Sabtu, 23 Mac 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


KPN habiskan RM500,00 tapi hasilnya hampeh!

Posted: 23 Mar 2013 04:13 AM PDT


Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata, Polis Diraja Malaysia (PDRM) membelanjakan wang sebanyak RM500,000 dalam tempoh enam bulan untuk menangani "maklumat palsu" yang tersebar di ruang siber seperti dakwaan fitnah yang bertujuan untuk memburukkan pasukan polis.

Perbelanjaan itu juga bertujuan bagi menangani maklumat dalam talian yang dianggap memudaratkan ketenteraman awam seperti penyebaran maklumat palsu tentang pergaduhan isu perkauman. Baca di sini

RM500,000 itu baru hanya dalam tempoh enam bulan.Kalau satu tahun setidak-tidaknya RM1 juta!

Wow! Belanja untuk apa tu? Boleh tak KPN perincikan serba sedikit bagaimana boleh berbelanja sebesar itu, tapi kita lihat maklumat palsu atau fitnah oleh beberapa pencacai Umno/BN seperti Papagomo dan Parpukari tidak juga pernah berkurangan, jauh sekali diambil apa-apa tindakan pun.

Rakyat Malaysia sangat-sangat mengalukan pengakuan KPN bahawa PDRM dalam proses untuk berubah kerana integriti adalah penting untuk pasukan polis. 

Terlebih dahulu, beliau perlu jelaskan kepada rakyat bagaimana wang sebesar itu dihabiskan atas nama untuk menangani maklumat palsu di ruang siber.

Rakyat mahu PDRM dan KPN sendiri benar-benar berintegriti dalam persoalan ini dan mahu melihat hasilnya setimpal dengan perbelanjaan yang dihabiskan.

Menghabihkan boreh ajer...kata orang negori!

RTM - Rancangan Tipu Malaysia

Posted: 22 Mar 2013 07:00 PM PDT

Rais Yatim, Menteri yang pernah dituduh merogol amahdari Indonesia itu hanya memberikan 10 sahaja kepada setiap parti untuk membentangkan manifesto masing-masing.Merngarut atau bangang mangkuk nih?

Bagilah peluang sekurang-kurangnya satu jam supaya rakyat benar-benar boleh memahaminya.Apa punya bangang Rais Yatim nih!

Dan berikanlah peluang kepada rakyat untuk mengemukakan soalan secara live.

Konon nak tunjukkan RTM telus dan 'gentleman' sangat macam bagus sangat? Pergh! Janganlah pula rakyat nanti kata RTM ni maksudnya Rancangan Tipu Malaysia!

Mangkuk ini ingat `10 minit' tu cukup  macam dia mengerjakan amahnya tu kah?Korang baca kat sini

Tiada ulasan: