Ahad, 3 Mac 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


sandiwara najib 1 malaysia....siang tadi jantan dayus ini tuduh anwar jadi agen penceroboh sulu....tapi rupa rupanya dia nie yang sebenarnya jadi dalang menjemput penceroboh....telunjuk lurus kelingking berkait punya jantan celaka....!!!!

Posted: 03 Mar 2013 09:18 AM PST

 

KANGAR, 3 Mac – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengarahkan pihak berkuasa terutama pihak risikan menyiasat dakwaan bahawa ada pemimpin pembangkang terlibat dengan insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah.

Katanya dakwaan itu suatu perkara yang serius tetapi dakwaan itu memerlukan bukti kukuh bagi mengenal pasti dalang di sebalik kejadian itu.

Beliau juga hairan kenapa kumpulan itu datang ke Sabah ketika ini semasa negara sedang hampir untuk mengadakan pilihan raya umum sedangkan tuntutan Kesultanan Sulu ke atas Sabah sudah lama dibuat.

“Semua pihak kena siasat. Filipina, Presiden Aquino pun nak tahu apa sebenarnya. Perkara ini satu embarrassment (penghinaan) yang besar kepada kerajaan Filipina.

“Mereka tak reda warga mereka terlibat dengan pencerobohan, mengganas, guna senjata dan bunuh orang kita,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kampus Induk Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) di Pauh, dekat sini hari ini. – Bernama

takziah jadi korban anjing UMNO...kini bertemu buku dengan ruas...dulu masa BERSIH 3.0 hang berlagak buli rakyat kini...kini kena tokak balik dengan warga sulu...baru padan muka...!!!!

Posted: 03 Mar 2013 09:00 AM PST

Ketegangan di Sabah: KPN sahkan tujuh polis, 12 militan terbunuh, pertempuran berlaku di tiga lokasi

BERSIH 3.0

tragedi memali

pulau batu putih


seronok belasah rakyat sendiri  di memali dan di BERSIH 3.0....tapi jadi pondan bila pulau batu putih jadi milik singapura...pulau pisang tunggu masa ajer...taktik blackmail singapura  tanpa menumpahkan darah...buat skandal  akhir  rahsia kejahatan di pegang  oleh negara asing  untuk blackmail negara ini....!!!!

ini tentera mana ..???...sulu...seronok juga  tengok anggota keselamatan malaysia di buli  warga sulu....padahnya  bila buli rakyat di memali yang tak bersenjata ...padah juga suka memperalatkan orang lain....Allah SWT bayar cash lagi di dunia...!!!!

KUALA LUMPUR, 3 Mac — Tujuh anggota polis terbunuh setakat ini dalam pertempuran antara pasukan keselamatan Malaysia dan militan dari Filipina yang berlarutan sejak Jumaat lalu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar (gambar), berkata pertempuran telah meletus di tiga lokasi, yang mana bermula di Kampung Tanduo, Lahad Datu, satu di kawasan daerah Kunak, dan satu lagi di Sri Jaya Simunul, Semporna.

Situasi di Lahad Datu bagaimanapun jelas Ismail terkawal dan militan penceroboh dari Filipina itu berada dalam kepungan pihak keselamatan termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

“Setakat ini polis telah berjaya menangkap tiga penceroboh yang cuba melepaskan diri dari kepungan polis di Kampung Tanduo,” katanya.

Sementara itu, insiden di daerah Kunak berlaku apabila pasukan keselamatan menerima maklumat terdapat satu pendaratan penceroboh di antara Kg Lormalong dan Kg Dasar Lama, dan disyaki 10 pencveroboh dengan tiga daripadanya bersenjata bersembunyi di dalam sebuah rumah.

“VAT 69 telah dihantar untuk ‘ground assesment’ dan bertindak,” kata Ismail.

Kejadian ketiga pula berlaku semalam, apabila sepasukan anggota polis telah diserang hendap oleh suspek dengan menggunakan senjatapi sewaktu mereka membuat serbuan di kampung Sri Jaya Simunul, Semporna.

Serbuan tersebut jelas Ismail telah dijalankan berikutan maklumat diterima di mana penjenayah ini dipercayai berada dikawasan tersebut dan mempunyai senjatapi.

Dalam serbuan itu, dipercayai lima pegawai/anggota polis terkorban manakala dipihak penceroboh dua terkorban.

“Berikutan insiden ini pihak polis juga telah mengepung kawasan sekitar di mana penceroboh ini bersembunyi.

“Butir-butir lengkap pegawai/anggota polis yang terkorban belum dapat didedahkan buat masa ini bagi menghormati keluarga mangsa,” katanya lagi.

Jumlah kematian yang direkodkan setakat ini adalah 19 orang, termasuk tujuh anggota polis dan 12 militan sejak pertempuran bermula pagi Jumaat lalu.

Ismail bagaimanapun turut berkata pihak berkuasa masih lagi belum mengeluarkan sebarang perintah berkurung di Sabah.

“Setakat ini tidak ada perintah berkurung diistiharkan di mana-mana daerah di Negeri Sabah.”

Beliau turut menasihati orang ramai agar tidak merasa cemas dan panik serta jangan mendengar khabar angin dan berita yang tidak berasas sebaliknya melayari Facebook PDRM Sabah atau menghubungi balai polis berhampiran.

 

 

 

penyapu sial

 

 

padah buli rakyat sendiri...peralatkan warga asing  akhir memakan diri....masih tak serik serik lagi kah...???...masih nak menuduh anwar ibrahim jadi agen penceroboh ... cermin dulu  diri sendir...!!!!!

keling pundek celaka ini yang patut di ambil tindakan kerana angkara projek ic nya...tiba tiba suruh kerajaan BONEKA nya ambil tindakan keras terhadap penceroboh.....projek haram ic ko apahal...lawak apa yang nyanyuk tua ini pakai....!!!!

Posted: 03 Mar 2013 08:18 AM PST

 

BAGAN SERAI, 3 Mac — Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat sudah tiba masanya kerajaan mengambil tindakan keras terhadap pihak penceroboh selepas insiden pertumpahan darah di Lahad Datu dan Semporna, Sabah.

Beliau berkata walaupun kerajaan berhati-hati dalam menangani isu itu pada peringkat awal dan berharap ia dapat diselesaikan tanpa pertumpahan darah, malangnya ia tidak dihargai oleh mereka sehingga sanggup membunuh anggota pasukan keselamatan negara.

“Sekarang ini saya fikir tidak ada jalan lain melainkan kerajaan melancarkan serangan balas supaya dapat dihapuskan sama sekali pasukan Sulu ini walaupun dengan (tindakan) ini ramai mereka terbunuh, tapi ini tidak dapat dielakkan kerana mereka yang menyerang Sabah, bukan kita yang menyerang mereka,” katanya kepada pemberita selepas memberi ucapan pada Himpunan Rakyat Perak anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di sini, hari ini.

Kata Dr Mahathir (gambar), tindakan keras yang diambil mungkin akan menyebabkan ramai daripada penceroboh itu mati serta anggota keselamatan negara akan menjadi mangsa.

Pada pendapatnya, insiden yang berlaku itu tidak akan tamat begitu sahaja kerana pihak penceroboh boleh melakukan serangan-serangan hendap pada masa depan.

Kerajaan diharap mengadakan persediaan awal menghadapi serangan berturut-turut pada masa akan datang, terutama keperluan terhadap pasukan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) untuk mengawal dan menyekat bot-bot yang datang dari kepulauan Tawi-Tawi yang mungkin membawa pasukan penceroboh atau menyeludup senjata, katanya.

“Perkara ini tidak boleh dipandang ringan walaupun pada mulanya kita ingat percubaan mereka itu untuk menawan Sabah sebagai percubaan yang sia-sia tetapi kita tahu mereka akan menjadi gerila dan akan melancarkan serangan pada masa depan,” katanya.

Mengenai ada pihak yang mempertikai tindakan kerajaan yang memberi kuasa kepada pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk bertindak terlebih dahulu berbanding pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berhubung pencerobohan tersebut, Dr Mahathir berkata negara mempunyai dua bahagian keselamatan.

“Kita bahagi keselamatan kepada dua bahagian iaitu yang datang dari luar yang biasanya tindakan diambil oleh tentera manakala yang berada di dalam negara adalah tanggungjawab polis.

“Pada mulanya kita tidak anggap pencerobohan itu sebagai serangan luar kerana mereka ini berada dalam wilayah kita,” katanya.

Bagaimanapun, apabila pencerobohan dan serangan kini jelas datang dari luar maka difahamkan pihak tentera diarahkan untuk memgambil bahagian dalam tanggungjawab itu, katanya.

Mengenai dakwaan sesetengah pihak bahawa kerajaan dilihat “berlembut” dengan pihak penceroboh terbabit, beliau berkata sememangnya kerajaan tidak mahu mengambil tindakan sehingga membunuh kerana mereka juga mempunyai keluarga dan rakan sebagai warganegara di Sabah.

“Sebab itu kita berhati-hati bertindak begitu pada awalnya, lagipun mereka ini orang Islam, kita orang Islam, kita tidak mahu tergesa-gesa, tetapi mereka tunjukkan niat jahat dengan menembak dua anggota polis kita.

“Sekarang ini peristiwa ini tidak boleh dianggap boleh diselesaikan dengan rundingan,” katanya.

Mengenai laporan media asing bahawa kedatangan penceroboh terbabit ke Lahad Datu adalah atas “jemputan” seorang ahli politik pembangkang, Dr Mahathir berkata ahli politik itu menjanjikan banyak perkara bagi Sabah termasuk memberikan kuasa autonomi jika pembangkang menang pilihan raya. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

setan tua yang tak sedar diri...tunggulah bila PR memerintah nanti...engkau dulu yang kena nanti...dah pencen buat cara pencen...kerana angkara engkau setan laknat ramai terkorban mati katak...sia sia tak dapat pahala syahid...pemberontak sulu dah tentulah niat dia menuntut haknya...tapi kamu jadikan anggota keselamatan negara anjing anjing peliharaan yang matinya sia sia...

apakah jadahnya kamu ini...????

sudahlah keling pundek mahathir dan UMNO berak bersepah sepah di sabah....jantan celaka ini ambil kesempatan menangguk di air keroh tuduh pembangkang dalang tragedi lahad datu....!!!!

Posted: 03 Mar 2013 07:35 AM PST

Lahad Datu: Najib arah siasat penglibatan pihak pembangkang

babi sial punya najib....setan pundek ini tak ada konek nak di ambil tindakan....tiba tiba nak salahkan anwar ibrahim pulak...

KANGAR, 3 Mac – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengarahkan pihak berkuasa terutama pihak risikan menyiasat dakwaan bahawa ada pemimpin pembangkang terlibat dengan insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah.

Katanya dakwaan itu suatu perkara yang serius tetapi dakwaan itu memerlukan bukti kukuh bagi mengenal pasti dalang di sebalik kejadian itu.

Beliau juga hairan kenapa kumpulan itu datang ke Sabah ketika ini semasa negara sedang hampir untuk mengadakan pilihan raya umum sedangkan tuntutan Kesultanan Sulu ke atas Sabah sudah lama dibuat.

“Semua pihak kena siasat. Filipina, Presiden Aquino pun nak tahu apa sebenarnya. Perkara ini satu embarrassment (penghinaan) yang besar kepada kerajaan Filipina.

“Mereka tak reda warga mereka terlibat dengan pencerobohan, mengganas, guna senjata dan bunuh orang kita,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kampus Induk Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) di Pauh, dekat sini hari ini. – Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

 

najib jantan celaka ini cuba tutup sandiwara  projek ic mahathir....dengan menuduh anwar ibrahim  sebagai dalang ini....taktik pukimak ini mudah bagi kita yang cerah otak menekanya...selama 2 minggu bersandiwara akhir tembelang tak boleh tutup  juga...

projek ic jadi punca warga sulu dapat ic biru dan memberontak menuntut tanahairnya di sabah......jangan salahkan warga sulu...itu hak mereka yang di tipu oleh kerajaan filipina dan kerajaan malaysia...yang patut di salahkan adalah mereka yang menipu dan memperalatkan warga sulu...

mereka memberontak memang wajar...tapi yang tak wajar adalah memperalatkan mereka untuk mengundi UMNO-BN...melantik mereka jadi ahli UMNO lagilah kurang ajar....

lebih kurang ajar  bila jantan takut bini  ambil kesempatan mennagguk di air keroh  demi kempen politik kotor menjelang PRU 13  yang bakal tiba...

polis nak membodek sangat  sampai terjah tak memasal  akhir memakan korban baru  di kalangan mereka baru padan muka...itu kerja tentera bukan  kerja polis...tentera jadi pondan...polis punya angkara ....itulah padah jadi anjing  UMNO  sekian lamanya..

takziah kepada mereka  yang terkorban  angkara  perbuatan terkutuk UMNO...

dulu bunuh rakyat di memali...kini bunuh rakyat sendiri  di lahad datu...

bangsat najib....nak naikkan imej polis bukan ini caranya....anjing tetap anjing....bro....!!!

hapuskan UMNO barulah rakyat bahagia....!!!!!

Kita pun tak tau macam mana pekerja MEDIA ARUS PERDANA makan dari gaji hasil penjualan cerita fitnah dan tipu rakyat. Kita tengok semuanya majoriti orang Islam. Kesian juga mereka ini dan anak-anak mereka nanti sebab sengaja cari makan  dengan  duit haram

Secara logiknya,, kenapa penceroboh dengan senjata boleh sampai ke darat negeri Sabah, sedangkan penyeludup rokok dari Labuan pun penguatkuasa boleh pintas.

Ini kan pula bot besar dari negara lain sarat dengan penumpang, berapa agaknya kelajuan bot yang penuh dengan penumpang. Kedua, kenapa sehingga hari ini polis yang berhadapan dengan penceroboh yang terlatih dengan gerakan gerila, mengapa kerajaan tak gunakan kekuatan tentera. Adakah bertujuan untuk memanjangkan lagi aksi dan lebih ramai anggota polis terbunuh. Tolonglah, bukan rakyat Sabah tak tau nak fikir, keturunan Sulu inilah yang banyak terima manfaat daripada 'projek ic'.

Tiada ulasan: