Selasa, 26 Mac 2013

Justice For All

Justice For All


MENYAMAR SEBAGAI RATU ELIZABETH II, DEEJAY RADIO DIANCAM BUNUH

Posted: 26 Mar 2013 09:00 PM PDT


SYDNEY, Australia – Dua penyampai stesen radio 2Day FM, Mel Greig dan Michael Christian menerima ancaman bunuh selepas mereka menyamar sebagai pemerintah Britain, Ratu Elizabeth II dan anakanda baginda, Putera Charles, kata polis semalam.

Sebagai reaksi segera, pihak pengurusan stesen itu dilaporkan telah memindahkan beberapa orang kakitangan ke tempat yang lebih selamat.

Ugutan itu diterima selepas inkues bagi menyiasat kematian jururawat yang menyambung panggilan kedua-dua penyampai radio itu, Jacintha Saldanha, 46, diberitahu kelmarin bahawa dia ditemui menggantung diri di kediaman Hospital King Edward VII di London.

Inkues yang berlangsung di Mahkamah Koroner London itu tidak dihadiri oleh suami Saldanha dan dua anaknya tetapi perbicaraan kes berkenaan disambung pada tahun depan.

Saldanha ditemui mati pada 7 Disember lalu, tiga hari selepas menyambung panggilan kepada rakan setugasnya yang mendedahkan berita mengenai tahap kesihatan isteri Putera William, Kate Middleton.

Kate sebelum ini dilaporkan loya ekoran kehamilannya dan di dirawat di hospital tersebut selama empat hari.

William ialah cucunda ratu tersebut.

Saldanha yang berketurunan India turut mempunyai kecederaan di pergelangan tangan dan meninggalkan tiga keping nota.

Polis Australia telah melancarkan siasatan ke atas ugutan bunuh itu selepas kandungan sepucuk surat menyatakan terdapat sebutir peluru ditujukan kepada Christian diperoleh.

Surat ugutan itu diperolehi akhbar Daily Telegraph.

Perbadanan Penyiaran Australia menyatakan kakitangan syarikat induk stesen radio 2Day FM, Southern Cross Austereo telah menerima pelbagai ugutan sepanjang minggu ini.

"Polis sedang melakukan siasatan berhubung ugutan yang dibuat terhadap kedua-dua penyampai radio itu," kata jurucakap polis New South Wales.

"Para detektif polis merampas beberapa pucuk surat ugutan. Mereka sedang menjalankan siasatan dan sedang cuba mengenal pasti dari mana datangnya surat-surat itu," tambahnya.

Akhbar tersebut melaporkan, berpuluh-puluh kakitangan di syarikat penyiaran itu telah dipindahkan ke sebuah hotel disebabkan faktor keselamatan dan kira-kira 10 eksekutif dikawal seorang pengawal peribadi.

Kedua-dua penyampai radio itu kini menjalani sesi kaunseling selepas kejadian tragis itu.

Stesen radio itu sebelum ini turut berjanji untuk menyumbang wang sebanyak AS$523,600 (RM1.6 juta) bagi membantu keluarga jururawat tersebut.

Bagaimanapun, seorang ahli parlimen Britain, Keith Vaz menyatakan bahawa pihak radio tersebut masih belum memberi bantuan yang secukupnya untuk membantu keluarga jururawat berkenaan. – Agensi
 
 

Pelakon wanita 'bersekedudukan' tiga bulan tanpa ikatan yang sah

Posted: 26 Mar 2013 08:43 PM PDT

Bukan boleh dibuat main, tapi itulah hakikat sebenar yang harus diterima apabila pelakon, Siti Fazurina akhirnya akur dan terpaksa nikah un...

TERKINI LAHAD DATU: Datu Piah Masih Bersembunyi di Semporna

Posted: 26 Mar 2013 08:30 PM PDT


Seorang lagi anggota kanan pengganas Sulu yang menceroboh Sabah, Datu Piah, salah seorang daripada adik-beradik kepada Jamalul Kiram III kini dipercayai berada di daerah ini.
Menurut satu sumber, lelaki yang berusia lewat 60-an itu dipercayai sedang menyembunyikan diri kerana takut menerima nasib yang sama seperti Menteri Pertahanan Sulu, Datu Amirbahar Hushin Kiram yang ditangkap pasukan keselamatan pada Sabtu lalu.
"Datu Piah juga dipercayai salah seorang daripada orang kanan yang terlibat dalam proses rundingan dengan pasukan keselamatan sebelum 1 Mac lalu," kata sumber tersebut di sini semalam.
Rundingan antara pihak berkuasa Malaysia dengan pengganas terbabit yang diketuai Azzumuddie Kiram dan turut disertai Datu Piah itu bagaimanapun menemui jalan buntu.
Sumber itu berkata, sebagai ahli keluarga kepada Jamalul Kiram, dia juga dipercayai mempunyai peranan besar dalam kes pencerobohan di Lahad Datu.
"Sebelum 0ps Daulat dilancarkan pada 5 Mac lalu, Datu Piah dan Amirbahar dipercayai sempat melarikan diri ke Semporna dan cuba menggerakkan kumpulan pengganas di daerah ini dengan melakukan kekacauan," kata sumber itu lagi.
 
 

VIDEO SEKS KHALID GAGAP PULAK TERSEBAR?? BIAR BETUL BEB!!

Posted: 26 Mar 2013 08:14 PM PDT


Ketika ditanya sama ada hanya Anwar dan Nurul Izzah sahaja yang menjadi mangsa spekulasi seks oleh kerajaan seperti yang didakwa oleh Saifuddin Nasution, Setiausaha Agung KEADILAN itu berkata, Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim antara sasaran selepas ini, yang akan menerima nasib yang sama.

"Mereka kata video seks Khalid Ibrahim dalam pembikinan," ujarnya sambil menyatakan imej video yang dirakamkan dalam video dan gambar itu tidak jelas dan agak kabur.

Sebelum ini Saifuddin mendakwa mereka menerima maklumat daripada "sumber yang boleh dipercayai" bahawa video seks anak perempuan Ketua Umum PKR telah dihasilkan melalui manipulasi imej digital.

Menurutnya, ia melibatkan pencantuman babak yang tidak berkaitan untuk memberi gambaran pemimpin berkenaan terbabit dalam salah laku seks.

Mengulas tindakan itu, beliau berkata, sudah menjadi lumrah perjuangan, termasuk dalam sejarah Islam apabila Nabi Yusuf AS, Maryam AS dan Aishah RA sendiri diuji dengan dakwaan seksual.

"Jika insan-insan mulia ini diuji sebegini rupa, sudah tentulah insan biasa seperti kami tidak akan terlepas dari dugaan dan fitnah. Fitnah dan tuduhan-tuduhan seksual palsu yang bertubi-tubi ini hanya meyakinkan kami akan ketulusan perjuangan kami," katanya.

"Dan kami yakin video-video palsu ini akan dilihat rakyat sebagai taktik politik Umno yang terdesak, jijik dan keterlaluan."
 
 

EKSLUSIF!! NURUL NUHA GANTI ANWAR DI PERMATANG PAUH.

Posted: 26 Mar 2013 08:13 PM PDT


Keputusan Anwar untuk tidak bertanding di Parlimen Permatang Pauh pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti tidak mengejutkan dan sudah dijangka oleh kebanyakan penyokong Pakatan Rakyat di P.Pinang.

Difahamkan, Anwar sudah awal-awal lagi didalam beberapa mesyuarat membayangkan untuk meletakkan anak perempuannya bagi menggantikan beliau di kawasan tersebut.

Menariknya, bukan Nurul Izzah yang dipilih oleh Ketua Umum PKR tersebut untuk bertanding di Permatang Pauh, sebaliknya Anwar memilih Nurul Nuha sebagai calon muda untuk berhadapan dengan calon dari Umno.

Kenapa Anwar lebih utamakan Nurul Nuha dari Nurul Izzah yang jauh berpengalaman didalam bidang politik? Jawapannya ialah latarbelakang Nurul Nuha yang masih bersih dan dianggap sebagai calon mesti menang PKR di kawasan berkenaan.

Keputusan ini bagaimanapun katanya tidak disenangi oleh Presiden PKR, Wan Azizah. Khabarnya Wan Azizah lebih suka jika Nurul Nuha berkerja dibelakang tabir dan tidak terlalu menonjol dikhuatiri akan menimbulkan persepsi bahawa PKR mengamalkan kronisme.

Namun seperti yang ramai sedia maklum, keputusan Anwar adalah muktamad. Anwar juga dikatakan amat yakin Nurul Nuha mampu menang besar di Parlimen Permatang Pauh kerana rekod bersihnya.

Umno Permatang Pauh harus melakukan keajaiban jika mahu merampas kembali kerusi Parlimen tersebut. Program kecil-kecilan tak mencukupi untuk mengembalikan semangat berbelas ribu ahli Umno dikawasan berkenaan.

Sebaliknya, satu program berskala besar harus dirancang bagi menunjukkan kekuatan serta memulihkan kepercayaan rakyat kepada parti melayu terbesar itu sebelum piliharaya berlangsung tak berapa lama lagi. ~ MPP News.
 
 

Khairul Fahmi (Apek) Dan Leuniey Kini Sah Bercinta?

Posted: 26 Mar 2013 06:30 PM PDT


Pasti ramai yang tertanya-tanya sama ada Khairul Fahmi yang popular dengan nama Apek sudah menemui cinta baru selepas gagal dalam percintaan sebelum ini. Walaupun sebelum ini dikatakan mempunyai hubungan dengan Leuniey Natasha, Apek menafikan yang mereka berdua bercinta. Hanya sekadar kawan biasa.

Sebentar tadi, menerusi Instagram, Apek telah pun mengupload gambarnya bersama Leuniey seperti di atas dengan caption "US". Tambah menarik apabila Leuniey turut sama mengupload gambar dengan caption yang sama menerusi akaun Instagramnya pulak. Adakah mereka berdua kini sudah sah menjadi pasangan kekasih?


Pastinya ramai gadis-gadis di luar sana yang kecewa dengan berita ini. Namun Abang Nara gembira kerana di mata ini Apek dan Leuniey memang sama cantik sama padan.  Diharap selepas ini tiada lagi kontroversi yang melanda Apek sekaligus Apek dapat fokus terhadap kerjayanya. Semoga hubungan mereka berkekalan sehingga ke jinjang pelamin.

Isu Gambar Pangkal Payu Dara: Saya dibayar untuk seksi - Zarina Anjoulie Lavocah

Posted: 26 Mar 2013 06:30 PM PDT

PERNAH diselar gara-gara salah penyalahgunaan dadah dan penyebaran gambar lucah,
Zarina seperti tidak serik membuka ruang untuk dikritik
NAMA miss kontroversi, si Zarina Anjoulie Lavocah terbakar lagi. Gara-gara gambar seksinya yang mendedahkan pangkal payu dara dalam sebuah majalah gaya hidup Indonesia cepat tersebar ke Malaysia, segala nista, keji dan kelakuan hitam ke atasnya sebelum ini kembali diungkit.

Sebutkan apa sahaja jolokan, nakal, liar, murahan, bahkan jalang, barangkali itu semua sudah tidak lut menusuk tubuhnya. Kalaupun terdetik rasa bengang, dia sudah kalis terhadap segala tembakan negatif itu.

Sebaliknya, tanpa rasa kesal terpancar di wajah, Zarina yang mesra disapa Anju itu berani bertegas dan masih lantang membela diri. Segala cacian orang ditelan, dianalisis dan dihamburkan semula oleh Anju sebagai bahan ketawa.

Pada hematnya, kalau sudah hakikat bernama Zarina Anjoulie, pakai tudung sekalipun, kelibatnya tetap mengundang pandangan serong.

"Semua itu mengarut dan saya boleh terima. Bila baca isu mengenai saya, saya gelak saja. Saya dah tak rasa apa-apa lagi. Pada saya, banyak lagi benda yang teruk.

"Buat atau tidak buat fotografi berkenaan, tak ada beza pun. Selama saya tidak berlakon saya tetap kena kutuk juga. Orang sudah cap saya sebagai artis yang teruk, sekali sudah buat silap, orang nampak saya jahat sampai mati.

"Saya tak boleh nak puaskan hati semua orang. Saya pelik kenapa mereka perlu hentam saya seorang saja sedangkan ramai lagi artis di luar sana yang pakai seksi, dedah sana, terkangkang sini.

"Saya letak gambar saya pergi umrah pun kena kutuk juga. Bagi saya, biarlah apapun orang nak cakap, saya buat bodoh saja," tempelak Zarina mengulas panjang mengenai kontroversi gambar seksinya yang tersiar dalam majalah FHM Indonesia edisi Oktober 2011.

Berbalas soalan dan jawapan, Anju ditebak lagi, ke mana langkah selepas ini dan jika ada tawaran berbogel ke majalah Playboy, adakah tawaran itu sanggup diterima olehnya?

"Tidaklah sampai berbogel. Sebenarnya sudah dua kali saya tolak pelawaan daripada pihak FHM Indonesia.

Kalau semua nak tahu, ketika sesi fotografi itu, mereka menyediakan bikini, tapi saya minta agar mereka tukar baju lain. Saya hanya menjadi diri saya sendiri dan itu adalah pilihan saya. Lagipun, saya yang tanggung semua dosa saya. Biarlah apa orang nak kata kerana saya tak boleh nak paksa orang untuk suka kepada saya," selamba Zarina membuka cerita.


Dibayar untuk seksi

[PANAS] Adegan BERPELUKAN Tanpa Baju Rusdi & Nora Danish

Posted: 26 Mar 2013 06:00 PM PDT


ADEGAN panas Rusdi dan Nora yang menjadi bualan di laman sosial.
Kuala Lumpur: "Memang betul saya yang melakonkan adegan itu tetapi saya cuma buat atas arahan pengarah," kata pelakon popular, Rusdi Ramli mengenai satu adegan panas membabitkan dirinya dengan Nora Danish menerusi filem terbaru, Mencari Cinta.

Menurutnya, apa yang dilakonkan sekadar mengikut arahan pengarah ketika di lokasi penggambaran. Malah, dia mengakui tidak berdepan masalah melakonkan adegan sebagai suami kepada Nora.

Salah satu adegan membabitkan Rusdi dan Nora berpelukan di atas katil kini menjadi bualan di laman sosial terutama selepas 'trailer' filem terbabit disiarkan di Youtube baru-baru ini. Filem ini dijangka berada di pawagam pada 25 April 2013.

"Saya tidak tahu jika penonton memberi tanggapan adegan itu panas atau sebaliknya. Saya hanya melakonkan watak suami dalam filem ini yang berkahwin atas pilihan keluarga," katanya ketika dihubungi, semalam.

 Rusdi, 43, berkata, penggambaran filem genre romantik arahan Shirin Khuzaimi dijalankan awal tahun lalu. Dalam filem terbabit, Rusdi melakonkan watak Razlan sebagai pemuda kampung manakala Nora berasal daripada keluarga di bandar.


Anda mungkin juga meminati:

PANASSS 18SX..!!! GADIS RAKAM VIDEO TUNJUK NENEN CUP C PADA BOYFRIEND..!!!

Posted: 26 Mar 2013 05:49 PM PDT


Perghhhh..!!! Nak buktikan nenen dia lebih besar, amoi ni sanggup rakam video tunjuk "nenen" pada boyfriend dia...! Siap bangga lagi sebab berjaya besarkan nenen sampai saiz cup C..!!! Heh!

Apa la punya samdol amoi ni..! Besarkan nenen pun nak rakam dan tunjuk kat boyfriend dia..! Heh! Sekali..boyfriend dia dah uploadkan video tu kat public...heh! Kan dah kena...!!! Muahahahaa...

Lain kali...jangan la buat tindakan bodoh macam tu. Nasib baik tak bukak tunjuk nenen sampai habis..kalau tidakkk...dah tentu dah malu besar...satu dunia tengok nenen dia...muahahahahaa..!!!

Datuk K Tertekan Spekulasi Kahwin Rozita Che Wan

Posted: 26 Mar 2013 05:30 PM PDT



 

Sementara itu, ditanya adakah beliau ada berbincang dengan Rozita mengenai tuduhan itu, Siti memberitahu dia tidak perlu berbuat demikian.

"Rozita juga adalah mangsa dan hubungan kami tidak mempunyai sebarang masalah. Rozita sendiri sudah menafikan perkara itu dan tidak perlu rasanya untuk saya berjumpa dan meminta penjelasan," katanya.

Dalam perkembangan lain, Siti bakal mengadakan sambutan istimewa bersempena sambutan Hari Ibu pada 13 Mei depan di Hotel Grand Dorsett di sini.


Siti berkata, beliau teruja untuk mengadakan persembahan berkenaan selepas kali terakhir menghiburkan para ibu pada tahun 2007.

"Kebetulan pada tarikh itu saya tidak ada sebarang aktiviti dan jemputan daripada pihak penganjur benar-benar menarik minat saya untuk menghiburkan para ibu pada hari istimewa itu nanti," ujarnya.

Tambah Siti, dia akan membuat persembahan selama 45 minit dengan pelbagai seleksi lagu lama dan baru sesuai dengan tema pada majlis berkenaan.

Tiket bagi mengikuti majlis berkenaan dijual dengan harga RM1,000, RM500, RM400, RM300 dan RM250 seorang.

Tempahan juga boleh dibuat dengan menghubungi Hotel Grand Dorsett di talian 03-5031-6060 atau 019-690 3767 (Anis), 019-3838 115 (Ros) atau pun boleh melayari Facebook 'Hari Ibu Bersama Datuk Siti Nurhaliza 2012' untuk maklumat lanjut.

Leuniey Nafi Buat Persiapan Tunang Dengan Apek

Posted: 26 Mar 2013 05:30 PM PDT

Leuniey Nafi Buat Persiapan Tunang Dengan Apek | Leuniey yang merupakan model wangian Simplysiti, menafikan sekeras-kerasnya dakwaan kononnya beliau dan penjaga gol skuad negeri Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat sedang sibuk melakukan persiapan majlis pertunangan mereka.
Gosip antara mereka ini mula hangat setelah tersebar gambar di Instragram milik Apek dan seorang pereka fesyen tempatan Ezuwan Ismail yang menunjukkan pasangan ini sedang memilih kain di sebuah kedai.
Untuk mendapatkan pengesahan mengenai gosip yang timbul, wartawan hiburan telah menghubungi pemilik nama Nur Eilunie Natasha Nazri ini dan berikut merupakan reaksi beliau mengenai isu yang timbul. 
"Sebenarnya kami pergi beli kain sebagai persiapan untuk menyambut Hari Raya Haji ini. Mungkin akan ada pihak yang kata tidak mungkin sempat untuk saya menyiapkan baju raya saya namun isu tidak sempat ini tidak timbul memandangkan Ezuwan merupakan rakan saya, jadi bila-bila masa saja sempat nak siapkan baju saya."
Leuniey turut memberitahu, 
"Setakat ini hubungan kami berjalan seperti biasa dan belum ada perancangan apa-apa lagi untuk ke fasa seterusnya. InsyaAllah jika kami nak tunang atau berkahwin kami akan cakap dan tidak sorok," ujar gadis berusia 21 tahun itu.

 

Zain Saidin Sahkan Bakal Kahwini Rozita Che Wan Tahun Ini

Posted: 26 Mar 2013 05:29 PM PDT

"Kalau ada rezeki dan ada jodoh, kami akan berkahwin pada tahun ini," itu komen Zain Saidin apabila diminta mengulas tentang status hubungannya dengan Rozita Che wan. Komen lanjut daripada Zain ini sememangnya ditunggu-tunggu selepas dia meluahkan perasaan terhadap Rozita melalui akaun Instagram miliknya baru-baru ini.
Tambah Zain lagi, dia dan Rozita sudah pun berbincang tentang perkahwinan mereka dan Rozita menyerahkan keputusan di tangannya.
"Che Ta (Rozita) tidak ada letak sebarang dateline kepada saya. Tetapi sudah tentu saya perlukan masa untuk buat persiapan. Sebabnya, saya lelaki dan saya perlu ada sejumlah wang untuk perbelanjaan kahwin. Sebab itu saya kata, kalau ada rezeki, kami akan berkahwin pada tahun ini. Saya dan Che Ta memang serius. Kalau terdengar gosip tentang Che Ta berpasangan dengan lelaki lain, itu tidak benar. 
Dia bersama saya ketika ini," ujar Zain tegas.
Dalam masa yang sama, Zain turut mempertahankan tindakannya meluahkan kata-kata cinta terhadap Rozita Che wan di akaun Instagram. Biarpun ada yang menganggap tindakannya itu bagaikan mencari publisiti murahan, tetapi Zain punya pendapat sendiri.
"Tak kisahlah orang hendak kata apa pun. Saya buat begitu kerana saya tidak mahu lagi orang mengawal  pergerakan atau tindakan saya. Kalau saya tidak berterus-terang pun, orang masih akan bercakap. Jadi, lebih baik saya akui perkara itu. Sama ada orang boleh terima atau tidak, itu terpulang kepada mereka. Saya tidak boleh menangkan hati semua orang," tambah Zain lagi. 

Memandangkan Rozita merupakan ibu kepada dua orang anak lelaki, Zain turut ditanya tentang hubungannya dengan anak-anak Rozita. Adakah hubungannya mendapat tentangan mereka atau sebaliknya?

"Saya dengan anak-anak Che Ta tidak ada masalah. Hubungan kami baik-baik sahaja. Lebih-lebih lagi dengan anak keduanya. Kami berkongsi minat yang sama iaitu bola sepak. Tidak sukar mendekati anak-anak Che Ta sebab mereka peramah macam ibu mereka," ujar Zain.

Dalam perkembangan lain, Zain akan bertolak ke Amsterdam pada 24 Februari hadapan bagi menjalani penggambaran sebuah telemovie. Zain akan bergandingan dengan Rita Rudaini sebagai pasangan suami isteri. Ironinya, Zain memegang watak Maliq, seorang jejaka yang jatuh cinta dengan seorang janda beranak dua.

"Ketika mendapat tawaran lakonan ini saya rasa hendak tergelak sebab menyedari watak ini ada kena-mengena dengan saya. Tapi, saya tidak kisah pun. Saya buat atas dasar kerja," ujar Zain yang bakal muncul dalam siri Oh My English! musim terbaru.

 

Tak belanja duit perumahan , Guan Eng aniaya orang Melayu

Posted: 26 Mar 2013 05:00 PM PDT

Tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang tidak membelanjakan wang dalam Akaun Amanah Perumahan Bumiputera berjumlah RM33.36 juta didakwa adalah satu penganiayaan terhadap orang Melayu di negeri itu.


 Setiausaha Umno Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim berkata, tindakan itu juga ternyata menunjukkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng tidak mempedulikan nasib Bumiputera terutama golongan miskin dan tidak mempunyai rumah.



 "Yang menjadi persoalan sekarang ini ialah mengapa wang itu diperam (disimpan) sahaja tanpa digunakan untuk yang sepatutnya iaitu bina rumah mampu milik dan kos rendah kepada Bumiputera di Pulau Pinang. 



"Saya kesal dengan tindakan kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri (Lim) yang mengabaikan dan tidak mempedulikan nasib Bumiputera terutama orang Melayu di negeri ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Pembangunan Usahawan anjuran Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda)di sini hari ini.



 Beliau mengulas laporan media yang memetik Setiausaha Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Mohd Nor Suhaili Jamali sebagai berkata Guan Eng perlu memberi penjelasan mengenai tindakannya tidak membelanjakan wang Akaun Amanah Perumahan Bumiputera berjumlah RM33.36 juta bagi membina rumah mampu milik atau kos rendah untuk rakyat.



 Mohd Nor dilaporkan berkata wang itu sepatutnya dikembalikan semula kepada rakyat untuk dibina rumah mampu milik dan rumah kos rendah bagi golongan Bumiputera. Azhar berkata, kerajaan negeri boleh membina lebih 10,000 rumah mampu milik dan kos rendah dengan wang yang terdapat dalam akaun berkenaan tetapi tidak melakukannya.



 Akaun Amanah Perumahan Bumiputera Pulau Pinang ditubuhkan pada September 2009 bertujuan mengakaunkan sumbangan kerajaan negeri, Kerajaan Persekutuan, pemaju atau pihak lain. Ia bagi membolehkan kerajaan negeri melaksanakan aktiviti atau program yang berkaitan dengan pembelian atau pembangunan tanah, rumah, ruang komersial atau hartanah lain untuk manfaat penduduk Bumiputera. 
 
 

Cik Yah Dah Online

Posted: 26 Mar 2013 04:30 PM PDT

MAKIN MEROYAN LA SI OSTAZAH PENING TU!!!

Posted: 26 Mar 2013 03:43 PM PDT


Haduhai. Apa la malang bebenor nasib Si Ostazah Pening tu ye. Lepas satu - satu musibah menimpa diri dia. Tak laku sangat dah gayanya. Tapi, dia sikit pun tak sedar diri.

Sekarang, Si Ostazah Pening tu masih jugak meroyan tak tentu arah dan jadi pengeluar fatwa - fatwa songsang bagi pihak Parti Angguk Saja tu.

Biar la. Walaupun fatwa dia songsang, dia bukan peduli sangat pun. Lagi pun, dia bukan tau fatwa yang dia bagi tu songsang. Belajar pun tak habis.

Dalam masa yang sama, bekas suami dan bekas kekasih dia hidup bahagia macam orang biasa. Tinggal la dia meroyan sorang - sorang. Orang dah tak laku, memang la dia nak cari perhatian!!! Tak gitu???
Beberapa bulan lalu, timbul gosip pelakon Zulkifli Ariffin (Zul) dikatakan menjalinkan hubungan cinta dengan seorang penerbit filem terkenal. 
Pun begitu baik Zul mahupun wanita yang cukup dikenali dikalangan pihak media itu enggan memberikan sebarang komen tentang hubungan tersebut.
Namun baru-baru ini pelakon bertubuh sasa itu mengesahkan perhubungan cintanya dengan penerbit filem Tayangan Unggul, Gayatri Su-Lin Pillai, sudah tujuh bulan dijalinkan dan ia masih lagi di peringkat awal dalam mengenali antara satu sama lain.

"Benar saya dan dia (Gayatri) bercinta. Kami mula rapat sejak penggambaran filem Penanggal sekitar bulan Mei lalu.

"Seperti semua tahu, dia seorang yang sangat disenangi ramai dan antara tarikan lain membuatkan saya jatuh hati kepadanya ialah perseonalitinya yang lemah lembut.

Kami lebih rapat apabila masing-masing sangat serasi dalam membincangkan sesuatu perkara. Malah saya sangat selesa apabila berada disisinya," katanya kepada mStar online.

Zul sebelum ini pernah menjalin cinta dengan pelakon Abby Abadi lebih kurang selama dua tahun.

 

ESSCOM – ESSZONE: Kerajaan Laksana Pendekatan Holistik Lindungi Keselamatan Rakyat Sabah

Posted: 26 Mar 2013 03:22 PM PDT

Mungkin ada orang ramai yang tertanya-tanya serta ingin tahu mengenai latar belakang penubuhan Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESSCOM) dan Zon Selamat Sabah Timur (ESSZONE). Sudah pasti ada yang mempersoalkan mengapa baru kini kerajaan menubuhkan ESSCOM sedangkan ancaman keselamatan memang sudah lama wujud seperti beberapa siri penculikan yang didalangi oleh kumpulan pengganas dari selatan Filipina.
Penulis ingin berkongsi fakta serta maklumat diperolehi dari media arus perdana supaya dapat memberi pencerahan kepada rakyat khususnya berhubung peranan serta fungsi ESSCOM sebelum ditukar kepada ESSZONE.
Perlu ditekankan bahawa selama ini sememangnya ujud beberapa struktur keselamatan khas khusus untuk menangani isu keselamatan Sabah yang dianggap begitu mencabar dan unik. Mencabar kerana perairan terbuka sepanjang 1,400 kilometer begitu sukar untuk diawasi dan unik kerana komposisi penduduk Sabah yang mempunyai sejarah asal usul begitu menarik.
Operasi Padanan dan Sipadan Island Resort atau lebih dikenali dengan nama singkatan Ops Pasir adalah salah satu struktur keselamatan yang diwujudkan untuk berhadapan dengan ancaman khusus iaitu penculikan pelancong terutama sekali di pulau terpencil. Ops Pasir mula diperkenalkan pada tahun 2000 dan diuruskan oleh Markas Angkatan Bersama, Angkatan Tentera Malaysia (MAB-ATM).
Begitu juga dengan organisasi keselamatan lain seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM), Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) dan Jabatan Imigresen mempunyai peranan tertentu demi menjamin keselamatan perairan Sabah.
Wujudnya ESSCOM bukan kerana fungsi ATM, PDRM, APMM dan Imigresen tidak efektif atau untuk mengambil alih tugas tetapi sebenarnya untuk memantapkan lagi semua operasi yang dilaksanakan oleh entiti organisasi tersebut.
Pembentukan ESSCOM telah diumumkan secara dasar oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 7 Mac lalu yang merangkumi kawasan pantai timur negeri itu termasuk Kudat, Tawau, Kunak, Sandakan dan Lahad Datu.
Selama ini setiap aktiviti organisasi tersebut melaksanakan tugas masing-masing secara berasingan kerana setiap entiti tersebut mempunyai arahan pusat (central command) yang berbeza. Timbul beberapa kekangan terutama sekali dari segi kepantasan berkongsi maklumat risikan kerana masing-masing mempunyai strategi dan kepentingan yang berlainan di antara satu sama lain.
Tidak dinafikan teknologi canggih untuk mengekang kemasukan asing dan juga mengumpul maklumat risikan akan memainkan peranan penting untuk memastikan peristiwa pencerobohan Lahad Datu tidak akan berulang lagi. Peranan teknologi canggih mempunyai kekuatan yang ada hadnya jika ia tidak digunakan secara pintar.
Tetapi apa yang lebih penting adalah semua maklumat risikan tersebut perlu diproses dengan pantas dan betul. Di sini struktur ESSCOM adalah kritikal kerana ia perlu bertindak sebagai arahan pusat dengan seorang CEO atau Czar yang menjadi tonggak utama.
Kawasan ESSCOM dalam beberapa bulan mendatang sudah pasti akan menyaksikan perubahan mendadak dalam aspek keselamatan bukan sahaja dari segi pertambahan kehadiran anggota keselamatan tetapi juga aset berkaitan seperti balai polis, pos pendalaman dan perairan dan Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ).
Kesemua aset tersebut tidak akan memberi makna jika tiada koordinasi aktiviti dan di sinilah peranan ESSCOM menjadi kritikal. Perlu ditegaskan penubuhan ESSCOM bukan memberi maksud bahawa selama ini keselamatan perairan Sabah diabaikan, tetapi sebenarnya untuk memantapkan lagi struktur keselamatan sedia ada menghadapi cabaran masa hadapan dengan memetik sumber Utusan Malaysia.
image
ESSZONE pendekatan holistik demi lindungi keselamatan rakyat Sabah dan bukan pendekatan ketenteraan semata-mata. Justeru itu, Kerajaan menubuhkan ESSZONE mengambil pendekatan holistik dan bukan pendekatan ketenteraan semata-mata bagi melindungi kawasan Timur dan seterusnya mencari penyelesaian kepada isu pencerobohan itu.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengisytiharkan 10 daerah Zon Selamat Sabah Timur ESSZONE yang berkuat kuasa semalam bagi melindungi tanah berdaulat ini susulan insiden pencerobohan baru-baru ini.
Pengisytiharan ESSZONE melibatkan 10 daerah iaitu Kudat, Kota Marudu, Pitas, Beluran, Sandakan, Kinabatangan, Lahad Datu, Kunak, Semporna dan Tawau membawa kepada penubuhan satu jawatankuasa menurut Peraturan-Peraturan Pemeliharaan Keselamatan Awam 2013 yang digubal oleh Menteri Dalam Negeri.
Perdana Menteri sendiri telah memohon perkenan Yang di-Pertuan Agong supaya Ordinan Pemeliharaan Keselamatan Awam 1962 dikuatkuasakan bagi memastikan keselamatan rakyat di Sabah terus terjamin.
Jawatankuasa ESSZONE akan dipengerusikan oleh Ketua Menteri Sabah, pegawai eksekutif termasuk ahli-ahli yang akan dimaklumkan kemudian. Sementara Najib sendiri akan mempengerusikan jawatankuasa pemantau.
Menurut Najib, berdasarkan kajian yang dilakukan, pihaknya mendapati punca utama kejadian pencerobohan pengganas yang berlaku di Lahad Datu ekoran kewujudan beberapa penempatan yang boleh dianggap mudah terdedah kepada bahaya penyusupan masuk pendatang asing tanpa izin.
"Maka saya ingin mengumumkan bahawa kerajaan akan mengadakan inisiatif penempatan semula penduduk yang tinggal di beberapa lokasi di kawasan Timur Sabah bagi maksud pemeliharaan keselamatan awam," ujarnya dipetik dari portal Sinar Harian.
Jelas Najib, kerajaan juga akan memastikan mereka yang terlibat dalam penempatan semula ini akan dijamin kehidupan mereka menerusi sumber pendapatan, pendidikan, kesihatan dan lain-lain keperluan yang disediakan di kawasan itu. ini akan turut memberi manfaat mereka yang tinggal berhampiran.
"Bukan bermakna kawasan Sabah Barat dilupakan. Buat masa ini di kawasan Timur Sabah lebih mendesak di mana kawalan keselamatan di Timur Sabah akan diperketatkan dengan tambahan tujuh balai polis baru yang akan dibina," jelas Najib.
Tegasnya, pengumuman yang dibuat beliau ini bukanlah pengisytiharan darurat dan ia tidak akan menjejaskan proses Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13). Ia tidak sekali-kali akan menghalang proses pilihan raya yang bebas, telus dan demokratik di mana pelaksanaan ESSZONE tidak akan membawa pertambahan kepada kuasa polis. Malah mana pihak yang berpendapat haknya terjejas boleh membawa kerajaan ke mahkamah melalui proses perundangan.
Sementara itu, Najib dipetik Bernama berkata dengan penubuhan jawatankuasa ESSZONE ini, kerajaan mengambil pendekatan holistik dan bukan pendekatan ketenteraan semata-mata bagi melindungi kawasan Timur dan seterusnya mencari penyelesaian kepada isu pencerobohan itu.
Pada hari ini tiga buah kabin yang akan jadi asas kepada kewujudan ESSCOM tiba di Lahad Datu dan akan berfungsi tidak lama lagi manakala tujuh buah balai polis tambahan akan diwujudkan di kawasan Sabah Timur yang dijangka akan turut menerima kabin-kabin balai pada awal April.
Ketujuh - tujuh balai polis tambahan itu melibatkan kawasan Pulau Bum Bum, Pulau Gaya, Pulau Banggi, Pulau Mabul, Tambisan, Tanjung Labian dan Cenderawasih, Felda Sahabat di mana perkara ini telah disahkan ketua setiausaha negara dan saya telah rundingkan dengan menteri dalam negeri dan ketua polis negara.
Dalam pada itu, Najib menegaskan ESSZONE bukannya pengisytiharan darurat di bawah perkara Perlembagaan Persekutuan.
"Ia tidak sekali-kali menghalang proses pilihan raya dan peraturan yang bebas, telus dan demokratik serta tidak memberikan sebarang kuasa tambahan kepada pihak polis, jika ada orang yang berpendapat haknya terjejas, dia boleh membawa kerajaan ke mahkamah melalui proses perundangan. Kehidupan akan berjalan seperti biasa di kawasan berkenaan tetapi dengan peningkatan kawalan keselamatan bagi memastikan kesejahteraan hidup rakyat," katanya.
Perdana menteri turut menjelaskan bahawa Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 yang digunakan untuk menjalankan penyiasatan dan tangkapan dalam semua kes melibatkan pengganas di Sabah ketika ini ialah suatu akta melibatkan prosedur semata-mata.

TG Nik Aziz Pilih Untuk Beriktikaf Di Masjid, Tidak Berehat Di Hotel

Posted: 26 Mar 2013 02:49 PM PDT


Alkisah To Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dari Seorang Sahabat..

Dah lama teringin berjumpa depan mata dengan beliau. Selalu lihat di dalam media sahaja. Kini sesosok tubuhnya sedang baring di hadapanku, tempat ia menjadi imam di masjid berhampiran rumahnya. Mungkin ini masanya beliau berehat sebentar selesai urusannya di siang hari. Beliau iktikaf di sini.

Hajat di hati ingin bersalam dan berborak dengan beliau, namun lihat keletihan beliau, hati kata "tunggu hingga beliau bangun".

Saya, warga Kuala Lumpur, kagum pada beliau, Menteri Besar Kelantan, Dato' Seri Nik Aziz Nik Mat. Alhamdulillah, perjalanan dari KL tidak sia2 bertemu ulama'.

[Kredit to syahirul.com] p/s Ganjaran untuk orang beriktikaf adalah selama mana dia duduk dalam masjid akan mendapat rahmat Allah dan walaupun ia sengaja tidur (dengan niat beriktikaf) maka akan tetap mendapat pahala yang berterusan.

Diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari yang bermaksud:-

Dari Abi Hurairah Radiallahu-Anhu ia berkata, sabda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam, "Apabila sesorang itu sudah berwudhu dengan sempurna dan berjalan ke masjid dengan niat semata-mata hendak bersembahyang, maka setiap langkah yang dilaluinya itu akan mendapat pahala dan menghapuskan satu dosanya.

Kalau dia beriktikaf pula dalam masjid (dengan ada wudhu) selepas selesai sembahyang, para malaikat berdoa kehadrat Allah Subhanahu Wataala memohon ampun untuknya. Dan selagi dia beriktikaf di dalam masjid menunggu untuk bersembahyang, dia akan terus menerus mendapat pahala seolah-olah dia itu sedang sibuk melakukan sembahyang".

TK1M - Takut Kalah 1 Malaysia, Fenomena Baru Najib Enggan Bubar Parlimen

Posted: 26 Mar 2013 02:48 PM PDT


Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar secara sinis mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri, Datuk Najib Razak kerana melancarkan 'Takut Kalah 1 Malaysia (TK1M).

Mahfuz mendakwa, Najib enggan membubarkan Parlimen kerana sangat takut hilang jawatan dan kuasa jika kalah pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Sehinggakan kata Mahfuz, Najib sanggup mebiarkan Dewan Undangan Negeri Sembilan tamat tempohnya pada hari ini.

"Tahniah kepada Perdana Menteri kerana berjaya melancarkan secara tidak langsung satu lagi projek atau program 1 Malaysia iaitu Takut Kalah 1 Malaysia.

"Dun-dun dan Parlimen akan terbubar dengan sendiri, sesuatu yang tidak pernah berlaku dalam sejarah politik negara kita.

Najib takut untuk di'report kad'kan oleh rakyat," katanya kepada Harakahdaily hari ini.

Parlimen akan terbubar secara automatik pada 28 April depan.

Manakala pada 7 April (Pahang), 22 April (Selangor), 24 April (Perak), 26 April (Melaka), 28 April (Perlis dan Kelantan), 29 April (Sabah), 2 Mei (Penang dan Kedah) dan 5 April (Terengganu). -HD

TERDESAK: Najib Ciplak Idea Pakatan Beri Permit Kepada Pemandu Teksi

Posted: 26 Mar 2013 02:47 PM PDT


Pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk memberikan 1,000 permit kepada pemandu teksi dilihat 'menciplak' idea dasar dan program yang dibawa oleh Pakatan Rakyat (PR).

Pengumuman tersebut juga mengesahkan bahawa dasar-dasar manifesto PR yang sebelum ini dikecam oleh pemimpin Umno-BN sebenarnya mampu dilaksanakan.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata setakat ini Umno-BN terus gagal untuk mengumumkan manifesto sendiri sebaliknya menciplak idea dasar PR.

Najib cuba mengumpan rakyat dengan janji akan melaksanakan program PR itu sekiranya Umno-BN menang dalam PilihanRaya Umum ke-13, katanya.

"Saya pasti pemandu-pemandu teksi yang ada di seluruh negara faham bahawa pengumuman Dato' Seri Najib Tun Razak hanyalah satu gimik politik untuk menenangkan kemarahan mereka selama ini.

"Penyelesaian berpanjangan isu permit teksi ini terletak di tangan Pakatan Rakyat yang mula-mula sekali memperjuangkan isu ini," kata Rafizi di dalam satu kenyataan media.

Manifesto PR yang diumumkan bulan lalu antaranya berkata PR akan menghapuskan sistem permit teksi yang diberikan kepada syarikat tertentu untuk mengaut keuntungan dari keringat pemandu teksi.

Permit teksi juga akan diberikan terus kepada pemandu teksi dengan tujuan melahirkan lebih ramai usahawan teksi.

Agensi kerajaan juga akan dipertanggungjawabkan untuk melatih usahawan-usahawan teksi dengan kemahiran khidmat pelanggan dan perniagaan.

"Ucapan beliau (Najib) berbaur ugutan politik apabila menyatakan bahawa pemandu teksi perlulah 'bai'ah' (mengikat janji) untuk mengundi Barisan Nasional jika mahu mendapatkan lebih banyak permit persendirian di masa hadapan," kata Rafizi.

"Oleh sebab itu, saya tidak hairan lagi kenapa beliau (Najib) tidak berani berdebat secara terbuka dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai dasar-dasar dan program ekonomi."

Gerakan Teksi dakwa permit individu hanya gimik politik

Gerakan Tuntutan Pemandu Teksi (Teksi) mempertikaikan cara kerajaan memberikan lesen individu kepada pemandu teksi baru-baru ini, yang dianggap sebagai gimik politik.

Ia memandangkan pemberian lesen itu perlu diiklankan terlebih dahulu agar semua pemandu teksi mendapat manfaatnya.

Pengerusi Teksi, Mohd Ridzwan Mohd Daud, berkata biarpun pemberian lesen individu itu dialu-alukan, namun pemberian yang dilakukan ketika ini tidak memberikan manfaat kepada semua pemandu.

"Ini kerana ia tidak diiklankan kepada umum, dan hanya sebahagian pemandu teksi yang mendapat lesen tersebut, itupun selepas memohonnya sejak 2010," dakwa beliau ketika dihubungi Harakahdaily, hari ini.

Tambah beliau, jika kerajaan benar-benar prihatin dengan nasib pemandu teksi di negara ini, perkara ini (lesen individu) sudah lama perlu diberikan.

Sebaliknya, kata beliau sebarang permohonan untuk mendapatkan lesen individu ini telah dibekukan sejak tiga tahun lepas.

"Mengapa baru sekarang diberi? Ketika boleh dikatakan waktu 'lampu merah?' Itupun tanpa pemberitahuan umum. Adakah untuk memancing undi?" soal beliau lagi.

Sebelum ini, beliau bertindak melancarkan kempen menuntut permit individu terhadap kerajaan, menyerahkan memorandum ke parlimen dan mengadu kepada pimpinan Pakatan Rakyat.

PANAS BEB!!! ABBY ADABI SAHKAN SEORANG AHLI PARLIMEN PAS BAYAR KHIDMAT...???

Posted: 26 Mar 2013 12:00 PM PDT



Kita tidak mahu mendedahkan pada setiap persembahan pentas sebelum ini beliau sering sebilik dengan teman lelakinya malah sering meminta penganjur menyediakan bilik bersebelahan bila mereka ada pertunjukan pentas secara bersama tetapi kita juga ingin tahu wang siapa sebanyak RM20,000 yang Abby minta bagi menjayakan majlis harijadi anaknya.Tidak cukup RM50,000 di London!Rumah Kedai di Taman Melawati itu pun kita tahu datang daripada siapa?Jangan berselindung di sebalik penjualan jubah sedangkan hakikat sebenar ada yang tahu puncanya.

Ini juga akan didedahkan sekiranya Abby tidak bertaubat dan meminta maaf kepada rakan-rakan yang beliau kafir serta sesatkan selama ini.Jangan tunjuk baik sangat Abby!Jangan selak kain orang lain kalau kain sendiri koyak rabak!Jangan satu jari menuding kepada orang lain sembilan jari lagi menuding ke diri sendiri..! SELANJUTNYA BACA DISINI...

Najwa Latif Tumbuk Pelajar Lelaki Ganas!

Posted: 26 Mar 2013 11:00 AM PDT



Itu dia Najwa Latif yang boleh dikatakan pandai menumbuk dengan rakan lelaki di sekolahnya. Bahkan ianya terjadi kerana ketidak puasan hati Najwa sendiri kepada pelajar lelaki berkenaan.

Bukan kerana Najwa seorang kaki pukul atau gangster sekolah tapi kerana kebenaran berada di pihaknya, dia menumbuk disebabkan pelajar lelaki berkenaan menunjukkan isyarat lucah kepadanya, lalu kena debomm lah oleh Najwa. Wajar kan tindakan Najwa ini. Namun itu semua menjadi kenangan dan iktibar untuk pelajar wanita lainnya.

Lain-lain mengenai Najwa ada dibawah ini memetik portal GUA:
  1. Sering mengigau ketika tidur. Sama ada tidur siang mahu pun malam.
  2. Fobia dengan eskalator sebab pernah berlaku insiden di mana selipar yang dipakainya terputus gara-gara tersangkut di eskalator. Najwa lebih selesa naik tangga atau naik lif.
  3. Seorang yang kuat makan. Tidak pernah risau tentang berat badan.
  4. Pernah menaiki bas dari Batu Pahat ke Kuala Lumpur dengan berbekalkan wang RM20 sahaja.
  5. Suka menghendap orang di laman sosial seperti di Instagram dan Twitter.
  6. Memiliki beberapa gajet seperti telefon bimbit Blackberry, Samsung SIII, PlayStation 3, DVD mudah alih dan IPod.
  7. Tidak suka makan ubat atau mengambil sebarang vitamin. Selalu kena paksa dengan pengurus supaya makan vitamin untuk elak kelesuan.
  8. Untuk menjaga suara, Najwa minum madu pada setiap pagi.
  9. Selepas setahun bergelar penyanyi, Najwa sudah mampu membeli sebuah kereta MyVi untuk kegunaan sendiri.
  10. Mempunyai dua barang yang sangat disayangi iaitu jam tangan berjenama Casio dan seutas gelang tangan yang terukir namanya.
  11. Tidak makan di restoran mamak. Biarpun perut terasa sangat lapar, Najwa tidak akan sesekali menjamu selera di restoran pilihan ramai ini.

DOKTOR BERJIWA KENTAL

Posted: 26 Mar 2013 09:30 AM PDT



Beliau antara beberapa pegawai perubatan bertugas merawat ratusan pesakit di 2 kem terletak di sempadan Jordan dan Syaria.

"Mazidul mesti masih ingat,  di sana, majoriti pesakit tidak sabar untuk dirawat. Bagaimanapun sebagai doktor, kami sentiasa bersabar menghulurkan bantuan," imbas beliau.

Ramai pesakit tatkala itu merempuh masuk ke klinik sementara, beroperasi di kem pelarian. Mereka ingin dirawat dan mendapatkan bekalan ubat.


"Budak remaja itu sakit apa doktor?," soal saya ketika di bumi anbia.

"Dia minta ubat jerawat," balas Dr. Rihanah sambil tersenyum.

Peristiwa itu sudah lebih 4 bulan berlalu namun kenangan masih segar di ingatan.

Semalam saya berkunjung ke Poliklinik dan Surgeri Hata Mewah di B2-G-01 Jalan Pandan Mewah 1/1, Pandan Mewah, 68000 Ampang, Selangor. Saya ditemani rakan, Farid dan Atoi.

Berikut antara perkhidmatan ditawarkan oleh poliklinik terbabit kepada orang ramai.


Anak sulung berasal dari Bachok, Kelantan, lulusan universiti di Indonesia bersifat peramah dan lemah-lembut itu ternyata memiliki semangat kental. Sewaktu berkhidmat merawat pelarian, beliau ternyata tenang dan sabar mendepani karenah pesakit pelbagai peringkat usia.

Dr. Rihanah faham tanggungjawab dipikul bersama doktor lain, klik di sini.

Petang semalam, biarpun dalam tempoh singkat, kami sempat minum dan berbual di restoran berhampiran klinik.


"Mengapakah doktor seorang sahaja di klinik ini?," tanya saya.

"Sedang mencari pekerja," balasnya.


Kepada mereka berkelayakan dan berminat untuk berkhidmat dengan Dr. Rihanah, sila hubungi nombor tertera di atas.

Manakala orang ramai kurang sihat dipelawa untuk mendapatkan rawatan di Poliklinik Dan Surgeri Hata Mewah.

TUDIAA!! Saifuddin Nasution Sahkan Memang Ada Video Seks Nurul Izzah? #UulangIsaman

Posted: 26 Mar 2013 09:29 AM PDT


Gambar ni ke dia tengok?

Mc rasa Saifuddin ni mabuk atau pun sedang berkhayal! Anwar tu maybe blogger pernah main video china dollnya. Tapi bab Nurul Izzah, tak mungkin si Saifuddin sudah pernah tengok video tu, ataupun dia hanya mendengar khabar angin saja kot.

Tak percaya baca berita kat bawah,

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendakwa selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim, pejuang siber Umno sekarang bercadang menyerang anak perempuannya Nurul Izzah Anwar dengan video seks untuk merosakkan imej bersihnya.

Malah Saifuddin mendakwa, beliau dan beberapa pemimpin lain telah dijemput oleh agen "Umno-BN" untuk melihat beberapa keping gambar video seks melibatkan Nurul Izzah yang juga ahli Parlimen Lembah Pantai.

Menurut Saifuddin lagi, mereka juga turut didedahkan dengan video kedua yang melibatkan Anwar Ibrahim.

Saifuddin menambah agen tersebut juga memberi amaran mereka mempunyai beberapa video lagi yang sedang disiapkan melibatkan pemimpin PKR lain termasuk Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menurut laporan media hari ini, Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali juga dikatakan terlibat dalam satu video lain.

"Ia adalah amaran, ugutan politik... sebagai ahli politik senior, kita tahu tujuan akhirnya untuk menyebabkan kerosakan maksimum terhadap integriti pemimpin kita.

"Saya tidak tahu siapa mereka tetapi mereka kelihatan mempunyai banyak pengetahuan tentang produksi video," kata beliau dalam satu sidang akhbar di ibu pejabat PKR hari ini. 

Mc percaya Saifuddin ni hanya mendengar khabar angin. Tapi dia bagus kerana dia setuju individu dalam video seks tu Anwar dan Nurul Izzah. Bermakna Saifuddin dapat mengenal pasti memang sah ada video seks Anwar dan Nurul Izzah. Tu pun kalau dia dah tengok!

Cuma yang peliknya, Saifuddin dah kenal pasti video tu memang milik Anwar dan Nurul Izzah, apa pula kaitannya dengan UMNO? Takkan UMNO boleh buat video seks tanpa keizinan kedua-dua tokoh pembangkang tu?

Ada UMNO suruh Anwar 'liwat' mahasiswa dan pondan? Anwar meliwat secara RELA! Ada UMNO suruh Nurul Izzah 'rasuah' pensyarahnya dengan 'lendir'? Tentulah tidak! Jadi apa kaitannya dengan UMNO?

Sesiapa pun boleh mengaku diri mereka 'ejen UMNO'. Mc pun boleh pakai baju PKR dan mengaku 'ejen PKR' kemudian buat perkara yang tak masuk akal.

Sudah-sudahlah Saifuddin, permainan politik hang tu dah 'oldskool' taktik lama. Simpan sajalah permainan bodoh hang tu.

PANASS!! Marah Benor Nik Aziz Dengan Tok Guru Pondok Ni!! #PasBUKANislam

Posted: 26 Mar 2013 09:29 AM PDT


Bengang Nik Aziz MB Kelantan paling lama dan tua dengan Minda Pondok yang dianggotai seramai 18 guru pondok di Kelantan. Minda Pondok mendakwa menjadi satu dosa bagi umat Islam mengundi PAS pada pilihan raya umum akan datang,

Disebabkan kenyataan dari Minda Pondok tu, Nik Aziz minta supaya mereka memberi dalil dan hujah yang bernas atas kenyataan tersebut.

"Saya pun boleh kata jugak haram sokong Umno, wajib sokong PAS. Cakap boleh tapi biar ada hujah. Kalau cakap depan Allah hujah yang boleh diterima," katanya.


Puncanya adalah disebabkan dua hari lepas, Minda Pondok mendakwa adalah berdosa bagi umat Islam memberi undi kepada PAS pada pilihan raya umum itu kerana konsep 'tahaluf siyasi' (muafakat politik) antara PKR dan DAP tidak berpaksikan kepada kehendak Islam terutama dalam perkara membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah.

Tahaluf siyasi yang diamalkan Pas adalah berbeza dengan BN. Kerana dalam BN yang mengetuainya ialah UMNO, orang Islam. Sedangkan dalam Pakatan seperti yang kita nampak Pas hanya mengikut telunjuk Dap.

Apakah itu tahaluf siyasi yang sebenar? Islam di korbankan demi kepentingan lain? Itulah yang terjadi kepada Pas sekarang. Kalimah Allah nak dikongsi-kongsi, hudud tiada dalam manifesto Pakatan, negara Islam dah lama bubar, Islam bukan lagi hak eksklusif, sememangnya Pas gagal dalam perjuangan pertahankan Islam, disebabkan itu umat Islam di Malaysia semakin menolak Pas!

Soo..betul lah apa kata tok-tok guru pondok tu, undi Pas umpama undi Dap. Dap menentang Islam, jadi undi Dap adalah haram. Bermakna, sekali dengan Pas jugalah tergolong dengan haram. Betul tak?

PANASS!! Anwar bawa Malaysia Ke jalan kehancuran!! - Tun Daim

Posted: 26 Mar 2013 09:28 AM PDT


Bekas Menteri kewangan Tun Daim Zainuddin memberi komen berkenaan Anwar Ibrahim dan masa depan negara jika dia memerintah.


Siapa yang tidak kenal dengan Tun Daim? Beliau merupakan seorang anak Melayu yang mempunyai banyak pengalaman dalam sektor pengurusan ekonomi negara. Sebab itu beliau bisa berbicara tentang kegagalan Anwar sebagai Menteri Kewangan suatu ketika dahulu.
Betul juga kata-kata Tun Daim Zainuddin ni. Patutnya kita blogger kurangkan main cerita Anwar, fokus dan hentam dasar Pakatan. Sebab Anwar ni gila glamor. Dia memang suka diberi tumpuan.
Kini kebimbangan dinyatakan oleh Tun Daim tentang keselamatan dan kesejahteraan negara sekiranya Anwar menjadi PM. Erti kata lain jika anda memilih Pakatan maka anda sedang mengundi untuk kehancuran Malaysia itu sendiri.
Anwar sebenarnya agak gentar dengan Tun Daim kerana mengetahui ekonomi Malaysia stabil semasa Tun Daim menjadi Menteri Kewangan. Namun setelah diambil alih oleh Anwar, ekonomi Malaysia terus merudum. 
Atas sebab itu, Tun Daim tidak yakin dengan kemampuan Anwar. Malah risau jika Malaysia dibawah tadbirnya. Sebab dalam Pakatan pun hanya Anwar yang dilihat berupaya menjadi pemimpin. Yang lain HANCOR!! he he..
Kalau Anwar yang teruk pun puak Pakatan angkat sebagai ketua, agaknya yang lain macam mana ya?
Ayuh Selamatkan Malaysia daripada dijajah oleh Pakatan!

Tiada ulasan: