Jumaat, 18 Januari 2013

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


TUAN PUNYA CINCIN BERSUMPAH KETIKA CINCIN TIADA DITANGAN?

Posted: 18 Jan 2013 07:27 AM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

MAKA, berbunyi juga Bik Mama di hadapan balu-balu tentera tentang isu cincin RM24 Juta.  Dia pun macam Najib pernah lakukan, iaitu bersumpah.  "Saya berani bersumpah, saya berani bersumpah kepada Allah, saya tak ada cincin itu di tangan saya langsung".  Masihkah anda ingat, Najib juga pernah bersumpah tidak mengenali Altantuya?  Kelakar, bukan?  Tentu Deepak ketawa terguling-guling mendengar 'lakonan' dua insan sehati sejiwa ini.

Ada rakan aku kata, pelik apanya untuk bersumpah jika kita tergamak guna C4.  Pelik apanya untuk bersumpah kalau Hukum Hudud pun kita hina.  Orang yang tidak takut Allah, sentiasa dedahkan aurat hatta di bumi Mekah dan sekembali dari Mekah, mereka tidak merasa apa-apa sekadar bersumpah.

"Saya berani bersumpah, saya berani bersumpah kepada Allah, saya tak ada cincin itu di tangan saya langsung".  Lagi kelakar.  Wartawan pun tahu dan nampak memang waktu itu cincin tiada ditangannya.  Tapi rakyat bertanya, siapa lagi di dalam dunia ini yang bernama "Datin Seri Rosmah Mansor" seperti bak kata Chegu Bard nama itu tertera di dalam dokumen cincin berkenaan?  Sehingga kini tuan punya nama tidak menjawabnya.  Chegu Bard patut disaman, tetapi yang patut menyamannya adalah si penama itu, kalaupun bukan Bik Mama.  Mengapa tiada saman sehingga berbuih mulut Chegu Bard suruh saman?

Bersumpah atau tidak, rakyat tidak peduli.  Isu cincin tidak boleh selesai dengan sumpah apatahlagi yang bersumpah itu kita kenali wataknya.  Rakyat hanya berkata, "cukup-cukuplah mahu menipu..."

Tiada ulasan: