Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


hikayat mamak UMNO penipu mengaga mulut naga...seekor pecacai syaitan yang di kenali pun mengaku penasihat sultan sulu yang sebenar...bro nak menipu pun berpada padalah....rakyat bukan tak kenal kamu...kaki temberang sana sini....!!!!

Posted: 04 Mar 2013 06:52 AM PST

Saya adalah penasihat Sultan Sulu ‘sebenar’, kata exco Pemuda Umno

 

keturunan mamak penipu rupanya....itu lah akibat  bila bangsa kaum mudaliar di terima masuk menjadi ahli UMNO...UMNO bersepai...moral ntah di mana2....kelentong sana kelentong sini...!!!!

Exco Pemuda Umno, Lokman Noor Adam mengakui menjadi penasihat Sultan Sulu yang “sebenar”, dan menafikan menafikan dengan “Sultan Sulu” palsu yang mana pengikutnya sedang mengganas di Lahad Datu, Sabah.

Lokman berkata, Sultan Sulu yang sebenar ialah Sultan Roodinood Julaspi Kiram yang kini menetap di Manila, dan bukan Sultan Jamalul Kiram III (gambar) yang mendakwa dirinya sebagai Sultan Sulu yang sebenar.

“Saya akui, saya pernah dilantik oleh Sultan Sulu yang sebenar, iaitu Sultan Roodinood, Anak kepada Sultan Julaspi Kiram sebagai Penasihat beliau sekitar tahun 2005 untuk berurusan dengan Kerajaan Malaysia berhubung kebajikan mereka.

“Sejak 2006 saya memang tak pernah jumpa Sultan Roodinood Julaspi Kiram dan saya tak pernah dibayar elaun untuk tugas sukarela yang saya buat untuk beliau. Sepanjang tempoh saya mengenali beliau, beliau tinggal di Manila dan bukan di Sulu tempat Sultan Palsu yang menyerang negara kita,” kata Lokman dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau mengulas tentang gambar kad tertera namanya yang tersebar di Facebook dan Twitter, yang tertulis “Advisor to The Crown” (Penasihat Raja) Kesultanan Sulu dan Borneo Utara, dengan gelaran “Datu Sri Panglima” yang sering digunakan pembesar diraja Sulu.

Menurutnya, tohmahan ini adalah langkah terdesak pertemuan antara ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Nur Misuari dan pertemuan Datuk Seri Jeffry Kitingan dengan Raja Muda Palsu terbongkar.

Lokman berkata, pada tahun 1959, bekas ketua menteri Sabah, Tun Datu Mustapa Harun telah ke Sulu untuk menyelamatkan Sultan Julaspi Kiram yang ketika itu diancam bunuh oleh kerabatnya sendiri kerana perebutan takhta, dan kemudiannya Sultan Julaspi menetap di Sabah, sebelum kerajaan Malaysia memberikan beliau sebuah rumah di Lorong Maarof, Bangsar.

“Pada tahun 1963, Sultan Julaspilah orang yang bertanggungjawab membuat kenyataan menyokong Sabah menyertai Malaysia dan ianya terbit di muka depan akhbar Malaysia dengan tajuk ‘Sultan Sulu Restu Sabah Sertai Malaysia’. Ini bererti Sabah secara automatik menjadi sebahagian dari Malaysia, sebuah negara yang berdaulat dan tidak lagi boleh dituntut oleh mana-mana pihak.

“Malangnya, setika Sultan Julaspi berada di Malaysia, muncul beberapa orang ‘imposter’ Kiram yang menabalkan diri mereka sebagai Sultan Sulu yang baru.

“Mereka inilah yang dihasut oleh pihak pembangkang untuk menceroboh Sabah,” kata Lokman lagi.

Sabah atau dulunya dikenali sebagai North Borneo merupakan sekeping tanah yang dimiliki oleh Sultan Brunei. Ianya telah dihadiahkan kepada Sultan Sulu yang telah membantu Brunei dalam perperangan.

Peringkat awal, North Borneo telah dipajakkan oleh Sultan Sulu kepada Baron Von Overback. Overback kemudiannya telah berkerjasama dengan Alferd Dent untuk menubuhkan North Borneo Company.

Apabila penduduk Sabah bangkit menentang pemerintahan North Borneo Company, Sabah diserahkan kepada British, sebelum menyertai Malaya, Sarawak dan Singapura untuk membentuk Malaysia pada September 1963

 

 

penyapu sial

 

 

bila puak puak syaitan yang di kenali menegak benang basah...berjaga jaga lah...sape tak kenal UMNO...parti yang penuh kaki temberang ,kaki kelentong ,kaki ampu dan perompak hak rakyat....boleh percaya kah cakap cakap pecacai sebegini yang bakal di sumbat lubang taik yang di gali sendiri...syok sendiri perasan sendiri....pooodaaahhhh...!!!!

pada aku ...sultan sulu palsu yang restu sabah menyertai malaysia...sebab mulut dia dah di sumbat dengan pelbagai kemewahan haramjadah yang telah di taburkan oleh puak UMNO lahanat....!!!!

bapak syaitan yang di kenali berfatwa kununnya kumpulan penceroboh bersenjata warga sulu bertentangan dengan ajaran islam....habis tu anak kamu yang jadi tokeh arak san miguel dan kamu mengarahkan pembunuhan rakyat sendiri di memali dahulu ....ikut ajaran islam ke...????

Posted: 04 Mar 2013 06:03 AM PST

jadi tokeh arak tak bercanggah dengan islam kata  tua kutuk keling pundek mahathir...

bunuh rakyat sendiri di memali pada tahun 1985  tak bercanggah dengan islam kata keling celaka ini...

warga sulu menuntut haknya yang kena tipu dek keling pundek mahathir dan najib bercanggah pulak dengan islam...syaitan besar bagi ilham ke...????

KUALA LUMPUR, 4 Mac — Bekas Perdana Menteri  Mahathir Mohamad menyifatkan perbuatan kumpulan penceroboh bersenjata di Lahad Datu dan Semporna, Sabah sebagai bertentangan dengan ajaran Islam.

Beliau berkata kumpulan itu bertindak ganas sehingga menyebabkan pertumpahan darah dan kehilangan nyawa lapan anggota pasukan keselamatan negara dalam dua kejadian berasingan di kedua-dua lokasi serangan itu.

“Kita cuba nak selesaikan perkara ini tanpa pertumpahan darah, tetapi kita dapati orang Sulu ini ganas, mereka bukan sahaja membunuh askar kita tetapi cederakan orang yang sudah mati.

“Kononnya mereka orang Islam tetapi perbuatan mereka tidak mengikut kehendak agama Islam,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan ‘Global Muslim Conference on Unity and Economy’ anjuran Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (MCCM) di sini hari ini.

Dr Mahathir berkata kerajaan perlu mengambil tindakan segera supaya dapat mengalahkan kumpulan penceroboh itu dan menghadapkan mereka ke mahkamah kerana membunuh.

Beliau juga khuatir situasi akan menjadi lebih buruk kerana kumpulan penceroboh ini akan tetap meneruskan keganasan mereka secara berpanjangan walaupun akan kalah dalam pertempuran.

“Saya khuatir apabila kita lihat apa yang berlaku di Filipina, bila ada pemberontakan daripada rakyat mereka, ia berpanjangan dan tidak mudah dihentikan.

“Sebab itu saya harap kerajaan akan mengambil tindakan yang keras dan tegas supaya tidak berlarutan,” katanya sambil mengucapkan takziah kepada keluarga anggota pasukan keselamatan yang terkorban dalam insiden itu.

Sementara itu Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan meminta kerajaan Malaysia menamatkan segera pencerobohan bersenjata itu yang sama sekali tidak menghargai nyawa pasukan keselamatan negara.

“Lapan nyawa sudah terlalu ramai bagi Malaysia. Malaysia negara yang aman damai dan menghargai setiap nyawa. Penceroboh bersenjata berkenaan tidak mempunyai sebarang belas kasihan dan tidak tahu menghargai nyawa manusia. Mungkin bagi penceroboh korban lapan nyawa masih terlalu kecil.

“Umno berdoa supaya tidak ada lagi kemalangan jiwa ekoran tragedy pencerobohan itu selepas ini,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan delegasi 11 anggota Pergerakan Belia Malaysia-Palestin dari Gaza di Menara Datuk Onn di sini.

Sementara itu di SEMPORNA, penduduk tempatan terutamanya yang bergantung hidup dalam industri pelancongan berharap konflik bersenjata itu dapat ditamatkan segera kerana kejadian itu menjejaskan pendapatan mereka.

Mahlul Abas, 45, berkata konflik bersenjata yang berlarutan hampir sebulan itu ternyata menjejaskan industri pelancongan terutama di Semporna yang terkenal dalam menguruskan pelancong dari dalam dan luar negara ke Pulau Sipadan dan Pulau Mabul.

“Setiap tahun Semporna menerima pelancong kira-kira 50,000 orang jadi apabila berlaku konflik bersenjata ini ia ternyata menjejaskan mata pencarian kami,” katanya.

Beliau yang mengusahakan agensi bot dan kemudahan menyelam kepada pelancong mengakui sukar menjalankan perniagaan secara aman kerana sentiasa perlu mengutamakan keselamatan dan mengambil langkah berjaga-jaga bagi mengelak diserang penceroboh.

Siti Salwa Hassan, 49, berkata, beliau kini terpaksa berpindah sementara ke rumah saudara selepas kejadian serangan berbalas tembakan malam kelmarin dan akan hanya pulang ke rumah setelah keadaan pulih sepenuhnya.

Dalam pada itu, Bernama difahamkan penduduk tempatan, kesemua sekolah di daerah Semporna diarah tutup sejak jumaat lepas, sejak konflik tercetus.

Seorang pelajar Mohd Nusairi Umar, 17, berkata dia tidak dapat hadir ke sekolah disebabkan keadaan semakin membimbangkan.

“Saya tidak pergi ke sekolah hari ini sebab sekolah sudah ditutup, lagipun bas sekolah pun tiada, jadi bagaimana mahu saya ke sekolah,” katanya. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

tu la akibatnya bila syaitan yang di kenali sakit mental....apa yang cakapkan semua ikut ilham nafsu syaitannya....!!!

Edisi UMNO tipu dan khianat warga Sulu...Siasatan terhadap anwar ibrahim hanya sandiwara Najib tutup penipuan yang di rancangkan sendiri...!!!!

Posted: 04 Mar 2013 05:42 AM PST

 

sandiwara najib...bermesra dengan sultan sulu untuk menipunya...tengok berita di atas ...mana tak warga sulu kena tipu...rupanya najib tabur janji palsu...kalau kita pun akan jadi marah...

 

Arahan Perdana Menteri  Najib Razak supaya menyiasat penglibatan pembangkang dalam insiden keganasan di Lahad Datu adalah cubaan untuk menutup penipuan  pentadbiran Najib menangani isu pencerobohan yang menyaksikan lapan anggota polis Malaysia terkorban...

Keganasan di Sabah telah berlarutan selama 23 hari, namun Najib, Menteri  Sotong Dalam Negeri Hishamuddin Hussein, dan Menteri Pertahanan Ahmad Zahid Hamga masih lagi gagal untuk mencari jalan penyelesaian terhadap situasi tersebut.

Sebaliknya, perdana menteri itu dengan tidak bertanggungjawab cuba mengalihkan perhatian rakyat daripada kelemahan pentadbirannya..

Kita nak tegaskan  Anwar Ibrahim tidak terlibat dengan pencerobohan dan keganasan di Sabah, atau menjadi punca kepada berlakunya insiden tersebut...UMNO lah punca angkara keganasan tersebut...kerana projek IC  untuk menang PRU secara menipu tergamak menipu dan membuat janji palsu kepada warga sulu ...

Najib sebelum ini dalam lawatannya ke Perlis telah mengarahkan pihak berkuasa terutama pihak risikan menyiasat dakwaan bahawa ada pemimpin pembangkang terlibat dengan insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah.

Justeru  itu  kita  turut menggesa Putrajaya untuk segera mengadakan sidang khas Parlimen bagi membincangkan isu pencerobohan ini demi mendapatkan gambaran sebenar di Sabah.

Isu ini juga tidak dijadikan arena tuduh menuduh, dan kepimpinan negara seharusnya memberi tumpuan kepada keselamatan negara serta tidak mengalih perhatian rakyat dari  kepentingan politik korup  mereka..

Kita menggesa kerajaan agar tidak melibatkan campurtangan politik dalan menangani perkara itu.

Insiden keganasan di Sabah setakat ini telah menyebabkan kematian lapan anggota pasukan keselamatan Malaysia, 20 militan Filipina maut, tiga militan telah ditangkap dalam kejadian yang berlaku di tiga lokasi berasingan.

Pasukan tentera juga telah menghantar dua batalion tentera tambahan bagi membantu pihak berkuasa mengawal keadaan di sana.

Najib sebelum ini juga turut menyuarakan rasa hairan kenapa kumpulan itu datang ke Sabah ketika ini semasa negara sedang hampir untuk mengadakan pilihan raya umum sedangkan tuntutan Kesultanan Sulu ke atas Sabah sudah lama dibuat.

Semua pihak kena siasat. Filipina, Presiden Aquino pun nak tahu apa sebenarnya. Perkara ini satu embarrassment (penghinaan) yang besar kepada kerajaan Filipina.

"Mereka tak reda warga mereka terlibat dengan pencerobohan, mengganas, guna senjata dan bunuh orang kita,” katanya kepada pemberita.

Media Filipina The Phillipine Inquirer, sebelum ini, melaporkan berdasarkan sumber risikan Filipina, mereka mendapati ada pemimpin pembangkang yang rapat dengan Anwar menemui kumpulan penceroboh berkenaan yang mendakwa mereka adalah Tentera Kesultanan Sulu yang menuntut hak ke atas Sabah.

Reuters juga, pada 14 Februari lalu, mengatakan ada kaitan pemimpin pembangkang dalam insiden pencerobohan di Sabah itu.

Stesen televisyen swasta penjilat lubang taik UMNO, TV3, dan akhbar Umno, Utusan Meloya edisi mingguan mereka turut melaporkan kaitan antara Anwar dengan militan tersebut.

Sehubungan itu, Anwar melalui peguamnya Latheefa Koya telah meneliti kenyataan berkenaan, dan menuntut kedua-dua syarikat media berkenaan-TV3 dan Utusan Malaysia- membuat permohonan maaf kerana menyiarkan laporan berita sedemikian.

Sekiranya mereka masih gagal memohon maaf, Anwar tidak teragak-agak akan mengambil tindakan saman terhadap stesen televisyen dan syarikat akhbar tersebut.

 

 

penyapu sial

 

 

kesian warga sulu kena tipu hidup hidup dengan najib bapak syaitan segala penipu...yang turut jadi mangsa adalah anggota keselamatan yang mati katak angkara kerja menipu penghianat negara parti UMNO haramjadah...

jika warga sulu berjuang sampai terkorban kerana menuntut haknya di kira syahid...anggota keselamatan dapat apa...akhirat lansung tiada nilai angkara kerja lahanat parti syaitan yang di kenali...!!!!

laaaaa rupanya ahli UMNO yang mengetuai pasukan penceroboh tentera sulu di lahad datu...patutlah geng geng pukimak mereka berkeriau menuduh anwar ibrahim yang terlibat....pekung dah pecah kemaluan dah bernanah....sandiwara dah jadi temberang....patutlah bagai cacing kepanasan masing masing menegak benang basah....!!!!

Posted: 03 Mar 2013 08:52 PM PST

Ketika Umno BN menyalak kencang mengheret Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam isu pencerobohan di Lahad Datu, Sabah, rupa-rupanya ‘Sultan Sulu’ yang didakwa mengetuai pasukan penceroboh itu adalah ahli Umno.

Ini dibuktikan dalam laporan Berita Harian pada 19 Februari 2011 bertajuk ‘Umno Sabah minta keahlian ‘Sultan Sulu’ dipecat’.
Dilaporkan, Sultan Sulu itu adalah Datu Mohd Akjan Ali Muhammad dan merupakan ahli Umno sebuah cawangan dalam Bahagian Kota Kinabalu.

Mengikut laporan itu, arahan pemecatan Mohd Akjan kerana beliau mengisytiharkan dirinya sebagai Sultan Sulu.
Mohd Akjan yang juga Pengerusi Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) Cawangan Sabah adalah bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Beliau dilapor ditabalkan sebagai Sultan Sulu awal Februari 2011 selepas mengangkat sumpah kesetiaan dalam majlis di sebuah rumah di Kampung Likas, dekat Kota Kinabalu.

Ekoran pengisytiharannya itu, Badan Perhubungan Umno Sabah mahu Majlis Tertinggi (MT) parti memecat beliau.
Dilaporkan, keputusan sebulat suara itu dicapai pada mesyuarat Umno Sabah, 17 Februari 2011.

Umno menyifatkan tindakan Mohd Akjan itu mencemar imej dan memecahbelahkan perpaduan parti.
Ketua Menteri yang juga Pengerusi Umno Sabah, Datuk Seri Musa Aman dilapor berkata, Umno memandang serius tindakan ahli perniagaan terbabit mengisytiharkan dirinya sebagai Sultan Sulu.

Sehubungan itu, Musa mencadangkan agar MT mengambil tindakan tegas terhadap Mohd Akjan bagi menjamin keutuhan parti.
Musa yang mengulangi kenyataannya sebelum ini bahawa kerajaan negeri tidak mengiktiraf tindakan Mohd Akjan itu dan meminta polis menjalankan siasatan dan mengambil tindakan sewajarnya.

BN menangguk di air keroh...cuba tutup kemaluan sendiri beri ic biru kepada warga asing....geng sendiri main sandiwara...buat repot polis untuk menagih simpati...!!!!

Posted: 03 Mar 2013 08:42 PM PST

Barisan Nasional (BN) Taiping hari ini membuat laporan polis terhadap dua pemimpin parti pembangkang berhubung kenyataan insiden pencerobohan di Lahad Datu yang didakwanya sebagai sandiwara dan konspirasi terancang kerajaan BN dan Umno.

Laporan itu dibuat di ibu pejabat Polis Daerah Taiping di sini pada pukul 10.30 pagi ini oleh wakil BN Taiping Datuk Ahmad Shalimin Ahmad Shafie terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua (gambar) dan anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR, Dr Roland Chia.

Ahmad Shalimin, yang juga Ketua Umno Bahagian Taiping, diiringi oleh kira-kira 100 anggota parti komponen BN semasa membuat laporan itu.

Beliau berkata laporan itu dibuat supaya pihak polis dapat menyiasat dan mengambil tindakan tegas berhubung kenyataan yang disifatkannya sebagai fitnah dan hasutan yang boleh menggugat keselamatan negara.

Pada Jumaat lepas, Tian Chua telah dilaporkan memberitahu KeadilanDaily, sebuah portal dalam talian, bahawa insiden tembakan di Lahad Datu dipercayai merupakan “konspirasi terancang kerajaan Umno” untuk mengalihkan perhatian dan menakut-nakutkan rakyat.

Di Putatan, Sabah, Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Yahya Hussein, menyelar kenyataan Tian Chua itu dan menyifatkan ia sebagai tidak berasas.

Beliau menggambarkan pihak pembangkang langsung tidak menghormati dan menghargai jasa pengorbanan anggota polis yang terkorban dalam insiden pencerobohan bersenjata itu.

“Inilah kualiti pembangkang,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Titik Sentuhan Rakyat Dewan Undangan Negeri (DUN) Petagas, dekat sini.

“Mereka hanya tahu membangkang walaupun membabitkan soal keselamatan dan keamanan Negara.”

Di Johor Bahru, Anggota Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan Mohamed, berkata dakwaan Tian Chua merupakan bukti jelas pembangkang memperlekehkan pengorbanan anggota keselamatan negara.

“Di dalam keghairahan mereka untuk meraih undi, pembangkang akan bercakap apa sahaja yang tidak masuk akal,” katanya kepada pemberita selepas majlis Sumbangan Veteran Tidak Berpencen 1Malaysia (SVTB1M) Parlimen Pulai di sini.

“Mereka akan mempergunakan insiden tragik untuk mendapatkan keuntungan politik.”

Di Kota Tinggi, Johor, anggota exco negeri Asiah Md Ariff berkata dakwaan Tian Chua itu sesuatu yang tidak bertanggungjawab dan tidak berhemah selain mengambil kesempatan untuk meraih sokongan pengundi menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Di Alor Setar, Wanita Umno Kedah dan Bahagian Alor Setar membuat laporan polis terhadap kenyataan Tian Chua di Ibu Pejabat Polis Kota Setar.

Ketua Wanita Umno Bahagian Alor Setar Sharifah Maznah Syed Kassim berkata kenyataan Tian Chua itu adalah satu penghinaan kepada Umno dan tindakannya itu sangat melampau.

“Kita minta supaya pihak berkuasa mengambil tindakan yang drastik terhadap kenyataan Tian Chua,” katanya kepada pemberia selepas membuat laporan itu.

Sementara itu, Pegawai Kebajikan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Kota Setar, Mohd Fauzi Sharif, turut membuat laporan polis yang sama.

Di Kuala Lumpur, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata dakwaan Tian Chua itu adalah keterlaluan dan tidak menunjukkan sikap bersama demi kepentingan negara.

Beliau berkata sikap itu juga menunjukkan pemimpin PKR itu tidak mempunyau perasaan taat dan patriotik terhadap negara.

“Mereka yang mempersendakan dan mendakwa ia sandiwara Umno adalah menderhaka kepada negara,” kata Mustapa, yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, kepada pemberita di sini.

Sementara itu, Pengerusi BN Parlimen Batu Datuk Yahaya Mat Ghani turut membidas sikap Tian Chua yang dianggap perlu dihukum oleh pengundi pada PRU ke-13 nanti.

Beliau berharap pengundi di Parlimen Batu menolak Tian Chua kerana tidak mempunyai sikap patriotik dan memperlekehkan soal keselamatan negara.

Dalam kejadian pencerobohan kumpulan bersenjata berasingan di Sabah, tujuh anggota polis terkorban di Kampung Tanduo, Lahad Datu dan di Semporna sejak kelmarin. — Bernama

 

penyapu sial

 

buat lah berjuta juta aduan polis...tak apa ...sebab polis tu anjing kamu....realiti itu kebanyakan dah tau...sandiwara projek ic sampailah sultan sulu boleh jadi ahli UMNO kota kinabalu...

bila ada anggota keselamatan yang mati katak angkara politik licin UMNO mengkhianati rakyat sabah dan negara...tiba tiba mendapati tentangan makin sengit dan tembelang semakin pecah berdarai...orang lain yang tidak ada kena mengena dengan skandal penghianatan negara nak di babitkan bersama..

inilah dia UMNO baling tangan sembunyi batu...macam ini punya malaun nak jadi pemimpin yang baik jauh sekali...yang cetus huru hara ,perkauman dan menjual maruah negara dengan projek ic terlepas begitu sahaja...yang ternak lembu di kondo jauh sekali..yang bunuh altantuya dan makan komisen haram scorpene lansung bebas memekak sana sini...ajak berdebat konek pulak tak ada...asik ikut nasi kangkang bini...!!!

PRU 13 tolak anjing anjing ini sampai terkambus dalam lubang taik mereka gali sendiri....!!!!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT