Rabu, 13 Mac 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hamidah picit telor Ketua kampung Sungai Rokam

Posted: 13 Mar 2013 04:47 AM PDT

Aku kesian tengok Hj Yahya , ketua Kampung Sungai Rokam, kampong aku ni…kalau nak menipu pun biarlah skrip tu dikaji dahulu.

Pertama, dia kata, rombongannya yg nak pergi buat umrah tu mendaftar dengan  syarikat Mujahideen ~ berdaftar di Johor Baru? Bior betul hoi Yahya! Apasal nak pergi melalui syarikat yg berdaftar nun di Johor Baru? Tak masuk akal!

Bila aku google, yang ada ialah ajen Al-Mujahid Travel  seperti dibawah. Aku hubungi ajen tersebut dan dia nafikan syarikat itu dari Johor Baru.

Aku tanya juga sama ada Ketua Kampung Sungai Rokam tu ada buat rombongan Umrah tahun lepas melalui syarikatnya.Dia jawab tak ada pun. Korang boleh tanya sendiri melalui no telefon yg tertera berikut.


Aku dah dengo habis apa yg Hj Yahya katakan tu. Rakaman video ini dibuat ketika lawatan ke rumah Rashid, mangsa ribut Sg Rokam dulu tu. Blogger penjilat bontot Hamidah Adun Tengin Sungai Rapatlah yag buat nih! 

Perkara kedua, Hj yahya ni sebenarnya dah kena paksa Hamidah buat cerita bangang nih. Hamidah dah ragut dan picit telor Hj Yahya! Sebab itu kita lihat Hj Yahya bercakap pun macam nak tak hendak. Intonasi suaranya tidak menyakinkan langsung!

Korang perasan tak? Hj yahya tidak sebut langsung pun pasal Bersih. Cer korang teliti rakaman video tu nanti. Tapi apasal pandai-pandai tukang jilat bontot Hamidah Adun Tengin ni boleh buboh tajuh melibatkan Bersih?  Nampak sangat nak buat komplot memburuk-burukan Bersih.

Antara ucapan Hj Yahya yg aku sempat lakarkan :

Saya dan isteri saya dan 4 org dikalangan kariah Sg Rokam,  telah pun mendaftar dgn syarikat  Mujahideen yg berpejabat di Johor Baru…Err err…  
Untuk mendaftar dgn kawan-kawan seorang lagi tu… Untuk menunaikan  err..ibadat  umrah yg akan dilaksanakan hujung bulan ini.

Err…Dijangka, err.. saya punya perjalanan err..dijangka pada  6, 6 haribulan bermakna semalamlah….untuk pergi menunaikan umrah.

Tapi pd hari khamis, hari khamis yg lepas saya telah diberitahu oleh pihak ajensi, saya dan rombongan saya seramai 6 orang yg terlibat di kg Sungai Rokam, telah dibatalkan oleh kerana sebab-sebab tertentulah.

Jadi dia tak boleh beritahu, tapi saya beranggapanlah,  kemungkinan benda ni, ada, ada , ada  berkaitan dgn  apa ni… berkaitan dgn berita yg telah disiarkan dalam surat khabar baru ni… Errr mungkin pihak Arab Saudi mengambil tindakan untuk  err…menahan untuk sementara  visa tersebut  kerana ini mungkin dalam perhatian dan tindakan pihak Arab Saudi bahagian keselamatan.

Korang dengorlah sendiri.Inilah videonya yang baru aku terjumpa tadi!

Siapa sebenarnya kaki putar dan belit?

Posted: 12 Mar 2013 10:30 PM PDT

Malaysia kini mengharamkan wartawan Filipina membuat  liputan di Sabah berkaitan perkembangan di Lahad Datu.

Putrajaya tidak mahu wartawan Filipina memutar belit cerita yang hanya akan mengeruhkan lagi hubungan antara  Putrajaya dan Manila. 

Adalah tidak pasti , langkah selanjutnya yang bakal diambil oleh kerajaan Malaysia ke atsa wartawan Filipina yang telah berada di Sabah sebelum langkah pengharaman itu diumumkan.

Media Filipina khususnya Inquirer melaporkan berita kekejaman polis Malaysia dalam menangani pendatang Filipina kerana didakwa membantu askar diraja Sultan Sulu.

Antara dakwaan pelarian Filipina ialah bahawa polis Malaysia mengarahkan beberapa lelaki supaya lari secepat boleh lalu menembak mereka.

Ha! ha! Aku hairan , media tempatan yang sering kena saman pasal buat berita spin tidak pula diharamkan. Aku cuma terasa geli nak baca Utusan Meloya dan Berita Hairan.....korang tak gitukah?

Tiada ulasan: