Rabu, 6 Februari 2013

BRIGED MP SEGAMBUT

BRIGED MP SEGAMBUT


DEPAK DAN MAHFUZ..ADA APA YA

Posted: 05 Feb 2013 11:30 PM PST

KUALA LUMPUR: Ahli Perniagaan Deepak Jaikishan akan bertemu dengan Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar bagi membincangkan permohonan imuniti beliau kepada Pakatan Rakyat.

Pertemuan secara terbuka di depan wartawan ini akan diadakan jam 11 pagi ini di Pejabat Agung PAS.

Jika pertemuan ini berjalan lancar dan persetujuan dicapai, Deepak akan bergerak sepenuhnya untuk mendedahkan segala maklumat yang beliau tahu mengenai pelbagai penyelewengan.

Deepak adalah bekas rakan perniagaan isteri Perdana Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Sebuah buku bertajuk The Black Rose beredar di dunia internet yang dikatakan ditulis oleh beliau namun ketika dihubungi beliau enggan mengesahkan itu buku tulisannya.

Sebelum ini beliau berjanji akan membuat sebuah buku mengenai Rosmah. Ini ekoran pendedahan demi pendedahan yang dibuat beliau.

Sebulan lalu, Deepak memohon Pakatan Rakyat memberikan perlindungan saksi (imuniti) ke atasnya untuk membolehkan beliau membuat pendedahan seterusnya.

Ini kerana, beliau bimbang jika kerajaan baru Pakatan Rakyat nanti turut mengejar beliau sebagaimana beliau dikejar oleh pihak berkuasa sekarang akibat pendedahan yang beliau buat.

Ekoran itu, Mahfuz dalam kenyataannya berkata beliau sedia berbincang dengan Deepak bagi pihak Pakatan Rakyat.

"Jika sesuai saya akan bawa permohonan ini ke mesyuarat Pakatan," kata Mahfuz yang bakal membawa peguam untuk menilai permohonan Deepak hari ini.

Mahfuz sebelum ini bersetuju, akta perlindungan saksi boleh dipetimbangkan jika ia bersesuaian.

'Tak mustahil, tapi tak mudah tawan P Pinang'

Posted: 05 Feb 2013 05:51 PM PST

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyuarakan keyakinannya bahawa prestasi Barisan Nasional (BN) di Pulau Pinang dalam pilihan raya kali ini akan lebih baik daripada 2008.

Secara berjenaka beliau memberitahu satu sidang akhbar di Pulau Pinang hari ini bahawa ianya tidak mustahil, tetapi bukan mudah.

NONE"Kami mahu jujur tentang hal ini kerana terdapat pihak yang mungkin berfikir bahawa kita sombong," katanya.

"Kita bekerja kuat tetapi pihak pembangkang pun buat macam-macam yang membawa kesan," katanya sambil menambah di Pulau Pinang terdapat juga masalah seperti perumahan dan tanah.
Muhyiddin juga membidas Ketua Menteri Lim Guan Eng yang didakwanya 'memonopoli' perkataan Pulau Pinang, dengan berkata Lim datang dari Melaka tetapi mahu memonopoli negeri itu, manakala rakyat tidak boleh melakukannya.

Katanya, berdasarkan kaji selidik BN di setiap kawasan, terdapat perubahan yang jelas di kalangan pengundi berbanding masa lalu di mana gabungan itu kehilangan beberapa kerusi.

Beliau menegaskan bahawa terdapat "kesedaran baru" bahawa sokongan rakyat mula kembali kepada BN.

"Pada masa lalu, kita kalah bukan kerana pembangkang (Pakatan Rakyat) kuat tetapi terdapat isu-isu dalaman dalam kawasan pilihan raya yang kini telah diselesaikan," katanya.

"Terdapat juga perkembangan baru dan inisiatif oleh kerajaan persekutuan selaras dengan pelan transformasi pada tahun lalu, termasuk memberi bantuan kepada kumpulan sasaran yang benar-benar memerlukan bantuan," katanya.

"Jadi mereka melihat bahawa BN benar-benar mahu membantu dengan ikhlas untuk meringankan beban mereka, sebagai contoh, memberi bantuan kepada kanak-kanak sekolah," tegas beliau.

Malah, tambahnya, inisiatif tersebut digeruni pembangkang tetapi ia diilhamkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, "jadi kita lihat ada peningkatan dalam sokongan bagi BN."

Muhyiddin dalam rangka lawatan sehari bekerja ke Pulau Pinang hari ini, di mana beliau telah diberi taklimat oleh BN negeri mengenai status semasa persediaan gabungan itu untuk menghadapi pilihan raya umum (PRU) yang akan datang.

Tiada ulasan: