Sabtu, 30 Mac 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Peguam Negara tiada konek jika enggan buka semula kes pembunuhan altantuya....!!!!

Posted: 30 Mar 2013 08:14 AM PDT

Pendedahan terbuka baru-baru ini oleh usahawan Deepak Jaikishan, P. Balasubramaniam dan peguam Bala, Americk Sidhu menunjukkan Pejabat Peguam Negara (AGC) mempunyai asas kukuh untuk membuka semula kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu pada 2006, kata presiden baru Majlis Peguam hari ini.

Pendakwa raya tidak harus menangguhkan siasatan kes tersebut yang telah menyebabkan dua anggota unit tindakan khas polis dijatuhi hukuman mati.

Pendedahan oleh Deepak Jaikishan, mendiang Balasubramaniam Perumal dan peguam Americk Singh Sidhu menimbulkan kewajaraan yang mencukupi untuk pihak berkuasa membuat siasatan lanjut.

Sebarang siasatan lanjut mungkin atau mungkin tidak membawa kepada penemuan baru, tetapi kita hanya akan tahu sekiranya siasatan tambahan telah dijalankan..

Ini sebagai membalas jawapan l Gani Patail pada 26 Mac selepas gesaan awal Majlis Peguam, dimana Peguam Negara dilapor berkata jabatannya hanya boleh membuka semula kes jika terdapat bukti baru kerana bimbang akan mewujudkan tanggapan buruk.

Pendedahan terkini oleh tiga individu tersebut, khususnya Deepak yang menjadi orang tengah mengatur kenyataan bersumpah kedua adalah bukti baru yang mampu memberikan motif penting keaas pembunuhan kejam model Mongolia tersebut.

Motif, yang merujuk kepada sebab seseorang melakukan jenayah, tidak dapat diketahui secara menyeluruh semasa perbicaraan kes di Mahkamah Tinggi pada 2007 memandangkan undang-undang tidak memerlukannya, tidak seperti "mens rea", niat untuk melakukan jenayah ialah elemen penting bagi menyabitkan suspek pembunuhan.

Walaubagaimanapun, motif mungkin penting dalam kes yang terdapat keraguanseperti 'mens rea', ataupun dimana terdapat persoalan sama ada terdapat lebih ramai orang bersangkut paut dengan atau terlibat dalam jenayah, dan bentuk semula jadi hubungan ataupun penglibatan..

Mahkamah Tinggi telah mendapati dua bekas anggota polis bersalah setelah berniat membunuh Altantuya dan telah pun membunuhnya, tetapi membebaskan tertuduh lelaki ketiga, penganalisis politik Abdul Razak Baginda yang pernah mempunyai hubungan sulit dengan wanita Mongolia itu dan dituduh bersubahat bersama bekas Ketua Inspektor Azilah Hadri dan bekas Koperal Sirul Azhar Umar.

Balasubramaniam atau PI Bala muncul buat pertama kali dikhayalak ramai pada 2008 apabila beliau keluar membuat pertuduhan melibatkan pemimpin tertinggi negara dalam SD pertamanya mengenai pembunuhan kejam Altantuya. Akan tetapi beliau tampil kembali keesokkan harinya untuk menarik semula SD pertama dan keluar dengan SD kedua yang bercanggah dengan yang awal. Balasubramaniam kemudiannya membawa keluarganya berpindah ke luar negara kerana bimbang dengan keselamatannya.

Pada 15 Mac lalu, Balasubramaniam telah meninggal dunia semalam akibat serangan jantung, beberapa minggu selepas pulang daripada persembunyian.

Deepak baru-baru ini juga mengakui beliau terlibat dalam membantu Balasubramaniam untuk menarik kembali perakuan bersumpah (SD) berhubung satu pembunuhan berprofil tinggi pada 2006 termasuk menyediakan dua peguam untuk membantu menyediakan SD baru. Pada 16 Mac lalu, Majlis Peguam berkata akan mengemukakan aduan ke atas salah laku peguam senior Tan Sri Cecil Abraham kepada Lembaga Disiplin Peguambela dan Peguamcara (ASDB).

10 minit ajer dah lah tu siaran rakaman.....ini macam rakaman rais suntut robengah sampai terpancut ....angkuh amender kalau asik asik nak kencingkan pakatan rakyat...!!!!.

Posted: 30 Mar 2013 08:03 AM PDT

Rais: Pakatan angkuh tolak siaran manifesto

dah suntut robengah 10 minit sampai terpancut...masih angkuh tuduh pakatan rakyat  angkuh...10 minit mana cukup beb...nak pancut robengah pun ada " warm-up " dulu....!!!!

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim menyifatkan Pakatan Rakyat (PR) angkuh apabila menolak tawaran kerajaan untuk mereka membentang manifesto pilihan raya umum di Radio Televisyen Malaysia (RTM).

“Sikap angkuh pembangkang itu sudah terdaftar dalam pemikiran rakyat Malaysia. Biasanya apabila orang berbudi kita berbahasa, tetapi bagi pembangkang, mereka berkata kami tidak mahu, kami tolak, alasan-alasan yang diberi tidak cukup,” katanya.

Rais (gambar) berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Ramah Mesra Warga Kerja Pos Malaysia Berhad bersama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.

Pada 22 Mac lepas, beliau menawarkan semua parti politik membentang manifesto masing-masing bagi pilihan raya umum ke-13 menerusi RTM selama 10 minit.

Bagaimanapun, pada 25 Mac lepas, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menolak tawaran itu dan PKR serta PAS dilapor turut mengambil tindakan sama.

“Seharusnya mereka ambil ini sebagai satu peluang keemasan tetapi oleh kerana keangkuhan mereka, mereka tidak mahu menerimanya,” katanya.

Rais yakin rakyat akan menterjemah tindakan pembangkang itu dalam pilihan raya umum nanti.

 

 

penyapu sial

 

 

anjing tua seekor ni x habis habis membodek....10 minit bagi untuk siaran ..dahlah tu siaran rakaman yang di tapis...ko pikir inikah cara demokrasi yang sebenarnya ke...di amerika dan negara yahudi hatta di indonesia pun x buat taktik kotor sebegini...merka bagi peluang samarata berkempen dalam tv...??yang puak puak ko berhari hari melalak dalam tv 3 dan rtm sampai rakyat nak muntah dengar fitnah kamu...macam mana,,???

10 minit tu sesuai buat rakaman kamu pancut robengah ....buat apa kamu nak tawar masa sependek tu untuk samakan masa kamu memancutnya...

ingat rais tua kutuk....mesej yang nak di sampaikan rakyat bukan cukup 10 minit....untuk pemanas badan pun belum tentu cukup...pakatan rakyat mintak sekurang kurangnya 1 jam ....live dan tanpa tapis...itu ajer...jika di banding peluang puak puak syatan kamu yang berkali kali banyaknya berkempen di media arus perdana...

itu pun sifu takut bini kamu ....koneknya pendek ajer...menyorok balik tetek rosmah...tak berani bubar parlimen...penakut....bacul...jantan dayussss..!!!!

apabila PM kote celah tetek rosmah ( bacul )...negara di tadbir ala malayan union.....dah macam union carbide nampaknya....!!!!

Posted: 29 Mar 2013 05:51 PM PDT

Oleh kerana  PMnya sendiri  seorang yang bacul....maka Negeri Sembilan terpaksa membiarkan Dewan Legislatifnya terbubar dengan sendiri itu,  Membiarkan Dewan Undangan Negeri terbubar dengan sendiri itu merupakan petanda jelas yang negara kita seolah-olah sedang ditadbir seperti Malayan Union yang ingin dibentuk oleh British dahulu.

Ramai yang keliru tentang isu ini termasuk mereka yang memimpin. Oleh itu kita melihat cara negara kita ditadbir urus tidak seperti sebuah negara Persekutuan. Kita seolah-olah ditadbir oleh kerajaan yang cuba dibentuk oleh British dahulu, iaitu kerajaan Malayan Union dalam mana negara kita hendak ditadbir seperti sebuah negara ‘unitary’.

British hampir berjaya membentuk dan melaksanakan Malayan Union terhadap Semenanjung ini. Brtitish telah merangka Semenanjung ini sebagai sebuah negara ‘unitary’ tanpa mempunyai sempadan di antara kesemua negeri dalam Semenanjung ini. Kuala Lumpur merupakan pusat pentadbiran Malayan Union itu. Tidak ada lagi Selangor, tidak ada lagi Negeri Sembilan dan semua negeri-negeri yang kita ada sekarang ini. Raja-Raja Melayu dirancang untuk menjadi penasihat-penasihat kepada Malayan Union itu dalam bentuk ‘ceremonial’ sahaja.

Tetapi semuanya itu dapat ditolak sehinggakan kita berjaya membentuk sebuah negara Persekutuan pada bulan Februari 1948 dan kerajaan Persekutuan itulah yang meneruskan perjuangan kemerdekaan sehingga kemerdekaan itu tercapai pada bulan Ogos 1957. Raja-Raja Melayu telah mendapat semula negeri-negeri jajahan baginda semua dengan mempunyai Legisltifnya sendiri dan Ketua Eksekutif sendiri, walaupun Ketua Eksekutif itu dilantik oleh British.

Justeru dalam pemahaman kita yang mudah, negeri-negeri ini adalah negeri-negeri berdaulat di bawah naungan Raja-Raja Melayu dan dalam perjanjian Persekutuan pada Februari 1948 itu. Negeri-negeri ini bersetuju untuk bergabung dalam sebuah negara Persekutuan yang dinamakan Persekutuan Tanah Melayu. Kedaulatan negeri-negeri inilah sumber kedaulatan negara persekutuan yang baru terbentuk itu.

Oleh itu perhubungan Putrajaya dengan kerajaan negeri-negeri di dalam persekutuan itu mestilah perhubungan dengan negeri-negeri yang berdaulat dan merdeka. Persekutuan mesti melayani negeri-negeri dalam persekutuan itu dengan hormat seperti negara kita menghormati kerajaan negara lain yang berdaulat itu. Tetapi ini tidak berlaku di negara kita di mana Persekutuan telah menentukan segala-galanya dan negeri-negeri di dalam persekutuan ini terpaksa tunduk kepada kehendak Putrajaya seratus peratus.

Terbubarnya Dewan Undangan Negeri Sembilan dengan sendiri itu adalah disebabkan keadaan dan masalah yang ada di peringkat persekutuan. Itu masalah persekutuan. Tetapi jika Negeri Sembilan ditadbir politiknya oleh Negeri Sembilan sendiri, Mohamad Hasan sepatutnya membubarkan Dewan Undangan Negeri Sembilan itu dahulu sebelum DUN itu terbubar dengan sendirinya. Biarlah Negri Sembilan mengadakan pilihanrayanya dahulu kerana seperti yang kita dengar selalu, Menteri Besar NS selalu berkata, “kito dah ready bilo-bilo maso untuk pilihanrayo”.

Sebagai sebuah negeri yang berdaulat dalam persekutuan ini Negeri Sembilan sepatutnya memanggil pilihanraya DUN dahulu. Jika kita terpaksa menunggu pimpinan persekutuan untuk menyelesaikan masalahnya di Putrajaya sebelum kita memanggil pilihanraya untuk DUN Negeri inilah masalahnya yang timbul. Terbubarnya DUN Negeri Sembilan secara sendiri itu telah memberikan persepsi jelas yang UMNO dan BN itu sesungguhnya sedang menghadapi masalah.

Jika benar Negeri Sembilan bertindak sebagai sebuah negeri yang berdaulat membiarkan Dewan Undangan Negeri terbubar itu adalah satu kejadian yang tidak sepatutnya berlaku. Menteri Besarnya yang telah diberi kuasa untuk menentukan pembubaran itu tidak melakukannya kerana masalah pimpinan Persekutuan yang belum bersedia itu. Putrajaya tidak menghormati nilai sebuah negara persekutuan seolah-olah kita masih terikat dengan budaya mentadbir ala Malayan Union dahulu. Tiada kebebasan barang sedikit untuk negeri-negeri dalam persekutuan itu.

Bukannya salah untuk memahami dan membantu masalah yang dihadapi oleh pimpinan persekutuan itu, tetapi tidak lah sampai membiarkan Dewan Undangan Negeri yang berdaulat dan mulia itu terbubar begitu sahaja kerana kehendak Persekutuan itu. Nampaknya Johor pun sudah menunjukkan tanda-tanda DUN akan terbubar dengan sendiri itu.

Nampaknya satu demi satu DUN-DUN negeri-negeri yang menganggotai persekutuan kita ini akan terbubar secara ‘automatic’ semata-mata kerana kelalaian dan kelemahan pimpinan Persekutuan. Mereka lebih mementingkan politik kepartian walaupun parti yang memerintah itu sudah hampir kepada penamat usianya.

Parti pemerintah negara ini sudah terlalu uzur dan berusia untuk terus mentadbir kita.Tengok sahajalah, Dewan Undangan Negeri pun terbubar dengan sendirinya. Apa lagi alasan yang ada yang bagi kita mempertahankan kerajaan yang sudah uzur ini?

nak hina agama lain dan melanggar undang undang negara ...boleh kebal dari tindakan undang undang jika menyokong parti syaitan dan parti syaitan masih berkuasa....!!!!

Posted: 29 Mar 2013 04:55 PM PDT

Zul kulom batang gajah persoal mengapa Tuhan Hindu tidak halang banjir

Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Zulkifli Noordin  aka zul kulom  dikritik pemimpin Hindu apabila beliau menyampaikan kuliah agama baru-baru ini dengan mempersoalkan seorang peniaga India mengapa tuhan Hindu tidak melindungi kedainya dari ditimpa banjir.

Ahli parlimen bebas itu juga mempersoalkan kesucian Sungai Ganges, yang juga dikenali sebagai Ganga di India, yang dianggap suci oleh penganut Hindu.

“Saya pernah ke Sungai Ganga dahulu. Bagaimana boleh kata ia suci? Terdapat bangkai ayam dan ranting kayu terapung-apung,” kata Zulkifli yang direkod dalam video bertajuk “Zulkifli Nordin (PERKASA) menghina agama hindu” yang dimuat naik di laman sosial YouTube semalam.

Kenyataan Zulkifli sebagai “serangan ganas” ke atas orang India di Malaysia.Kata-kata yang dikeluarkan Zulkifli Noordin adalah yang paling teruk dalam menyerang agama lain di negara ini..

Kita mahu Ketua Polis Negara dan Peguam Negara menyiasat dan mendakwa Zulkifli Noordin di bawah seksyen 298A Kanun Keseksaan yang menyebabkan ketidakharmonian, dan mencetus kebencian antara kaum.

Zulkifli juga dilihat menghina penganut Hindu yang mahu membeli patung yang telah patah.

“Berebut Hindu beli Tuhan, Tuhan gajah, semua sudah patah, saya tanyalah, aci, apasal beli Tuhan sudah patah. Dia jawab ‘tak apa balik kita taruk plaster,” kata ahli parlimen bebas itu, yang dipecat dari PKR.

Ini adalah insiden kedua tahun ini di mana kepercayaan Hindu diserang.

Awal tahun ini, kolumnis Dr Ridhuan Tee Abdullah menimbulkan kemarahan MIC selepas didakwa menghina penganut Hindu dalam artikelnya di akhbar berbahasa Melayu, Sinar Harian pada 18 Februari.

Perbuatan menghina agama atau kepercayaan mesti dihentikan. Ahli politik seperti Zulkifli Noordin mesti ditolak dalam pilihan raya akan datang dan rakyat Malaysia mesti menolak politik kebencian kaum dan menghina agama lain..

Video lima minit 30 saat itu turut menerima kritikan dari orang ramai yang memberitahu Zulkifli supaya menghormati agama lain.

Tidak baik menghina agama orang lain, dia ni bodoh, dia benar-benar menghina agama lain. Kita berharap pihak berkuasa akan mengambil tindakan..

Zulkifli menjadi ahli parlimen bebas yang menyokong Barisan Nasional selepas beliau dipecat dari PKR pada 6 Mac 2010, kerana laporan polis yang beliau buat ke atas ahli parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad.

Zulkifli membuat laporan polis berkenaan kenyataan Khalid bahawa undang-undang melarang bukan Islam menggunakan perkataan “Allah” sebagai “sudah lapuk”.

 

 

penyapu sial

 

ikut  sifu dia....sifu dia pun boleh hina agama sendiri...tak der hal punya nak hina agama lain...inilah  perangai  busuk perut bumi ,,,apa apa pun tanya sama najib...dia kepala busuk penghina agama sendiri....mentor  dia  keling pundek  mahathir  pencacai lubang taik syaitan yang di kenali...

JAKIM HARAMJADAH PEROMPAK DUIT ZAKAT ....Umat Islam diwajibkan taat kepada pemerintah kepala butoh.....!!!!

Posted: 29 Mar 2013 04:39 PM PDT

 

JAKIM....perompak duit zakat umat islam....sokong  dan taat   kepada  pemimpin  perosak akidah  dan penjenayah kepada rakyat

KUALA LUMPUR, 29 Mac — Umat Islam di negara ini diwajibkan untuk taat kepada pemerintah kerana ia merupakan salah satu daripada tuntutan agama, menurut khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) hari ini.

Khutbah yang dibaca di masjid-masjid di sekitar ibu negara ketika solat Jumaat turut menegaskan, menderhaka kepada pemimpin juga merupakan salah satu dosa besar.

“Semangat patriotisme kepada negara ini menuntut kita agar patuh dan taat kepada pemimpin secara menyeluruh,” kata khutbah tersebut yang boleh diakses melalui laman sesawang JAKIM.

“Berasaskan kepada dalil-dalil yang jelas daripada al-Quran dan hadith Rasulullah SAW, para ulama telah bersepakat mengatakan bahawa taat kepada pemerintah adalah fardhu kepada setiap muslim manakala menderhaka merupakan satu dosa besar.”

Gesaan itu dilihat menjurus kepada insiden pencerobohan militan asing di Lahad Datu, Sabah yang telah mengorbankan 10 perajurit negara, lapan anggota polis dan dua anggota tentera, ekoran pertempuran dengan militan Sulu dari Filipina yang mendakwa mereka adalah “Tentera Kesultanan Sulu”.

Memetik kata-kata ulama tersohor Islam, Imam Nawawi dalam kitabnya Syarh Sahih Muslim, khutbah Jumaat hari ini menjelaskan maksud menderhaka kepada pemerintah yang mana hukumnya adalah haram.

“Menderhaka kepada pemerintah dan memerangi mereka, maka hukumnya haram. Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang sah apa-apa keputusan pemerintah yang dibuat secara sah berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara.

“Mimbar ingin menegaskan bahawa sikap tidak kasih kepada negara, memporak perandakan negara, memusnahkan perpaduan kaum, dan mementingkan kepentingan diri akan menghancurkan kedaulatan bangsa dan negara,” kata khutbah Jumaat tersebut.

“Mereka ini diibarat kata pepatah seperti 'gunting dalam lipatan' yang membahayakan keselamatan rakyat dan negara.”

Pasukan Polis Diraja Malaysia sebelum ini mengesahkan telah mengesan berlaku pengiriman wang ke Pulau Jolo, Filipina oleh beberapa individu dari Sandakan dan Semporna, Sabah yang bertujuan untuk membiayai kumpulan pengganas di sana.

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata pasukan keselamatan kini memantau rapi perbuatan individu itu yang mengkhianati negara dan tangkapan akan dilakukan apabila tiba masanya.

Beliau berkata perbuatan menghantar duit ke Pulau Jolo untuk membantu kumpulan pengganas adalah kesalahan yang amat berat dan mereka yang terbabit boleh dikenakan tindakan undang-undang yang membawa hukuman penjara seumur hidup atau mati mandatori.

“Jadi, saya nasihatkan mana-mana individu yang terlibat supaya segera menghentikan tindakan mereka kerana perbuatan itu adalah satu pengkhianatan kepada negara dan polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan,” katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, baru - baru ini.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan jumlah dana dan mereka yang terlibat dalam tindakan berkenaan yang disifatkannya sebagai “membantu musuh negara”.

 

 

penyapu sial

 

lembu mana yang nak ikut nasihat  si JAKUN  nie....

Bila pulak Islam menyuruh umatnya mematuhi pemimpin membabi-buta?

Ini Islam pada pandangan UMNO-JAKIM! Islam yang sebenar tidak mewajibkan umatnya mematuhi seseorang pemimpin apabila telah lari jauh daripada Al-Quran dan Sunnah. Kalifah Umar Al-Khattab r.a sendiri menyuruh pengikutnya supaya tidak lagi mematuhi beliau sekiranya beliau tidak mengikut Al-Quran dan Sunnah. Tidak ada kewajiban bagi rakyat mematuhi pemimpin UMNO-BN yang terang2 korup. JAKIM hanya merupakan alat UMNO untuk mengeliru umat Islam Malaysia atas nama agama Islam!

Tiada ulasan: