Rabu, 13 Mac 2013

pemuda cheh

pemuda cheh


Bekas TPM sokong Manifesto Pakatan Rakyat

Posted: 12 Mar 2013 04:54 PM PDT

Tun Musa pertahan dasar Buku Jingga PR yang juga merupakan sebahagian daripada manifesto Pakatan Rakyat dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13.
 Bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam menepis dakwaan bahawa ekonomi negara akan bankrap sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan Pusat selepas pilihan raya umum ke-13 (PRU 13).

Musa berkata, perkara itu tidak akan berlaku sekiranya Pakatan Rakyat mampu menjaga kestabilan sektor pelaburan yang menjadi asas dalam struktur ekonomi negara.

Katanya, spekulasi itu hanya kenyataan politik berkepentingan sebelah pihak sahaja yang sengaja dijaja untuk menakutkan rakyat.



"Jika sekali pun pembangkang memerintah negara mereka tidak akan sebegitu bodoh mahu membiarkan ekonomi negara muflis seperti yang lain sangkakan.

"Saya tak fikir ekonomi negara akan musnah, sama seperti apa yang pernah saya jelaskan kepada beberapa sektor perbankan dan pelabur asing.

"Perkara asasnya kita kena menjaga komuniti pelaburan," katanya kepada pemberita di sini hari ini. selepas menghadiri Bicara Minda 'Survival Ekonomi Melayu' di Kompleks Karangkraf.

Tiada ulasan: