berak bersepah sepah...tetapi lebih suka paksa orang lain cucikan...baling tangan sembunyi batu...inilah perangai bangsat  UMNO...setan yang di kenali..

kesian kepada  anggota keselamatan yang di paksa berkorban nyawa  untuk survival  UMNO...tetapi pengorbanan mereka  di perlekehkan oleh UMNO...dah mati baru di sogok  naik  pangkat...tapi pemimpin UMNO ketawa terkekeh kekeh   di belakang  mereka kerana dapat memperbodohkan anggota keselamatan.....!!!!

tengok nie belom apa apa dah jatuh kan semangat tentera....sambil  menyamun  untuk kroni di waktu suasana tengah tegang....!!!

tak pernah di buat oleh tentera  di negara  lain...pergi berperang naik pesawat awam...agaknyalah pesawat  tentera  enjinnya dah habis di eksport ke argentina ke...???

engin dah kena rembat....nak gerak lambat sangat weiiii....baik aku naik jet air asia....

enjin dah habis kena eksport ke argentina...depa pun nak menyundal macam najib  menyundal dengan altantuya sampai scorpene  dah timbul tak boleh tengelam semula...tu yang  perairan negara mudah kena ceroboh dari luar dan dari dalam ( dari dalam ...UMNO jadi dalangnya ..eg seperti kes lahad datu  )

Tiada ulasan: