Isnin, 4 Februari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


bapak syaitan nyanyuk ajak berpegang kepada al quran....nyanyuk tahap gaban pun najib tak ada konek nak kawal pukimak seekor ini...kah kah kah

Posted: 04 Feb 2013 04:19 AM PST

bapak syaitan yang di kenali  semakin nyanyuk... ajak orang lain berpegang kepada Al-Quran sedangkan anak sulongnya, Mirzan namanya, menguasai syarikat antarabangsa Filipina, San Miguel Corporation, yang juga pemilik syarikat San Miguel Brewery Inc, pembekal dan pengedar minuman arak yang terbesar di negara tersebut...!

dan jangan lupa...syaitan keling lidah bercabang ini juga yang menolak  dan memperlekeh  hukum hudud....syaitan ini juga yang membunuh ulamak di memali...syaitan ini jugalah yang telah menghianati rakyat dan negara bila mengimport pendatang haram dan memberi ic biru secara haram.

anak syaitan ini yang merupakan pemegang saham  terbesar San Miguel Brewery menguasai 95 peratus pasaran arak Filipina. Syarikat yang sudah mencecah satu abad itu, difahamkan turut mempunyai kilang arak serta kepentingan di China, Indonesia, Vietnam, Thailand dan Malaysia. Menurut laman web San Miguel, ia mempunyai pasaran 60 buah negara di seluruh dunia.

 

tengok nie syaitan besar suruh  berpegang kepada al quran....kah kah kah

 

Tun Mahathir saran berpegang kepada al-Quran

 

SUNGAI PETANI, 2 Feb...Tun Dr Mahathir Mohamad berkata peperangan yang membabitkan sesama masyarakat Islam berlaku kerana pengikutnya tidak menjadikan al-Quran sebagai pegangan mereka.

Bekas Perdana Menteri itu berkata sejak zaman sebelum kedatangan Islam, peperangan dan pembunuhan telahpun berlaku di negara-negara Arab, walaupun pada masa yang sama masih terdapat kumpulan yang inginkan keamanan wujud.

“Peperangan dalam zaman Islam berlaku kerana kita mengabaikan ajaran Islam.

Agama Islam mengajar kita supaya mengutamakan keamanan terutama sesama Islam.

“Memang pendapat manusia berbeza, tetapi tidak perlulah sampai membunuh atau mengkafirkan orang.

Perbuatan ini tidak mengikut ajaran Islam.

“Ia datang dari orang yang mahu ‘hijack’ (merampas) agama Islam untuk kepentingan mereka,” katanya pada sidang akhbar selepas menyampaikan ucaptama pada Forum Islam dan Keamanan di Institut Pendidikan Guru kampus Sultan Abdul Halim di sini hari ini.

Semasa berucap di forum itu, Dr Mahathir berkata Islam adalah berkait rapat dengan keamanan, tetapi kerana perpecahan sesama penganutnya sehingga saling berbunuhan seperti yang berlaku sekarang, ia tidak membezakan mereka dengan zaman jahiliah.

“Orang Islam berperang dengan orang Islam disebabkan ada pihak yang ‘hijack’ agama Islam untuk kepentingan diri sendiri. Apa yang terjadi kini, orang Islam bunuh orang Islam, kadang-kadang orang Islam bagi senjata kepada orang bukan Islam untuk bunuh orang Islam. Ini amat menyedihkan.

“Oleh itu bagi mengembalikan semula keamanan dan menghapuskan kekeliruan yang berlaku disebabkan kurang pemahaman terhadap kandungan al-Quran.

“Kita kena baca terjemahan al-Quran dalam bahasa yang kita fahami dan juga memahami hadis-hadis sahih. Al-Quran diturunkan sebagai panduan tetapi kalau kita tidak faham, macam mana nak dijadikan panduan,” katanya. -Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

Saat2 penghujung ni, jelas mahathir a/l kutty hijack islam untuk kepentingan peribadi.

Jgn lupa, manusia yg menghina Baginda Rasullullah wajib kita kutuk, pulau, hina dan tinggalkan kata2nya.

dia ni lah jugak yg suruh Al-Quran ditafsir semula satu ketika dulu, mungkin pd pemikiran dia Quran ketinggalan zaman, dialah juga yg kata jika hudud dilaksana, habis org islam kudung... ada lagi perkataan dia yg amat dasyat tentang Islam.

apa dia ingat kita dah lupa, walaupun cetdet oiii hang kata melayu mudah lupa, tapi kebanyakkan kami masih tak lupa.

helooo ali ketam bapak perasuah dan pengetua sekolah anak luar nikah....bukan kain rentang PM ajer yang wajar di turunkan...malah muka mika berdua wajib di kencingkan....!!!!

Posted: 03 Feb 2013 09:21 PM PST

bapak ketam cuba bela  beruk najib....kah kah kah....!!!

GEORGE TOWN, 4 Feb – Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam menyifatkan perbuatan kerajaan negeri Pulau Pinang menurunkan kain rentang ucapan Tahun Baharu Cina Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini sebagai tidak demokratik.

Beliau berkata ini kerana perdana menteri adalah pemimpin yang dipilih rakyat dan perbuatan itu seolah-olah tidak menghormati perlembagaan negara yang mendukung amalan demokrasi.

“Walau apapun alasannya, tindakan itu adalah biadap dan melambangkan keangkuhan kerajaan negeri pimpinan DAP,” katanya ketika ditemui pemberita pada Program Muhibah Surau Al-Khauthar di Sungai Pinang malam tadi.

Kain rentang ucapan Selamat Tahun Baharu Cina perdana menteri itu diturunkan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) atas alasan tiada permit.

Ketua Menteri Lim Guan Eng dalam kenyataan akhbarnya semalam menyifatkan perkara itu sebagai ‘isu kecil yang diperbesar-besarkan’.

Mohd Ali berkata di Melaka, pakatan pembangkang bebas menggantung kain rentang atau poster ucapan perayaan tanpa perlu memohon permit.

“Jika setakat nak beri ucapan perayaan memang tiada halangan. Jadi kami hairan dengan sikap (kerajaan negeri Pulau Pinang) yang sengaja tunjuk kuasa tidak bertempat ini,” katanya. – Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

ali oh ali....ketam batu bersepah di negeri mu...apa sibuk nak mengampu PM dI negeri lain...mana ada demokratik kalau UMNO-BN memerintah...lu jangan sembarangan...maa...lu punya bangsat punya olang ada demokratik ka...elooo babi pak menteri....lu punya tv , lu punya suratkhabar ,lu punya anjing polis ada demokratik sama pembangkang ka...pooraahhh...

jangan tuduh orang lain tak demokratik....sedang lu sendiri lagi tak demokratik....bikin malu sama rakyat aja...cakap tala selupa bikin....!!!!

KALAU LU RASA DEMOKRATIK...SURUH LU PUNYA  PM  BANGSAT  TANGKAP ITU  KELING PUNDEK  BAPAK SYAITAN YANG DI KENALI  LAAA...KALAU LU ADA PELIR....KALAU  ITU KELING CAKAP  BIKIN  PERGADUHAN KAUM LU TALA BELANI TANGKAP...TAPI LU OLANG  BELANI TANGKAP OLANG HINA PM DI FACEBOOK...INI ADA DEMOKRATIK KAAA.....!!!!

sebijik kaum bangsat mudahliar yang menjahanamkan kerajaan melaka di zaman portugis dulu...kini keturunan pukimak keling pundek bapak syaitan yang di kenali di lahirkan UMNO untuk menjahanamkan kepimpinan negara dengan mengamalkan sikap baling batu sembunyi tangan....!!!

Posted: 03 Feb 2013 08:57 PM PST

Anwar Ibrahim  telah menafikan tuduhan keling kutty  lidah bercabang  Mahathir yang beliau (Anwar) terlibat secara terus dalam pemberian kad pengenalan kepada pendatang haram untuk mendapatkan undi dalam pilihanraya negeri 1994 dahulu. Tua nyanyuk Mahathir  ini  menyatakan yang beliau tahu Anwar terlibat secara terus dalam pembahagian kad pengenalan itu walaupun beliau tidak dapat membuktikannya.

Kita  setuju dengan kenyataan   keling  pundek Mahathir  ini  yang  beliau tidak ada bukti tentang penglibatan Anwar dalam isu itu kerana sememangnya Anwar tidak terlibat kerana jabatan pendaftaran negara tidak terletak di bawah jagaan Anwar. Anwar tahu yang Kementerian Dalam Negeri merupakan Kementerian yang bertanggungjawab keatas isu ini dan keling pundek  Mahathir adalah Menteri nya dan Megat Junid, Timbalan nya.

Dakwaan  oleh bekas pengarah immigresen, Ramli beliau diarahkan untuk mengeluarkan resit dengan nombor yang sesuai dan bertepatan dengan nama dalam pendaftar pengundi. Megat Junid yang merupakan timbalan kepada Dr Mahathir yang juga Menteri Dalam Negeri semasa itu adalah orang kuat Dr Mahathir dan beliau dibantu oleh Setiausaha Politik beliau, Aziz Shamsuddin, untuk urusan pemberian kad pengenalan itu.

Seperti biasa keling cilanat  ini  akan memilih untuk mengalihkan tuduhan itu kepada orang lain termasuk Anwar Ibrahim. keling paria Mahathir sememangnya sifat beliau begitu.serupa dengan bangsat  keling mudahliar seekor keling yang  telah menjahanamkan kerajaan melayu melaka  kepada  portugis  beratus ratus  tahun dahulu  dan kini keturunan pukimak ini berulang membuat onar  di abad ini .  

keling kaum mudahliar ini  yang selalu membaling batu kepada rakan-rakan politik beliau dan akan menyorokan tangan beliau yang membaling batu itu. Beliau yang membuatkan Datuk Hussein Onn menarik diri kerana keling pukimak ini  jugalah yang meletakkan Sulaiman Palestin untuk menentang Hussein semasa beliau (Mahathir) menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Akhirnya yang menerima cercaan ialah Sulaiman Palestin sedangkankeling pukimak ini  menyorokan tangan jahatnya dan terus mengambilalih jawatan yang dipegang oleh Hussein Onn sebagai Perdana Menteri. Tidak ada seorang pun pemimpin yang seiringan dengan beliau tidak mendapat musibah dari tindakan politik keturunan keling yang tidak jujur itu.

Akhirnya semua rakan-rakan seangkatan dengan beliau tumpas bergelimpangan dan hanya beliau seorang yang kekal terpacak dalam kepimpinan Umno dan beliau menggantikan mereka yang tumpas itu dengan barisan baru yang beliau boleh lakukan sebagai burung balam itu. Maka mudah bagi keling  pundek ini  untuk membina budaya ampu mengampu tanpa had kerana mengampu itu merupakan cara menaikki tangga kekuasaan yang lebih tinggi  dengan mudah tanpa perlu membina kepimpinan yang sangat diperlukan oleh rakyat dan negara.

Justeru negara kehilangan kepimpinan kerana keling pukimak ini  yang  tidak menumpukan untuk membina kepimpinan selepas beliau. Beliau hanya memberikan tumpuan untuk kekal dalam kuasa tanpa memikirkan elemen terpenting iaitu pembinaan kepimpinan masa depan untuk negara. Apabila beliau meninggalkan jawatan, maka negara kehilangan dan kepupusan kepimpinan dan inilah yang kita hadapi sekarang.

Apa yang ada hanyalah kumpulan yang dijadikan pemimpin tetapi tidak memahami kenapa mereka berada di pesada kepimpinan itu. Mereka merupakan kumpulan pemimpin yang keliru kerana mereka tidak tahu samada mereka berada diatas itu kerana kepimpinan mereka atau kerana hasil pengampuan itu.

Apabila negara berada dalam keadaan sekarang maka mereka menyalahkan orang lain. Bapak syaitan yang di kenali ini  hanya memberikan fokus untuk menyalahkan dua orang manusia yang beliau benci, itu Anwar dan Abdullah Badawi. Beliau tidak juga nampak kesalahan beliau sendiri. Abdullah disalahkan kerana mewarisi kerajaan yang lemah sedangkan Abdullah itu sendiri adalah orang yang beliau naikkan menjadi pengganti beliau.

Jika orang ramai di tepi jalan pun merasakan jika Abdullah mengambil tempat syaitan  Mahathir ini  negara akan kecundang, takkan lah Mahathir yang dianggap pemimpin besar semasa itu tidak tahu yang Abdullah terlalu lemah dan akan dipersoalkan oleh rakyat ramai. Oleh kerana disebabkan keling pukimak ini  lebih menjaga kepentingan peribadi dari negara ia telah menyebabkan negara tidak lagi mempunyai seorang pun yang dianggap sebagai ‘material’ sebagai Perdana Menteri di kalangan pimpinan Umno itu.

Oleh kerana terlalu tertumpu memperkuatkan diri untuk menjadi kuat dalam Umno maka beliau tidak menyedari yang orang yang berkepimpinan berada di luar kabinet dan Majlis Tertinggi Umno atau pun berada di dalam parti pembangkang. Rakyat yang telah sedar kepupusan kepimpinan dalam parti pemerintah ini telah tercari-cari mereka yang berkepimpinan maka mereka mengikut di mana sahaja dan siapa sahaja yang boleh memberikan keyakinan untuk memberikan kepimpinan kepada mereka yang ramai ini. Justeru mereka mengikut pembangkang kerana yang berkepimpinan itu berada di sebelah pembangkang itu.

Oleh itu pembangkang sepatutnya menjadi pilihan ramai kerana yang berkepimpinan semuanya berada di pihak pembangkang. Yang ada di dalam UMNO itu hanyalah merupakan ahli-ahli politik yang juga ahli-ahli peniaga ,perompak , perasuah ,penyamun ,perogol serta pencabul  rakyat  dan sebahagian mereka itu semuanya berada di dalam kabinet kerajaan hari ini.

tolak dan hina islam style tapi terima gangnam style ....itulah kerja kerja syaitan BN dalam menipu dan perabih wang rakyat

Posted: 03 Feb 2013 02:32 PM PST

BN style = setan style....

Sebuah syarikat swasta gergasi Mega Ultimate dan bukan Barisan Nasional (BN) yang membayar penyanyi terkemuka Psy untuk tampil pada sambutan Tahun Baru Cina yang digembar-gemburkan berlangsung di Pulau Pinang minggu depan, kata jurucakap rasmi BN hari ini.

Ketua Pemuda BN negeri Oh Tong Keong memberitahu penampilan Psy ditaja oleh sebuah syarikat swasta di Kuala Lumpur.

Beliau menolak tuduhan mengatakan kerajaan pusat menggunakan wang awam untuk membawa penyanyi fenomena “Oppa Gangnam Style” sebagai cubaan untuk menarik sokongan pengundi muda menjelang Pilihan Raya 2013.

“Malahan persediaan dan makanan untuk sambutan ditaja oleh beberapa syarikat tempatan,” kata Oh

“Kami sudah sediakan makanan untuk 50 ribu orang tapi kami jangkakan lebih ramai orang akan turun untuk melihat persembahan Psy nanti,” kata beliau lagi.

Penyanyi sensasi berasal dari Korea Selatan yang nama sebenar Park Jae-Sang bakal membuat persembahan pada 11 Februari ini di padang sekolah Han Chiang, lokasi yang menjadi simbolik kepada kemenangan DAP pada Pilihan Raya 2008 lalu.

Psy dilaporkan oleh laman hiburan tempatan telah meminta penganjur konsert dari Malaysia tersebut sejumlah US$750,000 (RM2.3 juta) sekiranya mahu beliau tampil di Kuala Lumpur pada tahun lalu.

“DAP dan Pakatan Rakyat mahu berkata dan memutar belit dengan mengatakan kerajaan BN membelanjakan sejumlah wang RM2.3 juta hingga RM3 juta untuk konsert Psy,” kata seorang lagi sumber kepada The Malaysian Insider.

“Ini salah sama sekali memandangkan lawatan Psy adalah sebagai tetamu di Pulau Pinang sempena sambutan Tahun Baru Cina yang telah diaturkan dan ditaja oleh sebuah firma penganjur acara, gergasi. Tiada dana kerajaan atau wang pembayar cukai terlibat.”

Sumber tersebut yang mendedahkan dengan syarat namanya dirahsiakan memberitahu kehadiran Psy akan menaikkan profil Pulau Pinang dan Malaysia yang mungkin akan menyuntik industri perlancongan.

Oh mengakui Psy akan merupakan tarikan utama pada sambutan Tahun Baru Cina anjuran BN kali ini yang mana juga akan menyaksikan kehadiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, namun tujuan sebenarnya adalah bagi menarik pengundi golongan muda di negeri kepulauan tersebut.

“Ia merupakan kali pertama Psy membuat persembahan di Malaysia, jadi saya sangat pasti bukan rakyat di Pulau Pinang sahaja akan menghadiri tetapi juga akan menarik semua dari Kuala Lumpur, Kedah dan Perak,” terang beliau.

Beliau juga menerangkan mentaliti orang muda zaman sekarang berbeza dan masih ragu-ragu sama ada kelompok tersebut mudah untuk dipujuk supaya mengundi BN dengan membawa Psy ke sambutan tersebut, dimana mereka ketika adalah pembangkang dibawah kerajaan negeri Pakatan Rakyat.

“Kami juga gunakan program lain yang lebih praktikal seperti pameran kerja untuk menarik golongan muda ini,” kata Oh.

Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng dilaporkan dalam akhbar berbahasa Cina Nanyang Siang Pau telah menggalakkan orang ramai di Pulau Pinang untuk menyertai sambutan anjuran BN negeri tersebut dan bergembira.

Ketua Menteri tersebut menyarankan kepada pengunjung untuk memakai pakaian berwarna merah, kuning dan hijau sebagai tanda sokongan kepada beberapa perjuangan yang dibawa parti tersebut bersama-sama dengan parti komponen lain dalam PR iaitu PAS dan PKR.

Lim menerangkan warna merah sebagai simbol kepada kerajaan negeri yang ditadbirnya; kuning kepada kumpulan reformasi pilihan raya Bersih dan hijau melambangkan kumpulan alam sekitar, Himpunan Hijau

 

 

penyapu sial

 

kepala butoh punya pemimpin BN....memang kamu kata syarikat syarikat swasta yang tanggung ...tapi lepas tu klaim dengan kerajaan BN dengan berbagai cara...taktik ini bukan kita sebagai rakyat tidak biasa melihatnya...

ala walaupun dengan apa alasan sekali pun ....akhirnya rakyat juga yang kena bayar dengn cara berselindung melalui pelbagai cukai .

duit tu lebih baik di beri kepada fakir miskin yang memerlukan dari  di beri  untuk hiburan yang melalaikan ...kerja kerja syaitan BN untuk melalaikan rakyat terutamanya golongan muda.

ularmak ularmak BN termasuk chua soi lek memang suka kerja kerja syaitan macam ini...fathul bari ularmak sesat  UMNO pasti gembira  dan boleh tumpang sekaki  dengan isteri mudanya.

Tiada ulasan: