Selasa, 5 Februari 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Bantahan menuntut bedah siasat kedua C Sugumaran

Posted: 05 Feb 2013 04:14 AM PST

PETALING JAYA: Satu perhimpunan bantahan mungkin akan diadakan di hadapan Kementerian Kesihatan esok oleh sekumpulan yang menuntut bedah siasat kedua ke atas C Sugumaran, yang didakwa sebagai mangsa pembunuhan polis.

"Kami telah memberikan kerajaan sehingga akhir hari ini untuk bertindak balas terhadap permintaan kami," kata naib presiden PKR N Surendran, yang terlibat sebagai peguam keluarga mangsa. 

"Kita mahu menemui Menteri Kesihatan untuk mendapatkan kelulusan bagi bedah siasat kedua. Tetapi mereka tidak menghubungi kami semula. " 

Sugumaran, seorang pengawal keselamatan 40-year-old, didakwa dipukul hingga mati pada 21 Jan oleh anggota polis dan sekumpulan orang ramai. 

Badannya telah dihantar untuk bedah siasat di Hospital Serdang. Patologi Mohd Azaini Ibrahim berkata dalam laporannya bahawa dia meninggal dunia akibat serangan jantung. 

Walau bagaimanapun, keluarga Sugumaran yang mempertikaikan laporan itu, mengatakan terdapat saksi menerangkan adanya serangan yang dikatakan dan bateri. 

Pihak polis berusaha untuk mengadakan inkues bertentangan dengan hasrat keluarga mangsa. 

Keluarga mangsa inginkan pakar patologi Thai terkenal, Pornthip Rojanasunand untuk menjalankan bedah siasat kedua dengan akses kepada kemudahan penuh di hospital kerajaan. 

"Kami menggesa Perdana Menteri dan pihak berkuasa berkaitan yang lain untuk bertindak balas dengan segera kepada permintaan ini kerana pihak keluarga tidak dapat menjalankan upacara terakhir sehingga post-mortem kedua membuat kesimpulan," kata Surendran. 

 Dr Pornthip, pengarah Institut Pusat Sains Forensik di Kementerian Keadilan Thailand, menjadi perhatian rakyat Malaysia apabila dia memberi keterangan dalam inkues 2010 ke atas kematian setiausaha politik Teoh Beng Hock. 

Surendran berkata beberapa pemimpin PKR akan mengambil bahagian dalam protes esok.SUMBER

Makhluk Allah yang menakjubkan ....

Posted: 04 Feb 2013 10:00 PM PST

Jom lihat beberapa makhluk ciptaan Allah yang begitu menakjubkan. Betapa seninya ciptaan bentuk dan kilauan warna-warni yang Allah ciptakan untuk mereka. 

Kita terpegun bila melihatkan burung Merak atau burung Cenderawasih ....tetapi rupa-rupanya ada banyak lagi makhluk ciptaan Allah yang menakjubkan kita semua.Antaranya ialah :

Kumbang Emas  yang bersinar dari Costa Rica.

Nuri berkepala helang dari Amazon
 
Penyengat Cuckoo dari Itali 
 
Pepijat Tanglung dari Malaysia
 
Dan yang paling menakjubkan 
diantara makhluk yang menakjubkan, 
tak lekang dek panas, 
tak lekang dek hujan - 
sejak dulu, kini dan selamanya : 


Ketua Pemuda Umno dari Pulau Pinang

Satu dunia iktiraf termasuk Amerika : PAS penyelamat Ummah

Posted: 04 Feb 2013 04:34 PM PST

Inilah yang buat PM Najib terkencing dalam seluarnya! PAS semakin mencipta nama dan diterima oleh rakyat.

Bukan hanya oleh rakyat Malaysia, bahkan oleh dunia. PAS sudah tersebar ke seluruh pelusuk dunia!

Orang Amerika mulai percaya bahawa PAS adalah penyelamat ummah.Mereka jadikan orang PAS sebagai superhero terbaru mereka menggantikan Superman atau Spiderman ... 



Kalau korang tak caya, korang tengok sendiri aksi orang PAS sebagai superhero terkini dalam klip video berikut.

Tiada ulasan: