Khamis, 7 Februari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


nasha penjilat burid najib dan rosmah seekor anjing yang mengigit kawan sendiri...!!!

Posted: 07 Feb 2013 06:58 AM PST

Ramai yang kutuk Ustaz Nasharudin Mat Isa dalam Facebook dan di mana-mana bila dia bercakap merugikan PAS dalam media-media Umno.

aku dah lama menyampah dan mengkritik Mamat anjing penjilat buntut  najib dan rosmah ini  secara terbuka di dalam blog ini

Bila Nasharudin kecundang dalam perebutan jawatan Timbalan Presiden PAS, aku lansung  tiada  simpati   dengan anjing bangsat ini .padan muka dia penghianat islam ,parti dan rakyat amnya.

Orang-orang yang Nasharudin anggap sahabat dan menaja dia ke jawatan Timbalan Presiden PAS sebelum itu berkonspirasi menjatuhkan dia dan menjadikan dia seperti anjing kurap  kerana perbuatannya menghianati  perjuangan islam , parti ,rakyat  dan kawan kawan  yang sayang padanya  dengan menjadi penyambung lidah parti syaitan yang di kenali.

Antara penyebab Mamat tu jadi seperti sekarang ialah perbuatan anjing laknat  ini  yang  kawan makan kawan .
Kata orang, kalau kencing manis tak pa lagi. Tapi kalau kencing kawan, tak guna seduit pun.

Bayangkan, kalau sahabat dia  pun selamba je   dia  kencingkan, tak dapat dibayangkan betapa teruknya rakyat akan kena kencing dengan lahabau pukimak ini terutama di kawasan  parlimen  bachok  yang di wakilinya  dengan tiket ihsan parti PAS .

Kes Anugerah Kontrak Prai Power Plant RM2.57 Billion....SPRM perlu bertindak mendakwa penjenayah ekonomi ini atau menyorok celah tetek rosmah betina puaka dengan tidak mendakwa pihak yang terbabit....!!!!

Posted: 07 Feb 2013 06:43 AM PST

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)   wajar  bertindak menyiasat mengenai proses penganugerahan tender pembinaan stesen janakuasa elektrik, Prai Power Plant kepada syarikat asing, Samsung Engineering& Construction.

Satu  laporan setebal 20 muka surat yang mengandungi beberapa dokumen termasuk bukti proses pemberian tender bagi membantu siasatan  telah si serahkan kepada pihak SPRM.

Ini  termasuklah  beberapa keping gambar yang menunjukkan pertemuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak serta anaknya dengan Presiden Samsung untuk melobi di Korea Selatan turut diserahkan.

Dalam laporan  tersebut  kita  mempersoalkan nilai kontrak yang diberikan kepada Samsung dengan harga yang amat tinggi, RM2.47 bilion sekaligus mengenepikan syarikat tempatan lain yang mempunyai pengalaman sama.

Prai Power Plant yang berkapasiti 100 megawatt sama seperti kemampuan Manjung Power Plant namun kosnya tidak keterlaluan seperti Prai.

Sementara itu Samsung sama sekali tidak ada dalam sembilan syarikat pembida yang disenarai pendek dalam jawatankuasa tender.

Antara pembida tersenarai adalah Sime Darby Power Sdn Bhd, Gentinf Sanyen Power Sdn Bhd, usaha sama Malakoff Corp Bhd dengan Petronas Power serta Mitsubishi Group dan usaha sama YTL Power International Bhd dengan Marubeni Corp of Japan.

Membiarkan projek bernilai tinggi hanya dimonopoli tanpa perkongsian syarikat tempatan adalah pengkhianatan kepada ekonomi negara.

Semua ini merupakan persoalan yang perlu dileraikan dan memerlukan respon daripada pihak terbabit.

Jika  SPRM  telus dan di melindungi  pihak tertentu yang  di dakwa , ia perlu ambil tindakan tegas sama ada mengheret pesalah yang membazirkan wang rakyat atau membersihkan pihak terbabit dengan menyatakan tiada salah guna kuasa berlaku..

Samsung Engineering & Construction pernah terlibat dalam beberapa projek mega di Malaysia, antaranya pembinaan menara kedua KLCC.

Namun rekod menyatakan pembinaan tersebut hampir sepenuhnya menggunakan khidmat kontraktor Korea Selatan dan luar negara yang dipilih sendiri, malah langsung tidak ada perkongsian dengan syarikat tempatan

kalaulah penjara pudu yang berhantu itu di buka kembali bila PR memerintah...pastinya penjara tersebut di penuhi perompak dan penyamun UMNO-BN yang menjarah hak rakyat....!!!!

Posted: 07 Feb 2013 06:28 AM PST

pukimak UMNO-BN rembat tanah rakyat dengan harga murah untuk jadi jutawan segera....!!!

Dua nama pemimpin Umno Selangor didakwa menerima sekeping tanah berkeluasan 5,000 kaki persegi di kawasan USJ3B dan USJ3D di sini dengan harga RM2 sekali.

Ahli politik Umno tersebut adalah Datuk Seri Megat Najmuddin Megat Khas yang merupakan Ketua Bahagian Umno Petaling Jaya (1985-1995), Pengerusi Tetap Umno Subang (1995-2001) dan Adun Kelana Jaya Selangor (1986-1995).

Megat Najmuddin juga adalah ahli Lembaga Pengarah Petronas, Presiden Malaysian Institute of Corporate Governance dan anggota Lembaga Disiplin Umno (2002-2009).

Turut menerima lot tanah tersebut ialah Ketua Wanita Umno Bahagian Kelana Jaya, Datin Paduka Seripah Noli Syed Hussin yang merupakan bekas Adun Seri Setia pada 2004.

Ia perkara yang amat mendukacitakan ketika mana rakyat susah untuk mendapat sekeping tanah dan untuk membeli rumah di sekitar Petaling Jaya dan Subang Jaya.

Tetapi mereka mendapat tanah dengan mudah dan menjadi ‘jutawan segera’ dengan mendapat kelebihan seperti ini..

Pemberian tanah itu tidak munasabah kerana mereka memperolehinya pada harga RM2 sekaki sedangkan nilai pasaran hartanah ketika ini berharga sekitar kira-kira RM175 sekaki.

Tanah-tanah tersebut mempunyai 99 lot tanah banglo dengan tempoh pajakan 99 tahun di mana diluluskan oleh mesyuarat Exco ketika itu pada 20 Februari 2001..

Dalam pemberian tanah itu terdapat tiga nama ahli politik MCA Kelana Jaya, Lee You Hin, Yap Yun Fatt dan Lim Kok Sai.

Kita mahu pemimpin BN memberikan respon berkenaan isu ini apabila mereka berkempen di Subang Jaya nanti kenapa mereka memperolehi tanah pada harga yang murah..

Pendedahan skandal pemberian tanah itu membuktikan pimpinan Umno-BN lebih mementingkan kroni parti mereka sendiri.Kita menyeru rakyat Selangor membuat penilaian yang tepat dalam PRU ini..

Tiada ulasan: