Rabu, 6 Februari 2013

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


[PANAS] Deepak Dakwa 90 Peratus Yakin Pegawai PM Ada Semasa Altantuya Dibunuh....

Posted: 06 Feb 2013 04:55 AM PST



[KD] KUALA LUMPUR 6 Feb: Ahli perniagaan kontroversi, yang mendedahkan kaitan Datuk Seri Najib Razak dan isteri dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu, Deepak Jaikishan mendakwa hampir 100 peratus yakin ada pegawai Perdana Menteri semasa wanita Mongolia itu dibunuh.

"Saya 90 peratus yakin, pegawai dan pengawal keselamatan Perdana Menteri dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor berada di lokasi Altantuya dibunuh," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PAS, bersama pemimpin parti itu, tengahari tadi.

Ditanya lanjut berkenaan dakwaannya itu, beliau menjelaskan keyakinan tersebut berasas hubungan baik dengan Rosmah yang dianggap sebagai kakak.

"Memang saya tidak ada di tempat kejadian tetapi berdasarkan hubungan rapat saya dengan keluarga Perdana Menteri, saya yakin saya kenal mereka yang terlibat," kata Deepak.

Ditanya lagi bagaimana beliau mengenali pegawai terlibat sedangkan beliau tiada di tempat kejadian, Deepak sekali lagi menegaskannya.

"Walaupun saya tiada di situ, saya pasti 90 peratus," katanya.

Beliau turut mempersoal kehadiran pegawai terbabit di tempat Altantuya dibunuh.

"Jika dilihat secara logik, apakah tujuan pegawai-pegawai perdana menteri dan isteri berada di lokasi pembunuhan seorang warga asing jika ia tidak berkaitan tugasan mereka," kata Deepak.

Altantuya dibunuh secara kejam pada 2006 di kawasan hutan di Puncak Alam. Kepalanya ditembak dan selepas itu badannya diletupkan dengan bom C4 yang biasa digunakan anggota tentera dalam operasi mereka.

Dua pegawai polis yang menjadi pengawal pengiring Perdana Menteri dibicarakan dan didapati bersalah dalam kejadian itu dan dijatuhkan hukuman bunuh.

Beberapa bulan lalu, Deepak dalam siri pendedahannya mendakwa beliau terlibat dalam membantu Najib dan Rosmah dalam menyiapkan akuan bersumpah kedua P Balasubramaniam (PI Bala) yang menafikan pengakuan dalam SD 1 dibuat penyiasat persendirian itu.

Kematian Altantuya terus dikaitkan dengan skandal pembelian kapal selam Scorpene melibatkan komisen lebih RM500 juta dibayar kepada syarikat milik rakan baik Perdana Menteri, Abdul Razak Baginda.

Dalam pertemuan bersama Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar itu, Deepak turut membawa bukti-bukti penglibatan Perdana Menteri dan isteri dalam beberapa penyelewengan khazanah dan harta negara.

Antara isu ditimbulkan Deepak adalah bukti campur tangan Najib dalam pengambilalihan secara paksa Astacanggih Sdn Bhd, syarikat miliknya oleh Boustead Holdings Berhad dan penjualan lapangan terbang di Sungai Besi oleh Lembaga Tabung Angkatan Malaysia (LTAT).

Selain itu, beliau menyentuh salah guna kuasa tentera oleh Menteri Pertahanan, Datuk Zahid Hamidi dan mendakwa didalangi oleh Perdana Menteri.

"Saya ada surat-surat dan semua dokumen Akta Rahsia Rasmi (OSA) yang sah, mereka tak boleh lawan kebenaran," tegas usahawan permaidani itu.

Menurutnya, selepas siri pendedahan 'top-secret' olehnya, beliau berkali-kali ditekan memaksanya mendapat jaminan imuniti bagi membolehkan lebih banyak pendedahan membabitkan pemimpin nombor satu negara.

Beliau hari ini berjaya mendapatkan sokongan daripada PAS dan peguamnya bagi tujuan itu selepas pertemuan kira-kira satu jam.

Pertemuan itu turut dihadiri Penolong Setiausaha PAS, Dr Syed Azman Syed Nawawi, Ahli Jawatankuasa PAS, Dr Dzulkefly Ahmad dan Asmuni Awi yang juga peguam.

Asmuni menyatakan kesediaan menulis surat kepada Peguam Negara bagi membolehkan Deepak mendapat imuniti di bawah Seksyen 2 (b) yang memberi perlindungan kepada saksi.



P/s Kes berat....!



PAS Sokong Deepak Pohon Perlindungan, Najib Arah Boustead Beli Syarikat Deepak

Posted: 06 Feb 2013 04:44 AM PST



(Mahfuz dan rakan-rakannya melihat dokumen yang ditunjukan Deepak mengenai pembelian saham Astacanggih)
LTAT Astacanggih: Pengerusi Bousted Diminta Beri Penjelasan

[HD] KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menggesa Pengerusi Boustead Holdings Berhad tampil memberikan penjelasan berhubung pembelian Astacanggih Sdn Bhd milik ahli perniagaan, Deepak Jaikishan.

Beliau berkata, penjelasan itu penting kerana pembelian tersebut didakwa melibatkan wang Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang sepatutnya digunakan untuk kebajikan anggota tentera.

"Kepentingan anggota tentera dalam LTAT tidak dilindungi kerajaan sebaliknya pembelian Astacanggih menunjukkan LTAT ditipu.

"Pengerusi Bousted perlu tampil ke hadapan untuk jelaskan kepada anggota tentera siapa yang mengarah beliau untuk mengambil alih Astacanggih yang akhirnya membawa kepada satu kerugian yang besar kepada LTAT.

"Sudah tentu ada tangan ghaib di belakang Bousted untuk membuat pembelian itu," kata beliau pada sidang media di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut hari ini.

Sebelum itu, Mahfuz mengadakan pertemuan dengan Deepak membincangkan permintaan Deepak yang ingin mendapatkan bantuan PAS bagi mendapatkan perlindungan saksi agar beliau terus boleh membuat beberapa pendedahan penting.

Dalam kenyataannya di sidang media itu, Deepak berkata, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi tidak perlu menyaman Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli apabila Rafizi mendakwa dia mengarahkan pembelian itu.

"Sebenarnya yang membuat arahan pembelian ini bukannya Zahid tetapi Datuk Seri Najib Sendiri. 

"Jadi saya memohon Zahid supaya menarik balik saman kepada Rafizi itu kerana ia sudah jelas sekarang," kata Deepak dalam sidang media itu.

Bagi Mahfuz, apa yang berlaku kepada tanah LTAT amat mengharukan semua pihak.

"Bayangkan tentera kita berjuang untuk rakyat dan negara, tinggalkan negara untuk berkhidmat di seluruh dunia tetapi mereka dikhianati apabila kepentingan mereka tidak dilindungi bahkan tabung mereka, LTAT ditipu," kata Mahfuz.

Mahfuz berkata, dokumen yang ditunjukkan oleh Deepak kepada beliau amat mengejutkan tentang jenayah penyelewengan oleh pemimpin negara.

"Oleh itu saya minta pengerusi Bousted tampil ke depan dan jelaskan siapa sebenarnya yang mengarahkan beliau membeli syarikat milik Deepak ini yang membawa kerugian besar kepada kepentingan anggota dan bekas tentera.

"Saya minta beliau tampil sebelum dikambing hitamkan," kata Mahfuz.


PAS akan sokong Deepak pohon dilindungi sebagai saksi

[HD] KUALA LUMPUR: PAS akan menyokong surat permohonan Ahli Perniagaan, Deepak Jaikishan untuk mendapatkan perlindungan di bawah Akta Perlindungan Saksi bagi membolehkannya membuat beberapa pendedahan penting.

Deepak akan menulis surat kepada Peguam Negara (AG) memohon perlindungan saksi (imuniti) bagi membolehkan beliau membuat pendedahan berhubung penyelewengan melibatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri.

Beliau hari ini berjaya mendapatkan sokongan daripada PAS dan peguamnya bagi tujuan itu selepas pertemuan kira-kira satu jam di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut.

Pertemuan dihadiri Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, Penolong Setiausaha, Dr Syed Azman Syed Nawawi, ahli jawatankuasa PAS, Dr Dzulkefly Ahmad dan Asmuni Awi yang juga peguam.



"Kami telah meneliti segala dokumen yang Deepak ada. Berdasarkan dokumen-dokumen itu, kami bersetuju untuk memberikan sokongan kepada permohonan Deepak untuk mendapatkan imuniti bagi mendedahkan segala dokumen ini," kata Mahfuz Omar dalam sidang media hari ini.

Deepak dalam sidang medianya berkata, beliau sangat memerlukan imuniti itu untuk membolehkan dia mendedahkan segala dokumen yang beliau ada.

"Penglibatan saya dengan pasangan Perdana Menteri sangat mendalam dan melibatkan 'top secret'.

"Saya minta bantuan PAS dan Pakatan Rakyat kerana saya yakin kerajaan BN tidak akan memberi perlindungan kepada saya selepas saya dedahkan semua penyelewengan itu," kata beliau pada sidang media sejurus selepas pertemuan.

Peguam PAS, Asmuni Awi pula berkata, beliau juga akan menulis surat kepada AG bagi menyokong permohonan imuniti tersebut.

Menurutnya, Deepak berhak mendapatkan imuniti bagi membuat pendedahan kerana berdasarkan kenyataannya, beliau bekerjasama dengan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor kerana terpaksa.

"Imuniti itu sudah terkandung dalam Akta Perlindungan Pemberi Maklumat di bawah Seksyen 2 (b) di mana Deepak dikira layak mendapatkan perlindungan kerana Deepak bagitahu dia lakukan semua tugas atas arahan, bukan sukarela.

"Saya pun akan tulis surat kepada AG selepas Deepak berbuat demikian," katanya.

Sementara itu, Deepak memberitahu, beliau juga akan mengadakan sidang media di Singapura dan Dubai selain mengadakan siri jelajah untuk membuat pendedahan.

"Saya pilih Dubai Dan Singapura kerana media arus perdana di Malaysia tidak mahu melaporkan pendedahan ini," katanya.




Semua Kediaman di Selangor Dapat Air Percuma Jika...

Posted: 06 Feb 2013 04:35 AM PST


... SYABAS Tunai Tanggungjawab!

[Selangorku] SHAH ALAM : Setiap kediaman di Selangor sudah boleh menerima air percuma sekirannya Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) melakukan tanggungjawabnya dan selesai menukar semua meter pukal kepada meter individu enam tahun lalu.

Ini kerana mengikut perjanjian penswastaan perkhidmatan air 2004, Syabas perlu menukar kesemua meter pukal di kediaman ke meter individu dalam dalam tempoh dua tahun dari 2004 hingga ke 2006.

Sekiranya Syabas telah melaksanakan tanggungjawabnya, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, tidak ada kediaman yang tercicir daripada skim 20 metre padu air percuma yang diperkenalkan sejak 2008.

Abdul Khalid mendedahkan fakta tersebut semasa mengulas kes mahkamah yang sedang berjalan di mana 711 individu mengemukan saman terhadap Kerajaan Selangor berkenaan dasar pemberian air percuma.

Pendedahan syarat perjanjian 2004 itu adalah bukti terbaru yang Syabas, syarikat yang mengendalikan pengedaran air di Selangor, gagal dalam melaksanakan tugasnya secara cekap dan amanah.

Contoh terbaru adalah Syabas didakwa lambat dalam melaksanakan proses pertukaran meter pukal ke meter individu di 76 kawasan pangsapuri walaupun kesemua flet di kawasan tersebut telah memenuhi syarat dan bersedia bertukar ke meter individu.

"Keadaan ini berlanjutan walaupun kita sudah beberapa kali mengingatkan Syabas supaya mempercepatkan proses ini," kata Abdul Khalid.

Baru-baru ini, Mahkamah Tinggi Shah Alam telah memutuskan bahawa kes saman tersebut akan dibicarakan pada satu tarikh yang akan ditentukan selepas permohonan untuk mengenepikan saman tersebut ditolak.

Kerajaan Negeri akan mengemukan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam itu.

"Keputusan Mahkamah Tinggi itu bukanlah bermakna kemenangan kepada mereka yang memfailkan saman itu. Mahkamah sekadar memutuskan kes tersebut hendaklah dibicarakan sepenuhnya.

"Justeru, kenyataan-kenyataan Umno bahawa mereka telah menang dalan kes ini adalah silap fakta," kata Abdul Khalid.

Pada ketika ini, hampir semua pangsapuri di Selangor telah menerima manfaat daripada skim tersebut samada melalui pertukaran meter pukal ke individu atau melalui rebet yang diberi setiap bulan.

Dilaporkan sebelum ini bahawa sejak Sept 2012, 92 peratus pangsapuri kos rendah telah menerima faedah daripada skim air percuma.

Abdul Khalid berkata penghuni pangsapuri hanya perlu mengisi borang bagi mendapat faedah dari skim itu.

"Kita telah melancarkan program Lapor dan Dapat pada Jun 2010. Pihak pengurusan pangsapuri kos rendah hanya perlu mendaftar dengan Suruhanjaya Bangunan untuk layak menerima air percuma."


Remaja Hilang Dirogol Teman Lelaki

Posted: 06 Feb 2013 04:00 AM PST



[SH] KLANG - Polis mengesahkan terdapat kesan koyak pada kemaluan remaja perempuan yang menghilangkan diri bersama adiknya selama lima hari sebelum ditemui selamat di Taman Sentosa, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop berkata, kesan koyak itu disahkan doktor Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di sini yang melakukan pemeriksaan kesihatan selepas dua beradik itu dijumpai.

"Kita percaya ada aktiviti seksual antara remaja itu dengan teman lelakinya sejak dia dilaporkan hilang oleh ahli keluarga.

"Kesan koyak itu dipercayai berlaku lebih 72 jam. Adiknya pula tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Selatan, semalam.

Mohamad berkata, polis kemudiannya menahan teman lelakinya, warga Myanmar, berusia 23 tahun untuk membantu siasatan.

Katanya, siasatan mendapati, kali terakhir dua beradik itu dilihat menaiki sebuah teksi berhampiran kawasan sekolah sambil ditemani suspek yang bekerja di sebuah pasar raya di sini.

Menurutnya, remaja terbabit sudah empat kali keluar bersama suspek sejak berkenalan pada 12 Disember lalu.

"Siasatan juga mendapati rakan suspek berusia 20 tahun merupakan teman lelaki kepada adik remaja berkenaan," katanya.

Beliau berkata, suspek kini ditahan reman sehingga Selasa depan untuk siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Katanya, dua remaja tersebut masih menerima rawatan di HTAR dan akan diserahkan kepada Jabatan Kemasyarakatan untuk tindakan lanjut berikutan mereka enggan pulang ke rumah.

Dalam kejadian itu, dua beradik berusia 13 dan 15 tahun dilaporkan keluar rumah, kira-kira jam 12 tengah hari untuk ke sekolah, namun tidak pulang selepas tamat sesi persekolahan.

Mereka ditemui selamat ketika berjalan di kawasan rumah kedai di Taman Sentosa, kira-kira jam 2 petang, kelmarin.

Mereka bagaimanapun enggan pulang ke rumah dan polis sedang menjalankan siasatan untuk mengenal pasti punca sebenar kejadian.

Laporan awal di sini.


Rambo Bentong Hadapi Hukuman Penjara 115 Tahun, 50 Sebatan

Posted: 06 Feb 2013 03:04 AM PST



[SH] RAUB - Mahkamah Sesyen Raub menjatuhkan hukuman 115 tahun penjara dan 50 sebatan ke atas Rabidin Satir, 43, bagi empat kesalahan rogol serta satu kes liwat, semalam.

Rabidin atau dikenali dengan gelaran 'Rambo Bentong' tiba di pekarangan mahkamah kira-kira jam 9.25 pagi kelihatan tenang dan bersahaja memasuki kandang tertuduh.

Sebanyak tiga kenderaan polis memantau perjalanannya dari Bentong yang turut disertai Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor.

Selepas jurubahasa mahkamah membacakan pertuduhan demi pertuduhan, Rabidin mengaku bersalah terhadap kesalahan rogol pada 9 Julai 2009 antara jam 2 pagi dan 3 pagi dalam bilik sebuah rumah di Taman Sri Marong, Bentong, melibatkan mangsa, seorang kanak-kanak berusia 9 tahun 5 bulan.

Kes yang disiasat di bawah Seksyen 376 (2)(e) Kanun Keseksaan itu diakui benar oleh Rabidin termasuk ketika gambar kes ditunjukkan kepadanya.

Bagi kes kedua, Rabidin mengaku bersalah melakukan jenayah rogol pada 21 Jun 2010 antara jam 1 pagi dan 3 pagi dalam bilik di KM5, Jalan Kuala Lumpur - Bentong, melibatkan mangsa, remaja berusia 17 tahun.

Kes disiasat di bawah Seksyen 376 (2) Kanun Keseksaan itu juga diakui benar selepas Jurubahasa Mahkamah menunjukkan gambar kes kepadanya.

Rabidin juga mengaku bersalah bagi kes ketiga melibatkan jenayah rogol kanak-kanak berusia 8 tahun 2 bulan di tepi sungai belakang rumah dekat Ketari, Bentong antara jam 12.30 pagi hingga 1.30 pagi pada 29 April tahun lalu.

Sementara itu, Rabidin turut mengaku bersalah bagi kes keempat melibatkan mangsa, remaja berusia 16 tahun 5 bulan iaitu rogol dan liwat dalam bilik sebuah rumah di Ketari, Bentong antara jam 1 pagi dan 2.30 pagi.

Ketika diberi peluang berbicara, Rabidin mengambil kesempatan memohon maaf atas segala kesalahan yang dilakukan dan berharap agar diampunkan dunia akhirat.

Rabidin juga memohon maaf atas kesalahan bagi kes kedua kerana ia dilakukan dalam keadaannya khayal dan mabuk.

Dia turut meminta agar mahkamah mengurangkan hukuman yang dikenakan ke atasnya bagi kes pertama dan kedua.

Bagaimanapun, Rabidin bertindak mendiamkan diri dan tidak mahu memohon sebarang rayuan ketika diberi peluang untuk kes ketiga, keempat dan kelima.

Hakim Murtazadi Amran membacakan hukuman yang dijalankan secara berasingan iaitu masing-masing 25 tahun penjara dan 10 sebatan bagi empat kesalahan rogol, sementara kesalahan liwat pula dikenakan 15 tahun penjara serta 10 sebatan.

Secara keseluruhannya, Rabidin perlu menjalani hukuman 115 tahun penjara dan 50 sebatan bagi keseluruhan kes yang diputuskan semalam.

Dalam perkembangan lain, Rabidin turut hadapi pertuduhan di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan iaitu cubaan membunuh anggota polis pada hari dia ditangkap 14 November tahun lalu berhampiran Taman Syahbandar Hussain, Bentong.

Rabidin dituduh mencederakan anggota polis dengan senjata miliknya dan jika disabitkan kesalahan dia boleh dikenakan hukuman sehingga 20 tahun penjara.

Mahkamah menetapkan 21 Mac ini sebagai tarikh sebutan semula kes itu.



[Wajib Baca] Isu Alkitab: Mufti Selangor Bidas Putrajaya Kerana Benarkan Penggunaan Kalimah "Allah"

Posted: 06 Feb 2013 02:48 AM PST


Alkitab: Putrajaya Sendiri Nodai Undang-undang Islam, Kata Mufti Selangor

[TMI] KUALA LUMPUR, 7 April — Mufti Selangor Datuk Tamyes Abd Wahid menyifatkan langkah Putrajaya membenarkan penggunaan kalimah "Allah" dalam kitab Injil versi Bahasa Malaysia sebagai tindakan "menodai" undang-undang Islam negara ini.

Tegas Tamyes, undang-undang Islam yang diamalkan selama ini telah "diceroboh" dan "dinodai" oleh pihak berkuasa termasuk pemimpin kerajaan yang beragama Islam.

"Undang-undang Islam telah diceroboh dan usaha-usaha menceroboh ini berlaku dari dalam... ini yang susah kerana Islam rosak apabila ada pihak yang menceroboh dari dalam.

"Undang-undang Islam ini telah dinodai, ada pihak yang buat undang-undang tapi mereka sendiri yang melanggar undang-undang yang telah dibuat dan ini adalah satu pencerobohan secara terhormat," katanya kepada The Malaysian Insider.

Kecewa dengan tindakan Putrajaya itu, Tamyes juga menyokong cadangan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria agar undang-undang Islam dibatalkan sekiranya Putrajaya masih bertegas dalam isu tersebut.

"Mereka buat undang-undang tapi diceroboh, sepatutnya undang-undang yang dibuat ini dipatuhi bukan dilanggar dan dinodai seperti ini.

"Undang-undang dinodai oleh orang yang berkuasa... orang yang mempunyai kuasa dalam kerajaan telah melanggar undang-undang sendiri, kalau macam ini hapuskan sahaja undang-udang Islam yang ada ini," katanya.

Beliau juga menyifatkan langkah Putrajaya itu merupakan satu permainan politik yang jelas semata-mata mahu mendapatkan sokongan rakyat terutamanya penganut Kristian.

"Bila tiba pilihan raya mesti jadi macam ini, ini adalah satu permainan politik yang jelas.

"Pendirian saya sangat jelas dalam perkara ini, undang-undang Islam tidak boleh dilanggar tapi apa yang berlaku sekarang ia dinodai oleh orang Islam sendiri... undang-undang Islam telah dinodai," katanya.

Tambah Tamyes, beliau berharap agar Kementerian Dalam Negeri dan Majlis Fatwa Kebangsaan akan memandang serius akan perkara itu.

Kelmarin Harussani mencabar Putrajaya membatalkan undang-undang Islam sekiranya masih bertegas mahu membenarkan penggunaan kalimah "Allah" dalam kitab Injil versi Bahasa Malaysia.

Mufti Perak itu menegaskan sekiranya Putrajaya membuat keputusan untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam kitab Injil itu, maka secara automatik enakmen agama Islam yang tidak membenarkan agama lain menggunakan istilah eksklusif bagi agama Islam terbatal sama sekali.

Sabtu lalu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Idris Jala berkata, kerajaan pusat mengumumkan 10 formula penyelesaian, antaranya kitab Injil dalam semua bahasa, termasuk Bahasa Malaysia atau Indonesia boleh diimpot ke Malaysia bagi menyelesaikan isu Alkitab.

Selain itu, Putrajaya juga memutuskan Alkitab juga boleh dicetak di Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

"Ini adalah perkembangan baru yang seharusnya diterima dengan senang oleh kumpulan Kristian," kata Idris.

Bagaimanapun, bagi menghormati komuniti Islam yang besar di Semenanjung, kitab Injil dalam Bahasa Malaysia/Indonesia mesti tertera dengan "Penerbitan Kristian" ("Christian Publication") dan tanda salib pada kulit hadapan.

Demi semangat 1 Malaysia dan akuan bahawa ramai yang berhijrah antara Sabah, Sarawak dan Semenanjung, tidak terdapat larangan bagi mereka yang membawa kitab Injil dan bahan bacaan Kristian semasa melawati negeri-negeri tersebut.

Harussani juga menegaskan mana-mana kitab suci agama lain termasuk Kristian tidak dibenarkan menggunakan kalimah Allah dan beberapa istilah lain yang eksklusif bagi agama Islam di negara ini. -TMI 




P/s: Apa reaksi pencacai UMNO yang terpekik terlolong menyalahkan PR kerana kalimah Allah? Ap[a tindakan Perkasa dan pencacai yang lain apabila Putrajaya sendiri yang membenarkan penggunaan kalimah Allah?






Juara Rancangan Realiti TV Ditahan Reman Kes Rogol

Posted: 05 Feb 2013 04:24 PM PST

ANGGOTA polis mengiringi suspek (dua dari kanan) selepas prosiding mendapatkan perintah reman di Mahkamah Sesyen Ampang Jaya semalam.

[Kosmo] AMPANG JAYA: Polis semalam mendapat perintah mahkamah untuk menahan reman selama dua hari ke atas seorang penyanyi bagi membantu siasatan berhubung dakwaan merogol teman wanitanya di sebuah rumah di Ukay Perdana dekat sini Ahad lalu.

Artis lelaki berusia lingkungan 25 tahun yang pernah menjuarai sebuah program hiburan realiti popular sekitar 2010 anjuran sebuah stesen televisyen itu direman sehingga hari ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan. Sabit kesalahan, suspek boleh dikenakan hukuman penjara 20 tahun dan sebatan.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jalaluddin berkata, tempoh dua hari itu akan digunakan sepenuhnya oleh polis bagi mendapatkan maklumat berkaitan kes tersebut.

"Kita telah mengambil keterangan daripada mangsa berusia lingkungan 20-an selepas menerima laporan tersebut. Soal siasat akan dilakukan terhadap teman lelakinya itu bagi membolehkan kita mendakwanya jika terdapat bukti yang mencukupi," katanya ketika dihubungi Kosmo!.

Semalam Kosmo! melaporkan polis menahan artis tersebut pada pukul 12 tengah hari di Taman Melati dekat sini kelmarin setelah teman wanitanya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya berhubung kejadian tersebut.

Mangsa mendakwa kejadian itu berlaku pada pukul 12.40 tengah hari 31 Januari lalu ketika dia berada di rumah suspek. Ketika kejadian, ahli keluarga suspek tiada di rumah dan mangsa tidak melawan kerana bimbang akan dicederakan.


Laporan awal di sini.


Laporan Lain:

Penyanyi Program Realiti Direman

[SH] AMPANG - Juara program realiti popular terbitan sebuah stesen televisyen ditahan reman selama enam hari bermula semalam, disyaki merogol kekasihnya, minggu lalu.

Perintah reman ke atas penyanyi itu dikeluarkan oleh Pendaftar Nur Haizan Abdul Rahman di Mahkamah Majistret Ampang di sini.

Siasatan mengikut Seksyen 117 Kanun Tatacara Jenayah ke atas suspek dibuat bagi melengkapkan siasatan di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Jika sabit kesalahan, penyanyi itu boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Mengikut laporan akhbar, mangsa yang merupakan teman wanita suspek dirogol kira-kira jam 12.40 tengah hari, 31 Januari lalu ketika bersama penyanyi itu di rumahnya di Ukay Perdana, dekat sini.

Mangsa mendakwa dia tidak melawan kerana takut dicederakan.

Suspek ditahan kira-kira jam 12 tengah hari semalam di Taman Melati dekat sini setelah teman wanitanya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang.





Tiada ulasan: