Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Jaga-jaga! arkitek UG masih di dalam Pakatan Rakyat!

Posted: 21 Feb 2013 10:03 AM PST

Jaga-jaga! arkitek UG masih di dalam Pakatan Rakyat!

oleh: Yong

SANGGUPKAH USTAZ NIK ZAWAWI TERIMA KONSEP 1MALAYSIA PSY GANGNAM STYLE?

Yong tak faham. Macam mana boleh keluar cerita Kerajaan Perpaduang dekat dengan PRU13 ni? Macam mana boleh ada pemimpin dalam PAS yang flip-flop, sedangkan kita tahu perjuangan ameno sudah jauh tersasar dari perjuangan Islam? Sedangkan kita tahu kemenangan sudah berada diambang mata?
Yong telah menulis mengenainya hasil dari risikan sendiri di sini. Masa itu gambar di bawah ini belum tersebar lagi. Yong pun tak tahu adanya gambar pelik ini:

PERLUKAH BUAT APA BN BUAT BILA DUDUK SEKANDANG DENGAN GEROMBOLAN? (SUMBER)

Ustaz Nik Zawawi adalah seorang pemimipin PAS. Apa Ustaz Nik Zawawi buat dengan Soi Lek dengan jari telunjuk terpacak ni? Umum tahu parti Soi Lek telah membawa Psy Gangnam dan penari-penari pompuannya yang berpakaian separuh bogel ke Pulau Pinang. Psy Gangnam buat pertunjukan yang kata Najib berdasarkan "Spirits of 1Malaysia" yang diagung-agungkan BN.

Sila lihat di sini dan di sini kalau tak percaya!
Cuba baca apa kata Nik Zawawi dalam blog rasmi PAS ini. Yong petik sebahagiannya:
SEJAUHMANA KEIKHLASAN KENYATAAN INI?
Kata Ustaz Nik Zawawi 1Malaysia tiada halatuju, sebab itu slogan diwujudkan. Slogan dan simbol jari tunjuk keatas. Komer boleh baca kenyataan penuhnya disini. Tapi, apa yang Ustaz Nik Zawawi buat dengan Soi Lek amat pelik. Alahai...Janganle terlampau naif!

Kata ameno pula, simbol jari itu bermaksud: sambil menunjukkan konsep 1Malaysia, ia juga mentauhidkan Allah. Mentauhidkan Allah dengan menunjuk jari ke atas sambil menjerit 1Malaysia? Ow, Pleeeeease!!!
JARI TELUNJUK MIGUEL DE BENVIDEZ THE THIRD ARCHBISHOP OF THE ARCHDIOCESE OF MANILA, (1552-1605)

Ustaz Nik Zawawi adalah Setiausaha Majlis Syura PAS. Setiausaha ini bukan untuk catat minit. Tetapi untuk menguruskan organisasi. Jika setiausaha cekap, organisasi pun cekap. Dalam hubungan  ini kerja mengeluarkan kenyataan rasmi Majis Syura PAS kerja dia. Ini termasuk kenyataan Nasharuddin Mat Isa telah digugurkann dari Majlis Syura.
Kenapa kenyataan itu lambat dikeluarkan? Teka teki itu Ustaz Nik Zawawi sahaja yang boleh jawab. Jadi, mohon:
  • Nafikan kabar angin Ustaz Nik Zawawi sebenarnya mole ameno dalam PAS. 
  • Nafikan sokongan pada konsep 1Malaysia APCO, sebelum gambar Ustaz Nik Zawawi mengangkat simbol 1Malaysia itu jadi bahan kempen BN. 
  • Katakan ustaz masih istiqamah bersama PAS, sebelum kami di grassroots yang penat dan sakit hati dimaki hamun pencacai ameno, berpaling dari ustaz.
Gambar tambahan

Photo: chua soi lek sedang menerima taklimat negara islam dari ulamak2 tarbos.
Fuiyo! arkitek UG. hahaha

Photo: penyambung tali hayat regim adalah ulamak.
sukanya dia!

ZUL NASIHAT ULAMA MUKTABAR HARON DIN

Posted: 21 Feb 2013 09:54 AM PST

Aku tak mahu sentuh banyak perkara.Tapi kalau Zul Nordin dah minta Dr Harun Din keluar beramai-ramai, maka sudah tentu banyak juga cerita di sebaliknya.

Ada juga berita yang menyatakan usaha ini diketuai oleh beberapa individu dari majlis sura...seakan ada signal yang sedang cuba untuk melakukan sesuatu.Kita hanya berdoa agar usaha yang jika betul, akan dilindungi bagi mengelak perpecahan melalui perjanjian yang telah dipersetujui bersama.

 

KENAPA PERLU SURUH HARON DIN TINGGALKAN PAS




 
Zulkifli Noordin
Zulkifli Noordin
SHAH ALAM - Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr Haron Din tampil mengeluarkan dirinya dan ahli Pas yang tidak bersetuju penggunaan kalimah ALLAH oleh penganut Kristian dalam Bible Bahasa Melayu kerana beliau antara pimpinan Pas yang latang bersuara menentangnya.

Naib Presiden Perkasa, Datuk Zulkifli Noordin berkata, sebagai orang yang tinggi pengetahuan agama, Haron Din wajar memisahkan diri daripada parti itu jika didapati ia menyimpang dari akidah.

Katanya, Haron Din wajar berbuat demikian kerana beliau juga telah mengambil ketetapan bahawa isu kalimah boleh memesongkan akidah umat Islam sekiranya diteruskan sebagaimana diputuskan Majlis Sura Ulama Pas.

"Beliau menegaskan bahawa perkara itu tidak boleh, Majlis Syura Ulama Pas iaitu sebuah badan tertinggi dalam parti juga memutuskan atas dasar akidah, bukannya politik.

"Haron Din selama ini yang menyedarinya tidak betul, jadi beliau perlu pimpin ahlinya untuk keluar," katanya kepada Sinar Harian semalam.

Beliau berkata demikian mengulas keputusan Pakatan Rakyat (PR) yang tetap berpegang kepada keputusan Majlis Pimpinan PR membenarkan penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible Bahasa Melayu dengan menggantikan perkataan God.


Keputusan berkenaan dibacakan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 8 Januari lalu sebelum Majlis Syura Ulama Pas membuat keputusan menentang penggunaannya.


Mengulas lanjut, keadaan ini sebagaimana Nabi Muhammad SAW yang memimpin umatnya meninggalkan Makkah ke Madinah apabila gagal kerjasama dengan golongan musyrikin.


Katanya, beliau menyedari kesusahan yang dialami Haron dalam menentang hal ini secara bersendirian.

"Kita perlu memberikan sokongan kepada beliau. Tengok bagaimana Ustaz Nasha (bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa) melaluinya berseorangan," katanya.


Sementara itu, mengulas berkenaan kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang berulang kali memperkatakan PR tetap dengan pendirian 8 Januari itu, beliau yang juga seorang peguam pernah mengendalikan kes qazaf Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan sebagai pengamal undang-undang, "Karpal jangan mengajar rakyat langgar undang-undang".


"Sebagai peguam, ingin saya ingatkan Karpal Singh bahawa adalah satu kesalahan bagi orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah mengikut Enakmen Syariah negeri-negeri yang dibuat berdasarkan Perkara 11 (4) Perlembagaan.


"Untuk Selangor, Enakmen Jenayah Syariah menetapkan 32 perkataan termasuk Allah, wahyu, rahmat dan lain-lain yang tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.

"Jadi Karpal sebagai peguam sepatutnya tidak mengajar orang melanggar undang-undang," katanya.
 
 
 
 
 

VIDEO CERAMAH JMR .NEGARA SARAT DENGAN RASUAH: IR KHALID SAMAD

Posted: 21 Feb 2013 09:42 AM PST








BENARKAH MELAYU AKAN HILANG KUASA TANPA UMNO?

Posted: 21 Feb 2013 03:28 AM PST


VIDEO TEMURAMAH BLOMMBERG BERSAMA DSAI:BEKAS JENERAL AKAN PASTIKAN PERALIHAN BERJALAN AMAN

Posted: 21 Feb 2013 02:52 AM PST


Zawawi Sudah Jelas Mengenai Foto 1Malaysia

Posted: 21 Feb 2013 02:46 AM PST

Zawawi Sudah Jelas Mengenai Foto 1Malaysia

KENYATAAN                                                                                                                       

Akhirnya Setiausaha Majlis Syura Ulamak (MSU) Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh menyahut cabaran saya agar membuat penjelasan berhubung sekeping gambar beliau bersama bekas MB Perlis Shahidan Kassim dan Presiden MCA Chua Soi Lek serta beberapa orang lain yang sedang mengangkat telunjuk seperti simbol 1 Malaysia.

Foto yang jadi isu disiarkan dalam blog Merah Tinta.
Gambar itu menjadi tanda tanya bukan apa kerana beliau bersama pemimpin Umno dan MCA dan berkebetulan membuat pula simbol yang selalu dilakukan Najib Razak seakan mahu menyocoh sesuatu.

Seperti saya kata foto itu remeh saja dan tidak perlu pun diberi perhatian. Tetapi kerana waktu ini saat pilihan raya tiba ia menjadi penting dan perlu dijelaskan mengenainya.


Penjelasan itu bagi mengelak pihak tertentu terus menggunakan gambar itu sebagai isu politik.

Gambar itu banyak tersebar didalam internet dalam blog-blog pro pembangkang dan juga pro kerajaan. Saya mengambil inisitaif dan kebernaian untuk menyiarkan dalam blog saya, dengan tujuan untuk mendapat penjelasan sekaligus menjawab persoalan.

Kalau gambar itu tidak dikirimkan ke dalam e-mail saya dan ditanya bertalu-talu saya tidak menyiarkan untuk mendapat penjelasan itu. Saya bukan seorang penggemar menyiarkan gambar-gambar byang tidak tentu hala dan tidak ada nilai komersial.

Tetapi bagi pemerhati dan pendokong politik dan personaliti (Zawawi) yang mentah dan juga pengkritik yang otak kemetot akan menjadi celaru dan tertanya-tanya mengenai suasana gambar berkenaan. Justeru ia perlu penjelasan dengan penuh tanggungjawab.


Sebenarnya saya boleh jelas dan bela mengenai dakwaan buruk ke atas gambar itu tetapi saya mengira lebih molek dan lendik kalau tuan hak menjawabnya. Lagi pun rasanya Zawawi tidak perlu mengambil masa panjang kalau setakat untuk menjawab berkenaan gambar itu yang tidak payah untuknya membelek kitab-kitab muktabar karangan ulama-ulama agung dunia.

Jadi walaupun desakan itu dari blog saya, penjelasan Zawwi dalam Harkahdialy hari ini dianggap sebagai satu penjelasan sebenar dari beliau. Selepas ini jangan hendaknya ada sesiapa mempertikaikan lagi mengenai gambar berkenaan apa lagi ada hubungan kait kononnya ada rundingan dan pertemuan di antara beberapa MSU dengan pemimpin Umno atau BN dalam usaha untuk mewujudkan semula agenda Unity Gorvenment (UG) yang tergendala itu.

Seperti mana dijelaskan Zawawi didalam portal rasmi PAS itu gambar itu dirakam semasa beliau menghadiri Persidangan Centrist Asia Pacific Democrats International (CAPDI) kali ke-6 di Phnom Penh, Cambodia pada Disember 2010.

Menurut penjelasan Zawawi turut mewakili PAS menyertai persidangan tersebut ialah Naib Ketua Pemuda PAS Dr. Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss dan Setiausaha Politik Presiden PAS Dr Ahmad Samsuri Mokhtar. Bagaimana pun kedua orang itu tidak ada dalam gambar mungkin tukang pukul gambar.


Mengenai simbol 1Malaysia itu kata Zawawi ianya bukan isyarat 1Malaysia seperti yang difitnah pihak tertentu, sebaliknya adalah simbol "One Nation Political Parties" yang merupakan trade mark kepada persidangan tersebut. (Jadi ianya kebetulan pula, nah disinilah diperlukan kepada penjelasan. Bila dijelas baru tahu telunjung ke langit itu bukan 1 Malaysia tetapi One Nation).

Dengan penjelasan itu, isu foto itu sudah selesai. Mana-mana pihak yang cuba mengaitakan gambar itu sebagai saksi ada perundingan anggota MSU dengan pemimpin Umno hendaklah diabadikan. Pun begitu saya tidak bertanggungjawab dengan sekeping lagi gambar diterakan dalam portal berita itu yang menunjukkan Mustapa Ali berdiri bersama Chua Soi Lek. Ini di mana pula?



Dan kepada seorang pengomen blog saya yang minta saya agar memohon maaf kepada Nik Zawawi kerana gambar itu sudah dijelaskan ia tidak berbangkit sama sekali. Tidak perlu saya memohon maaf kepada sesiapa kerana menyiar dan meminta penjelasan mengenai foto itu atau apa-apa isu adalah tanggungjawab saya sebagai penulis.


Dan kalau tidak ada kerja gila saya ini anda semua tidak dapat mengetahui apa yang sebenarnya dan terus berputar dengan dakwaan palsu sepanjang masa. Apabila Zawawi menjelaskan maka kita tahulah duduk perkara sebenarnya. Menyiar dan mendapat penjelasan foto itu yang menjadi isu adalah tugas saya yang tidak diarah oleh sesiapa pun melainkan ia adalah tanggungjawanb jihad saya. [wm.kl.4:57 pm 21/02/13]


Saya sertakan contoh sikap pengomen dalam blog saya. Nilai dan kajilah sendiri. Buah cempedak di luar pagar, apa nak dikatakan, hehe.

CIKGU PA KUASAI MAJLIS SYURA???....

Posted: 20 Feb 2013 10:01 PM PST

Harun Taib: Ku Li ganti Anwar, tak mustahil
 
ADA USAHA BAGI MEMPENGARUHI MAJLIS SYURA MEMILIH GANG UG...USAHA INI DILAKUKAN OLEH BEBERAPA ORANG KUAT PAS AGAR SESEORANG DAPAT MENJADI TPM
 

                                               
Akhbar milik Umno, Utusan Malaysia terus 'menyakat' Pakatan Rakyat dengan melobi agar ahli parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah diangkat sebagai ketua pembangkang baru kerana mendapat sokongan sebahagian ahlinya.


harun taib 270804Terbaru, dalam laporan akhbar itu hari ini,( ulang tayang berita) Utusan mendakwa Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib (kiri) tidak menafikan kemungkinan Tengku Razaleigh Hamzah bakal menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Akhbar itu mendakwa ahli parlimen Umno berkenaan mempunyai pengaruh serta ramai pengikut selain mendapat majoriti sokongan.

Harun bagaimanapun berkata, semua parti dalam Pakatan Rakyat akan meneliti terlebih dahulu prestasi Tengku Razaleigh sebelum memastikan bekas presiden Semangat 46 itu layak menjawat jawatan itu, jika keadaan memerlukan.

"Kita akan tengok dulu daripada segi prestasi beliau (Ku Li), kalau beliau ada pengikut yang ramai atau sokongan majoriti dalam kalangan parti pembangkang, kemungkinan besar beliau akan jadi Ketua Pembangkang.

azlan"Begitu juga dengan Anwar, beliau boleh berunding dan kalau tak dapat majoriti penyokong, mungkin beliau (Anwar) tak akan duduk di situ lagi (menyandang jawatan ketua pembangkang)," kata Harun dipetik Utusan.

Bekas pesuruhjaya PAS Terengganu PAS sebelum ini juga dilihat sebagai penyokong kuat cadangan kerajaan perpaduan di antara Umno-PAS yang telah berulang-kali ditolak oleh pemimpin dan ahli parti Islam itu.

Utusan sejak Jumaat lalu berkempen hebat agar Tengku Razaleigh, selepas melancarkan NGO barunya Angkatan Amanah Merdeka, menggantikan Anwar.

Karpal: Ku Li bukan alternatif
NGO yang mengumpulkan bekas menteri dan ahli parlimen BN yang kini dipinggirkan bertujuan menghidupkan semula idea perdana menteri pertama Tunku Abdul Rahman berhubung beberpa isu yang menyentuh mengenai penduduk berbilang bangsa, demokrasi dan kedaualatan undang-undang.

"Beliau tak akan selama-lamanya jadi Ketua Pembangkang, jika orang lain yang mendapat sokongan majoriti dalam pembangkang, maka dia pula yang akan jadi ketua," kata Harun dipetik Utusan lagi.

Ditanya sama ada Tengku Razaleigh dipelawa memegang jawatan Ketua Pembangkang setelah Anwar dianggap sebagai liabiliti kepada pembangkang termasuk masalah moral yang dihadapinya, Harun menjelaskan: "Itu bukan faktornya.''

NONESementara itu, Pengerusi DAP Karpal Singh (kanan) berkata, Tengku Razaleigh bukan alternatif kepada Anwar kerana ketika mempunyai peluang dalam pembangkang melalui Semangat 46, beliau kembali kepada Umno.

"Dan selepas itu, hanya Umno bahagiannya sahaja mencalonkannya bertanding jawatan presiden parti menentang (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib Razak," beliau dipetik sebagai berkata kepada The Star.

Karpal berkata, sekiranya terdapat anggota parlimen PKR membelot pada Anwar dan meninggalkan Pakatan, DAP dan PAS tidak akan menuntut kerusi ketua pembangkang.

"Tanpa Anwar, pembangkang dan negara ini tidak akan menyaksikan tsunami politik pada pilihan raya umum 2008," katanya.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT