Khamis, 14 Februari 2013

otaiblues

otaiblues


ada ke patut...

Posted: 14 Feb 2013 06:48 AM PST

dia ni yang pm sanjungi,,,,sanggup berhabis berjuta ringgit yang di katakan bukan dari duit pembayar cukai, tetapi dari sebuah syarikat yang mahu nama nya di rahsiakan,,baik betul pengurus syarikat tu kan..

Ape pengajaran yang telah kita dapat dengan hadirnya psy ke negara kita ini?

r u ready 4 bn......Noooooooo

jatuhnya maruah bn di bawah kaki penyanyi korea yang pm jemput sendiri..itulah pengajaran yang telah pemerintah malaysia dapat...

sokongan rakyat bukan datang dari ramainya penonton konset percuma psy..
tetapi dari cara pengurusan negara oleh pemrintah.

bawah la ke semua bintang ke negara ini..ia takkan mengubah ape ape pun..
rakyat tetap akan menolak kerajaan yang ada sekarang..



antara halal haram , jangan salah orang menegur,

Posted: 14 Feb 2013 06:17 AM PST




Daripada Ma'qil B. Yasar radhiyallahu 'anhu, Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam bersabda:

لأن يطعن في رأس رجل بمخيط من حديد خير من أن يمس امرأة لا تحل له

Terjemahan: Sekiranya kepala salah seorang daripada kamu ditusuk dengan jarum besi, itu adalah lebih baik bagi kamu daripada kamu menyentuh wanita yang tidak halal bagi kamu. (Hadis Riwayat ath-Thabrani, Mu'jam al-Kabir, 20/211-212, no. 486 & 487
)

Syaikh al-Albani rahimahullah berkata:

و في الحديث وعيد شديد لمن مس امرأة لا تحل له ، ففيه دليل على تحريم مصافحة النساء لأن ذلك مما يشمله المس دون شك ، و قد بلي بها كثير من المسلمين في هذا العصر و فيهم بعض أهل العلم ، و لو أنهم استنكروا ذلك بقلوبهم ، لهان الخطب بعض الشيء ، و لكنهم يستحلون ذلك ، بشتى الطرق و التأويلات

Terjemahan: Pada hadis ini terdapat ancaman yang keras (tegas) kepada sesiapa sahaja yang menyentuh wanita ajnabiyah (yang bukan mahram). Padanya juga terdapat dalil atas haramnya bersalaman (mushofahah) dengan wanita. Sebab itu, tidak diragukan bahawa bersalaman itu mengandungi unsur bersentuhan. Pada masa ini, umat Islam banyak diuji dengan situasi ini, dan di antara mereka adalah dari kalangan ahli ilmu. Sekiranya mereka mengingkari perkara tersebut dengan hati mereka, tentu ada sedikit kemudahan untuk menasihati mereka.
Tetapi sayangnya, mereka menghalalkan perkara tersebut dengan pelbagai cara (jalan) dan takwilan (penafsiran). (Rujuk: al-Albani, as-Silsilah ash-Shohihah al-Kamilah, 1/225)

Dua cawangan pas masuk tv3/4

Posted: 14 Feb 2013 05:26 AM PST

Baru sebentar tadi..katanya mereka ahli pas tetapi berjanji untuk memilih bn pada pru yang akan datang..tidak kah ini suatu yang di namakan lawak jenaka,,kalau kata nak pilih bn, tak perlu kata yang mereka ahli pas... kan senang cerita, mendaftar terus menjadi ahli umno..tak perlu bermuka muka.

Demontrasi dari mereka yang kononya petugas pas dari negeri sembilan..meminta agar parti pas keluar dari pakatan rakyat dan bergerak sendiri..ramai juga yang membawa benner,sepanduk..tetapi mengapa sembunyi kan muka?

inilah duri duri di dalam daging,,siasat lah siapa mereka sebenarnya..

Tiada ulasan: