Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


ANAK LELAKI BERKHUTBAH TENTANG BUDAYA MELAYU

Posted: 18 Feb 2013 07:03 PM PST





SIAPA JANTAN INI?

PEGUMUMAN UNTUK BANI MELAYU

mahathir muhamad bukan melayu
nama madey  ada kutty dibelakangnya
nama dia sebenarnya ialah mahathir muhamad ANAK LELAKI iskandar kutty
nama inilah yang digunakan ketika masuk universiti singapura

madey memansuhkan nama iskandar kutty
madey malu mungkin kerana ayahnya legam

rekod nama madey ini ada dalam tangan rais yatim
rekod nama  a/l ini ada dalam tangan ku li

ketika zaman semangat 46 dahulu
rais yatim dan ku li 
ke hulu ke hilir dengan kesah a/l iskandar kutty ini

manusia yang menyorokkan asal usulnya
adalah manusia bahaya
manusia ini berjiwa kecil

selama 22 tahun madey bekuasa
madey telah porak perandakan negara ini
universiti merosot
lembaga kehakiman hancus
lembaga kepolisian hancus

malah parti ulung orang melayu
parti united malays national organisation pun hancus
yang wujud hari ini bukan parti asal
ini part anal lelaki  iskandar kutty

SEPUPU MADEY?
NOTA:
kenapa satu malaysia TIDAK PERNAH
melihat gambar ayah madey
kenapa tak melihat abang dan kakak madey
apakah kerana mereka legam
kah kah kah

Warga Felda perlu bersyukur apa yang dikecapi

Mahathir berkata, warga Felda juga perlu tahu membalas budi pihak-pihak yang telah membantu mereka mengecapi kesenangan hari ini.

Katanya, mereka juga perlu rasional dalam membuat keputusan dan tidak mengikut emosi atau terpengaruh dengan dakyah mana-mana pihak yang cuba merosakkan Felda.

"Mereka (penyebar dakyah) tiada bukti mereka telah menolong peneroka Felda. Mereka suruh kita jangan bersyukur dengan nikmat yang diberi. Adakah itu ajaran yang baik? Adakah itu budaya orang Melayu?.

"Sekarang ada pihak kata ambil RM500 tapi suruh jangan undi mereka (kerajaan). Ini tak ikut budaya Melayu yang selalu berterima kasih. Kita kena tahu berterima kasih. Takkan pula kita ambil RM500 kemudian kita gigit tangan yang memberi? Itu bukan cara manusia yang waras dan rasional," katanya.


INI LAH GAMBAR
YANG PALING DI BENCI OLEH
ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY
anak lelaki iskandar kutty ini
mahu ormnag melayu jadi bodoh
mahu orang melayu jadi bangang
tak berani bangun melawan

BILA MELAYU BODOH
senanglah anak lelaki iskandar kutty ini
merompak harta kekayaaan negara

--------

SANDIWARA AL-LAHAD DATU DI TERUSKAN L:AGI

Posted: 18 Feb 2013 06:00 PM PST


PERTANYAAN KURUN INI
bukan siapa pelankon sandiwara ini
tetapi
siapa penulis skrip
siapa pengarah sandiwara ini
 KOMENTAR TUKAR TIUB
orang ramai tertanya-tanya
apakah ini rancangan untuk batalkan 
pilihan raya di sabah?

orang ramai bertanya
apakah ini sebahagian
dari taktik united malays national organisation
untuk meneruskan kuasa

siapa personaliti
yang ingin ditemui oleh pendatang haram ini

kenapa berita personaliti ini
tetiba mati tengah jalan

Jangan politikkan kes pencerobohan di Lahad Datu: Hishammuddin

Cetak
KOTA KINABALU: Menteri Dalam Negeri,  Hishammuddin Hussien meminta semua pihak tidak mempolitikkan kejadian pencerobohan di Lahad Datu kerana ia membabitkan isu keselamatan.

Dalam sidang media di Terminal 1, Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) sebentar tadi, beliau turut mengesahkan kumpulan itu bukan pengganas dan proses pengusiran sedang dilakukan bagi membolehkan mereka pulang ke negara asal secepat mungkin.

woit... KALAU TAK DIPOLITIKAN ... NAK DI APAKAN?... kah kah kah..

kah kah kah... ADAKAH NAK DI NASI MINYAK KAN?.... kah kah kah


-------

MENAFIKAN UNTUK MENGHEBOHKAN

Posted: 18 Feb 2013 05:00 PM PST



MENANGIS GUMBIRA
MENDENGAR BERITA
kah kah kah

KOMENTAR TUKAR TIUB
apa yang jelas 
ini adalah sebahagian dari kempen
untuk menyingkirkan najib

bukti?

ini bukan kerja hacker
kalau anak muda hacker buat kerja
pasti telah heboh dalam facebook
pasti anak muda ini berbangga
pasti ada namanya ditinggal

tidak ada contoh
laman yang di godam
tidak ada gambar 
yang ada 
hanya penafian

siapa ada melihat kenyataan perletakan jawatan itu?
kenapa si hacker tidak munculkan dalam facebook

jelas penafian ini sebenarnya
bertujuan untuk menghebohkan lagi berita najib letak jawatan
laporan dari media juga terus menyebarkan berita ini
tanpa penafian ini
tak ada pun yang tahu
tak ada yang melihat laman ini di hack



Laporan 'PM letak jawatan', Najib jadi bahan jenaka orang k'jaan


KUALA LUMPUR 18 FEB: Kredibiliti Najib Razak yang selama ini dipermainkan rakyat, turut diperolok-olok kakitangan kerajaan apabila laporan berhubung perletakan jawatan Perdana Menteri Malaysia disiarkan di laman Jabatan Penerangan pagi ini.
Terkesan dengan penyebaran maklumat itu di beberapa laman sosial, Ketua Pengarah Jabatan Penerangan, Datuk Ibrahim Abdul Rahman dilapor menafikan laporan itu dan berkata, sistem penerbitan dalam taliannya menyiarkan 'kenyataan palsu'.

APA PERANAN PEROGOL INI?



------

DEKAT PILIHAN RAYA SEMAKIN BANYAK BERITA PELIK PELIK

Posted: 18 Feb 2013 05:30 AM PST



KOMENTAR TUKAR TIUB
semakin dekat pru13
semakin banyak berita pelik

berita pelik melik
tak banyak muncul sebelum ini

ada penyanyi pop nak kena bunuh
tapi konsert tak batal
terus berjoget pulak

ada pendatang haram masuk
dengan senjata 
tak mahu berundur



Polis jumpa 177 peluru hidup 

dalam beg plastik di Ipoh


February 18, 2013
IPOH, 18 Feb — Polis menemui 177 peluru hidup dalam beg plastik yang disorok dalam timbunan pasir di luar sebuah rumah di Anjung Bercham Megah di sini, semalam.
Timbalan Ketua Polis Perak,  A. Paramasivam berkata polis menyerbu rumah itu kerana disyaki sebagai tempat memproses dadah sebelum menemui 149 peluru hidup jenis 9mm dan 28 biji peluru jenis .22, kira-kira pukul 2 petang.
"Serbuan itu sebenarnya untuk mencari alat-alat digunakan untuk memproses dadah, namun pemeriksaan di dalam rumah tidak menjumpai sebarang dadah.
"Pemeriksaan juga dibuat di luar rumah dan terlihat timbunan pasir dalam keadaan tersorok," katanya kepada pemberita.
Beliau berkata polis telah melakukan pemerhatian ke atas rumah setingkat berkembar selama seminggu dan mendapati rumah itu sentiasa tertutup.
Katanya, setakat ini tiada tangkapan dibuat dan siasatan lanjut mengenai penemuan peluru masih dijalankan.
"Rumah ini telah dibeli oleh orang asing dan terdapat beberapa lelaki kelihatan di rumah itu tetapi kebiasaannya tiada penghuni," katanya. — TIEWNAMA


NAJIB MEMECAH TRADISI
PERDANA MENTERI PERTAMA
TAKUT DENGAN PENJUAL KARPET

------

HENTIKAN PEMBOHOGAN - SATU DUNIA NAMPAK KEMALUAN NAJIB TERJULUR KELUAR ATAS PENTAS

Posted: 18 Feb 2013 05:00 AM PST



INI SAI 
SEDANG PANGSAI
 KOMENTAR TUKAR TIUB
polis kata
ada sms nak bunuh psy
sms diterima satu  malam sebelum pertunjukkan

SOALAN PERTAMA: 
kenapa tak batal program
kalau sudah ada maklumat
rancangan pembunuhan

SOALAN KEDUA:
kalau ada rancangan  nak bunuh
kenapa psy keluar menyanyi dan manari
 
NOTA:
tolong jangan bodohkan melayu
tolong jangan bodohkan rakyat malaysia



TASEK GELUGOR 18 Feb. - Polis mengesahkan pengurus Psy sendiri yang memaklumkan adanya ancaman terhadap penyanyi lagu "Gangnam Style" itu ketika membuat persembahan pada sambutan Tahun Baharu Cina 1Malaysia...

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... TERIMA LAAA HAKIKAT...kah kah kah..

kah kah kah...KEMALUAN NAJIB TERJULUR KELUAR...kah ah kah..

kah kah kah...MUKA NAJIB SEDAH BOPENG... kah kah


BUKAN HILANG NYAWA
tapi
HILANG KERUSI
diambil oleh
MUHYIDDIN


------

SURAT DARI SEORANG AYAH YANG BERJAYA

Posted: 18 Feb 2013 02:04 AM PST


HIKMAH
APABILA KERAJAAN LEMAH
RAKYAT JADI MEWAH

 AYAH DAPAT BASIKAL

fuyoooo.....fuyoooo.... sebijik macam mesyuarat PIBG kat sekolah anak aku. Nak suruh emak bapak datang siap umpan dengan kipas, dapur masak, hamper dan basikal. 

Tapi.......kalau dah mesyuarat jenis nak mengampu guru besor, ada ler 10 ekor emak yang datang. Bapak nak datang minyak mahaflah.... 

last2 aku dapat basikal copper sebijik. Sebijik macam teknik zul bisul buat ceramah!! Pehhhhhhhh.... memang tegolekkk dogggg umno kali nih! on BERITA BERGAMBAR - BERITA AMAT SEDIH
Publish | Delete | Spam
Tengku Muniandy A/L Raja Gopal
at 5:34 PM

-------

SANDIWARA AL-LAHAD DATU - ATAU ADA NAJIB DIBONTOT ROSMAH

Posted: 18 Feb 2013 01:35 AM PST



PELAKUN TAMBAHAN
UNTUK MEMBANTU 
UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION

KOMENTAR TUKAR TIUB

apakah ini perancangan licik
untuk membatalkan pilihan raya di sabah?

apakah ini sebahagian dari strateji mengolah persetujuan?

sabah sudah hangus
united malays national organisation
akan berkubur di sabah

ini jelas
ini saheh

maka ada kemungkinan
sandiwara a la sauk
sandiwara a la al-maunah
dipentaskan semula

pementasan ini bertujuan
untuk mengelak kekalahan
kekalahan yang pasti  datang melanda
united malays national organisation
Pengikut Sultan Sulu Tidak Akan Tinggalkan Lahad Datu
Seorang anggota tentera memeriksa kenderaan di sekatan jalan raya di Lahad Datu pada Ahad. -Foto THE STAR Oleh: AZHAR MAHFOF
MANILA: Pengikut Sultan Sulu yang menceroboh masuk ke Sabah minggu lalu tidak akan meninggalkan negeri itu kerana mendakwa kawasan tersebut merupakan wilayah nenek moyang mereka, kata Sultan berkenaan pada Ahad berhubung insiden yang berlaku.
Sultan Jamalul Kiram berkata kira-kira 400 pengikutnya termasuk 20 penembak – tetap bertegas untuk tinggal di tempat berkenaan walaupun mereka dikepung oleh pasukan keselamatan, serta desakan kerajaan Malaysia yang mahu kumpulan itu pulang ke Filipina.
"Mengapa kami harus meninggalkan rumah kami sendiri? Hakikatnya mereka (rakyat Malaysia) membayar sewa (kepada kami)
"Pengikut kami akan tinggal di Lahad Datu, Sabah. Tiada siapa akan dihantar pulang ke Filipina. Sabah ialah rumah kami," katanya kepada pemberita di Manila.

BAI BAI NAJIB
SELAMAT DATANG MUHYIDDIN


----------

BERITA BERGAMBAR - BERITA AMAT SEDIH

Posted: 18 Feb 2013 12:30 AM PST


KAH KAH KAH
ceramah mat bisul
tak ada orang datang
terpaksa buat cabutan bertuah
ada haduiak basikal
ada hadiah motosikal
kah kah kah
kah kah 
kah


NAK CERAMAH 
HAL ISU SEMASA
macam mana ada hamper
ada pulak cabutan bertuah
kah kah kah
kah kah
kah

3 hours ago 

=KahKahKah...biasa annual dinner, family day yg ada lucky draw...tapi kerana takde orang datang..ceramah UMNO kene buat lucky draw...kahkahakahakahkah...kesian 


KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH 
ini bukan perjuangan islam
ini perjungan untung untung nasib
untung untung dapat motosikal
kah kah kah

------

TERKINI TERNOW - HOT HOT HOT - KERJA ORANG DALAM

Posted: 17 Feb 2013 08:19 PM PST


KOMENTAR TUKAR TIUB
berita ini sengaja diletupakan
berita ini sengaja dihebohkan

tujuan untuk beri tekanan
hanya dengan menafikan
maka berita ini
mula tersebar
mula meluas
penafian adalah teknik
untuk menyebar

TIDAK MENAFIKAN
TIDAK MENGSAHKAN
APA PERANAN MALAON INI
 KOMENTAR TUKAR TIUB
siapa punya kerja
siapa punya angkara

memang ada rancangan untuk undurkan najib
ramai pemimpin united malays national organisation
ramai ahli parti ketuanan melayu
melihat rosmah dan najib sebagai beban
mereka bukan memikul biawak hidup
tetapi memikul rosmah mansor

jadi tidak hairan
ada ramai yang bekerja di jabatan kerajaan
ramai pegawai  kerajaan
ramai pegawai jabatan penerangan
yang mahu najib berundur

malah ramai penyokong mahathir
mahu najib berundur

jadi tidak hairan berita ini dibuat
dengan tujuan untuk memberi tekanan
untuk memastikan najib sedar
bahawa united malays national organisation
suka muak dengan perangai rosmah
dan mahu najib berundur

'Kenyataan palsu' dakwa PM letak jawatan dipadam

Ketua Pengarah Jabatan Penerangan  Ibrahim Abdul Rahman berkata sistem penerbitan dalam taliannya yang menyiarkan "kenyataan palsu" berhubung dakwaan peletakan jawatan perdana menteri  Najib Razak mungkin telah digodam.

Katanya, jabatannya juga telah memadamkan kenyataan berkenaan daripada Sistem e-Akhbar dan Sistem e-Press tersebut.

"Tindakan awal ini adalah bagi mengelakkan sebarang penyebaran oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dan seterusnya menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat.

"Satu siasatan dalam mengenai perkara ini sedang dibuat oleh Jabatan Penerangan Malaysia.

"Satu laporan polis juga akan dibuat mengenai perkara ini dan Jabatan Penerangan Malaysia menyerahkan perkara ini kepada pihak poilis untuk siasatan lanjut," katanya dalam satu kenyataan di laman Facebook.



SAHEH INI KERJA ORANG DALAM



BAI BAI 
NAJIB
kah kah kah

-------

BERITA BERITA SAHEH - TAPI BELUM DI SAHKAN

Posted: 17 Feb 2013 08:00 PM PST




PARLIMEN AKAN BUBAR HARI JUMAAT  
22 FEBRUARI 2013

parlimen akan dibubar  pada 22 haribulan?
                     kenapa  jumaat 22 haribulan?

yang penting disini bukan 22 haribulan
tetapi hari jumaat

dan yakinlah kalau tidak jumaat 22 haribulan
parlimen  juha akan dibubarkan pada hari jumaat

dan dan dan
parlimen akan dibubar salepas waktu pejabat
salepas pejabat tutup

kenapa?

kerana ini berita amat buruk
berita parlimen dibubar adalah berita amat buruk
bukan untuk orang pejabat
tetapi untuk bursa saham
untuk mengelakakn bursa saham jatuh menjunam
maka dibuat pada hari jumaat sesudah bursa saham tutup

berita parlimen dibubar
amatlah buruk untuk united malays national organisation
pada hari parlimen dibubar
adalah hari 
 parti gerombolan ketuanan melayu hilang kuasa

tak caya 
sila tunggu




NOTA:
tahun baru kali ini
agak ganjil
yang ucap selamat tahun baru
di dataran merdeka ialah malikul sembab
bik mama dan  isterinya mat mongol 
hilang entah ke mana?

tahukah anda dimana  mat mongol berada?

tapi kesah telah bocor
kesah telah mula terdengar
mat mogol secara rahsia 
telah terbang ke hong kong

buat apa?
cari lendir china doll?

tidak!

mat mongol jumpa  para cukong
kah kah kah

BERITA INI TIDAK HABIS - INI SAMBUNGAN

Posted: 17 Feb 2013 07:40 PM PST




KOMENTAR TUKAR TIUB
semua ini cuba nak buktikan
orang china dah mula
sokong united malays national organisation

tapi hakiktnya
anak semua bangsa
sedang menunggu
untuk menghumbankan
united malays national organisation
ke dalam tong sampah sejarah

BETUL KE LAPORAN MELOYA  INI?



Kuala Lumpur 17 Feb. 2013 - Orang ramai tidak melepaskan peluang bersama-sama mengaul Yee Sang Terpanjang di Malaysia sempena Festival Tahun Baharu Cina 2013 di Bukit Bintang, di sini hari ini. - 

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


TAK ADA ORANG DATANG

MAT BANGLA PUN 
tak datang
akhirnya
masuk tong sampah

SATU LAGI PROJEK BANGANG
UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION

-----

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT