Khamis, 7 Mac 2013

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


Pemain Bola Bunuh Kekasih dan Beri Dagingnya kepada Anjing

Posted: 07 Mar 2013 05:13 PM PST



[HM] Brasilia: Penjaga gol yang disebut-sebut bakal bermain untuk skuad Brazil dalam Piala Dunia 2014 semalam mengaku membunuh bekas teman wanitanya sebelum memberi cebisan mayat itu kepada anjing.

Bruno Fernandes De Souza, 28, sebelum itu dituduh membunuh Eliza Samudio bagi mengelak dipaksa menanggung saraan anak mereka yang dilahirkan tanpa ikatan perkahwinan. De Souza sebelum ini menafikan terbabit dalam kematian Eliza, 25, tetapi ketika perbicaraan dilangsungkan di mahkamah semalam, bekas pemain kelab Flamengo itu menceritakan bagaimana pasangannya itu dibunuh.

Kata De Souza, kawan baiknya, Luiz Henrique Romao mengupah seseorang untuk membunuh Eliza. Walaupun tidak mampu mengarahkan bekas kekasihnya dibunuh, De Souza mengaku menerima bantuan Romao. De Souza dituduh merancang penculikan Eliza dan membunuh wanita terbabit dengan bantuan lapan orang lain, termasuk isterinya, Dayane, seorang lagi bekas kekasihnya, seorang sepupu dan bekas anggota polis, Marcos Santos.

Pendakwa berkata, De Souza melihat Santos menyeksa Eliza sehingga mati sebelum membantu bekas anggota polis itu memotong mayat mangsa. Sebahagian daripada cebisan mayat Eliza diberi kepada anjing De Souza sebagai makanan, manakala selebihnya ditanam di bawah lapisan simen. Dalam perbicaraan awal, Romao didapati bersalah membunuh Eliza dan dihukum penjara 15 tahun.

Santos pula akan mula dibicarakan bulan depan. Sebelum ditangkap, De Souza disebut-sebut akan berpindah ke kelab AC Milan.

Ketika disoal siasat, dia mendakwa, Eliza masih hidup dan berada di luar negara.
 
Foto
DE SOUZA menangis ketika menceritakan bagaimana Eliza dibunuh kepada mahkamah.
Namun, dia memberitahu mahkamah di Contagem, sepupunya, Jorge Rosa, menyaksikan pembunuhan itu dan menceritakan apa yang berlaku kepadanya. "Selepas diculik, Eliza dibawa ke rumahnya di Belo Horizonte dan Santos yang diupah sebagai pembunuh menunggu di situ," katanya.

Eliza yang didakwa pernah menjalin hubungan dengan bintang Real Madrid, Cistiano Ronaldo berselisih faham dengan de Souza selepas hamil akibat hubungan sulit mereka.
De Souza dan Eliza bertemu kali pertama pada Mei 2009. - Daily Mail


 

Kesultanan Sulu Sudah Tiada, Tuntutan Sabah Terbatal, Malaysia Bayar "Pampasan" Seumur Hidup

Posted: 07 Mar 2013 04:40 PM PST

 
 [Bernama] KOTA KINABALU - Penyertaan Sabah dalam gagasan atau pembentukan Malaysia pada 1963 menghapuskan sebarang tuntutan ke atas negeri ini yang dahulunya dikenali sebagai North Borneo, kata Prof Madya Dr Bilcher Bala dari Universiti Malaysia Sabah (UMS).

Pensyarah Sekolah Sains Sosial (Program Sejarah) itu berkata berdasarkan perkara itu sebarang tuntutan hak ke atas negeri Sabah ketika ini adalah terbatal.

"Tarikh penubuhan Malaysia pada tahun 1963 menghapuskan sebarang tuntutan ke atas Sabah dan pada tahun 1888, Sabah di bawah naungan kolonial British dan pada tahun 1903 protokol telah menetapkan jajahan Amerika Syarikat di Filipina tanpa Sabah.

"Pada tahun 1946, Sabah diserah kepada British dan jelas pada tahun 1963 Sabah berada dalam Malaysia," katanya kepada Bernama, di sini hari ini.

Justeru Dr Bilcher berkata, tindakan Jamarul Kiram III menyerang Sabah dengan alasan menuntut hak warisan Kesultanan Sulu adalah satu jenayah yang boleh disifatkan sebagai serangan pengganas.

Mengenai bayaran yang dibuat oleh kerajaan Malaysia terhadap waris Kesultanan Sulu, beliau berkata ia cuma pampasan atau saguhati perjanjian "sewa mati 1787" yang tertulis pajakan kekal.

"Maka pampasan itu dibayar sampai mati (istilah dalam perjanjian 'selagi ada bulan dan bintang')," katanya

Mengupas kembali sejarah Sabah, Dr Bilcher berkata penduduk Sabah telah memilih Malaysia (pada tahun 1963) seperti yang terkandung dalam Laporan Cobbold.

"Cuma Sultan Sulu fikir orang Sabah adalah rakyatnya. Rakyat adalah pengakuan taat setia pengikut. Tapi orang Sabah tidak mengakui mereka ada sultan melainkan Gabenor (kini Yang Dipertua Negeri Sabah).

"Justeru itu, tuntutan yang mendakwa dirinya sebagai pewaris Kesultanan ulu, jika ada sultan pun, ke atas Sabah adalah terbatal melalui beberapa peringkat perjanjian sebelum ini.

"Hakikatnya, Sulu tidak ada sebuah kerajaan atau negara yang membolehkan "ada hak" untuk membuat tuntutan. Tuntutan ini cuma tuntutan individu semata-mata, yang tidak melibatkan orang ramai, tetapi individu itu telah
memperalatkan orang ramai untuk mencapai kepentingan dirinya sendiri," katanya.

Oleh itu, Dr Bilcher berkata tindakan menyerang negara luar adalah jenayah dalaman negara Filipina dan jenayah antarabangsa di Malaysia.

"Melainkan jika individu itu memiliki kerakyatan Malaysia, maka ini adalah jenayah yang berat, setara ancaman Komunis dahulu atau pengganas," katanya.

Di KUALA LUMPUR, semasa menjelaskan isu sama, bekas Menteri Luar Tan Sri Syed Hamid Albar berkata bayaran AS$5,000 (RM15,500) setahun oleh kerajaan Malaysia kepada waris Kesultanan Sulu sehingga hari ini bukanlah wang sewaan atau pajakan tetapi merupakan satu bentuk wang penghargaan yang dikenali sebagai "cession".

Katanya beliau sendiri pernah melihat cek dengan jumlah tersebut dibayar kepada waris Kesultanan Sulu ketika menjadi Menteri Luar dari 1999 hingga 2008.

"Wang penghargaan atau cession berkenaan sama seperti duit penghargaan yang dibayar oleh kerajaan Pulau Pinang kepada Sultan Kedah apabila pulau itu diserahkan kepada British," jelas beliau kepada Bernama.

Menegaskan Kesultanan Sulu yang ada hari ini bukan kerajaan yang diiktiraf, Syed Hamid berkata, waris keluarga itu tidak layak membawa tuntutan Sabah ke Mahkamah Keadilan Antarangsa (ICJ).

"Ini kerana ICJ hanya menguruskan kes-kes yang melibatkan kerajaan yang sah. Kesultanan Sulu bukan satu kerajaan," katanya.

Syed Hamid berkata, kuasa pentadbiran dan politik yang ada pada Kesultanan Sulu dianggap berakhir apabila Sultan Jamalul Kiram II menandatangani Perjanjian Carpenter pada tahun 1915 dengan penjajah Filipina ketika itu iaitu Amerika.

Syed Hamid berkata cubaan menuntut Sabah pernah dibuat oleh Filipina ketika Malaysia dan Indonesia membawa masalah tuntutan pulau Sipadan dan Ligitan ke ICJ
pada tahun 2001.

"Filipina cuba untuk turut serta dalam tuntutan itu. Bagaimanapun ICJ terus menolak campur tangan Filipina dalam tuntutan Sipadan dan Ligitan yang terletak dalam perairan Sabah dengan alasan tuntutan itu tidak ada asas. Ini
jelas menunjukkan, Filipina sama sekali tidak mempunyai hak ke atas negeri di bawah bayu itu," katanya.

Syed Hamid menegaskan Sabah merupakan wilayah Malaysia yang berdaulat kerana Suruhanjaya Cobbold yang ditubuhkan sebelum pembentukan Malaysia melaporkan
bahawa rakyat Sabah dan Sarawak mahu merdeka di dalam Malaysia.

Sementara itu, pakar sejarah Prof Dr Ramlah Adam menyatakan keyakinannya bahawa pihak kerajaan mempunyai dokumen perjanjian wang penghargaan tersebut.

"Kerajaan Malaysia memang menyimpan dokumen itu sebab selepas kita (kerajaan) ambil alih dari British kita ambil alih juga segala perjanjian itu sebab soal 'cession money' itu sangat penting," katanya.

Tambahnya, perjanjian itu menyatakan wang penghargaan akan diserahkan kepada waris bukannya kesultanan Sulu selagi 'ada bulan dan bintang'.

"Perjanjiannya adalah selagi ada bulan dan bintang, bukan ada tarikh, itu cara orang dulu buat perjanjian, saya tidak tengok perjanjian itu tetapi saya tahu ada perjanjian.

"Ia (wang penghargaan) diberi kepada waris bukan kesultanan. Kesultanan Sulu telah tiada. Itu yang diperkatakan dalam sejarah Sulu. Semasa kita membuat sejarah Malaysia kita tidak pernah menyentuh tentang kerajaan Sulu ia termasuk dalam sejarah Filipina.

"Kita (Malaysia) tidak termasuk, kita hanya anggap ia sebagai kaum Suluk sahaja," katanya. 
 
 
 
P/s: Gambar pemimpin UMNO dengan pembesar dan Sultan Sulu di sini.
 
Apa pula butiran janji Najib seperti yang disiarkan oleh Manila Bulletin?
 
 

Orang Sibuk Berjuang di Lahad Datu, Dia Sibuk Tunjuk Anu...

Posted: 07 Mar 2013 03:00 AM PST



[HM] Georgetown: Seorang anggota wanita sebuah pasukan keselamatan membuat laporan polis selepas mendakwa diganggu secara seksual oleh rakan sekerja lelaki ketika menjalani latihan renang di Pantai Miami, Batu Ferringghi, kelmarin.

Kejadian berlaku sejak Januari lalu apabila mangsa berusia 23 tahun menjalani latihan bersama suspek berusia 20 tahun di pantai berkenaan, selain mendakwa menerima kiriman sistem pesanan ringkas bergambar (MMS) lucah daripada suspek.

Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut Superintendan Ismail Idris berkata, berdasarkan siasatan, mangsa mendakwa menerima gambar kemaluan lelaki yang dihantar suspek.

Beliau berkata, mangsa memberitahu suspek mencabulnya dengan memegang payudaranya ketika menjalani latihan renang, selain suspek melondehkan seluarnya dan meminta mangsa melakukan seks oral.


P/s:  Gila seks!


[Wajib Baca] Anda Sudah Baca Spin Pencacai UMNO tentang Tian Chua, Sekarang Baca Pula Pengakuan dan Penjelasan daripada Empunya Diri

Posted: 07 Mar 2013 12:30 AM PST


Sejak tanggal 1 Mac, pemimpin-pemimpin BN dan kerajaan telah melancarkan serangan bertubi-tubi terhadap saya. Blog dan cybertrOoper pro-BN juga meyebarkan numbor telefon saya dan menghasut penyokong BN hantar mesej ancaman kepada saya.

Pada tanggal 4 Mac, Parti Umno telah hantar surat tuntutan kepada saya bahawa saya harus memohon maaf kepada Umno. Di sini saya tegaskan sekali lagi, saya tidak pernah keluarkan apa-apa kenyataan yang menghina mana-mana pihak. Saya akan serah kepada mahkamah untuk membersihkan nama saya.

Tuduhan bahawa saya telah menghina Pasukan Keselamatan adalah fitnah dan pembohongan jahat oleh pemimpin-pemimpin BN. Saya ingin ulangi pendirian saya bahawa saya menghormati perana Pasukan Keselamatan dan jasa mereka dalam tugasan mempertahankan negara. Saya juga bersimpati dengan anggota-anggota keselamatan yang berkorban atau menjalankan tanggungjawab dalam keadaan yang sangat mencabar.

Di sini saya ingin buat kali terakhir untuk menjelaskan kenyataan yang telah diwara-warakan oleh pemimpin-pemimpin BN dari perdana menteri ke bekas Ketua Polis Negara yang mendakwa saya menghina anggota keselamatan.

Saya ingin terangkan kontek kenyataan saya dalam KeadilanDaily.com:

Saya dihubungi wartawan untuk komen tentang pecerobohan di Lahad Datu pada pagi 1 Mac ketika ada berita antarabangsa melaporkan ada tembakan berlaku. Saya secara jelas menyatakan perkara ini belum ada kesahihan dan ada media black-out di Malaysia.

Perenggan yang kemudian, sesiapa pembaca celik sudah tentu faham ia dinyatakan dalam kontek ada usaha setengah-tengah pemimpin BN dan blogger cuba kaitkan pihak pembangkang dalam pencerobohan Lahad Datu. Ia mesti dibaca bersama banyak artikel-artikel sebelum ini yang mendakwa saya dikirim oleh DS Anwar ke Manila untuk berunding dengan MNLF. Juga ada dakwaan Anwar mendalangi peristiwa Lahad Datu. Segala ini telah disifatkan sebagai sandiwara oleh ramai pemimpin-pemimpin yang lain.

Perkara ini dirumitkan lagi bila ada blogger Umno termasuk Papagomo dan lain-lain rekakan berita bahawa saya berucap di Puchong menyifatkan pengorbanan anggota keselamatan dengan ayat "Komando Mati Katak". Ini fitnah yang keterlaluan dan telah membawa ancaman terhadap keselamatan peribadi saya. Saya menasihatkan semua blogger yang menyiarkan berita palsu ini untuk berhenti dalam 24 jam, dan saya akan hantar surat saman kepada sesiapa yang meneruskan sebaran berita palsu ini.

Saya amat kesal terhadap pemimpin-pemimpin BN dan juga media yang dikuasai mereka memular-belitkan kenyataan saya sehingga menghasut kebencian orang ramai yang tidak ketahui kebenaran. Ini adalah tindakan yang tidak bertanggungjawab dan bermotif politik.

Dalam keadaan negara kita menghadap ancaman anasir-anasir ganas, keseluruhan rakyat Malaysia sepatutnya berdiri teguh memberi sokong penuh kepada Pasukan Keselamatan kita. Malangnya, kerajaan tidak terhenti-henti menyerang politik lawan. Sepatutnya ahli-ahli politik harus menunjukkan rasional dan kematangan untuk membina kesepakatan menghadapi krisis negara.

Saya harap episod tuduh-menuduh ini boleh dihentikan serta-merta. Kepada anggota keselamatan yang mengorbankan nyawa dan kesejahteraan diri, saya sampaikan penghormatan tertinggi dan harap adu-domba politik di antara kerajaan dan pembangkang tidak melemahkan semangat. Teruskan perjuangan, rakyat Malaysia menyanjungi kamu semua.


Tian Chua
-----------------

BIRO KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT
A-1-09, Merchant Square
No. 1, Jalan Tropicana Selatan 1
47410 Petaling Jaya

[Panas] SAH, Kakitangan HKL Boleh Dikenakan Tindakan Tatatertib Jika Pasang Pelekat Sokong Pakatan Rakyat

Posted: 06 Mar 2013 11:26 PM PST



Surat pekeliling yang didakwa diedarkan kepada Ketua Jabatan HKL ini saya salin dan tampal dari FB. Kesahihan atau ketulenannya tidak dapat dipastikan. Jika rekayasa, pihak HKL boleh tampil memberikan penjelasan.

Jika tulen dan sahih, maka sahlah kakitangan HKL selama ini menerima gaji daripada poket BN. Jika tidak mengapa hak mereka untuk menyokong parti politik dinafikan oleh pihak pentadbiran hospital itu? Lainlah jika kakitangan HKL menerima gaji dari poket BN yang sudah tentu tidak membenarkan "pekerja" mereka menyokong parti lawan.

Larangan yang dikuatkuasakan serta-merta ini melarang kakitangan HKL dari mana-mana bahagian atau jabatan memasang atau melekatkan pelekat yang menyokong parti pembangkang (PR) pada kenderaan atau premis HKL. Keingkaran kakitangan boleh menyebabkan mereka dikenakan tindakan tatatertib. Mungkin banyak pihak yang tertanya-tanya, adakah peraturan atau undang-undang yang berkaitan dengan HKL ada melarang kakitangan berbuat demikian?

Surat yang tertera nama dan tandatangan Pengarah Hospital Kuala Lumpur ini bertarikh 4 Mac 2013.-DCM


P/s: Janganlah terdesak sangat. Malu!!!


Kemas Kini:

[Selangorku] SHAH ALAM, 7 MAC : Hospital Kuala Lumpur (HKL) mengesahkah semua anggotanya tidak dibenarkan meletakan sebarang pelekat (sticker) yang mempunyai logo parti pembangkang sama ada di kenderaan masing-masing atau mana-mana bahagian di dalam premis HKL.

Arahan ini berkuat kuasa serta merta melalu sepucuk surat bertarikh 4 Mac 2013 dan tersebar luas di laman sosial Facebook.

Tv Selangor menghubungi pejabat Timbalan Pengarah HKL dan Pembantunya, Nur Hazlin Mohd Yunus mengesahkan perkara ini.

Surat yang ditandatangani Pengarah HKL, Datuk Dr Zaininah Mohd Zain menyatakan semua ketua jabatan, ketua bahagian dan ketua unit diminta untuk menasihat anggota di bawah jabatan atau seliaan masing-masing supaya mematuhi arahan berkenaan.

Selain itu, mereka juga perlu memastikan bahawa tiada anggota HKL melanggar arahan tersebut.

Sekiranya ingkar berbuat demikian, tindakan sewajarnya termasuk tindakan tatatertib boleh diambil terhadap mereka yang melanggar peraturan ini.



 




Mayat Polis Diperlakukan dengan KEJAM, Apa Kata Menteri KDN Sebelum Ini?

Posted: 06 Mar 2013 09:53 PM PST


[MK] Enam anggota polis yang terbunuh di Kampung Simunul di Semporna pada 2 Mac lalu, ditemui dalam keadaan diperlakukan dengan kejam, kata polis dalam Facebook lewat malam tadi.

Menceritakan kronologi peristiwa krisis Sabah itu, polis juga mendedahkan mereka terpaksa menghantar pasukan penyelamat ke kampung tersebut sehari kemudian untuk menyelamatkan anggota yang cedera dan mengambil mayat rakan mereka yang maut dalam serangan hendap sekumpulan penceroboh dari selatan Filipina.

Menurut posting Facebook tersebut, polis menghantar satu pasukan ke Kampung Simunul dan Kampung Sri Jaya untuk menyiasat laporan mengenai kehadiran penceroboh Filipina.

"Apabila tiba di Kampung Simunul, pasukan polis itu telah diserang hendap oleh penceroboh. Enam anggota polis terkorban manakala dua yang lain cedera. Enam penceroboh bersenjata telah dibunuh oleh pihak polis."Pihak polis dihantar pasukan penyelamat untuk mengambil mayat wira-wira kita terkorban dan menyelamatkan anggota yang terperangkap di Kampung Simunul, Semporna. Pasukan itu berjaya melaksanakan misi tersebut.

"Mayat anggota polis yang terkorban itu ditemui dalam keadaan diperlakukan dengan kejam oleh penceroboh bersenjata tersebut," tambahnya..

 

Polis menamakan enam anggota yang terkorban sebagai Supt Ibrahim Lebar, ASP Michael padel, Sarjan Baharin Hamit, Sarjan Abdul Aziz Sarikon, Koperal Salam Togiran dan Lans Korporal Mohd Azrul Tukiran.

Ketua Polis Negara , Tan Sri Ismail Omar sebelum ini enggan mengesahkan laporan bahawa ada mangsa dipenggal dan juga mata mereka dikorek keluar....


Apa Kata Menteri KDN sebelum ini?






P/s: Menteri ini gagal!!!!

Al fatihah untuk roh perajurit yang terkorban!




5 Tahun "Perkosa" Ibu Kandung...Gila!!!

Posted: 06 Mar 2013 09:01 PM PST



[HM] Yogyakarta: Seorang pemuda berusia 19 tahun yang dikenali dengan nama singkatnya, TG, ditangkap kerana memperkosa ibu kandung dan empat adik tirinya.

Peliknya perbuatan keji itu dilakukan sejak lima tahun lalu.

"Saya melakukannya sambil baring ketika menonton televisyen bersama-sama," kata TG ketika disoal polis, semalam.

Pemuda berkenaan bagaimanapun tidak ingat berapa kali dia melakukan perbuatan terkutuk itu.

Dia mengaku lupa berapa kali melakukan tindakan senonoh itu kepada ibunya yang kini sudah berusia 40 tahun. Dia mengaku pernah memberi wang Rp5,000 kepada ibunya yang kini sudah berusia 40 tahun supaya bersetuju untuk melakukan seks.

Selain ibu kandung, empat adik tirinya juga menjadi korban nafsu seksnya.

"Saya tidak pernah mengancam atau mengajak mereka. Mereka yang menggoda dan mengajak saya melakukannya," katanya.

Seorang adiknya itu ialah lelaki berusia 16 tahun sementara yang lain, perempuan, berusia empat, 10 dan 12 tahun.

Ketua Polis Yogyakarta, Dodo Hendro Kusumo berkata, TG ditangkap selepas pihaknya menerima aduan daripada sepupunya. - Lensa


P/s: Zaman edan!!!


 

[Video] Rakaman Ahli Politik Bolivia Rogol Wanita Tersebar

Posted: 06 Mar 2013 04:30 PM PST



Kamera CCTV berjaya merakamkan aksi seorang Ahli Parlimen Bolivia merogol seorang wanita di dalam Bilik Persidangan, Parlimen pada 20 Disember 2012. Semua orang yang mengetahui kejadian itu dikatakan cuba menyembunyikan kejadian tersebut.

Namun, klip yang memaparkan aksi jenayah itu terbocor di internet baru-baru ini. Sebagai akibatnya, Domingo Alcibia Rivera bersama-sama dengan orang yang cuba menyembunyikan kejadian itu telah dipecat. Walau bagaimanapun, pendakwa raya juga sedang memburu  laman web yang menyiarkan video tersebut.


Domingo Alcibia Rivera.

Menurut blog Jezebel, mangsa yang tidak sedarkan diri akibat mabuk dalam satu majlis di bangunan itu dibawa ke bilik tersebut oleh beberapa orang yang tidak dapat dikenal pasti identiti mereka. Mereka meletakkan mangsa di sebuah kerusi.

Tidak lama selepas itu, Rivera masuk ke bilik itu, manakala yang lain meninggalkan bilik tersebut. Selepas lampu dipadamkan, Rivera,  ahli parti pemerintah Movement for Sosialism itu membaringkan wanita itu di lantai lalu mengadakan hubungan seks dengannya. Ketika sedang asyik merogol mangsa, lampu tiba-tiba terbuka, menyebabkan Rivera menghentikan perbuatannya dan dilihat berbual dengan seorang lelaki yang masuk ke bilik itu.

Apabila lampu dipadamkan semula, Rivera membetulkan seluarnya dan mengangkat mangsa lalu meletakkannya di atas kerusi. Dia duduk di sebelah mangsa dan memegangnya kira-kira lima minit sehingga lampu dihidupkan semula. Beberapa orang dilihat memasuki bilik itu dan  Rivera meninggalkan bilik tersebut.




Identiti mangsa rogol itu dirahsiakan oleh pihak berkuasa dan dikhabarkan wanita itu telah dipindahkan ke bahagian lain. Menurut La Razon, Ketua Peguam Bolivia sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap media dan laman web yang menyiarkan video dan  jenayah tersebut. - DCM/Jezebel/Agencies




Tiada ulasan: