Selasa, 5 Februari 2013

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


PKR Kulim dan kerja bodohnya...

Posted: 04 Feb 2013 10:16 PM PST


Tiga penari separuh bogel telah dilaporkan dijemput untuk mengadakan persembahan selama tiga jam dalam satu majlis menyambut Tahun Baru Cina oleh PKR Kulim Sabtu lalu..

Persembahan selama tiga jam oleh tiga penari wanita mendedahkan belakang dan perut mereka telah diatur oleh Exco Kerajaan Negeri dan ADUN PKR Kulim Lim Soo Nee untuk menangkis dakwaan bahawa kerajaan negeri telah mengeluarkan satu garis panduan menyekat persembahan awam semasa Tahun Baru Cina.

Lim juga menjemput Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek untuk merasmikan acara itu dan menyaksikan sendiri bahawa persembahan panas seperti itu dibenarkan dalam PAS memerintah Kedah.

Tujuannya nampak baik sebab cuba membuktikan bahawa Kerajaan Negeri Kedah tidak menghalang persembahan sebegitu sebagaimana yang di dakwa oleh BN..

Tapi bila dilaksanakan ianya nampak sebagai satu kerja bodoh.. bodoh kerana menganjurkan tarian separuh bogel itu hanya untuk membuktikan kepada MCA bahawa tidak ada larangan yang dikenakan oleh Kerajaan Kedah..

Kenapa perlu dilayan kenyataan dari sebuah parti yang diketuai oleh bintang porno itu?

Mungkin ada yang mengatakan tidak menjadi masaalah bagi PKR untuk menganjurkan persembahan seperti itu kerana PKR merupakan parti yang ahlinya terdiri dari berbilang bangsa..

Tapi.. bangsa apa yang ada dalam PKR mewarisi tarian separuh bogel itu??

The Chinese New Year event organised by PKR in Kulim last Saturday, featuring scantily-clad female dancers, has drawn flak from its own coalition partners DAP and PAS, and invited a probe by the Kedah government.

The three-hour performance by three female dancers baring their backs and bellies was arranged by state executive councillor and PKR Kulim assemblyperson Lim Soo Nee to rebut an earlier allegation that the state government had issued a guideline restricting public performances during Chinese New Year.

Lim also invited MCA president Dr Chua Soi Lek to officiate the event to witness for himself that 'spicy' shows are allowed in PAS-ruled Kedah.

However both DAP Kota Darul Aman assemblyperson Lee Guan Aik and state executive councillor Phahrolrazi Zawawi of PAS told Sin Chew Daily that such a performance was not part of Chinese culture.

Phahrolrazi, who chairs the Kedah local government, public works, water and energy committee, said the performance breached the dress code set by the state government.

He said such 'bikini-like' clothing could appear on the beach and not at a public performance attended by both adults and children.

The state government would investigate the organiser over the incident.

Lee refused to comment on Lim's action but stressed that performers should dress decently as Malaysia is a multiracial country.

He added that another Chinese New Year event organised by the DAP in Alor Setar on Feb 11 would feature performers in decent, traditional costumes ~ Malaysiakini

Kenapa Macai UMNO turunkan banner Nurul Izzah?

Posted: 04 Feb 2013 08:17 PM PST


Semasa Pilihanraya Umum yang lalu, banner Nurul Izzah paling kurang kelihatan.. bukan kerana peruntukan untuk membuatnya kurang..

Tetapi semakin banyak yang dinaikkan semakin banyak yang hilang..

Sebabnya dikhabarkan ramai yang mengambilnya untuk disimpan sebagai kenangan, sebab dia cantik..

Kali ini belumpun pilihanraya, banner Nurul Izzah telah diturunkan.. tetapi bukan diturunkan oleh orang ramai yang meminatinya tetapi oleh maca-macai UMNO...

Kenapa agaknya? 

Petang semalam semasa saya memandu di Jalan Maarof menghala ke Damansara saya telah berhenti di lampu isyarat berhampiran Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq kerana lampu merah.

Sementara menanti lampu isyarat bertukar hijau, saya berhasrat mengambil gambar banner-banner yang tergantung di pagar masjid termasuklah banner ucapan Selamat Hari Wilayah dari YB Nurul Izzah Anwar dan banner dari menterinya YB Dato Raja Nong Chik.

Saya berhasrat untuk bercerita pada teman-teman bahawa banner YB Menteri boleh berganding mesra dengan banner YB Nurul Izzah dalam sama-sama menjunjung semangat setiakawan dan demokrasi di tanahair tercinta ini.

Walaupun saya tahu hampir kesemua banner YB Nurul Izzah di kawasan Parlimen yang dimenanginya, yang turut digantung sederet dengan banner promosi jualan kereta dan banner tawaran kemasukan ke tadika, diturunkan.

Saya merancang untuk memetik segera button pada kamera telefon bimbit sebelum lampu bertukar ke hijau.

Rupanya perancangan Allah lagi Maha Hebat.

Tidak semena-mena dengan pantasnya datang seorang lelaki bermotorsikal turun dari motorsikalnya terus menuju ke banner YB Nurul Izzah dan menurunkannya! Saya terkedu!

Tidak sempat saya mengambil gambar gandingan banner-banner itu. Saya hanya sempat mengambil gambar lelaki itu dari kejauhan setelah beliau meletakkan banner yang diturunkan itu ke dalam bakul motorsikalnya.

Saya meneruskan perjalanan dengan hati yang geram kepada para pencuri banner yang tidak sabar-sabar menunggu Raya Korban.

Banner yang dicuri sebagai tempat hamparan untuk bergelumang bersama daging korban..


Rakan FB Nurul Izzah

Tiada ulasan: